הסבב השני של אליפות ישראל במרוצי דראג 2022 – סיכום ותוצאות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרוץ מכוניות
אליפות ישראל במירוצי דראג סבב שני 2022

 

צילום וכתבה: יובל לוי

 

חול המועד סוכות חזרה ליגת ה-Race Masters, אליפות ישראל במרוצי דראג, לדימונה על מנת לערוך את הסבב השני לעונת 2022/2023. מנחת המטוסים שבעיר הפך למסלול מרוצים ליומיים שלמים בוא נקבע מי הרכב המהיר בישראל.

מרוץ דראג נערך במסלול ישר באורך של 402 מטרים (רבע מייל) בו המתחרים מזנקים בזוגות ממצב עמידה.. לטובת הקהל, שרכש את כל הכרטיסים שהוצעו למכירה (sold out), הוקמו שני יציעים מוצלים בצידי המסלול שכללו מקומות ישיבה. עקב העובדה שאזלו הכרטיסים, ובעקבות בקשות רבות, דאגה ההפקה לשידור חי של היום השני של המרוץ בערוץ היוטיוב של MotorHeads על מנת לצפות ברכבים המהירים בישראל מאיצים בקו ישר.

הצלחת הסבב הראשון המשיכה באופן טבעי לסבב השני שנערך גם הוא על ידי קבוצת מיכאל חן מרוצים בשיתוף ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל בתמיכת עיריית דימונה ומשרד הספורט. כ-90 מתחרים הגיעו למרוץ עם רכבים שהושקעו בחלקם מאות אלפי שקלים ושעות רבות בבנייתם והכנתם למרוץ. 

המתחרים התחלקו לשש קטגוריות: הנעה כפולה, הנעה אחורית והנעה קדמית. כל קטגוריה חולקה לשתי תתי קטגוריות: פרו וסטריט, בהתאם ליכולות הרכבים, כאשר קטגוריית הפרו מחייבת את הנהגים בתקנות בטיחות מחמירות יותר (כגון מצנח וכלוב מלא, בהתאם לקטגוריה). מגוון הרכבים הרחב הפך את התחרות לצבעונית במיוחד: החל מפיאט אונו טורבו משופרת במיוחד משנות ה-90 מושתלת מנוע משופר של פולקסווגן גולף VR6 והנעה לארבעת הגלגלים, ועד ניסאן GTR, שיוצרה בשנים האחרונות, בעלת הספק המגיע לכ-2,000 כוחות סוס. שתי נציגות המין הנשי הגיעו גם הן לקו הזינוק: יובל רביץ וקרן עוז עבודי.

עבודי, הנהגת הראשונה בישראל שהצליחה לקבוע זמן נמוך מ-10 שניות לרבע מייל עם האודי A3 המשופרת שלה, זכתה בגביע לטובת ציון האירוע מטעם ההפקה.  

 

דראג דימונה
מירוץ דראג דימונה 2022

 

בקטגוריית ההנעה הקדמית, הגיעו לקו הגמר זוג פולקסווגן גולף: הגולף דור שני של אביב מצלאווי והגולף דור 6 של דני פיסטינר, שביום יום נהוגה בידי אשתו. את המרוץ ניצח פיסטינר עם זמן של 11.5 שניות וזכה במקום הראשון. 

גם בקטגוריה ההנעה האחורית הגיעו לגמר זוג רכבים המייצגים את העולם האנלוגי מול הדיגיטאלי: פורד מוסטאנג פוקסבודי של גל לוס משנות ה-80 מול המרצדס GTS  מנסורי חדשה לחלוטין של ירין משעלי. לקו הסיום הגיעה המרצדס ראשונה וזיכתה את ירין במקום הראשון. 

בקטגוריית ההנעה האחורית זכה הקהל לראות מספר רכבים שהצליחו לרשום זמן נמוך מ-9 שניות, תוצאה הנחשבת טובה במיוחד ברמה עולמית. גם לשלב הגמר של קטגוריית הפרו עלו שני רכבים משופרים במיוחד מתקופות זמן שונות לחלוטין: נתן דהן שנהג בניסאן GTR המודרנית של אלי אלבג מול עוז עבודי שנהג בגולף דור שני שלו שמלאו לה יותר משלושים שנה. צוות השופטים קבע כי כם נתן וגם עוז יחלקו את המקום הראשון עקב תקלה טכנית.

 

מכוניות דראג

דורון קאופמן וניר דיגמי הנחו את המרוץ, ובקטעי ההפסקה הקהל נהנה ממופעי דריפטים צבעוניים במיוחד, שנערכו על ידי שלושה רכבים שהותאמו במיוחד למשימה. במהלך המרוץ, איציק ראובני, שהשברולט קמארו שלו נפסלה בגלל זמן שהיה מהיר מידי לרכב ללא כלוב, ביצע “ריצת” ראווה על המסלול בה קבע את הזמן מהיר ביותר לקטגוריית ההנעה האחורית: 9.9 שניות.

מיכאל חן, מפיק האירוע: “אני רוצה להודות למתחרים, לצוותים, ולכל מי שלקח חלק בהפקת המרוץ המורכב הזה שניכר בו שיפור משמעותי מול האירוע הקודם. כל הכבוד לזוכים והרבה תודות לנותני החסות, שבלעדיהם המרוץ הזה לא היה מצליח לקרום עור וגידים. אנו כבר עובדים על אירועים מוטוריים מעניינים וייחודיים, בהם ישברו בתקווה שיאים נוספים. את הפרטים בנוגע לאירועים אלו נפרסם בהמשך באתר האינטרנט של ליגת האקסטרים”.

 

מרוץ דימונה

 

תוצאות המרוץ:

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘פרו’ – 

 

מקום ראשון – עוז עבודי ונתן דהן – פולקסווגן גולף וניסאן GTR

מקום שלישי – עבודי עטיה 9.48 שניות – אודי RS3

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘סטריט’ – 

 

מקום ראשון – שרון נרקיס 10.66 שניות – ניסאן GTR

מקום שני – מחמד על איסווי 11.25 שניות – ניסאן GTR 

מקום שלישי – אנר שאולוב 10.77 – פורשה 911

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘פרו’ – 

 

מקום ראשון – ירין משעלי – מרצדס GTS

מקום שני – גל לוס – פורד מוסטאנג

מקום שלישי – טל בן אברהם – פורד מוסטאנג

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘סטריט’ –  

 

מקום ראשון – תאמר סלאמה 11.76 שניות – ב.מ.וו M4

מקום שני – חמאדה עתמנה 12.65 שניות – שברולט קורבט

מקום שלישי – נור ראבי – פורד מוסטאנג

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘פרו’ – 

 

מקום ראשון – דני פיסטינר 11.55 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שני – אביב מצלוואי 12.92 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שלישי – יותם קריסטל 11.65 שניות – פולקסווגן גולף

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘סטריט’ – 

 

מקום ראשון – חיים בן שימול 12.33 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שני – עיאד אלהדי 12.20 שניות – סיאט לאון קופרה

מקום שלישי – ניג’ם באסל – סיאט לאון קופרה

 

נותני חסות:

חסות ראשית לכל סבבי הליגה: נאור שי יבואני רכב

חסות מובילה – מונסטר אנרג’י

בוואריאן מוטורס

טומרייד

סדנת היי בוסט

סדנת exr

סדנת bcp

מוסך יונתן

מקס פאוור

מ.ג.מ כח אדם

סדנת פול בוס

ג.חיון

חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר

ההתאחדות למכוניות

עיריית דימונה

משרד הספורט

ר.ג.ס עבודות עפר

פרישטה 4X4

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − three =