מלכת הכביש: לקסוס LBX – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס LBX
לקסוס LBX – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

את הלקסוס LBX, רכב פנאי פרימיום קטן, פגשנו לא מזמן ביבשת אירופה. גם אם בהתחלה היה מוזר לראות רכב חדש שהוא לא חשמלי מלא, במפגש עם הרכב והנהיגה האסימון ירד… רכב היברידי קטן ועירוני זה מה שהיה חסר בהיצע של לקסוס

 

שיווק הלקסוס LBX בישראל החל בחודש דצמבר 2023, פחות או יותר כמו בשאר העולם. ה-LBX הוא רכב פנאי חדש של לקסוס בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV), המבוסס על הפלטפורמה של המוצלחת של הטויוטה יאריס קרוס, ובנקודה זו בערך נגמר הקשר והדמיון בין השתיים. 

כמצופה ממותג היוקרה לקסוס, ה-LBX מציג עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים איכותי בניחוח יוקרתי, מערכות בטיחות מתקדמות ומערכת הנעה היברידית יעילה. הוא משווק בישראל עם יחידת הנעה היברידית אחת, המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, ומוצע ב-5 רמות גימור שונות:  Elegant, Elegant Plus, Emotion, Relax ו-Cool. רמת הגימור הבכירה, Cool, כוללת מספר תוספות שאינן מופיעות ברמת הגימור הבסיסית כגון: מושבים בריפוד ייחודי, תאורת אווירה ייחודית, שמשות אקוסטיות לבידוד רעשים, חישוקים מושחרים, צביעה חיצונית דו-גוונית, מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי עם זכרונות ועוד. ההספק המשולב של יחידת ההנעה ההיברידית עומד על 136 כ”ס, מה שמבטיח, בזכות המשקל הקל ביחס לרכבי פנאי גדולים, ביצועים טובים.

 

לקסוס LBX חוות דעת
נובמבר 2023, השקה דינאמית ב-וולנסיה ספרד

 

 

 

לקסוס LBX – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

בזכות אבזור הפרימיום (ברכב מהקטגוריה הזו בעיקר)

 

תא הנוסעים של הלקסוס LBX עוצב בקפידה ובהתאם לדגמי לקסוס מקטגוריות גבוהות יותר, כדי “לשמור על הרמה” ולאפשר חוויית נסיעה איכותית. איכות החומרים וההרכבה ברמה גבוהה ביחס לקטגוריה, עם שימת דגש גם על הפרטים הקטנים. המושבים שעטופים בריפודים נעימים, תומכים בגוף, ונוחים גם בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. מושבים שכוללים חימום, וברמות הגימור הבכירות גם זכרונות מושב, עוד אבזור שלא רואים בקטגוריה הזו. גם גלגל ההגה ובורר ההילוכים, המקומות בהם הידיים מונחות רוב הזמן, עטופים בחומרים איכותיים ומשלימים את האווירה.

מבט לתא הנהג: יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל “12.3 המציג מידע לא רב, אבל חיוני ובצורה ברורה. בערב, תאורת האווירה בעלת 64 הגוונים מקפיצה את חוויית הנסיעה והשהייה ברכב, ומייצרת סביבה נעימה. יש גם מערכת בקרת אקלים מפוצלת, לבחירת מצב מיזוג לנהג ולנוסע בנפרד. 

 

לקסוס היברידי
בזכות העיצוב. לקסוס LBX
לקסוס LBX מידות
קטן ו”פרימיום”. תא נהג LBX

 

בזכות העיצוב 

 

לקסוס LBX נראה מרשים בזכות העיצוב המושך והאלגנטי שלו… נכון, אולי הוא הזכיר לכם דגמים אחרים במבט ראשון, אבל אני רואה איך לקסוס ניסו לעצב רכב פרימיום לצעירים, ועדיין לשמור על קווים דומים עם שפת העיצוב של המותג. הקווים הייחודיים והזורמים של המרכב מעניקים לו מראה דינמי צעיר, וסמי ספורטיבי. 

החזית מציגה את הלוגו האייקוני של לקסוס יחד עם פגוש גדול ומעוצב, הכולל שבכה קדמית גדולה שמושכת את העין. אהבתי את יחידות התאורה הצרות שמשתלבות יפה אחת עם השניה. מבט מהצד חושף את בתי הגלגלים הגדולים, ושריריים, ואת קו הגג הנמשך לאחור, ומסתיים בקורה C שזוכה לעיצוב מרענן, ומעניין. מאחור, זוג יחידות התאורה חוברות יחד, ונוצרת חתימת אור ייחודית מתחתיה אותיות שם המותג – L E X U S.

תא הנוסעים בעל עיצוב מוקפד ואלגנטי, והשימוש בחומרי פרימיום ניכר. מסך המולטימדיה המרכזי בגודל “9.8 נגיש ונוח לשימוש, ומעליו, פתחי אוורור המייצרים קו מעוצב יפה לאורך הדשבורד, שמשתלב עם הדלתות. משענת היד שבין המושבים משתלבת גם היא עם הקונסולה המרכזית הגדולה. 

בשורה התחתונה, למרות שמדובר ברכב פנאי קטן, הוא אלגנטי ויוקרתי מבפנים ומבחוץ. 

 

LBX צריכת דלק
עד 20 קילומטר לליטר. LBX

 

בזכות המערכת ההיברידית היעילה

 

אחד היתרונות הבולטים של ה-LBX הוא צריכת הדלק, שיכולה להגיע למעל 20 קילומטר לליטר, תלוי באופי הנהיגה ובתוואי הדרך. לנתון הזה אפשר להגיע בשל המשקל הקל והעיצוב האווירודינאמי, אבל בעיקר בזכות מערכת ההנעה ההיברידית מהדור החדש של לקסוס. למנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר משודך מנוע חשמלי המפיק לבדו 94 כ”ס, מה שאומר שניתן לנהוג ב-LBX על חשמל בלבד חלק מהזמן. תיבת ההילוכים הרציפה, הפתיעה וסיפקה נסיעה נעימה וחלקה. 

מעבר לחיסכון בדלק, המנוע החשמלי מציע כוח זמין ומיידי, שמתורגם לתגובה זריזה כשתלחצו על הדוושה. ההספק המשולב של המנוע החשמלי ומנוע הבנזין הוא 136 כ”ס והביצועים מספקים ומהנים בעיקר בעיר, אבל גם מחוצה לעיר. 

 

לקסוס LBX 2024

 

בזכות מוניטין המותג 

 

לקסוס נהנית ממוניטין חיובי מאוד כיצרנית של רכבי יוקרה איכותיים, ועיקר אמינים. המותג נוסד בשנת 1989 כחטיבת היוקרה של טויוטה, ומהר מאוד זכה להערכה בקרב הלקוחות, בזכות איכות גבוהה של הרכבים שענדו בגאווה את סמל המותג.

רכבי לקסוס מבוססים על הטכנולוגיות המתקדמות של טויוטה ומגיעים ברמות גימור והרכבה גבוהות. בנוסף, הם עוברים בקרות איכות קפדניות על ידי אומני הטאקומי שביפן, על מנת לעמוד בסטנדרטים המחמירים של המותג. גם שירות הלקוחות שמציעה לקסוס בארץ ובחו”ל עומד בסטנדרטים גבוהים, כיאה למותג ולקוחות של מותגי פרימיום.

עם השנים לקסוס הצליחה לבסס את מעמדה כמותג פרימיום מבוקש, הודות לטכנולוגיה, לעיצוב, לאיכות, לאמינות ולשירות הלקוחות (10 שנות אחריות…). 

 

לקסוס דגמים
לקסוס LBX. אלבום פרטי
LEXUS LBX
צילום יצרן מתוך ההשקה

 

בזכות מערכות הבטיחות

רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות המותקנות בלקסוס LBX ארוכה, ביחס לרכבי פנאי קטנים. לקסוס שמה דגש על פרמטר הבטיחות כדי שה-LBX יהיה אחד הדגמים הבטוחים בקטגוריה.

ה-LBX כוללת רשימה מכובדת של מערכות בטיחות, מהדור השלישי והעדכני של המותג, ביניהן: מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת, מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בעת חניה, מערכת לסיוע ביציאה מהרכב בתנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית גם בתמרוני חניה וגם בנסיעה מהירה, סיוע בהיגוי במצבי חירום, ועוד. בנוסף, בתא הנוסעים הוטמעו 8 כריות אוויר: זוג כריות מלפנים, זוג כריות לצידי הנהג והנוסע שלידו, זוג ווילונות צד, כרית אוויר מרכזית וכרית אוויר נוספת ליד ברכי הנהג. 

 

לקסוס LBX משווקת ב-5 רמות גימור, בין 199,990 ש”ח ל-225,990 ש”ח. 

 

 

מכונית מומלצת
10 המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1.

2.

3.

4.

5.

6. לקסוס LBX

7. יונדאי i30N

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × five =