רכב חשמלי 2022: כל מה שחשוב לדעת – כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טעינת רכב חשמלי
רכב חשמלי 2022 – כדאי לדעת

 

רכב חשמלי 2022: כל מה שחשוב לדעת על רכבים חשמליים – כתבת אורח

 

תעשיית הרכב רק הולכת ומתפתחת ועוד ועוד טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות תורמות תרומה גדולה לגיוון ההיצע. בשנים האחרונות, התעשייה מציגה יותר ויותר דגמים של רכבים חשמליים וגרסאות חדשות לדגמים קיימים.
מכיוון שהיתרונות הרבים של הרכבים החשמליים – ובראש ובראשונה, הידידותיות לסביבה והחיסכון המשמעותי בעלויות התחזוקה, יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מתעניינים ברכבים חשמליים. אז אם גם אתם מגלים התעניינות בכלי רכב חשמליים, הינה מה שחשוב שתדעו על רכבים חשמליים בשנת 2022:

 

סוללות בכלי רכב חשמליים


בדומה לרכבים החשמליים עצמם, גם הסוללות עליהן הם פועלים עוברות בשנים האחרונות פיתוחים ושדרוגים שונים. כיום, הסוללות מיוצרות מליתיום – יון והן מתאפיינות בקיבולת גדולה יותר מאשר בעבר – מה שמשפר במידה רבה את טווח הנסיעה. על פי תחזיות, הסוללות רק הולכות להמשיך ולהשתדרג בתקופה הקרובה.. (יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון, שפרמטר כמו טיב הסוללה יכול לייקר את עלות הרכב, מכיוון שעלות הסוללה הוא כשליש מעלות הרכב). 

 

תשתיות ופריסת תשתיות


אחד הגורמים שיכולים להוות כשיקול אם לרכוש רכב חשמלי או לא נוגע לתפוצה של עמדות טעינה. אז החדשות הטובות הן שבישראל פועלים בשנים האחרונות על מנת להגדיל באופן מתמיד את מספר עמדות הטעינה – וכיום, ניתן למצוא אותן בכל רחבי הארץ, בבניינים, בחניונים, במרחבים ציבוריים ובמקומות נוספים. אומנם המצב הוא עדיין לא אופטימאלי, אבל הוא ללא ספק במגמת שיפור. 

 

תמריצים


במדינות רבות בעולם וישראל בתוכן, דואגים להעניק הטבות שונות כדי לתמרץ רכישה של רכבים מהסוג הזה. אומנם המחיר של מכוניות חשמליות הוא גבוה משמעותית ממחירן של מכוניות בנזין או סולר. יחד עם זאת, הטבת המס אשר ניתנת עליהן, מעודדת במידה רבה את הרכישה.  

 

דגמים חשמליים


בישראל של שנת 2022 קיימת אפשרות למצוא לא מעט דגמים של רכבים חשמליים – כאשר, היצע הדגמים רק הולך ועולה עם הזמן. כמובן, שלצד הדגמים הרבים, קיימת אפשרות גם לייבא רכב חשמלי מחו”ל – רק במקרה הזה, חשוב לקחת בחשבון כי מס הקנייה עומד על 83 אחוז ממחיר הרכב – לכן, כדאי לשקול בתבונה היכן לרכוש את הרכב החשמלי ובאיזה רכב לבחור. 

 

ליהנות מכלי רכב חשמליים


אז אחרי סקירת כל היתרונות של כלי רכב חשמליים והיכרות עם כל החידושים האחרונים בתחום, מאוד יכול להיות שתגיעו למסקנה שגם אתם רוצים ומבקשים ליהנות מרכבים חשמליים. עכשיו, נכון לשנת 2022 אין מה לעשות כנגד העובדה שהמחיר של רכבים חשמליים יהיה לרוב גבוה יותר ממחירים של כלי רכב העובדים על בנזין ואפילו מכלי רכב היברידיים, כך שלא תמיד תהיה לכם האפשרות הכלכלית לרכוש רכב שכזה. החדשות הטובות הן שיש לפחות 2 דרכים באמצעותן תוכלו ליהנות מרכב חשמלי, גם אם ההון אשר ברשותכם לא מאפשר לכם לרכוש רכב שכזה – הדרך הראשונה, היא לברר פרטים לגבי אפשרויות מימון שונות (ואתם עתידים לגלות שיש לא מעט אפשרויות שכאלו). אופציה שניה, היא לבדוק את האפשרות של מסלולי ליסינג פרטי על רכבים חשמליים (וגם כאן, ניתן למצוא לא מעט אפשרויות).

אין ספק שתעשיית הרכב משקיעה לא מעט זמן ומאמצים בעולם הרכבים החשמליים – ובתוך כמה שנים, אנו עתידים לראות בכבישים יותר ויותר רכבים שכאלו. זה אמנם נכון שבשנת 2022 מחירם של כלי רכב חשמליים עדיין גבוה משמעותית ממחירם של רכבי בנזין או סולר, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את החיסכון בהוצאות החודשיות – מה שהופך את ההוצאה ההתחלתית להרבה יותר משתלמת.

 

3 אפשרויות לרכישת רכב חדש – יתרונות וחסרונות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two + twelve =