VOYAH FREE (וויה פרי) קרוסאובר חשמלי יוקרתי – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

VOYAH FREE סקירה
ווייה פרי VOYAH FREE

 

לקטגוריית החשמליות היוקרתיות נכנס דגם SUV חשמלי מעניין בשם VOYAH FREE, והוא כאן, רעב לנגוס בנתח משמעותי מעוגת המתחרות (אודי, ב.מ.וו, מרצדס, וגם ג’נסיס וולוו ולקסוס). זמן להכיר

 

תחילת השנה הושקה בארץ מכונית מאוד מעניינת, עם שם מעניין, VOYAH FREE, על-ידי יבואנית הדו-גלגלי, ולאחרונה גם יבואנית רכב, מטרו מוטור, שהשיקה גם את מותג הרכב החשמלי “ליפמוטור“. VOYAH היא חטיבת היוקרה של קונצרן הרכב הסיני DONGFENG MOTOR, חברה בבעלות המדינה (סין). ההשקה הזו הייתה מיוחדת מהרבה סיבות – הקרוסאובר החשמלי הזה נראה כמו מזראטי, וזו חתיכת מחמאה; מפרט הביצועים שלו מרשים מאוד; מדובר בחברת סטארט-אפ עשירה, VOYAH; וגם כי ישראל היא המדינה השנייה “באירופה” בה הרכב מושק, אחרי נורבגיה.

זוהי עוד הוכחה, מיני רבות, איך שוק הרכב הישראלי נתפס בעיניים של מעצמת הרכב הסינית, וקונצרני הענק הסיניים. אנחנו מבחינתם כר פורה, מיטבי, לשלוח אליו מכוניות סיניות חדשות, ולראות איך השוק “האירופי” יגיב אליהן. 

 

VOYAH רכב חשמלי
מותג חשמלי חדש – VOYAH

 

ה-VOYAH FREE הוא דגם SUV פרימיום חשמלי עם עיצוב חיצוני יוקרתי ומרשים, מכל צד וזווית. תא הנהג והנוסעים שלו נראה יוקרתי ועשיר, ואני מודה שהלכתי לאיבוד בין שלל הפונקציות שלו ושפע אפשרויות כיוון, והגדרה של כל הטכנולוגיה המצויה בו. ראו שהיה כאן כיוון מובהק להפוך אותו למתחרה סיני, שווה בין שווים, מול המתחרות מגרמניה (אודי, מרצדס, ב.מ.וו), וגם דרום קוריאה (ג’נסיס). הטמיעו בדגם כל-כך הרבה אבזור נוחות, ובטיחות, ומצלמות, וחיישנים, ו… כל מה שעולה בדעתכם, כדי להפוך אותו למוצר פרימיום חשמלי מנצח. 

ל-ווייה פרי שני מנועים חשמליים עם הספק כולל של 489 כ”ס ומומנט של 73 קג”מ, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות. הרכב כבד (2,415 ק”ג) אך מרגיש זריז, והיכולות שלו ידחפו אתכם ללחוץ למיצוי הכוח שלו, עד כמה שניתן. לחיצות “כבדות” כמובן יקצרו את הטווח.  ברכב סוללה גדולה במיוחד, בקיבולת של 106 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה עד 500 ק”מ (WLTP), על-פי היצרנית. נתון הטווח הריאלי הוא 430 ק”מ, שזה נתון יפה כשמדובר ברכב כה חזק, ובתנאי מבחן דרכים. טעינה מהירה של הסוללה (20%-80%) תארך 45 דקות. בעיר, אגב, תוכלו להיווכח שהטווח נותר סטטי, מה שיאפשר לכם טווח חשמלי קרוב לכ-500 ק”מ.

 

VOYAH פרי סקירה
קרוסאובר פרימיום – VOYAH פרי

 

כאן, נכנסת “גולת הכותרת” בכל הקשור בנהיגה ובביצועים בווייה פרי – מצבי הנהיגה. בנסיעה בעיר ניתן להסתפק במצב אקו החסכוני, ולשמור יפה על הטווח, ליהנות מנוחות גבוהה, בידוד רעשים טוב, וביצועים טובים. בכביש מהיר ובנסיעה במהירות גבוהה, ניסיתי את כל מצבי הנהיגה, ורק שניים יצרו את חוויית הנהיגה שחיפשתי, חוויית נהיגה טובה ונוחה מספיק. מצב ספורט, שהקשיח את המתלים וההגה, והנמיך את הרכב; ומצב “התאמה אישית”, שבו בחרתי להקשיח את ההיגוי, לבחור בביצועים חסכוניים, ובעוצמת רגנרציה גבוהה. 

הנקודה היא להתגבר או לפתור שני דברים: את המתלים הרכים, שמאפשרים את ספיגת המהמורות הגבוהה בדרך, כיול רך מדי בשביל מהירות נסיעה גבוהה, כך גם לגבי ההגה, שהיה “קל” מדי, שני מאפיינים שמעולים לנסיעה יומיומית שלווה בעיר או בערים סביב, אבל לא בכביש מהיר ובמהירות גבוהה. על שני אלה התגברתי, בעזרת ההגדרות, וכך התפניתי לבדוק את מערכת הרגנרציה, וגם את הפיצ’רים המפנקים במושבים: אוורור, חימום, עיסוי לנהג ולנוסע לידו, והאבזור סביב: שלושה מסכים גדולים (“12.3) המשתלבים לכדי מסך אחד אורכי גדול ומרשים, שאפילו ניתן להנמיך עם בחירת מצב הספורט, ולקבל שדה ראייה טוב יותר. 

 

מולטימדיה רכב חשמלי
מסך מולטימדיה מרכזי. אחד משלושה בתא הנהג

 

תא נהג ונוסעים

 

המסך מימין הוא לנוסע לצד הנהג, עם אפשרויות תפעול מגוונות, המסך המרכזי הוא המולטימדיה, אותה הצלחתי לתפעל, אבל כן צריך ללמוד אותה. היא אינה בעברית, אך בעוד כמה חודשים כן תהיה בשפה העברית, עם כניסת עדכון חדש למערכת, “לא מהאוויר”. המסך השלישי, לוח המחוונים הוא דיגיטלי, וצבעוני, ומופיעות בו כל התראות הבטיחות, וגם תצוגה דינאמית של כל הסביבה בכביש, לרבות מכוניות שנוסעות לצידכם, והתנועה שלהן יחסית אליכם. 

יש עוד שלל אפשרויות שניתן להתרשם מהן – מתאורת האווירה, מפונקציית ניקיון האוויר בחלל הרכב, המצלמות, שמציגות את הרכב מכל כיוון, ומאפשרות בלחיצה לצלם צילום “סטילס” מהדרך. ישנם גם מערכת שמע טובה, סאנרוף פנורמי המתכהה בלחיצת כפתור (עם כמה רמות שקיפות/כהות) שביום החם ומהביל הזה, הצליח להשאיר את פנים הרכב מוצל ונעים יחסית, ולא, אין לו וילון. כשנעים בחוץ, אפשר להפוך אותו לשקוף וליהנות מהנוף.   

 

VOYAH פרי חוות דעת
תא נהג VOYAH פרי
VOYAH פרי מידות
תא נוסעים מרווח ואלגנטי

 

תא הנהג והנוסעים מרשים למראה – בצבעים, בריפודים ובעיצוב שלו, אם כי ישנם גם חלקים פשוטים ופלסטיים פחות מרשימים. הוויה פרי הוא רכב גדול ממדים, באורך 4,905 מ”מ, רוחב 1,950 מ”מ, גובה – 1,660/1,645 מ”מ, בהתאם למצב המתלים, ובסיס גלגלים 2,960 מ”מ, ממדים שמאפשרים לשלושה נוסעים בוגרים לשבת מאחור בנוחות ועם מרווח רגליים טוב (בזכות הרצפה השטוחה).

 

VOYAH FREE פרי מחיר
VOYAH פרי מחיר 399,000 ש”ח

 

בין שלל מערכות הבטיחות ברכב, יש גם מצלמה איכותית לראיית לילה, לנסיעה בטיחותית בחושך; מערכת ניטור עייפות בנהיגה, שמצלמת את פני הנהג/ת, ובהתאם לצורך, אם זוהתה עייפות (פיהוק), תפיץ ריח מעורר, תגביר את המוזיקה או המיזוג, ועוד. 

ווייה פתחה אולם תצוגה במרץ האחרון, בהרצליה פיתוח, כאשר לדגם הדגל, ווייה פרי (399,000 ש”ח), עתיד להצטרף עוד דגם חשמלי מעניין, בקרוב.

 

 

VOYAH פרי גלריה

 

חצי חשמלי: 3 מכוניות פלאג אין הייבריד (נטענות) שכדאי להכיר

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × five =