מלכת הכביש: ג’יפ אוונג’ר – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ג'יפ אוונג'ר סקירה מפרט חוות דעת
ג’יפ אוונג’ר – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

לפני כשנה פגשתי את הג’יפ אוונג’ר, קרוסאובר חשמלי קומפקטי של מותג גי’פ JEEP, המפגש הראשון עם הרכב הבהיר שמי שתיכנן את הרכב הזה חשב גם על קהל הנשים/נהגות. אם זה בשימושיות ומקומות האחסון, אם בצורה המושכת וה”חתיכית” שלו, אם בצבעים היפים והמגוונים איתם הושק באירופה (כחול, אדום, צהוב-זהב, לבן, שחור, אפור אספלט), וגם אופי הדגם, עירוני-חשמלי-פונקציונאלי + ישיבה גבוהה, והרבה פאסון וסטייל. לא הרבה אחרי, האוונג’ר זכה בתואר רכב השנה 2023 באירופה, וקצת אחרי שאני והקולגות שלי, עיתונאיות הרכב ששופטות יחד איתי בטקס בחירת רכב השנה WWCOTY, פגשנו אותו באיטליה, הצבענו ובחרנו בו כרכב הפנאי של השנה.

אז אפשר להגיד ששמתי עליו עין עוד לפני שהגיע אלינו. 

 

 

ג’יפ אוונג’ר – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

JEEP
נתונים טבעיים לשטח קל

 

בזכות הגנים (רכב חשמלי לא חייב להתרחק מהמקורות שלו…)

 

ג’יפ אוונג’ר הוא רכב פנאי שטח קטן וחשמלי, אבל הוא עדיין JEEP, ולכן, כולל מאפיינים מחוספסים, כמו אחיו הגדולים נוטפי הדיזל והבנזין. זה בעיקר מתבטא בעיצוב הרכב – אי אפשר להתבלבל ולחשוב שהוא בא ממשפחה אחרת. החזית מעוצבת כמו JEEP, וגם תא הנהג והנוסעים סולידי, נקי ושימושי כמו ג’יפ. וכמובן, הנתונים הטבעיים שלו – זוויות הגישה והנטישה, למי שרוצה להכניס את האוונג’ר לשטח קל או שבילים – זווית גישה (20 מעלות), זווית בטן (20 מעלות), וזווית נטישה (32 מעלות). הג’יפ הקטן זכה גם לקבל מיגון תחתון מלא, והפנסים שלו “שקועים” כדי שלא יפגעו בנסיעה בשטח.

 

 

ג'יפ אוונג'ר 2024
עיצוב מושך

 

בזכות העיצוב  

 

האוונג’ר החשמלי מעוצב יפה מאד, ומושך את העין בכל צבע, עם כל הנגיעות המסורתיות של שפת המותג, עם השבכה המוכרת, על שבעת פתחיה, רק ש-אלה פתחים מדומים, מעוצבים במאוזן, ואטומים, כי זהו רכב חשמלי ואין צורך בפתחי אוויר אמיתיים. הצורה הכללית היא JEEP לגמרי, עם הכתפיים הרחבות, והמגנים מקדימה ומאחור, (מאחור זהו מגן ברזל, נטול צבע, כדי שבמקרה של שריטות ומכות, הסימנים לא יהיו בולטים), ובית הגלגלים התפוחים, מנופחים. זה ג’יפ, אף אחד לא יוכל לפספס את זה. אבל ג’יפ אחר, ג’יפ קטן, שמידותיו נחתכו כמה שיותר, והמשקל גם כן, ועדיין, בתוך המידות המצומצמות האלה, לא חסר מקום מלפנים, וגם מאחור, ל-2 נוסעים בוגרים. 

 

 

ג'יפ אוונג'ר חשמלי
ג’יפ אוונג’ר רכב חשמלי

 

 

בזכות הביצועים

 

JEEP אוונג’ר חולק פלטפורמה עם פיג’ו e2008, ואופל מוקה, אך לא חולק איתם מנוע חשמלי, ולא סוללה, והאוונג’ר גם קצר מה-2008. בקרביים של הקטן הזה, מנוע עם הספק של 156 כ”ס, (115 קילווואט), ומומנט של 26 קג”מ, על משקל של 1.5 טון. הוא מרגיש זריז וקליל, והוא מותאם ומתאים לנסיעות עירוניות, או “אזוריות” בעיקר. יש לו מצבי נהיגה שמסייעים להתאים את עצמו לכביש ולסוגי שטח. אבל אני העדפתי להשאר איתו בסביבה עירונית, המקום בו הוא הכי זורח. הסוללה של האוונג’ר בקיבולת 54 קוט”ש, (51 קוט”ש נטו), והטווח החשמלי המוצהר, על פי היצרן, הוא עד 400 קילומטרים בנסיעה מעורבת (350 ק”מ ריאלי), ועד 550 קילומטרים בנסיעה עירונית (450 ק”מ ריאלי). 

 

 

AVENGER INTERIOR
ג’יפ אוונג’ר תא נהג
JEEP AVENGER INTERIOR
תא נוסעים ג’יפ אוונג’ר

 

בזכות הנוחות והשימושיות

 

הרכב האופנתי והחמוד הזה מרענן מאד בנוף כלי הרכב החשמליים ובכלל. בימי המבחן עם האוונג’ר בלט מאד עניין השימושיות הגבוהה והנוחות, הדלתות שנפתחות עם הקירבה לרכב (חיישני קירבה), המנוע שמונע עם הישיבה ברכב, (ללא כל לחיצה על כפתור התנעה), כפתורי ההילוכים גדולים וברורים במרכז הדשבורד, הישיבה הגבוהה, עם שדה ראייה רחב לפנים ולצדדים. במרכז מסך מגע גדול ומודרני, עם ממשק מולטימדיה אינטואיטיבי. וכמובן חוויית הנסיעה עצמה, התחושה הכללית עם הרכב ביום יום. קלות השימוש, והנוחות, לא רק בנסיעה עצמה, אלא גם נוחות השימוש, הכל קל, פשוט, מובן ונוח, וזה הגיע בימים בהם כל רכב מבחן שמגיע אלי ומערכת המולטימדיה שבו היא אניגמה אחת גדולה. הפשטות עשתה לי את זה.

 

 ג'יפ קטן 

 

בזכות אבזור הבטיחות/נוחות

 

המשך ישיר של הסעיף האחרון. האוונג’ר משווק בבשלוש רמות גימור (Longitude, Altitude, Summit) – רמת הגימור Longitude: כוללת חישוקי “16 , פנסי לד קדמים וחיישני חניה אחוריים, מסך מולטימדיה בגודל “10.25, מערכת Selec-terrain ייעודית המסייעת בנהיגה בשטח, עם מערכת בקרת ירידה במדרון, ומצבי נהיגה לבחירה. ויש גם מערכות בטיחות עדכניות כמו בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ותיקון סטיה מנתיב. רמת הגימור Altitude: כוללת בנוסף מושבים התואמים לדשבורד ולדיפונים הפנימיים, תא מטען חשמלי, לוח מחוונים בגודל “10.25, מערכות בטיחות מתקדמות, פנסים אחוריים וערפל לד , חיישנים היקפים, חישוקי 18”, ורמת הגימור הבכירה, Summit: כוללת דשבורד בצבע צהוב, חימום מושבים, מטען אלחוטי לנייד, מצלמה אחורית המספקת תצוגת “רחפן”, ומגוון צבעי מרכב דו גווניים, עם גג שחור. 

 

ג’יפ אוונג’ר החל מ-189,900 ₪ ועד מ–219,900 ₪

 

 

נהיגה ראשונה: ג’יפ אוונג’ר קרוסאובר חשמלי מלא ברוח המסורת


דייט שני: ג’יפ אוונג’ר (קרוסאובר חשמלי קומפקטי) סקירה וחוות דעת

 

מכוניות טובות
10 הנבחרות. המכוניות הטובות של 2023-24

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − two =