דייט שני: ג’יפ אוונג’ר (קרוסאובר חשמלי קומפקטי) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ג'יפ אוונג'ר מבחן
ג’יפ אוונג’ר סקירה

 

ג’יפ אוונג’ר מגיע אלי למבחן כמעט שנה מאז פגשתי אותו ב”בית שלו” באיטליה, באחד מהמטות המרכזיים של קונצרן סטלנטיס. המקום המרשים והמרוחק, אפילו שכוח אל, כולל מעין שדה ניסויים ענק למכוניות מבחן, בתוכו מסלול מירוצים “אגדי” של אלפא רומיאו, “בלוקו”BALOCCO , למי שהשם מצלצל לו מוכר, ושטח ענק פתוח עם מסלולי מכשולים בכמה רמות, לרכבי שטח קטנים וגדולים. רובם עושה רושם נוצרו בשביל דגמי ג’יפ גדולים ואגרסיביים יותר.

ג’יפ אוונג’ר הוא כמובן חיה אחרת. הוא דומה אבל שונה מאחיו נוטפי הבנזין. ברוח התקופה, כל יצרן עושה את החישובים המתמטיים שלו ומבין (מכוח הקנסות על זיהום אוויר, צורך בהגדלת המכירות, ומגוון הדגמים ועוד), שצריך ליישר קו עם המהפכה שחולשת על עולם הרכב, ולייצר כמה שיותר מהר דגם חשמלי מלא. כן, וגם ג’יפ היו חייבים לייצר אחד משלהם – אז פלטפורמה יש, הקונצרן שמחזיק גם באופל, פיג’ו, סיטרואן ועוד ועוד, בחר את זו שנמצאת בפיג’ו 2008 ואופל מוקה, ובנה עליה קרוסאובר עירוני קומפקטי, מאובזר במערכות בטיחות וסיוע לנהג, סוללה אחרת, בקיבולת של 54 קוט”ש, מרווח גחון מכובד של 20 ס”מ, וגם, אתם חייבים להודות – מדובר בדגם “חתיך” למדי.

 

@queenoftheroad.il ג’יפ אוונג’ר הקרוסאובר הקטן וחשמלי הגיע אלי בשנית, והוא עדיין אופציה טובה לדעתי, למי שהולך לנסוע בעיקר בעיר, לעבודה, סידורים יומיומיים ועוד. החל מ189 אלף ש”ח #jeepavenger #jeepavenger2023 #jeep #jeeplife ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

ג'יפ אוונג'ר מידות
ג’יפ אוונג’ר מרווח גחון של 20 ס”מ

 

מלבד זה, יש את זוויות הגישה והנטישה החשובות למי שרוצה להכניס את האוונג’ר לשטח/שבילים – זווית גישה (20 מעלות), זווית בטן (20 מעלות), וזווית נטישה (32 מעלות). הג’יפ הקטן זכה גם לקבל מיגון תחתון מלא, והפנסים שלו “שקועים” כדי שלא יפגעו בשטח… אני חושבת שהייעוד שלו יותר, זה רחובות עיר שוקקים, חניות כחול לבן, ונוף של בתי קפה.

לאוונג’ר אני מתייחסת בהתאם למה שהוא בדיוק. הוא עירוני, הוא קטן, בעל בסיס גלגלים באורך, 2.56 מ’, ותא מטען בנפח 380 ל’, ולכן מרווח הפנים שלו יתאים לזוגות, יחידים או משפחות קטנות עם ילדים קטנים, וכ”ג’יפון עירוני”, הטווח החשמלי שלו בריא יותר ומותאם יותר לעיר, שם תוכלו לסחוט מסוללת ה-54 קוט”ש, בערך / עד 450 ק”מ. אם תצאו מהעיר, הרכב האופנתי והחמוד הזה יעניק לכם עד 350 ק”מ. בלימה רגנרטיבית משמעותית יותר תקבלו עם מעבר להילוך B, או מצב נהיגה חסכוני, אבל זה לא משהו שהייתי בונה עליו. כך או כך, בנהיגה רגועה, וגם אם האצתי חזק פה ושם, ראיתי את הטווח החשמלי יורד בהתאמה והיגיון, ולא נעלם לי בלי קשר לאופי נהיגה. אז יש שליטה מסויימת על הטווח. וזה תמיד מרגיע.

 

ג'יפ אוונג'ר צבעים
ג’יפ אוונג’ר תא נהג
ג'יפ אוונג'ר מחיר
צבע הגימור הצהוב – ברמת הגימור הבכירה

 

אחרי מבט נוסף סביב הרכב, אני מתקרבת לקראתו, וחיישני קירבה פותחים את הדלתות והמראות, זה הזכיר לי מאד את פיג’ו. מערכת נוחות שאני מאד מעריכה. “הרכב מתעורר לקראתכם”. יושבת במושב, לו כיוון מכני (אפשר בתשלום לקבל כיוון חשמלי למושב נהג). צבע המרכז הצהוב זהב המיוחד גולש גם לתוך הרכב, ומוסיף לו עניין ויופי שנדרש מאד, כי תא הנהג והנוסעים אפור משהו. זה לא מפתיע כמובן, כצאצא לבית JEEP. אגב, האוונג’ר מגיע בשלושה צבעים לישראל, שחור לבן, וצהוב-זהב הזה שאיתי. באיטליה פגשתי אותו בעוד כמה צבעים חיים ואני מקווה שבמשלוח הבא אולי סמלת יפתיעו עם גווני כחול אפור או אדום.

מתחילים לזוז, לחיצה על אחד ממתגי ההילוכים החיצוניים וגדולים במרכז התא, מתגלה מצלמת רוורס טובה, חדשה וברורה, על מסך מולטימדיה בגודל 10.25′. אני מאתרת בעיניים מתגים חיצוניים נוספים, של חימום מושבים (בדיוק ביום ובזמן הנכון), ומשטח טעינה לנייד. יש שדה ראייה גדול ורחב, וישיבה גבוהה שאני אוהבת. המולטימדיה מולי כוללת קישוריות מלאה, ללא כבל גם לאוטו אנדרואיד.

 

ג'יפ חשמלי
מנוע חשמלי עם 156 כ”ס, וטווח עד 450 ק”מ בעיר

 

מבחינת ביצועים, יש לאוונג’ר מנוע חשמלי עם 156 כ”ס (115 קילוואט) ומומנט מרבי של 26.5 קג”מ, ו9 שניות מאפס ל-100 קמ”ש, למי שרוצה לקרוע את העיר. הרכב נוח בעיר, וסופר בצורה משביעת רצון את הכביש. על באמפים תסעו בזהירות בלי קשר למכונית. בידוד הרעשים טוב בעיר, רעשי דרך וכביש ייכנסו רק מעט ובמהירות גבוהה.

לוח השעונים מולי צבעוני וחמוד גם כן בגודל 10.25′, בלי עומס אינפורמציה. לא רציתי או ביקשתי יותר. עוד סקירה מהירה סביב – יש פה בקרת שיוט אדפטיבית, פתחי אחסון מיוחדים וייחודיים (כל התיק שלי נבלע בפתח אחסון מרכזי בין הנהג  לנוסע), יש מצבי נהיגה לבחירה, ג’יפ סטייל: מצב בוץ, שלג, חול, אקו רגיל, וספורט, שמשפיעים גם על המנוע וגם על ההגה. החל מרמת גימור Altitude האמצעית, יש גם פתיחה חשמלית של תא מטען.

 

אוונג'ר
מקומות אחסון גדולים, מולטימדיה חדשה 10.25′. אוונג’ר

 

העיצוב של פנים הרכב יפה, והחומרים בסיסיים ופשוטים יחסית – בתא הנהג, הנוסעים והריפודים. הפעלתי את האיתות לראשונה, ושמעתי מן רעש מוזר, שאמור לי כאילו מגניב, אני מניחה שאפשר לכבות את זה, ולקבל צליל איתות רגיל. יש את מתג/הילוך B כפי שציינתי שמשפיע על הבלימה וכך גם על הרגנרציה, יש מערכות בטיחות מתקדמות, שאפשר להדליק ולכבות אותם, ולהגיע אליהם בגישה מהירה מהמולטימדיה.

צריכת החשמל בעיר יצאה טובה מאד, 12 קוט”ש ל 100 קילומטר.

צריכה משולבת הייתה 17 קוט”ש ל-100 ק”מ.

טעינה: האוונג’ר יכול לקבל טעינה מהירה עד 100 קילוואט, טעינה איטית עד 11 קילוואט.

 

אגב, אחרי שבחנו אותו במרץ 2023, אני וכל שופטות הטקס הבינלאומי לבחירת רכב השנה -WWCOTY, גם בחרנו בו כרכב הפנאי הקומפקטי של השנה 2022-23, וטופ גיר בחרו בו כרכב החשמלי של 2022-23 בטקס – Top Gear Electric Awards.

 

@queenoftheroad.il סמלת, יבואנית JEEP (ג’יפ) בישראל, משיקה את הג’יפ החשמלי הראשון – ג’יפ אוונג’ר(AVENGER)… דגם חשמלי 1 מתוך 3 שיושקו בשנתיים הקרובות. הקרוסאובר העירוני הקומפקטי מעוצב ברוח מותג jeep וגם מחזיק במרווח גחון של 20.9 ס”מ, מיגון תחתי וזוויות גישה (20) ונטישה (32) מכובדות לקטגוריה. בסיס הגלגלים 2.56 מ’ מדגיש שהדגם הוא קטן ומתאים למשפחות של 4 נפשות לכל היותר, עם מקום לשני ילדים או 2 מושבי בטיחות מאחור. תא המטען רחב בנפח 380 ליטר. יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע עם הספק של 156 כ”ס (115 קילוואט), מומנט מרבי של 26.5 קג”מ, והאצה של 9 שניות מהמקום למאה קמ”ש, ומהירות מירבית עד 150 קמ”ש. הסוללה בקיבולת 54 קוט”ש, ומאפשר טווח נסיעה בתוך העיר עד 450 ק”מ, ומחוץ לעיר, בנסיעה מהירה/בינעירונית 350 ק”מ ריאליים. האוונג’ר משווק בגרסת הנעה קדמית, (גרסת הנעה כפולה תגיע בהמשך), ובשלוש רמות גימור (Longitude, Altitude, Summit) החל מ-189,900 ₪ רמת הגימור Longitude: כוללת חישוקי “16 , פנסי לד קדמים וחיישני חניה אחוריים, מסך מולטימדיה בגודל “10.25, מערכת Selec-terrain ייעודית המסייעת בנהיגה בשטח, עם מערכת בקרת ירידה במדרון, ומצבי נהיגה לבחירה. ויש גם מערכות בטיחות עדכניות כמו בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ותיקון סטיה מנתיב. רמת הגימור Altitude: כוללת בנוסף מושבים התואמים לדשבורד ולדיפונים הפנימיים, תא מטען חשמלי, לוח מחוונים בגודל “10.25, מערכות בטיחות מתקדמות, פנסים אחוריים וערפל לד , חיישנים היקפים, חישוקי 18” ועוד. החל מ–209,900 ₪ רמת הגימור הבכירה, Summit: כוללת דשבורד בצבע צהוב, חימום מושבים, מטען אלחוטי לנייד, מצלמה אחורית המספקת תצוגת “רחפן”, ומגוון צבעי מרכב דו גווניים, עם גג שחור החל מ–219,900 ₪ #jeep #jeepavenger #jeepavenger2023 #jeepavengerelectricsuv ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

פנסים JEEP
פנסים שטוחים כדי למנוע נזק בנסיעה בשטח

JEEP AVENGER

 

האוונג’ר משווק בשלוש רמות גימור – רכב המבחן ברמה הבכירה.

 

  • רמת הגימור Longitude – החל מ-189,900 ₪
  • רמת הגימור Altitude – החל מ- 209,900 ₪
  • רמת הגימור הבכירה, Summit – החל מ- 219,900 ₪

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × four =