בדרך לאתגר הבא: הרוכבת יעל קדשאי תשתתף בראלי דקאר 2024

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יעל קדשאי

 

 

רוכבת הראלי יעל קדשאי, תמריא בתחילת ינואר לראלי דקאר 2024 שבערב הסעודית. המטרה – להיות הישראלית הראשונה שתנסה לזכות במרוץ הראלי הקשה בעולם

 

קדשאי תטוס לראלי הקשוח במדבריות סעודיה, כשאביה ובעלה, המלווים אותה לאורך השנה האחרונה, נמצאים בשירות מילואים. 27 שנה אחרי שאביה, אביב קדשאי, עשה היסטוריה והפך לישראלי הראשון לסיים את הראלי הקשוח, יעל יוצאת לבדה למירוץ הסיבולת הקשה בעולם, כדי לצעוד בצעדיו ולהיות הישראלית הראשונה שמסיימת את המירוץ. מי שמכיר את יעל יודע שיש גם יעד נכסף נוסף – להניף את דגל ישראל ולהיות הראשונה על פודיום הנשים בתור האישה המהירה במירוץ. לשם כך יעל צריכה לנצח שוב, אחרי שניצחה אותה בראלי מרוקו האחרון, את אלופת העולם ברכיבת אנדורו, ג’ין דניאל.  

מרוץ ראלי דקאר (פריז דקאר בעברו) נחשב למרוץ סיבולת הקשוח בעולם. הראלי שיצא לדרך בפעם הראשונה בשנת 1979 נחשב לראלי שטח הקשוח בעולם, בו מתמודדים רוכבים, נהגים, נהגי משאיות ושאר האטרקציות המוטוריות במשך 14 ימים וכ-9,000 ק”מ על הזכות להיות איש השטח המוטורי הקשוח בעולם. גם השנה צפויים להשתתף בראלי מאות משתתפים מהטובים בתחומם בשטח ובתוכם רוכבות השטח הטובות בעולם.

יעל קדשאי נכנסה לנעלי אביה כבר בגיל 3 עם האופנוע הראשון שלה איתו היא התרסקה בקיר. מאז היא אוכלת ונושמת אבק שטח, הכל במטרה להגשים את החלום שלה, לסיים את הדקאר בהצלחה. לאחר שבראלי מרוקו האחרון הקשה והמאתגר יעל סיימה במקום הראשון מבין הישראלים שהתחרו ומקום ראשון מכלל הנשים בתחרות, היא מוכנה לכבוש את היעד הנכסף – הראלי דאקר. 

 

 

שלוש שנים לאחר שהחלו האימונים לדקאר, יעל הקדישה את השנה הנוכחית בשביל לצבור ניקוד שיסייע לה להיכנס לתחרות. במהלך 2023 יעל התחרתה ב-Jordan baja, לאחריו יצאה למחנה אימונים בדיונות של דובאי, ואז שני המירוצים במרוקו, הראשון באפריל האחרון במרוקו ב-Morocco desert challenge, שם סיימה ראשונה בין הנשים ומקום 11 כללי מתוך קרוב ל-80 רוכבים ורוכבות מכל העולם, והישג השיא ב-Rally de maroco, עם מקום ראשון בנשים, כשהיא מנצחת לראשונה את אלופת העולם באנדורו, ג’ין דניאל, מולה היא תתמודד גם בראלי דקאר.

במירוץ הקרוב שיתקיים בין התאריכים 05.01.24 – 19.01.2024 יעל תרכב על אחד מאופנועי הראלי הקשוחים בעולם, המיועד עבור תחרויות מרוץ בינלאומיות – GASGAS RX 450F REPLICA נבנה במיוחד עבור רוכבי ראלי קשוחים בינלאומיים, בהשראתו של סם סנדרלנד, זוכה הדקאר ב-2022. רפליקת המרוצים של גאס גאס נמכרת במהדורה מוגבלת ומיועדת עבור הרוכבים הקשוחים ביותר, ולמשימות הקשות ביותר. שלדת האופנוע עשויה מפלדת מוליבדן כרום ועיצובה נועד לספק חופש תנועה מוחלט להפחתת עייפות עם משוב במהלך הבנייה מסנדרלנד עצמו, ומשקל נמוך של 139 ק”ג.

המנוע בנפח 449.3 סמ”ק עם הספק של 60 כ”ס, קוטר צילינדר 95 מ”מ ומהלך בוכנה של 63.4 מ”מ. למנוע מערכת הזרקת דלק מתקדמת של קהיין ושישה הילוכים לזמינות כוח במצב של PANKL Racing Systems. גם שאר רכיבי האופנוע מותאמים, עם טכנולוגיית מרוצים מתקדמת ועם הרכיבים האיכותיים ביותר כיום: מזלג קדמי הפוך של WP בקוטר 48 מ”מ, מאחור בולם של WP לצד מערכת בלמים מתקדמת של ברמבו. כולם רכיבים שנועדו לעמוד בעומסי הראלי הקשוחים. הגאסגאס RX450F מגיע עם אבזור ייעודי, מוכן ישר לתחרות, עם משקף רוח גדול, חישוקי EXCEL, צמיגי קונטיננטל, אביזרי ניווט עם מקומות ייעודיים ביחידת התאורה ועוד. 

 

yael kadshai israel
בדרך לאתגר הבא – מרוץ ראלי דקאר. יעל קדשאי

 

רשימת נותני חסות לדקאר 2024:

 

עופר אבניר יבואנית הדו גלגלי, מותג גאסגאס בישראל, אביזריון ציוד לאופנועים (שסיפקה ליעל את ציוד הרכיבה, ממותגים דוגמת אלפינסטאר, UPRESS), טל אופטיקה יבואנית משקפי OAKELY ו-RNS אלקטרוניקה ציוד ניווט.

במקביל, יעל מנהלת בימים אלו עמוד מימון המונים – למעוניינים לתרום.

 

הישג ישראלי בראלי מרוקו 2023 לרוכבת יעל קדשאי (29)

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − three =