טויוטה קורולה קרוס (קרוסאובר היברידי חדש) 169-185 אלף שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טויוטה קורולה קרוס מחיר
טויוטה קורולה קרוס

 

טויוטה קורולה קרוס, גרסת הקרוסאובר של הדגם ההיברידי הפופולרי מושקת הבוקר בארץ. 3 רמות גימור, בין 169-185 אלף שקלים – אתר הזמנות ייפתח לקהל ב6.10

 

טויוטה קורולה קרוס החדש הוא SUV משפחתי פרקטי/שימושי לצרכי היומיום, המשלים את מערך הדגמים החדש של הקורולה, ומעניק לטויוטה נוכחות רחבה בסגמנט, עם מספר דגמי SUV בשוק. 

הקורולה קרוס, פותחה על בסיס פלטפורמת ה- TNGA-C של טויוטה, ומציעה את אותן תכונות כמו של הקורולה המשפחתית הפופולרית. דגם הקורולה הוא הרכב הנמכר בעולם, עם למעלה מ-50 מיליון יחידות ברחבי העולם במשך 55 שנים ו-12 דורות. התוספת של הקורולה קרוס לקו מוצרי הקורולה תומכת ביעדי המכירות של טויוטה בסגמנט C התחרותי מאד. טויוטה הציבה יעד מכירות שנתיות של 400 אלף יחידות באירופה, המהוות נתח שוק של 9% בפלח שוק זה, עד 2025. 

הדגם ההיברידי החדש זוכה ליישום של טכנולוגיות דיגיטליות ומערך רחב של מערכות בטיחות. מערכות Toyota T-Mate בקורולה קרוס משלבות את הדור האחרון של חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense, עם מערכות נהיגה אקטיביות וסיוע בחניה, כדי להפוך את הנהיגה לא רק לקלה ובטוחה יותר, אלא גם כדי להגן על כל יושבי הרכב וגם על משתמשי הדרך האחרים בתרחישים שונים.

זהו הדגם הראשון שכולל את הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-החשמלית של טויוטה המספקת הן כוח רב יותר והן יעילות גבוהה יותר. יחידת ההנעה – המוצעת בשלב ההשקה עם מנוע בנזין 1.8 ליטר – כוילה כדי להעניק יכולת נהיגה מתגמלת יותר, המתאימה לתרחישי נסיעה שונים, עם קשר הדוק וטבעי יותר בין פקודות הנהג למצערת לבין האצת הרכב. האיכות הדינמית המוכחת של פלטפורמת GA-C מוסיפה להנאת הנהיגה.

הקורולה קרוס פונה למשפחות המחפשות מכונית שימושית ורב-תכליתית.

 

קורולה קרוסאובר
מערכת היברידית חדשה דור 5 משופרת

 

בחזית, האופי החזק והנוכחות של SUV משפחתי של טויוטה באים לידי ביטוי בשבכה הקדמית בצורת טרפז כפול ובולט. פנסי חזית דקים bi-LED כלולים בכל רמות הגימור, כאשר רמות הגימור DYNAMIC ו-ADVENTURE מצוידות בנוסף במהבהבי פנייה רציפים ותאורת אור יום LED. מאחור, יחידות הפנסים האחוריים הן בעלות איכות תלת-ממדית חזקה, שנמשכת אל הכנפיים האחוריות והדלתות האחוריות.

אופי ה-SUV החזק מקבל ביטוי נוסף באמצעות הכנפיים היוצרות ניגוד עם המרכב המתחדד, ואילו הפרופיל הנקי של תא הנוסעים מבטא את המרווח הפנימי של הרכב. מסילות גג וחלונות מוכהים מאחור כלולים במפרט של רמות הגימור DYNAMIC ו-ADVENTURE.

המימדים של הקורולה קרוס מציבים אותו בלב סגמנט ה- C-SUV התחרותי במיוחד, כאשר במערך הדגמים של טויוטה היא ממוקמת מבחינת הגודל בין ה-C-HR ל-RAV4. אורכו של הקורולה קרוס הוא 4,460 מ”מ, רוחבו עומד על 1,825 מ”מ, גובהו הוא 1,620 מ”מ ובסיס גלגלים שלו הוא 2,640 מ”מ.

עיצובי החישוקים כוללים חישוקי סגסוגת 17 אינץ’ עם גימור כסף וגרפיקה שמדגישה את החישוק ומוסיפה השפעה עיצובית חזקה. הגימור של חישוקי ה-18 אינץ’ יוצר ניגודיות בין משטחים מלוטשים לבין משטחים בגימור אפור כהה, ועיצוב השוזר יחד את החישוק והחישורים.

החלל הפנימי מציע נוחות ושימושיות, ותחושה “פתוחה” באמצעות חלון שמש פנורמי בגג בגודל 1,021 מ”מ עם וילון חשמלי, המוצע ברמת הגימור ADVENTURE.

 

טויוטה קורולה קרוס מידות
בסיס גלגלים 2.64 מ’. טויוטה קורולה קרוס
קורולה קרוס מפרט
תא מטען בנפח 436 ליטר כולל ערכת תיקון תקר ללא גלגל. קורולה קרוס

 

נפח המטען הוא 436 ליטר (ברמות גימור Adventure ו- (Dynamic, וניתן להגדיל אותו עד ל-1,359 ליטר על ידי קיפול המושבים האחוריים.

לקורולה קרוס מרווח ראש טוב, ופתחי הדלתות גדולים מאפשרים גישה נוחה בהכנסת/הוצאת מושב בטיחות לילד. בסיס הגלגלים הוא 2.64 מ’, מרווח טוב ל3 נוסעים, או שני משבי בטיחות גדולים ובוסטר. יש מקומות אחסון ברחבי תא הנוסעים, וכן שקע USB-A ומטען אלחוטי בקונסולה הקדמית (בדגם Adventure) ושני שקעי USB-C עבור היושבים מאחור.

 

קמפוס יוניון
הבוקר בקמפוס יוניון בראשון לציון, השקת הקורולה קרוס

 

גולת הכותרת: הדור ה-5 של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה

 

הקורולה קרוס הוא הרכב הראשון בעולם המצויד בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית – החשמלית בעלת הטעינה העצמית של טויוטה. עם שיפור מתמיד ב-25 השנים שחלפו מאז הופעת הבכורה של הטכנולוגיה ההיברידית בשוק, הדור ה-5 חזק יותר ומהנה יותר לנהיגה, ועם זאת גם יעיל יותר מבחינת צריכת דלק ופליטות מזהמים.

הדגם החדש זמין בעת ההשקה עם מנוע 1.8 ליטר והנעה קדמית. גרסת ה-1.8 ליטר, 140 כ”ס הספק משולב (תוספת של 23 כ”ס), תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 9.9-10 שניות, עם פליטות CO2 של –115-116 גרם לק”מ. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.6/20 ק״מ לליטר* על פי הצהרת היצרן

תכנון המערכת ההיברידית – השינויים שהוכנסו לדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית -חשמלית כוללים רכיבים ששוקלים פחות והם קומפקטיים יותר – תכונות המסייעות לשמירה על היעילות יחד עם גידול בהספק – אך גם שומרות על האמינות שהפכה לסימן היכר של הטכנולוגיה של טויוטה.

המערכת משתמשת ביחידת בקרת כוח (PCU) חדשה המפחיתה את רמת אובדן החשמל במערכת ב-14% ומסייעת לשמור על החיסכון בדלק. המנוע הוא גם בעל פעולה שקטה יותר. ה-PCU מותקנת ישירות מעל תיבת העברה היברידית חדשה  השוקלת 15% פחות מתיבה מקבילה מדור 4 הודות לשימוש בחומרים חדשים, ועושה שימוש במנועים חשמליים חדשים קומפקטיים ובעלי הספק גבוה. שימוש בשמן בעל צמיגות נמוכה מפחית את החיכוך הפנימי ומוסיף לשיפור הכללי בחיסכון.

 

רכב היברידי
לוח מחוונים חדש בגודל 12.3 אינץ’

 

סוללה היברידית – סוללת הליתיום-יון ההיברידית החדשה היא קטנה וקלה יותר ועם זאת בעלת הספק גבוה יותר – תכונות התורמות הן לביצועים הדינמיים של הרכב והן לחיסכון בדלק. בהשוואה לסוללה ששימשה במערכת הקודמת, המשקל הוקטן ב-14% וההספק גדל ב-14%. טויוטה ביצעה אופטימיזציה של מערכת הקירור של הסוללה כדי להבטיח ביצועים שקטים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר.

חוויית נהיגה טובה יותר – החידושים והתקדמות שבאה לידי ביטוי בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית כוללים שיפורים ביכולת הנהיגה, בפרט היחס הטוב יותר שהנהג חווה בין הפקודות למצערת לבין תגובת הרכב, עם ביצועים עקביים, צפויים וניתנים לשליטה. תחושת האצה טובה יותר תורמת לנהיגה בטוחה יותר. דבר זה הושג על ידי כיול טוב יותר של המצערת כדי להתאים אותה לתרחישי נהיגה שונים, כמו נסיעה בתנועה צפופה עם עצירות והאצות תכופות ושינויים תכופים במהירות המותרת. ההאצה גם מתאימה את עצמה לנסיעה בעליות וירידות, ומסנכרנת את מהירות המנוע עם פקודות הנהג כדי להעניק תחושה טבעית יותר ונהיגה קלה יותר. הפעולה בסל”ד נמוך יותר גם הופכת את המערכת לשקטה יותר בעת נסיעה במהירויות של הכביש המהיר.

 

T-Mate Toyota – מערכות בטיחות 

הדגם החדש מדגים את ההיקף המורחב של מעטפת הבטיחות והסיוע לנהג שמספקות מערכות Toyota T-Mate, החל מזיהוי מוגבר של סכנת תאונה ומערכות בטיחות אקטיביות אותם מספק הדור האחרון של Toyota Safety Sense, ועד לסיוע אוטומטי בעת נהיגה או סיוע בחנייה. במקרה של פגיעה ברכב, המבנה הקשיח במיוחד שלה ומאפייני הבטיחות הפסיבית המקיפים מספקים הגנה חזקה לכל יושבי הרכב.

 

מערכות בטיחות, Toyota Safety Sense משופרות

הפיתוחים האחרונים של חבילת מערכות Toyota Safety Sense המקוריות של טויוטה, הביאו שיפורים משמעותיים ברבות ממערכות זיהוי התאונות שלה והוסיפו פיצ’רים חדשים המגבירים את הבטיחות ומעניקים תוספת של שקט נפשי. הודות לעדכונים OVER THE AIR, ניתן כעת לשדרג את התוכנה באופן אוטומטי, ללא צורך בהבאת המכונית למרכז שירות.

הקורולה קרוס הוא אחד הדגמים הראשונים שמאמצים מצלמה קדמית ורדאר חדשים המכסים שדה רחב הרבה יותר לפני הרכב, עם טווח מוגדל הן שמאלה וימינה והן למעלה ולמטה. טווח הזיהוי לפנים הוכפל בהשוואה לטווח שאפשרה התוכנה הקודמת. הזיהוי של עצמים קרובים למכונית נעשה כעת מוקדם יותר, וניתן לזהות מגוון רחב יותר של סכנות אפשריות, כולל אופנועים ועצמים בצדי הדרך.

יכולת הזיהוי המשופרת הופכת את מערכת הקדם ההתנגשות (Pre-Collision System (PCS)) ליעילה בתרחישי תנועה עירוניים רבים יותר, כולל זיהוי של התנגשויות חזיתיות אפשריות. מערכת מניעת התנגשות בצומת (Intersection Collision Avoidance) מסוגלת כעת לזהות תנועה מתקרבת ברוחב של שני נתיבים, וכן רוכבי אופניים וכלי רכב ה”חותכים” בפתאומיות מהצד.

שיפור המערכת לסיוע בהיגוי במקרה חירום (Emergency Steering Assist) מסייע לנהג לשמור את הרכב בנתיב הנסיעה שלו כאשר הוא מנסה להימנע ממפגע כגון הולך רגל, רוכב אופניים, רכבחונה, או – הודות לשיפורים ביכולת הזיהוי – רוכב אופנוע. קיים גם אמצעי הגנה מפני שימוש פתאומי ולא מכוון בדוושת ההאצה בעת נסיעה במהירות נמוכה.

בקרת השיוט המסתגלת שופרה כדי להעניק תגובה מהירה יותר ולפעול באופן שמעניק תחושה טבעית יותר לנהג. לדוגמה, הודות לזיהוי מוקדם יותר, כאשר כלי רכב נכנסים לנתיב הנסיעה של הרכב, ההאטה היא הדרגתית יותר. הנהג יכול לבחור הגדרה של מרחק גדול יותר בין רכב לרכב כדי לייצר מרווח נוח יותר ותפקוד הפחתת המהירות בעיקול של מערכת ה-ACC מופעל מוקדם יותר, דבר שמעניק התאמת מהירות חלקה יותר בעת נסיעה בעיקול.

מערכות חדשות נוספו כדי לאפשר עקיפה בטוחה יותר: אפשרות למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין (Overtake Prevention Support) מונעת עקיפה לא מכוונת בצד הלא נכון של כלי הרכב; קישור של בקרת השיוט לאיתות (Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control) מסייעת לנהג/ת להשתלב מחדש בבטחה בנתיב הנסיעה. בקרת ההיגוי של הסיוע במעקב אחרי הנתיב (Lane Trace Assist) הותאמה כך שהיא מזהה מצב שבו הנהג מנסה להתחמק ממכשול, כשהרכב חולף על פני כלי רכב חונים ומכשולים אחרים בצדי הדרך.

כאשר מערכות ACC ו-LTA פועלות, המערכת לעצירת חירום בנהיגה (Emergency Driving Stop) תנטר את פקודות הנהג; ואם אלה מפסיקות למשך פרק זמן מסוים, היא תשמיע התראה, ואם הנהג אינו מגיב, היא תבלום את הרכב באיטיות למצב של עצירה מוחלטת ותפעיל את מהבהבי החירום.

 

טויוטה קורולה קרוס חוות דעת
טויוטה קורולה קרוס תא נהג

 

סיוע בחניה ובנהיגה באמצעות Toyota T-Mate

אמצעי ה- T-Mate Toyota בקורולה קרוס מסייעים להפוך את החניה והנהיגה לקלות ובטוחות יותר. סייען הנהיגה הפרואקטיבי (PDA) החדש, הכולל סיוע בצפייה מראש של מכשולים וסיוע בהאטה, מפעיל את הבלמים וההגה כדי לסייע למנוע מהרכב להתקרב יתר על המידה לעצמים. הסיוע בצפייה מראש של מכשולים נזהה את הסכנה מעצמים בשלב מוקדם. זהו תפקוד שתומך בנהיגה מבלי להתקרב יתר על המידה לעצמים, כדי לא להגדיל את הסיכון. הסיוע בהאטה תומך בהאטה חלקה בעת הרפיה מדוושת ההאצה, בהתאם למידת ההאטה הדרושה, כגון קיום של רכב מלפנים או התקרבות לעיקול.

מערכות Toyota T-Mate תומכות בנהג באמצעות יכולות מתקדמות כגון ניטור שטחים מתים והתראת תנועה חוצה מאחור, להתראה מפני כלי רכב אחרים ומכשולים בעת עקיפה או נסיעה לאחור, ומתן תזכורת לבדיקת מושבאחורי – התראה שמושמעת אם משהו נשכח במושב האחורי – למשל מושב בטיחות לילדים, פריט מטען ומונעת שכחת ילדים במושב האחורי.

קיימת שכבת הגנה נוספת בעת יציאה מהרכב הודות לסייען יציאה בטוחה (Safe Exit Assist). תפקוד זה משתמש במערכת לניטור שטחים מתים במראות הצד כדי לזהות כלי רכב כלשהם (כולל רוכבי אופניים) שמתקרבים מאחור, ומפעיל הבהוב של נורת אזהרה אם הוא מזהה משהו. אם נעשה ניסיון לפתוח דלת, נורות אזהרה נוספות מהבהבות בצג המידע המשולב ונשמע זמזם.

 

בטיחות פסיבית

במידה והרכב מעורב בהתנגשות, מבנה המרכב מספק הגנה מוצקה – יתרון מרכזי של פלטפורמת TNGA-C – שסופגת את כוחות הפגיעה ומתעלת אותם. בכל רחבי המרכב נעשה שימוש אסטרטגי בחומרים חזקים אך קלי משקל בעלי חוזק מתיחה גבוה במיוחד, עם חיזוקים באזורי מפתח, שמחוזקים באמצעות נקודות ריתוך מרובות. תא הנוסעים מצויד כסטנדרט בשמונה כריות אוויר SRS, כולל כרית אוויר מרכזית קדמית הנפתחת מדופן מושב הנוסע כדי לסייע במניעת מגע בין היושבים מלפנים בעת התנגשות.

פלטפורמת TNGA-C של טויוטה אפשרה לקורולה קרוס לאמץ פלטפורמת אלקטרוניקה חדשה – אותה פלטפורמה שתיכלל גם בדגמי קורולה סדאן וספייס החדשים. זו תומכת בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית של דגם זה, במאפיינים של הדור האחרון של Toyota Safety Sense, בלוח המחוונים הדיגיטלי החדש, במערכת המולטימדיה והמידע Toyota Smart Connect.

 

סביבת נהג דיגיטלית חדשה

הקורולה קרוס הוא הדגם הראשון של טויוטה שמשתמש בלוח המחוונים הדיגיטלי החדש בגודל 12.3 אינץ’ בלוח המכשירים של הנהג, שכלול כסטנדרט בכל הגרסאות. התכנון הארגונומי שלו ממקסם את המרחב הזמין עם מידע בעל נראות גבוהה וקל לקריאה ושליטה אינטואיטיבית. הגמישות היא חלק מהתכנון, כך שהנהג יכול להתאים את התוכן, כולל מספר החוגות והמידע המוצג בכל חלק של צג המידע המשולב המרכזי. ניתן לבצע גם התאמה אישית של לוח המחוונים באמצעות מוטיבים עיצוביים שונים: Casual (קז’ואל), Smart (מהודר), Tough (קשוח) ו-Sporty (ספורטיבי). השינויים פשוטים לביצוע, באמצעות מתגים על גלגל ההגה. 

 

 

מערכת מולטימדיה Toyota Smart Connect

הקישוריות הפכה לדרישה עיקרית של לקוחות, שרוצים להיות מחוברים כל הזמן ובאופן רציף וחלק כשהם נמצאים ברכב שלהם. מערכת Toyota Smart Connect החדשה, מערכת מולטימדיה מהירה ומגיבה יותר, שערוכה לעתיד הודות לעדכונים אלחוטיים כדי להרחיב את השימושיות או להוסיף שירותים חדשים. מערכת זו, הכלולה כסטנדרט בכל דגמי הקורולה קרוס, מגיעה עם מסך מגע בגודל 10.5 אינץ’ בעל חדות גבוהה. החבילה כוללת שילוב סמארטפון באמצעות Apple CarPlay (אלחוטי) ו-Android Auto (חיבור באמצעות כבל).

 

טכנולוגיה היברידית-חשמלית – וחשמול מלא עד 2040

 

טויוטה מחויבת למאזן פחמן ניטרלי, על ידי ביטול פליטות CO2 מכלי הרכב שהיא מייצרת ומהפעילויות העסקיות הגלובליות שלה. כדי לעמוד ביעד שאפתני זה, טויוטה מכירה בכך שאין פתרון אחד ויחיד וכי יש לספק אפשרויות מגוונות שיתאימו לצרכים ולהעדפות המגוונות של אנשים ברחבי העולם. הסוגיות שיש לטפל בהן כוללות זמינות של מקורות אנרגיה, בפרט מקורות מתחדשים, תשתית אנרגיה מקומית, היתכנות כספית ודרישות ניידות אישיות. כדי להבטיח שניתן יהיה לספק הפחתת פליטות משמעותית בדרך ליעד של אפס פחמן, אימצה טויוטה אסטרטגיה מרובת טכנולוגיות, המיישמת את המובילות שלה בהנדסת כלי רכב מחושמלים שהיא ביססה ב-25 השנים האחרונות.

טויוטה ביצעה השקעות בטכנולוגיית סוללות, כדי להניע דור חדש של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללות, אלא וכדי לתמוך בפתרונות חלופיים, כולל הדור האחרון של כלי רכב היברידיים חשמליים בעלי טעינה עצמית (HEV) כגון הקורולה קרוס החדשה. דגמים אלה ממלאים תפקיד בסיוע בשמירה ובהאצה של קצב הפחתת פליטות ה-CO2, כשהעולם עובר לניידות עם אפס פליטות.

טויוטה מתכננת שעד שנת 2025 דגמי HEV ו-PHEV יהוו 80% ממכירות כלי הרכב החדשים שלה במערב אירופה, כאשר 10% מהם יהיו עם אפס פליטות מזהמים (ZEV). עד שנת 2030 המטרה היא שדגמי ZEV יהוו 50% מהמכירות באזור ומפעלי הייצור של טויוטה יהיו בעלי מאזן פחמן ניטרלי; והיעד של טויוטה לשנת 2035 הוא ש-100% ממכירות המכוניות החדשות יהיו של דגמי ZEV.

 

טויוטה קורולה קרוס משווקת בשלוש רמות גימור:

 

  • ACTIVE- החל מ – 168,990 ₪ כולל מע”מ
  • DYNAMIC – החל מ – 174,990 ₪ כולל מע”מ
  • ADVANTURE – החל מ – 184,990 ₪ כולל מע”מ

 

יוניון מוטורס תיפתח ביום ראשון ה-2.10.22 את האפשרות להזמנות מוקדמות ושריון קורולה קרוס מהמלאי, ללקוחות הראשונים שנרשמו והביעו עניין ב- SUV החדש של טויוטה. לאחר מכן, ב6.10.22 אתר ההזמנות יהיה פתוח לקהל הרחב.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven − 3 =