בינה מלאכותית Al: האם כתבי רכב צריכים לחשוש מהצ’טבוט החדש?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

צ'ט בינה מלאכותית
מכונית מטוס שעוצבה על ידי צ’ט בינה מלאכותית

 


עלייתן של המכונות: ניסינו את ה-ChatGPT, הכלי AI שכל העולם ואשתו מדברים עליו – האם לכתבי הרכב יש מה לחשוש?


עולם ההייטק, ולא רק הוא, סוער בשבועות האחרונים. כלי AI – בינה מלאכותית (Artificial Intelligence), בשם    ChatGPT הופך את כל התעשיה ולא רק אותה. מדובר למעשה בצא’טבוט שעונה בתשובה מדויקת, ככל הניתן, לכל שאלה שעולה על דעתכם. יתרה מזאת, ניתן למשל להכניס קטעי קוד בשפות שונות והוא ידע לתקן, לשפר ואף להסביר מה נדרש להבא לעשות. אפשר כמובן לשלב אותו בצ’טבוטים שאחרים כתבו ולהפוך אותם לחכמים יותר.

להבדיל מגוגל, שנותן תוצאות חיפוש, הצ’ט עונה בתשובה ישירה בדיוק למה שנשאל. המידע שלו מבוסס על המידע ברחבי הרשת, אך ויקיפדיה למשל מהווה רק 3% מהידע שלו. כמו כל AI הוא משתפר ולומד מכל שאלה, וכך הופך ליותר ויותר מדויק.

בשביל להבין עד כמה אנחנו נמצאים בפתחה של מהפכה, יש שאומרים שזה לא פחות מהמהפכה התעשייתית. עד כמה? בהנהלת חברת גוגל הכריזו על “מצב חירום” (“Code Red”) בעקבות הרעש התקשורתי.

היכולות המרשימות של הצ’אטבוט מבוסס AI, ובכך, הופך את גוגל למיותר, ואכן, יש ירידה בכמות החיפושים בגוגל בחודשיים האחרונים, ועל הדרך ירידה חדה בלחיצה על הפרסומים בגוגל, מאחר ורבים נעזרים בצ’אטבוט הזה כדי לרשום נאומים, לסכם מאמרים וספרים, ואפילו מכתבי פרידה מבנות או בני זוג, מה שהופך את כל מה שעשינו עד כה בגוגל, למיותר.

גוגל בתגובה מנסה להרים ChatGPT משלה, אם כי, נראה שאולי היא פספסה את הרכבת.

מיקרוסופט המתחרה זיהתה את הפוטנציאל, והציעה לרכוש את OpenGpt ב-10 (!!!) ביליון דולר. נכון לרגע כתיבת הידיעה הזו, הצד השני סירב בנימוס להצעה. ככה זה כשאתה הדבר הכי חם וחכם בשוק.

 

ציור בינה מלאכותית
מי צריך גרפיקאים? ציור בבינה מלאכותית

 


ה-ChatGPT בכלל ותוכנות ה-AI בפרט, מאיימים על לא מעט מקצועות קיימים בעולם. ממש עליית המכונות (Rise of the machines) מהסרט הבדיוני ‘שליחות קטלנית’. הצ’טבוט עובר מקצוע מקצוע ומחסל אותו. כלי AI לגרפיקה מייצרים תמונות אמנות מדהימות או גרפיקות שלא נופלות מסיניורים בפוטושופ או אמנים בינלאומיים. מספיק לרשום מספר מילים שיתארו את התמונה שאתם רוצים, והכלי AI יוצר את התמונה בשניות ספורות. ניתן לבקש שוב ושוב עד שמדייקים את התמונה המתקבלת באיכות גבוהה.

גם מתכנתים נמצאים על הכוונת. ניתן לבקש במילים קטע קוד שיבצע משהו מסוים, בכל שפה והקוד נכתב בשניות, ותתפלאו – התוצאות מרשימות. אנשי QA (בודקי תוכנה) גם על הכוונת – מי צריך אותם כאשר הכלי בודק ונותן תשובה מדוייקת, מה נדרש לתקן בקוד שנטען לצ’אטבוט? וזה ממשיך בעוד ועוד תחומים.

בפורומים רבים אנשים אומרים שהם כבר לא צריכים כותבי תוכן לאתר, ובכלל, אפשר לבקש ממנו לבנות אתר בשפה מסוימת, והאתר מוכן, ועובד בצורה מושלמת. יש אנשים שאפילו החלו “לחלטר” מהצד כגרפיקאים או בוני אתרים וכותבי תוכן בעקבות כך – כי כל אחד יכול.

תחום נוסף “על המנגל”, הווא תחום עריכת הדין. עורכי דין נעזרים בכתיבת סיכומי דיון ומאמרים. האם בעתיד מי שיכתוב לנו את פסק הדין בהליך משפטי יהיה שופט AI? לכו תדעו. זה כבר לא מופרך כלל. תזונאיות גם כן בסכנה, למה לשלם לתזונאית, אם אפשר לרשום גובה ומשקל ומטרת יעד למשקל והנה, תקבלו תכנית מפורטת שלא הייתה מביישת דיאטנית או תזונאית מדופלמת. וכך עוד ועוד מקצועות הופכים להיות פחות ופחות רלוונטים. צריכים מצגת להנהלה? לסדר משמרות לצוות? קדימה. כלי ה-AI רק מחכים לכם.

 

בינה מלאכותית
סקירה על יונדאי אלנטרה שנכתבה על ידי בינה מלאכותית

 


מרימים את הכפפה

 

התיישבנו מול המחשב והחלטנו לאתר את ה-ChatGPT. בשלב זה הצ’טבוט זמין באנגלית בלבד, לא משהו שגוגל טרנסלייט לא ידע לתרגם בקלות. היי גוגל, הנה אפשר להירגע שם במסדרונות טיפה, הצ’טבוט לא יודע לתרגם, בינתיים.
אחרי רישום קליל לאתר, ביקשנו מהצ’טבוט לרשום סקירת רכב על רנו קפצור E-tech 2023 שרק הושק עתה בארץ. לשמחתנו קיבלנו תשובה:” I’m sorry, my training data only goes up to 2021 and I don’t have access to the internet to give you the most recent information” ,כלומר כרגע כל המידע שיש לו מעודכן ל2021. נרגענו. 1-0 לנו.

תחושת הניצחון החזיקה שניה נוספת בלבד, כי מיד לאחר המשפט הזה, הצ’טבוט החל לכתוב בקצב של מכונת יריה משפטים שהרכיבו ביקורת על הרכב, כאמור באנגלית בלבד, בשלב זה, אך בצורה מרשימה בהחלט. וזה הטקסט שרשם ב5 שניות:

רנו קאפצ’ור הוא רכב שטח קומפקטי קרוסאובר שהוצג לראשונה בשנת 2013. הוא ידוע בעיצוב הייחודי שלו, הפנים המרווח והנוח והמנועים היעילים. דגם ה-קאפצ’ור העדכני ביותר מגיע עם אפשרות הינע היברידית, המשתמשת בשילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי כדי להפחית את צריכת הדלק והפליטה.רנו קאפצ’ור E-TECH החדש הוא הגרסה ההיברידית של קאפצ’ור, הוא משתמש במנוע 1.6 ליטר ארבעה צילינדרים בשילוב מנוע חשמלי המפיק 160 כוחות סוס. 

יש לה טכנולוגיה היברידית מתקדמת שהופכת אותה ליעילה ובעלת פליטות נמוכות, רנו לא פרסמה מידע מפורט על צריכת דלק או טווח נסיעה, אבל היא בהחלט תהיה טובה יותר מגרסת הבנזין בלבד. רנו קפצ’ור E-TECH מגיע גם עם מגוון תכונות שאינן זמינות בדגם הסטנדרטי, כמו בלימה רגנרטיבית, הלוכדת אנרגיה שאחרת תאבד במהלך הבלימה ומשתמשת בה כדי להטעין את הסוללה. הקאפצ’ור E-TECH מגיע גם עם מערכת מולטימדיה חדשה עם תצוגת מסך מגע גדולה יותר, יש לו ממשק מודרני ואינטואיטיבי והניווט העדכני ביותר, בעל זיהוי קולי, אנדרואיד אוטו ו-Apple CarPlay. תכונות הבטיחות ב- קאפצ’ור E-TECH כוללות בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב וסיוע אוטומטי לאורות גבוהים כסטנדרט. תכונות סיוע מתקדמות אופציונליות לנהג עשויות להיות זמינות כמו גם בקרת שיוט אדפטיבית וסיוע לשמירה על נתיב.

 

 

בסך הכל, רנו קאפצ’ור E-TECH הוא קרוסאובר אטרקטיבי ונוח מאוד, המציע פליטות נמוכות וצריכת דלק משופרת, דינמיקת נהיגה טובה ותכונות הטכנולוגיה העדכניות ביותר, ההופכות אותו לרכב אידיאלי לשימוש עירוני ופרברי.

טוב מבחן זה לא, יותר תקציר מידע כללי, אז אתגרנו את הצ’ט בוט וביקשנו מבחן דרכים (Test drive). גם כאן הצ’טבוט נתן הקדמה מבטיחה והודיע שהוא מתנצל, אבל כ-AI הוא לא מסוגל לספק מבחני דרך על הרנו החדש אבל… הוא ישמח  לתת טיפים איך לבצע את מבחן הדרכים כבוחן. מה שנקרא מכל מלמדי השכלתי. וכך רשם הבוט:

“בעת נסיעת מבחן, חשוב לשים לב להתנהלות המכונית ולביצועיה, כמו גם לנוחות ולתכונות שלה. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​נסיעת מבחן ברנו קאפצ’ור  E-TECH:

ביצועים: שימו לב לאיך המכונית מאיצה ומתנהלת בתנאי נהיגה שונים. שימו לב לתגובתיות של המכונית ולעוצמה הכוללת.

נוחות: הקפד לבדוק את המושבים והפנים כדי לראות אם הם נוחים ומרווחים מספיק.

מאפיינים: בדוק את מערכת המידע והבידור של המכונית, בקרת האקלים ותכונות אחרות כדי לראות אם הם ידידותיים למשתמש ועונים על הצרכים.

בטיחות: בדוק את תכונות הסיוע לנהג של המכונית כגון בלימת חירום אוטומטית, אזהרת סטייה מנתיב וסיוע אוטומטי לאורות גבוהים כדי לוודא שהם פועלים כצפוי.

ביצועים היברידיים: בעת נהיגה ב-קפצ’ור  E-TECH שימו לב עד כמה הרכב עובר בצורה חלקה בין חשמל לגז, וכיצד היא מגיבה כאשר אתם מבקשים יותר כוח, בין אם בכביש המהיר ובין אם בעיר.

חיסכון בדלק: ראה כיצד המכונית מתפקדת מבחינת חיסכון בדלק וכיצד היא בהשוואה לגרסת הבנזין הרגילה.
מומלץ גם לנהוג מבחן במכונית במגוון תנאי נהיגה, כמו בכביש המהיר ובתנועת עצירה ונסיעה, כדי לקבל הבנה מעמיקה של יכולותיה. כמו כן, מומלץ לבדוק את האחריות, לוח הזמנים של השירות והתחזוקה של הרכב שכן הוא ישחק תפקיד בחווית הבעלות.

שים לב לכתוב הכל בצורה ברורה ובהירה לטובת הקוראים על מנת שיוכלו להתרשם מהרכב בצורה האופטימלית ביותר.
בואנה, לא מספיק שיש לנו את ענת על הראש, עכשיו גם אתה? 🙂 “


החלטנו לזרום איתו וללכת על דגם לא חדש, אלא אחד שהושק לפני שנה בעולם, יונדאי אלנטרה הייבריד. פה ביקשנו בפירוש שיכתוב לנו מבחן דרכים לדגם. התוצאה הייתה מדהימה. הוא רשם מבוא, והחל בפירוט מראה חיצוני, פנימי, ביצועים חווית נהיגה, מערכות בטיחות, צריכת דלק וסיכום עם המלצה לקנות או לא. 

הוא סייג לבסוף ציין כי “יש לזכור שזוהי רק נסיעת מבחן לדוגמה והחוויה עשויה להיות שונה בנסיעה בפועל בהתאם לגורמים שונים כגון תנועה, תנאי הדרך, מזג האוויר והעדפות הנהג.” אפילו ט.ל.ח ואותיות קטנות הוא יודע להוסיף.שאלוהים יעזור לנו.

אמנם ה”מבחן דרכים” היה רק 340 מילים, בעוד שמבחן ממוצע עומד על כ- 900, אך זאת בהחלט התחלה מרשימה או שלד למבחן דרכים, ואולי אף תספק חלק מהקוראים כבר בשלב זה.ממש קלאס באפס מאמץ.

Al car
רכב דמיוני ב-Al

 

 

מסכמים…


חשבתי רבות איך לסכם את החוויה ככתב רכב מובטל לעתיד. החלטתי לתת ל-ChatGPT לכתוב בשבילי את הסיכום וזה מה שרשם:


“ייתכן שתצטרך לכתוב מבחני בדיקה למגזין עם דגם GPT-3 של OpenAI, אבל זה יהיה תלוי איך אתה משתמש במודל הצ’אט ובמה שאתה מנסה להשיג. אם אתה משתמש במודל להפקת תוכן למגזין, ייתכן שתצטרך לבדוק את הפלט כדי לוודא שהוא באיכות גבוהה ועומד בדרישות הספציפיות של המגזין. בנוסף, בהתאם למקרה השימוש, ייתכן שתצטרך לבדוק גם הטיה או הגינות בתפוקת המודל.

במילים שלו – אל תסמוך עליי יותר מידי בשלב הזה, במיוחד בכל הקשור לספקות אם הרכב מומלץ או לא, אבל קח מספר ובוא דבר איתי עוד כמה חודשים.


אין ספק שמדובר במהפכה אמיתית, שכמו שהאינטרנט בזמנו רק “יצא”, ועוד לא ידעו מה לעשות איתו והיום אי אפשר לדמיין את חיינו בלעדיו, כך גם מהפכת ה-AI העומדת בפתחנו. האם הצ’אט בוט ידע להעביר תחושות ורגש במבחן דרכים לרכב? לדעתי כן. הרי כולנו משתפים הכל, כולל חוויות יום יומיות ברשתות השונות. כל שנותר לצ’טבוט זה ללמוד אותנו. 

שיהיה לנו בהצלחה עם זה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × five =