דרך שווה: לאן נעלם הרב קו וכמה עולה לנו תחבורה ציבורית?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

עלות נסיעה תחבורה ציבורית
כמה עולה נסיעה בתחבורה הציבורית – 2022?

האם ניתן לשלם באמצעות כרטיסיה שרכשנו בעבר?

על פי אתר התחבורה: “לא. החל מיום 1/8/22, ד’ באב התשפ”ב, לא ניתן יהיה לשלם בתחבורה ציבורית באמצעות כרטיסיות. בהמשך ניתן יהיה לקבל החזר על היתרה. ניתן לשלם בתחבורה הציבורית באמצעות כרטיסים ומנויים חודשיים”.

 

למה בוטל הרב קו והנחת “ערך צבור”? 

על פי אתר התחבורה: “הנחת הערך הצבור ניתנה בעבר על מנת לעודד את הנוסעים והנוסעות לעבור מתשלום במזומן לכרטיס הרב קו. כיום למעלה מ- 95% מהנוסעים מחזיקים בכרטיס הרב קו ומשתמשים בו. ההנחה הגורפת על רכישת “ערך צבור” אכן מבוטלת, ומוחלפת במערך הנחות אחיד, שוויוני והוגן, המוענק לכל מי שזכאי להנחה, ללא קשר לאמצעי התשלום או לדרך הרכישה. בשיטה החדשה שהמשרד מוביל, ההנחות יינתנו למי שזכאי להם באמת, כמו אזרחים ותיקים, ילדים ובני נוער, זכאי המוסד לביטוח לאומי, אנשים עם מוגבלויות וסטודנטים.

יש לציין כי במחיר האפקטיבי לנוסע.ת, אין כמעט שינוי: תעריף הבסיס בתחבורה הציבורית היה אמור לעלות מ-6 ₪ ברוב המדינה ל6.5 ₪. דרך שווה קובעת את התעריף על 5.5 ₪. אם משקללים את הגדלת טווח הנסיעה ואת אפשרויות הנסיעה – לרבים מהנוסעות והנוסעים המהלך יהיה משתלם יותר”.

 

הנחה תחבורה ציבורית
מי זכאי להנחה בתחבורה הציבורית?

 

לאן נעלם חופשי שבועי וחופשי יומי?

על פי אתר התחבורה: “חופשי שבועי הוא חוזה שהוחלט לבטלו והוא לא יימכר יותר. זאת בשל השימוש הנמוך בו. לעומת זאת, “חופשי יומי” עדיין ממשיך להתקיים במסגרת “דרך שווה”. חוזה “חופשי יומי” מאפשר נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה לאורך כל היום.

קיים תעריף “חופשי יומי” לנסיעה בכל אמצעי התחבורה ללא רכבת וקיים תעריף “חופשי יומי” בכל אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת. לדוגמה, נוסעת שמתכוונת לבצע נסיעה פנימית בכפר סבא, נסיעה מכפר סבא לתל אביב ועוד נסיעה פנימית בתל אביב – ואת אותו המסלול לבצע גם חזרה באותו היום, אז מנוי ה”חופשי יומי” שהיא תרכוש יהיה המנוי הירוק (לטווח של 40 ק”מ) בעלות של 24 ₪ בלבד. אם הנוסעת תשלב נסיעות ברכבת, המנוי שלה יעלה 37 ₪. רכישת “חופשי-יומי” תיעשה לפי המרחקים הרלוונטיים – לפי מרחק מתחנת עלייה עד לתחנת היעד – במקרה שלנו כפר סבא תל אביב”.

 

תחבורה ציבורית – תקנות חדשות לכרטיס רב קו – עלויות ושינויים

הרפורמה בתחבורה הציבורית: המשתמשים ב-Moovit ו-Pango ישלמו פחות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 1 =