אקספנג G9 רכב פנאי שטח חשמלי פרימיום (5 מקומות) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אקספנג G9 מחיר
אקספנג G9

 

דגם חשמלי חדש, ממותג חדש XPENG, הגיע אלי למבחן – אקספנג G9. רכב גדול מימדים, עתיר טכנולוגיה ומרשים למראה. הביצועים גבוהים, רשימת אבזור הנוחות ובטיחות מפנקת, והמחיר, יש שיודו, תחרותי לעומת מה ש”הולך בשוק”… אז מה חסר? סקירה וחוות דעת

 

אקספנג G9 SUV הוא רכב פנאי חשמלי גדול ומרווח, המבוסס על פלטפורמה מתקדמת שמאפשרת בין יתר התכונות והמערכות שמוטמעות בה, גם ביצועי טעינה מהירים מהרגיל. באקספנג G9 סוללה בקיבולת 98 קוט”ש, זו סוללה גדולה!, והיצרן מצהיר על טווח חשמלי עד 520 ק”מ בגרסת ה-PERFORMANCE, (570 ק”מ בגרסאות הפותחות עם מנוע יחיד, הנעה אחורית), על פי ה-WLTP, והטווח הריאלי שקיבלתי, בנסיעה עירונית – 490 ק”מ, ונסיעה בינעירונית 450 ק”מ. כמובן שהכל תלוי נסיעה ואופי נהיגה, באילו אפשרויות של רגנרציה בחרתם (עדינה, חזקה, נהיגה עם פדל אחד, בה הבלימה מורגשת מאד), וגם באיזה מצב נהיגה בחרתם, חסכוני, רגיל או ספורט ועוד.

כל אלו יכולים לייצר טווח חשמלי אחר, לטוב ולרע. מה שכן, לא ראיתי באף שלב בנסיעה, בעיר ומחוץ לעיר, עם רמת רגנרציה רגילה או גבוהה, שהרכב מאחזר אנרגיה בצורה כזו שהטווח יעלה בפועל. אולי זה יכול לקרות בגרסאות הרגועות יותר.

 

הטווח הריאלי שקיבלתי, בנסיעה עירונית – 490 ק”מ, ונסיעה בינעירונית 450 ק”מ. כמובן שהכל תלוי נסיעה ואופי נהיגה, באילו אפשרויות של רגנרציה בחרתם

 

בעיר, לא היה קשה לשמור על הטווח בכלל. בנסיעה עירונית רגילה, בלי האצות משמעותיות, ממש ניתן להבחין בנתון הטווח לא זז. מחוץ לעיר, מעל מהירות של 100 קמ”ש, מרגישים ורואים שזו הנקודה שה-G9 בגרסת הביצועים “פרפורמנס” הוא בעצם נמר מחושמל, זריז מאד, דוהר בקלות, ומפתה אותך ללחוץ ולתת לו להוכיח כמה הוא חזק, וכמה רחוק ומהר הוא יכול להגיע (קשה לשמור על הטווח ככה…). המהירות המירבית של הרכב היא 200 קמ”ש, וממש קל להגיע אליה.

 

אקספנג G9 מפרט

 

אקספנג G9 טווח
סוללת 98 קוט”ש וטווח חשמלי ממוצע 470 ק”מ. אקספנג G9

 

ה-G9 מרגיש ממש בנוח במהירויות שכלי רכב חשמליים סטנדרטיים לא מגיעים ו”נעצרים” או נחלשים הרבה לפני, גם בשל מגבלת מהירות שמוטמעת ברכב. ובכן, זה לא רכב סטנדטי, וזו אינה גרסה סטנדרטית, זו הגרסה החזקה מבין 3 גרסאות קיימות, שכוללת יחידת הנעה חשמלית כפולה, עם שני מנועים חשמליים, הספק כולל של 551 כ”ס, מומנט מיידי של 73 קג”מ, והאצה מהמקום למאה קמ”ש אורכת 3.9 שניות.

מידות הרכב גדולות במיוחד, לחמישה נוסעים בוגרים וגבוהים, בזכות בסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים, רוחב של 1.93 מ’ וגובה של 1.67 מ’. גם בתא המטען לא חסר מקום, עם נפח של 660 ליטר.

 

אקספנג G9 בסיס גלגלים
בסיס גלגלים ארוך ומרווח פנים גדול. אקספנג G9
אקספנג G9 תא מטען
תא מטען בנפח 660 ליטר

 

יצאנו לדרך

 

הדרך דרומה הייתה טובה ומהנה. דרך של שעה וחצי לפנינו, ומכוניות מעניינות “יודעות” להעביר את הזמן מהר. החימום בהגה ובמושבים מופעל, שדה הראייה רחב ופתוח מול העיניים, סופות הרוח והחול שהביא איתו מזג האוויר החורפי, לא הורגשו כמעט – בידוד הרעשים עד מהירות בינעירונית של 120 קמ”ש היה טוב ומפתיע, אבל אני יכולה להשבע שהרגשתי קור באזור הרגליים, ובקרת האקלים לא הייתה במצב קירור. כביש 6 לדרום, יש לי זמן “לשחק” עם אפשרויות המתלים, מתלי אוויר אדפטיביים – להנמיך, להגביהה, לשלב גובה סטנדרטי עם מצב נהיגה סטנדרט או ספורט. להבין איך לשפר את נוחות הנסיעה, וגם את התחושה הלא מושלמת של ההגה/ההיגוי.

 

אקספנג G9 מולטימדיה
3 מסכים. אקספנג G9
אקספנג G9 מידות
תא נהג אקספנג G9

 

בינתיים, הבן שלי משגע את העוזרת הקולית החמודה ואדיבה – “היי אקספנג, I LOVE YOU”, היי אקספנג, NEXT SONG”. חלק מהפקודות לא ברות ביצוע מבחינתה, אבל הרבה מהבקשות כן – היא הפעילה את המסאג’, הפעילה חימום, פתחה חלונות ועצרה את המוזיקה. נחמד מאד.

בין לבין הילד בוהה בסרטונים ביוטיוב, במסך הענק שלצד המולטימדיה. אין ספק שאינטרנט/WIFI ברכב, כזה שעובד טוב, ועומד בכובד של סרטונים זה שוס – יש שלושה מסכים מכובדים בתא הנהג, זה לצד זה: לוח שעונים “קטן” בגודל 10.25 אינץ’, מסך מולטימדיה ראשי בגודל 15 אינץ’, ומסך נוסף, כאמור, לנוסע שלצד הנהג, מסך מגע, עם כל אפליקציה שעולה בראשכם, בגודל 15 אינץ’. בוא נגיד, שיהיה קשה להוציא את הילדים מהמסכים באוטו, בעיקר אם התכנון היה להוציא אותם קצת מהבית והטלוויזה/טאבלט/טלפון.

אבל, החוויה היא כמובן מדהימה. כולנו זומבים של מסכים, ונטפליקס, דיסני, ויוטיוב, מוזיקה, ואפליקציות מגניבות, ועוד ועוד טכנולוגיה, ובאקספנג G9 יש את כל החבילה. מוזיקה, הדבר הכי חשוב מבחינתי בנסיעות ארוכות, ומערכת השמע כוללת 8 רמקולים עסיסיים שעוטפים את הנוסעים בשמע עמוק ואיכותי. אז קשה להתלונן. יש גם אפשרות שנקראת “בום בוקס”, בה בלחיצת כפתור המוזיקה שמושמעת בתוך הרכב תשמע מחוץ לרכב. קראתי לזה בסרטון “רכב מסיבות”.

 

@queenoftheroad.il אקספנג G9 – בום בוקס – פיצ’ר מגניב! שמשמיע סאונד החוצה🔊🔊🔊 #xpeng #xpengg9🎧 #xpengg9 @XPENG ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

מולטימדיה חדשה
כל אפליקציה שעולה לכם…

רדאר מצלמה ברכב

מצלמות היקפיות

 

חוץ מזה, יש סאנרוף פנוראמי מקצה לקצה, אפשרויות חימום אוורור, כיוון חשמלי של גב המושב, רגלי המושב (“הדום” שנפתח), כרית מושב, ריפודים טבעוניים מהודרים, זיכרון מושב, 2 משטחי טעינה וכניסות C USB, מצלמות היקפיות, WIFI, עוזרת קולית, שטחי אחסון, וכל מערכת בטיחות אפשרית אותה ניתן לכוון / להגיד, וגם לכבות או להדליק. כמו למשל תיקון סטייה מנתיב, יש רמות של תיקון שאפשר להגדיר, ואפשר גם לכבות. יש בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, אזהרת תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח מת, שליטה על אורות גבוהים, למניעת סנוור נהגים ממול, ועוד.

אחד הדברים היחידים שאני יכולה להגיד שמהווים רועץ/חיסרון ברכב היא כמו טכנולוגיה לא נורמלית, שהביאה אותי ל-2 דקות של “כמעט התקף לב” – שעת ערב, אני בדרך חזרה למרכז הארץ ומתחיל גשם, באופן אוטומטי ניגשתי למשוט/ידית הימני/ת מאחורי ההגה, רגע, זו ידית ההילוכים… אני מדברת עם עצמי. ערב, חושך, אני במהירות בינעירונית והגשם מתחיל לכסות לגמרי את השמשה. מנסה לגשש וללחוץ ולהזיז את המשוט השמאלי, עשיתי כמה לחיצות, כנראה כבר מלחץ לא קלטתי שסיבוב קצת הידית יפעיל את המגבים. אז ניגשתי למערכת מולטימדיה וחיפשתי את כיוון המגבים, אבל הגעתי לפונקציה אחרת שלהם, רגישות הפעלת המגבים אם יורד גשם (הם לא פעלו). בסוף התעשתתי, כן? מדובר על 30-40 שניות במהלכן אתה אומר לעצמך, “למה אני צריך את כל הדבר הזה, ומה רע בידיות רגילות מאחורי ההגה, שאחת מפעילה אורות ו-וינקר ואחת מגבים, וזהו. סיטואציה מעניינת.

 

 

בוא נתעכב רגע על ענייני החיישים, כי הרכב מלא בהם, בכל חלק ברכב יש חיישנים והם מעבירים מידע לנהג על מצב הרכב. במקרה הזה החיישנים רגישים מאד ולכן יתקבלו הרבה התראות, לעיתים התראות שלא צריך, אז בקרוב יהיה עדכון מהאוויר שיטפל בזה, ויוריד את הרגישות הזו. י שרוצה הסבר נוסף שיכתוב לי הודעה.

רוצים עוד טכנולוגיה? אז יש אפליקציה ייעודית של אקספנג שתשלוט על הרכב מרחוק, ותניע לכם את הרכב קדימה, אם במקרה מישהו חנה צמוד מדי אליכם וקשה להיכנס לרכב. בין יתר האפשרויות, כמו הנעה מרחוק, שליטה על מיזוג חימום וטעינת הרכב.

אגב, הרבה מהטכנולוגיה הזו ברכב מיוצרת על ידי חברת פוקסקון Foxconn, יצרנית רכיבים אלקטרוניים בינלאומית, מ-טאיוואן. היצרנית הגדולה בעולם של רכיבים אלקטרוניים, המוגדרת כ’יצרנית עבור מותג אחר’ (ODM) ולקוחותיה כוללים חברות ענק אמריקאיות, אירופאיות ויפניות, מותגים של מוצרים פופולריים ומוכרים בכל העולם, כמו אייפד ואייפון,‏ Xiaomi Mi, קינדל, פלייסטיישן 3, wii ו-Xbox 360.

הגענו ליעד בדרום, ועצרנו לטעינה, ליתר ביטחון, כדי שיהיה מספיק טווח בדרך חזרה: בעמדת טעינה מהירה עד 80 קילוואט, הופתעתי ממהירות הטעינה. אחוזי הטעינה עלו בזריזות. זה חסך לי את ה”סיבוב קניות” בביג. לא הייתי צריכה הרבה טווח, 100, 100 וקצת ק”מ כדי להגיע ליעד בחזור בלי חשבון וזהירות על הדוושה.

תוך 16 דקות קיבלתי את שהייתי צריכה, 22 קוט”ש, ומעל מאה ק”מ טווח.

 

XPENG PERFORMANCE
אקספנג G9 בגרסה הבכירה פרפורמנס
האצה אקספנג
הנעה כפולה חשמלית עם הספק של 551 כ”ס והאצה של 3.9 שניות
אקספנג טעינה
טעינה מהירה מהרגיל

 

אפשר לסכם

 

אקספנג G9 הוא רכב פרימיום מקצה לקצה, לא בכאילו. הוא לא מרגיש נחות מאף מותג מתחרה, אבל כחבילה, של נוחות, תחושה, ביצועים (טכנולוגיה, אבזור נוחות ובטיחות) ועוד, הוא לא אודי או מרצדס/ב.מ.וו. התמחור של הרכב תחרותי יחסית ומפתה, (החל מ-269,900 שקלים, 310,000 לגרסת הטווח הארוך, ו-364,000 שקלים לגרסת הביצועים הנבחנת), בעיקר בשל מפרט האבזור הענק ומגוון של הרכב. אם אני לקוחה לפני רכישת הרכב, הייתי בודקת אילו אפשרויות יש לי אחרי שלוש שנים, או אפילו שנתיים, האם אפשר לעשות עסקת טרייד אין במחיר מחירון, או אז יש לנו עסקה מעניינת.

כן, הייתי בודקת איזו אחריות יש על הרכב, ומה היא כוללת בדיוק, ואילו עדכונים מהאוויר צפויים להיות לרכב. כן, הולך להיות עדכון מהאוויר למולטימדיה, שיהפוך אותה ל”דוברת עברית”, וכמו שציינתי לפני, גם עדכון שיוריד את רגישות החיישנים ברכב. דבר נוסף לגבי נוחות הנסיעה עם חישוקי 21 אינץ’, בגרסת הפרפורמנס. לטובת נוחות גבוהה יותר, היבואן מציע ללקוחות לרכוש את ה-G9 עם חישוקי 19 או 20 אינץ’.

 

רכב חשמלי גדול
SUV חשמלי גדול פרימיום. אקספנג G9

 

אודות אקספנג – מותג חדש בישראל

XPENG (שם החברה הוא על שם המייסד שלה), הוקמה בשנת 2014. מתכננת, מפתחת, מייצרת ומשווקת רכבים חשמליים. לחברה מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם. XPENG מפתחת בעצמה את הטכנולוגיה של מערכות הסיוע לנהג ומערכת ההפעלה לרכב, כמו גם את מערכות הליבה לרכב כולל מערכת ההנעה והארכיטקטורה החשמלית/אלקטרונית. מטה XPENG פועל בגואנז’ו, סין, עם שלוחות בבייג’ינג, שנחאי, עמק הסיליקון וסאן דייגו בארה״ב ובאמסטרדם. הרכבים מיוצרים במפעלי החברה בז’אוצ’ינג ובגואנז’ו.

הדגם הבא שצפוי להגיע לישראל הוא אקספנג G6

 

מפרט אקספנג G9

Xpeng בישראל: מותג חשמלי חדש ושני דגמים ראשונים P7 ו-G9

VOYAH FREE (וויה פרי) קרוסאובר חשמלי יוקרתי – סקירה וחוות דעת

אולם תצוגה חדש למותג הרכב החשמלי VOYAH בהרצליה פיתוח

האח הגדול: BYD Tang 2023 חשמלי שבעה מקומות מבחן דרכים

 

גלריה אקספנג G9

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אקספנג G9 רכב פנאי שטח חשמלי פרימיום (5 מקומות) – סקירה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen + four =