אמריקה במזרח התיכון: קאדילק אסקלייד 2023 סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קאדילק אסקלייד 2022
קאדילק אסקלייד 2022-23

 

אין כבישים מספיק גדולים. אין חניות מספיק מרווחות. קאדילק אסקלייד הגיעה אלי למבחן דרכים, והצליחה להוציא ממני מנעד רגשות, באמת חד פעמי. מפחד, חשש, ועד זחיחות, ושמחה. רכב ענק, אמריקאי טהור, שהושק בדור חדש, חמישי, ב-2022, דור מתקדם וטכנולוגי יותר, עד כמה שקאדילק אסקלייד יכול להיות טכנולוגי. גדוש באבזור נוחות אוטומטי ו”מחושמל” ותא נוסעים כהה ומאיים קצת, ומאידך, גן משחקים גדול ומרווח לילדים, המונה 7 מושבים.

מבחוץ, המרכב צבוע לבן, מרכך את האימתניות שלו. למי שזוכר מדובר ברכב של טוני סופרנו, זכרונו לברכה, מאפיונר גדול מימדים שאוכל אנשים לארוחת צהריים, והאסקלייד הזו, בשחור, ישבה עליו בול.

לקח לנו יום שלם להתרגל אחד לשני, או אחת לשנייה, אם תרצו. כשטיפסתי לראשונה לתא הנהג, שמחתי מאד לראות, את מדרכי הצד החשמליים, נפתחים לכבודי. עליתי לי, רגל אחרי רגל, התיישבתי במושב הגדול והרחב, וכיוונתי אותו עד הסוף למעלה, כמו שאני אוהבת, כדי לראות מספיק טוב מבעד לשמשה. נהגתי ככה זמן מה, עד שהבנתי שהרגליים שלי, (לראשונה בחיי), לא מגיעות לדוושות מספיק טוב, ואני נוהגת בחשש קל, עם כל הביטחון העצמי שלי והביטחון שלי בכלל מאחורי ההגה. אז כיוונתי את עצמי מעט למטה, ובלבד שכל כף הרגל תפגוש את כל הדוושה, ושלום על ישראל. הביטחון חזר לנהיגה, החיוך חזר לפנים, והנה הצלחתי לדמיין את עצמי נהנית בחברת האסקלייד הענק הזה, עוד יום נוסף.

האתגר היה להעביר איתה דווקא סגנון חיים עירוני, אורבני, עם נסיעות בשכונה, בין רמזורים, אנשים, אנשים שחונים חר# בצדדים, ועוד. נסעתי בה בעיקר לסידורים וטרטורים בשכונה, לקחת את הילד לבית הספר וחזרה, לקחת אותו ואת החברים שלו למגרש, פיזרתי בבתים, קפצתי לסופר, וניסיתי כמה שבילי עפר ליד יקום, ובסביבת הבית. אני לא הקהל הקלאסי, אבל אני מניחה שיש מישהו מפיתוח, או סביון, או אפילו פה ב”מערבית” ברמת השרון שהיה חולם על אסקלייד בחניה.

 

@queenoftheroad.il אין כבישים מרווחים מספיק, אין חניות גדולות מספיק. קאדילק אסקלייד #cadillacescalade #cadillacescalade2022 #cadillac #קאדילק #קאדילקאסקלייד ♬ Acid Cowboy – Disco Lines

 

מנוע V8 בנפח 6.2 ל’

כשלוחצים את הגז לראשונה, מצפים לכוח מתפרץ קדימה, רק אם שוכחים שמדובר בתפלץ בגודל 5 מטרים, ובמשקל 2.5 טון. הכוח הולך ונבנה עם הלחיצה, ואפשר להגיע למהירות גבוהה מאד, שאני העדפתי לא להגיע אליה. בחירה במצב נהיגה “ספורט”, יחדד את ההאצה ואת התגובות, אם בא לכם לדרדר עוד יותר את צריכת הדלק. יחידת הנעה כוללת מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר עם הספק מירבי של 420 כ”ס ומומנט מירבי של 63 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 10 הילוכים. האצה מאפס ל-100 קמ”ש בפחות מ-6.5 שניות (זה לא מרגיש ככה, אבל זה ככה). ויש גם מערכת ניהול דלק אקטיבית המנתקת עד שישה צילינדרים להגברת החיסכון בדלק במצב שיוט. יש לו מצב ארבע על ארבע, ואפשרות להנמיך אותו, אבל רק בנסיעה במהירות נמוכה.

נשבעת שניסיתי לנהוג רגיל, ולא להאיץ חזק מדי, והיו איתי לא יותר מ-3 ילדים, במשקל כולל של 80 ק”ג, ואיכשהו, צריכת הדלק הממוצעת, שברובה הייתה עירונית, הגיעה לכ-27 ליטר ל100 ק”מ. ללא ספק, נסיעות בינעירוניות יביאו לצריכת דלק שפויה יותר.

קאדילק אסקלייד החדש הוא רכב אמריקאי קלאסי, רכב פנאי, יותר מרכב שטח, (על אף שאפשר ליהנות איתו ממשחקים ודהירות בשטח), שנמכר באופן מאסיבי בארצות הברית, ופה בארצנו הקטנטונת, והמתחשמלת מקצה לקצה ומעמדה לעמדה, יש לו קהל מצומצם. קבוצה ייחודית מאד ומיוחדת, שחיה ונושמת את הקטגוריה הזו, מלנד רובר, אייקון בפני עצמו, מרצדס GLS המגונדרת והמפוארת, לקסוס LX היפני כסאח, עם הגריל המפחיד, שפגשתי לאחרונה, שמרגיש מבפנים יותר אירופה מאמריקה, וגם ב.מ.וו X7 שעדיין לא פגשתי בדור האחרון.

הקהל הזה מכור לגודל, לסוסים, לאמירה שהרכב משדר כלפי חוץ, ולעיתים, הוא גם מחפש רכב ליום יום לעבודה, עם כושר גרירה של עד 3,401 ק”ג.

 

@queenoftheroad.il קאדילק אסקלייד @Cadillac #cadillacescalade #cadillac #cadillacescalade2022 ♬ Waiting For Heartache – BLVKSHP


אבזור ונוחות

מבחינת פנים הרכב ואבזור הנוחות, זו הקאדילק הכי מאובזרת וטכנולוגית שפגשתי, ועדיין, מדובר בטכנולוגיה צנועה לעיניים – פחות מנקרת, יותר שימושית:

מסך המולטימדיה בגודל 16.9 אינץ’, מתקדם, נאה, וקל להבנה ותפעול. לוח מחוונים דיגיטלי, בגודל  14.2 אינץ’, שנראה בסיסי במראהו, עד שלוחצים על מצב “מפה” או “מצלמה קדמית”, דרך מסך שליטה בגודל 7.2 אינץ’, משמאל להגה, ולוח השעונים / מחוונים מתחיל להזכיר רכב יוקרה אירופאי. המצלמה הקדמית ממכרת, (כמו גם המראה המרכזית שמצלמת ומשדרת תמונה של מה שקורה מאחורי הרכב). גם כשלוח המחוונים מציג תמונה של הדרך מלפנים, נתון המהירות מופיע באופן בולט במרכז.

 

קאדילק אסקלייד 2023
לוח מחוונים מהפנט. קאדילק אסקלייד 2023
קאדילק אסקלייד יד 2
קאדילק אסקלייד סקירה וחוות דעת
קאדילק אסקלייד 2022
אסקלייד החדש. טכנולוגי יותר

 

יש גם תצוגה עילית שעוזרת מאד להתפקס בכביש, מערכת ראיית לילה מצוינת וחיונית, ניווט במציאות רבודה, עיסוי במושבים, שני מסכים בגודל 12.6 אינץ’, בשורת המושביים השנייה, מיקרופונים פנימיים המגבירים את קולות הנהג והנוסע מלפנים ומושמעים בשורה השנייה והשלישית, מערכת בקרת אקלים אלקטרונית עם שליטה אזורית לנהג ולנוסע וליושבים מאחור (3 אזורים) כולל יציאות אוורור לשורות השנייה והשלישית, חניה אוטומטית, ומדרגות צד מקוריות חשמליות נשלפות, הלא אלה מדרכי הצד ששיבחתי בתחילת הכתבה.

 

קאדילק אסקלייד
חמישה מטרים אורך, במשקל 2.5 טון. קאדילק אסקלייד

 

גוף ונפש

 

בנסיעה באסקלייד, מנח הגוף משתנה לגמרי; פתאום היד מונחת באופן קאובוי משהו על משענת היד הענקית, שהיא לא אחרת ממקרר/פריזר מרווח, שמקרר עד מינוס 5 מעלות. התלוו לזה סיבובי צוואר מוגזמים, ומוזיקה שחורה, ישנה וטובה ברקע (ג’רול, נלי, והתדרדרתי אפילו עד 50 סנט…). חוויית השמע כאן יוצאת דופן, בזכות 36 רמקולים, ואפשרויות כיוון מוזיקה לא רבות, אבל ממוקדות על מה שחשוב, סראונד או סטריאו, איפה לשים את הפוקוס על השמע, על הנוסעים או הנהג מלפנים, באס וטראבל וזהו.

הנסיעה זורמת על מי מנוחות, אני דוהרת, במהירות מותרת כביש בינעירוני, 120 קמ”ש אבל זה מרגיש יותר. כשהנסיעה גלית מדי ולא נטועה באספלט, פתרתי את התחושה בכניסה למצב 4 על 4 והרכב בשנייה ננעץ בכביש ומרגיש כל כך הרבה יותר טוב. חלק מאפשרויות הכיוון של הרכב, הוא להחליש את צלילי המנוע, מוזר, אבל בימינו אני יכולה להבין. כן, מלבד נוחות וביצועים, לא התמקדתי בבידוד רעשי דרך, נראה לי לא קשור עם רכב כזה, לרצות להיות מנותק מהחוץ ומרעשים. אבל כן, הרכב מבודד מספיק.

העוברים ושבים בוהים ברכב, או אולי בי, ומשתאים לנוכח המראה הבאמת נדיר. נהגת קטנה למדי (בבוקר זה היה עם פיג’מה), ממרום אסקלייד ענקית, מתמרנת ברחובות צפופים, גדושי מכוניות פנאי שטח יוקרתיות, ושאר תופינים. נוסעת בכיף שלה, כאילו מדובר באיביזה ליטר ידנית.

האם זה הרכב בשבילי, האם אני יכולה לדמיין את עצמי עם הרכב הזה ביום יום? כן, אבל רק אם נלווה לזה בית פרטי עם חנייה ענקית, וסוסים, לצד מדשאה ענקית ירוקה. עד אז, אני ממליצה בחום לבחור באסקלייד, (רק עם תא נהג בהיר ולא בגווני חציל(!)), למי שאמריקה זורמת לו בדם, אם הסטייל הזה מנגן על נימי נפשו, ואם 900 אלף שקלים זמינים בכיסו.

החלום האמריקאי ב”אי קטן” במזרח התיכון.

 

מחירים:

PREMIUM LUXURY PLATINUM 949,990 ש”ח 5,033 ש”ח 955,023 ש”ח
SPORT PLATINUM 959,990 ש”ח 5,033 ש”ח 965,023 ש”ח

 

 

קאדילק אסקלייד גלרייה:

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אמריקה במזרח התיכון: קאדילק אסקלייד 2023 סקירה וחוות דעת”

  1. טוני סופרנו נהג גם באסקלייד לבנה. לא שחורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × three =