השקה בינלאומית: טויוטה C-HR הייבריד החדשה 2024 – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טויוטה chr החדשה
טויוטה C-HR החדשה 2023 – השקה בינלאומית

 

שבע שנים אחרי שהוצגה לעולם, מגיע הדור השני של דגם הקרוסאובר הפופולרי, טויוטה C-HR, והיא עוברת לא רק עיצוב חדש, אלא גם צריכה לעמוד בשאיפות לתקן את כל מה שקהל הרוכשים לא אהב בדגם היוצא. טסנו עד איביזה לבדוק אם זה עבד

 

כיצרנית הרכב מהוותיקות והמובילות בעולם, טויוטה יודעת לתת מענה בכל סגמנט רכב שקיים. אם זה קטגוריית המיני, משפחתיות, קרוס אובר קטן בינוני או גדול, ואף רכבי שטח, מעולים. יאמר לזכותה, ויש שיראו בכך גם בעיה, שכלי הרכב שלה אמינים וסולידיים, חלקם אף מעט משעממים. כמו מניה של טבע, לא עולה ולא יורדת, יציבה. לכן כשהוצגה ה-CH-R לעולם ב-2016, לפני 7 שנים, היא הייתה שינוי מרענן, דגם טויוטה ייחודי וצבעוני בייצור המוני.

ה-C-HR מכונית פנאי בסגמנט C-SUV, מעוצבת חייזרי והכי רחוקה ממשעמם. עם השנים היא זכתה למתיחת פנים קלילה אך גם ללא מעט ביקורת, במיוחד בכל הקשור לבידוד רעשים, תיבת הילוכים רציפה מרעישה, וחלונות אחוריים קלסטרופוביים ליושבי הספסל מאחור, שהיו יותר כמו חרכי ירי בנגמ”ש מאשר חלון, ולא אפשרו לנוסעים מאחור לראות את הנוף. גם תא המטען היה יותר בגודל של רכב סופרמיני מאשר של רכב פנאי משפחתי קטן.

 

טויוטה C-HR 2024
טויוטה C-HR חוות דעת

 

אנחנו בספרד, איביזה. אי מדהים, חלק מהאיים הבלאריים, שבעונת הקיץ מהווה מקור משיכה לצעירים ועשירים מכל העולם, מסיבות מטורפות ויאכטות מדהימות, ועכשיו בנובמבר, נשאר אי יפה ושקט עם מפרצי ים בצבע טורקיז. ההשקה מתרחשת במלון על שפת הים, בעיירה הציורית סנטה אליואל דה ריו (Santa Eulalia del Río), עם בכירי טויוטה מהארץ ומהעולם. לבמה עולה טושיו קאניי (Toshio Kanei) מהנדס ראשי בטויוטה, ולדבריו, ה-CH-R החדשה תוכננה עבור השוק האירופאי, וככזאת, כל פרט שבה מכוון לקהל האירופאי. אבל לא רק. ה-CH-R החדשה לדבריו, מיישמת הלכה למעשה את החזון של נשיא טויוטה, אקיו טויודה “Akio Toyoda: “No More Boring Cars – צריך לייצר רק מכוניות מעוצבות, ספורטיביות, עם חווית נהיגה ייחודית.

מאז 2017, עת הוצגה בארץ חלפו לא מעט שנים, נצח במונחי עולם הרכב בכלל והשוק הישראלי בפרט. דגמים מתחרים ומעוצבים לא פחות נכנסו בעשרות ומאות, כאשר שוק הרכב דוהר לתוך עתיד חשמלי טהור, ובעיקר יצרני רכב סיניים עלומים הופכים לבני בית מוכרים בלא מעט בתים בישראל. לתוך סגמנט ה-C-SUV נכנסה גם הטויוטה קורולה קרוס, שהצליחה להשלים את כל מה שהיה חסר לישראלים ב-C-HR לרבות מרווח פנימי, בעיקר עבור יושבי הספסל האחורי וגם תא המטען בה גדול יותר. למרות הכל, ה-C-HR היוצאת הצליחה להמכר במספרים לא רעים בכלל בישראל, וכיאה לטויוטה זכתה לאמינות ולשמירת ערך גם בשוק המשומשות.

 

טויוטה C-HR
טויוטה C-HR GR

 

את ה-CH-R החדשה אני פוגש כבר בכניסה למלון. למעשה, יש פה לא מעט ממנה בחניית המלון, בצבעי אדום, כסוף וכתום בצביעה דו- גוונית (TWO TONE) בשילוב שחור. העיצוב החדש כולל חרטום, “אף”, שמזכיר את טויוטה BZ4 בפרופיל. יחידות התאורה בסגנון של טויוטה פריוס החדשה, בצורת C, עם כניסה של מרכב הרכב פנימה. לדעתי, החזית החדשה יפה ודינאמית יותר מבעבר. מאחור, “ישבן” עם יחידת תאורה ארוכה לרוחבה, וכיתוב שם הדגם מואר במרכזו. הספויילר מעל החלון האחורי שואב השראה מהכנפונים שיש מאחור בטויוטה BZ4X

בדלתות הרכב ישנה בליטת Y אופקי שנותנות מראה ייחודי לדלתות. שילוב הצביעה הדו גוונית בחזית, ובחלק האחורי נותן אשליה אופטית של רכב גדול יותר מהדגם היוצא, אך למעשה הדור החדש קטן במידותיו במעט, עם אורך כללי שהתקצר ב-2.8 ס”מ, תא מטען קצר ב-2 ס”מ, אך גדל ב-11 ליטר, לאחר הגבהת הגג ב-4 ס”מ. בסיס הגלגלים נשאר כשהיה – 2.68 מ’. 

 

טויוטה C-HR מידות
טויוטה C-HR תא נהג
טויוטה מולטימדיה
טויוטה C-HR מולטימדיה
טויוטה C-HR
לוח שעונים חדש. טויוטה C-HR

טויוטה C-HR 2023

 

פנים הרכב התחדש גם כן, אם כי אפור לי מידי פה, שלא לומר משעמם. שרק נשיא טויוטה לא ישמע אותי. אמנם יש פה תאורת אווירה עם 64 צבעים, שיודעת לכוון ולשנות את הגוונים בהתאם לאופי נסיעה וזמני הנסיעה, ביום או בלילה, ועדיין, תא הנהג והנוסעים אפור. גם בד הקטיפה בחיפוי פנים דלתות הרכב אפרפר. לדברי נציג טויוטה, פנים הרכב מוכוון עבור הנהג, בכל הקשור לתנוחת הישיבה והנדסת האנוש, ואכן תנוחת הישיבה טובה וגבוהה, רבות בזכות מושבים ספורטיביים נוחים ואוחזים, אם כי הרגיש לי מעט צפוף, בעיקר בישיבה במושב לצד הנהג, צפוף מאד, ומגביל את מנך פיסוק הרגליים, בשל צורת הקונסולה המרכזית מצד אחד, ובליטת לחצני החלון בדלת,

 

טויוטה C-HR תא נוסעים
טויוטה C-HR תא מטען
טויוטה C-HR תא המטען צמח במעט

 

מצד שני. דווקא מאחור הישיבה הייתה נוחה, עם מספיק מרווח לרגלי הנוסע וגם מרווח ראש. מאחור, תא המטען כאמור גדל במעט, 11 ל’, ונפחו כעת 388 ליטר. גלגל ספייר אין כאן, רק ערכת תיקון וניפוח.

 

טויוטה C-HR חוות דעת
טויוטה C-HR מבחן דרכים


בחזית ה-C-HR מערכת הנעה היברידית דור 5, אותה הכרנו בטויוטה קורולה החדשה, בתצורת בחירה בין שני מנועים, 1.8 ל’ עם הספק של 140 כ”ס, שיפור קל לעומת הדגם היוצא, ומנוע 2.0 ל’ עם 197 כ”ס. בנוסף, היא תגיע אלינו לארץ בשלוש רמות גימור שונות – VISION, ICON ו-GR Sport הבכירה. ההבדלים בין רמות הגימור הן באבזור כמו מסך מולטימדיה 8″ בגרסת ה-ICON לעומת 12.3 בגרסאות הבכירות, חישוקי סגסוגת 17″ לעומת 18″ ו- 19″ בהתאם, תצוגת HUD בגרסת ה-Sport  GR ועוד. גרסת ה-GR Sport תכלול גם ריפודי עור הפוך, מושבים קדמיים חשמליים עם אפשרות חימום וזיכרון מצב מושב, ותא מטען נפתח חשמלי.

בכל רמות הבטיחות הרוכשים יקבלו את מערכת הבטיחות TSS 3.0 עם שלל מערכות בטיחות שקצרה היריעה מלפרט. על מנת לשמור עוד יותר על הסביבה ה-C-HR מכילה 100 חלקים מפלסטיק ממוחזר ופליטת ה-CO2 שופרה בשני המנועים. 

 

טויוטה C-HR נסיעת מבחן
טויוטה C-HR השקה

 

הגיע הזמן לנהוג

 

למרות שהיו עוד שתי אפשרויות בחירה כולל הנעה כפולה, בחרתי לבחון את הגרסאות שיגיעו לארץ, ולהתחיל דווקא בגרסת ה-2.0 ברמת הגימור GR Sport. באופן מפתיע גשם החל לרדת, מה שהופך את הכבישים לחלקים, בשל חול הים שהפך למעט בוצי בחלקים רבים. מנוע ה-2.0 ליטר מעולה לדעתי. יש לו תאוצה חזקה שגרמה ללא מעט פרפורי צמיגים בשל אותה רטיבות, אך ה-CH-R נתנה לאורך כל הדרך תחושת ביטחון ויציבות.

הכבישים איכותיים ומהודקים, אך גם בקטעים המעטים שלא איכותיים הרכב ידע לרכך ולשכך בצורה עדינה מהמורות בכביש. תיבת ההילוכים החדשה עדיפה בהרבה על זו היוצאת. אוכל להתפלפל פה רבות ולהיכנס להסבר טכני מפורט על הדרך בה היא עובדת כעת, אך אסכם בכך שהחלפת ההילוכים נעשית בצורה חלקה יותר, כאשר הטורים עולים כל הזמן ולא נשארים בטווח של גיר רציף רגיל, על 3000 טורים קבוע. רעש המנוע מעט בשרני, אך לא מרעיש כמו בעבר, ללא צורך. אני מעביר למצב ספורט ממצב ECO, והתצוגה משתנה לאדום. ההגה נהיה נוקשה יותר ומשיכת הטורים נעשית ארוכה יותר. חבל רק שחסרים שיפטרים מאחורי ההגה. לאורך כל הנהיגה האצבעות חיפשו אותם לחינם, הרגשה שרווחה אצל רובנו.

 

טויוטה C-HR חדשה
תפריט בעברית. מולטימדיה טויוטה C-HR

טויוטה C-HR 2024

 

באופן מפתיע כל התפריטים הופיעו ברכב בעברית וגם מערכת הניווט הקולית גרמה לנו “להרגיש בבית”, אם כי מה שקורה בבית כעת רחוק שנות אור מהפסטורליה והנופים שראינו. הכבישים מפותלים וכללו סטייג’ים ו-S-ים שלא היו מביישים מסלול ראלי, וה-CH-R עמדה בהם בגבורה, לרבות המושבים שאחזו מעולה. אין ספק שמנוע ה-2.0 עושה טוב לרכב, ואין ספק שהוא מצליח ליישם במעט את החזון של נשיא טויוטה. המתלים מעולים ובכלל, הרכב משופר וטוב יותר מהקודם בגרסא הזאת. גם תצוגת ה-HUD (תצוגה עילית) לשמשת הרכב ברורה וחזקה, ומאפשרת בצורה בטיחותית להשאיר את העיניים על הכביש כל העת. 

אני עוצר במפרץ יפיפיה הנושק לים לצילומים ופתאום מסתכל אחרת על ה-CH-R, הוא כבר לא רכב פנאי משעמם לסבתות או משפחה בורגנית. בגרסת ה-GR Sport התאוצות טובות, גם בעקיפות, דוושת הבלם מדוייקת, ההיגוי טוב, וכיול המתלים לא רע בכלל.

אני מנצל את העצירה לשבת במושב האחורי והחלון המרובע להבדיל מהחלון המשתפל לאחור בדגם היוצא, בהחלט פתוח יותר, ונשקף ממנו הרבה יותר נוף. למרות שמושב הנהג הוזז עד הסוף אחורה, יש מספיק מקום לרגליים, אם כי נראה שעדיין המושב האחורי יתאים לשני מבוגרים, ולא מעבר, אם לא תרצו להרגיש צפיפות.

 

טויוטה C-HR היברידית
עדיפות למנוע 2.0 ליטר. טויוטה C-HR

טויוטה C-HR 2.0 ל


לאחר שסיימתי את המסלול, אני עובר לבחון את גרסת ה-1.8 ליטר ברמת גימור VISION. הגשם פסק והשמש יצאה. עכשיו באים? כבר בלחיצת הדוושה הראשונה ההבדל מורגש משמעותית. הרכב עצל יותר. אמנם הוא מגיב טוב אך ההבדלים, וההפרש בהספקים מורגש בכל לחיצה. גם הרעש של המנוע מורגש יותר, ולהבדיל מגרסת 2.0 לא בצורה נעימה לאוזן. אני מנסה לדרוש במסלול את מה שדרשתי מהרכב הקודם, ותיבת ההילוכים עובדת טוב, אם כי נראה שהיא טיפה מתאמצת בהחלפת ההילוכים. אני מבין שאני פה ליהנות מהדרך ופחות ליהנות מהנהיגה, ומתחיל לבדוק את מערכות הבטיחות; סטיית הנתיב עובדת ומתקנת נהדר, וגם תפעול בקרת השיוט האדפטיבי עובדת מצויין.

יש פה לא פחות מחמישה שלבים לשמירת מרחק מהרכב לפנים. גם מערכת קריאת השלטים ותמרורים עבדה היטב, והתריאה בכל פעם שעליתי מעל המהירות המותרת, עד שכיביתי אותה. גם חיישני החנייה רגישים מעט, והתריעו על מכשול רחוק מידי. 

מבחן ריסוק ב-EURO-NCAP עדיין לא בוצע, אך מאחר וכיוונו לשוק האירופאי בדגם החדש, אני מאמין שהציון יהיה בהתאם. אני עוצר בצד הדרך לרשום רשמים וברגע שהתכוונתי לחזור לנתיב, מערכת ההתראה על רכב ב”שטח מת” מסמנת לי בסמליל במראת הצד לשים לב. “הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם” שרו פעם שבק ס’, ולמרות שהדרך ארוכה ומפותלת, ה-CH-R גם במנוע הזה לא נופלת מרכבי פנאי מתחרים, גם לא עם הגיר הרציף החדש. גם רעשי הרוח מהדגם היוצא במהירויות גבוהות נעלמו כליל. יחד עם זאת, טוב שהתחלתי עם מנוע ה-2.0 ולא ה-1.8 ל’. ההבדל בינהם משמעותי. 

צריכת דלק שקיבלנו הינה שקלול ממוצע של כלל הנהגים שנהגו בכלי הרכב, ולכן זאת תהיה טעות לרשום מספרים אבסולוטיים, יחד עם זאת, נראה שגם בתחום זה מנוע ה-2.0 היה עדיף וחסכוני יותר ממנוע ה-1.8, והציג נתון צריכת דלק טוב בהרבה.

 

טויוטה C-HR ביקורת
טויוטה C-HR החדשה 2023-24

 

מסכמים

 

חזרה למלון. אני יושב על המחשב על הבר הארוך, הצופה לבריכה ולחוף, ומתחיל לסכם את הדברים, כשהתראות על ירי טילים בארץ באפליקציה לא מפסיקות. תחושה מוזרה שלא ניתן להסביר במילים, ובכל זאת, למרות הניתוק הכמעט מוחלט, הצלחתי לנקות את הראש במעט ולסכם.

טויוטה CH-R החדש שופר בכמעט כל מה שהיה לו לרועץ בדגם הקודם. היו למהנדסי טויוטה הרבה שנים לשפר אותו ואין ספק שהצליח להם. אמנם הדור חדש מעט רועש במאמץ, אך בידוד הרעשים שופר, גם רעשי הדרך. תא המטען צמח בכ-11 ל’ ותכנון נבון של פנים הרכב יוצר תחושה מרווחת יותר, גם מאחור, בשל הגבהת הגג. ועדיין, ה-C-HR יתאים יותר להסעת הילדים או הנכדים מאחור ולא מבוגרים… לא שלושה מבוגרים בכל אופן. מי שירצה יותר מרווח יימצא את מבוקשו בטויוטה קורולה קרוס. 

מנוע 2.0 הפך את ה-CH-R לרכב מעניין, וחישוקי ה-19″ גורמים לתנוחת ישיבה וזווית ושדה ראיה של רכב פנאי אמיתי. הצבעים והעיצוב החדש פשוט פנטסטיים, וצריכת הדלק טובה גם כן. כמה כל זה יעמוד לטובתה בשוק שדוהר ללכלי רכב חשמליים מלאים? עם תשתיות החשמל הלוקות בחסר בארצנו, נראה שהדבר ישחק לטובתה אפילו כמה שנים קדימה. תמחור עדיין לא ידוע, וישנן מספר השערות. עם תמחור טוב היא תוכל להיות סיפור הצלחה, ולמכור לפי צפי היבואן.

 

ברוכה הבאה טויוטה CH-R החדשה, מחכים לבואך בחודש הבא.

 

CH-R החדשה תגיע לארץ באמצע דצמבר 2023, אך נפתחה כעת אפשרות להזמין אותה.

 

טויוטה C-HR גלריית תמונות 

 

 

טויוטה קורולה המחודשת 2023 (סדאן היברידי) – מבחן דרכים

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה 2023 (מתיחת פנים) – מה חדש?

ולוגים ו-וידאו: יונדאי קונה היברידית 2023-24 – התרשמות ראשונה

יונדאי קונה החדשה 2023-24 בישראל: גרסה היברידית וטורבו מ-144,900₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten − 10 =