הכינו רכבכם לחורף: חמישה דברים שכדאי שתבדקו ברכב עוד היום

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

הכינו רכבכם לחורף: חמישה דברים שכדאי שתבדקו ברכב עוד היום

 

זה נכון שהחורף בישראל הוא שולי עד לא קיים, אבל לפנינו ימים גשומים מאד, וכל עוד אנחנו מתניידים עם הרכב שלנו בכבישים, גם בימים החורפיים והרטובים, חובה עלינו לבדוק האם הרכב שלנו מוכן לגשם, ערפל, כבישים חלקים, ומצבי חירום.

לקראת הימים הגשומים, אילו חלקים ומכלולים כדאי לבדוק ברכב עוד היום? את כשירותם ותקינותם. שימו לב.

 

חמש התקלות הנפוצות בחורף ברכב:

 

1. מגבים

בחודשי החורף השימוש במגבים גבוה יותר מאשר בחודשי הקיץ. בנוסף, שחיקתם של המגבים במזג האוויר החם של חודשי יולי אוגוסט מצריכים החלפה של המגבים עם הגשם הראשון. מומלץ לרכוש מגבים איכותיים העמידים לפגעי מזג האוויר ושינוי הטמפרטורות המשפיעות על הגומי.

טווח המחירים: 90 עד 150 ₪ לזוג מגבים

 

2. נורות

בתחילת חודש נובמבר חלה חובת הדלקת אורות גם בשעות היום בנסיעה בכבישים בין עירוניים. בשל העובדה כי הנורות עובדות יותר חלקן נשרפות ולכן יש להחליפן. מומלץ להצטייד בנורות המאפשרות טווח ראייה למרחק רב במהלך נסיעה בשעות החשיכה.

טווח המחירים: 50 עד 400 ₪

 

3. מצברים

במהלך החורף שינויי הטמפרטורות משעות הלילה וליום משפיעות על תפוקת המצבר. בחודשים אלו תקלות רבות הקשורות למצבר מופיעות בקרב הנהגים והנהגות. במידה ויש צורך להחליף את המצבר, מומלץ לרכוש מצבר המתאים לתנאי האקלים של מדינת ישראל ובאחריות ליותר משנה. כמו כן לרכבים חדשים יש להתאים מצברי Start and Stop.

טווח המחירים: מ-550 עד 1,800 ₪ לרכב פרטי

 

4. בלמים

מערכת הבלימה הינה אחד האלמנטים הבטיחותיים החשובים ביותר ברכב, קל וחומר בחודשי החורף בעת הנסיעה על כביש רטוב. צלחות ורפידות שאינן נחשבות לאיכותיות מתחממות כתוצאה מהחיכוך ובעת מפגש עם הכביש הרטוב יוצרות רעידות ותקלות בבילום הרכב. מומלץ מאוד להצטייד ברפידות וצלחו איכותיות העומדות בתקנים הבינלאומיים המחמירים לטובת נסיעה בטוחה.

 

טווח המחירים: 450 עד 2,000 ₪

 

5. צמיגים

תקלה נפוצה בחורף המורגשת היטב בקרב הנהגים והנהגות היא בצמיגי הרכב, שחיקתם מורגשת היטב בעת מעבר בשלוליות ובנסיעה בכביש. מומלץ להצטייד בצמיגים איכותיים העומדים בתקנים.

טווח המחירים: 250 עד 1,000 ₪ לצמיג

 

 

טיפים נוספים לחורף:

 

1. מומלץ להגיע לבדיקת חורף חינם במוסכים על מנת לבדוק את מערכות הבטיחות ברכב ולוודא כי הרכב תקין לנסיעה בחודשים הגשומים והקרים.

2. מומלץ לבדוק לפחות פעם בחודש:

· תקינות המגבים והמתזים

· אורות הרכב

· לחץ האוויר ותקינות הצמיגים

 

בברכת חורף גשום ובטוח בכבישים

 

כתבות דומות: בדקי והכיני את רכבך לחורף

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − eight =