חשמלי חדש: MG מארוול R הנעה כפולה – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

mg marvel r
mg מארוול R

דגם חשמלי חדש הגיע אלינו – MG מארוול R, עם עיצוב מרשים, ביצועים גבוהים ומרווח פנים מכובד, למשפחות שמעדיפות ייחודיות על חשבון הטווח

מדי מסיבת עיתונאים והשקת דגם חדש מקבוצת לובינסקי, עולה מנכ”ל הקבוצה, דני שביט, להעביר לנו תקציר על מה התרחש במותגי הקבוצה עד כה, ומה הן התוכניות לעתיד. בין יתר השקפים, יש שקף אחד קבוע, עם הדגמים החשמליים וחצי חשמליים, שכבר הגיעו לישראל, ואילו עתידים להגיע בקרוב. השקף הזה עד כה עומד בזמנים ובציפיות, כאשר כל ההשקות שהיו על הפרק השנה התקיימו כמתוכנן, חוץ מברקס אחד גדול שיצרנית פיג’ו הרימה כבר ב-2022, עם הדגם המשפחתי הפופולרי מאוד, מדי אולי, פיג’ו 308 החדש, שנמכר היטב באירופה, וכנראה לא יושק בקרוב אצלנו, אם בכלל, לצערם של חובבי פיג’ו בארץ.

אחד הדגמים שהיו על השקף, ועד לא מזמן היה “מכוסה”, עם תאריך יעד “לקראת סוף השנה”, הגיע כעת לארץ – MG מארוול R, רכב שבאופן אישי חיכיתי לנהוג בו ולהבין במה מדובר. לכאורה, עוד רכב פנאי חשמלי, אך כשבוחנים את מפרט הביצועים, הייחוד שלו בולט, הוא אינו סתם SUV חשמלי.

mg סניפים
mg

הדגם הושק בישראל בשתי גרסאות מעניינות:

האחת, עם הנעה אחורית, הספק של 180 כ”ס, מומנט של 41.8 קג”מ וטווח חשמלי, על-פי היצרן, עד 402 ק”מ.

השנייה, הגרסה החזקה יותר, ויש שיגידו ספורטיבית, מגיעה עם הנעה כפולה, הספק משמח של 288 כ”ס, מומנט של 67.8 קג”מ, האצה מאפס למאה שניות ב-4.9 שניות, וטווח חשמלי, עד 370 ק”מ. ההספק למעשה, שובר שוויון מול המתחרות. על היתר אפשר לדבר. המארוול R בנוי גם כרכב עם מאפיינים ספורטיביים, כמו מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל של 50:50 מלפנים ומאחור, שימוש נרחב באלומיניום לטובת משקל כללי נמוך של הרכב, וגם המתלים מגויסים לנהיגה מהנה יותר, בזכות מתלה רב-חיבורי מאחור, ומקפרסון מלפנים ליציבות משופרת.

מבחוץ, הדבר הראשון שאפשר להגיד על MG מארוול R הוא – כמה העיצוב שלו מיוחד, בין ים קרוסאוברים שנראים לעיתים משובטים. מבחינת הרושם הראשוני, הוא זוכה לנקודות חשובות, בזכות החזית העגולה המיוחדת, הממדים הרחבים, וגם ידיות חיצוניות מתכתיות נשלפות ונבלעות, שמוסיפות מאוד למראה.

MG מארוול מולטימדיה
מסך מולטימדיה ענק 19.4′. MG מארוול

MG מסך

MG בטיחות

הדבר השני שניתן להגיד הוא, עם פתיחת דלת הנהג: “וואו, מה זה המסך הענק הזה”? שליש מתא הנהג הוקצה לטובת מסך מגע אנכי, בגודל 19.4, ששולט על רוב המערכות והפונקציות ברכב. אישית, לא ראיתי כזה מסך ענק במרכז קונסולה של רכב, ועם זאת, השאלה היא, האם באמת צריך את כל המסך הזה? האם זה סתם גימיק, או דרך לבדל את המארוול R מהאחרים? התשובה היא כן וכן. המסך כה גדול, עד שמתגים חיצוניים כמו מתג איתות החירום, ה”משולש”, נדחק למעלה לאזור שהעין כבר לא עולה אליו, או עוקבת.

עוד פיצ’ר שיעורר עניין, הוא פתחי אוורור אוטומטיים בסגנון “פורשה”, שניתן להגדיר את כיוון זרימת האוויר דרכם ממערכת בקרת האקלים במסך המולטימדיה: אוורור בכיוון ישיר לפנים, לצידי הפנים, או בסוג של נפנוף מעלה ומטה. אני בעד להשאיר דברים כמו פתחי מיזוג, פשוטים, עד כמה שניתן, בעיקר בחום יולי-אוגוסט. הבשורות המרגיעות הן, שהמיזוג חזק מאוד ואפקטיבי, וגם שהגברת עוצמת המיזוג, או הורדת הטמפרטורה, לא משפיעות באופן ניכר על הטווח החשמלי.

כבר נכנסנו לרכב, אז בואו נמשיך משם. מקדימה, שמשה גדולה ורחבה, הרבה אור נכנס מכל כיוון. מעליי, סאנרוף פנורמי גדול, המכוסה בווילון בהיר, גג שמש בימים אלה לא אידיאלי באף רכב. אבל פה בפנים ממוזג ונעים. שדה הראייה לאחור צר מעט. על זה מחפה מצלמת ה-360 שמופעלת ומציגה תמונה ברורה וצבעונית של סביבת הרכב, בכל פעם שנכנסים לתוך תנועה צפופה, וישנן מכוניות צמודות אלינו. למצלמות מתלוות גם מערכות בטיחות מקצה לקצה, והתראות בטיחות, ותיקון אקטיבי מורגש מאוד בעת סטייה מהנתיב.

MG מארוול טווח
MG מארוול R הנעה כפולה

תא הנהג מודרני ונאה, אך אינו “פרימיום”. הוא נראה טוב בעיקר בזכות שלל גימורי מתכת – בידיות, בחיפויים ובמשטחים על גבי ה”דשבורד”, וגם בזכות המסך המתקדם במרכז, שבלעדיהם המראה הכללי היה בסיסי ופחות מזמין. מתחת למסך הענק נחבא תא אחסון ענק, ומספיק עמוק כדי לזרוק בו דברים. המיקום שלו פחות נוח או שימושי. לוח השעונים צבעוני ומודרני מספיק. הייתי שמחה אילו היה מקום ייעודי להניח בו את הנייד. כמו ברוב כלי הרכב, פשוט הצבתי אותו בתאי אחסון הכוסות. מתחת למשענת היד כן תמצאו מקום טעינה אלחוטי לנייד.

בנסיעה בתוך העיר, במהירויות נמוכות, המארוול R, על אף מפרט הביצועים הגבוה, שומר על צריכת אנרגיה נמוכה, וניתן לנסוע איתו מספר קילומטרים ולהיווכח שנפרדנו מאחוז בודד של הסוללה. השקט והשלווה נשמרים בסביבה עירונית, והמטרה היא בעיקר להגיע מ-A ל-B בלי דרמות, ובלי צריכת חשמל גבוהה. מחוץ לעיר, בעיקר בגרסת ההנעה הכפולה, שמבטיחה ביצועים גבוהים, קשה מאוד שלא “ללחוץ” ולבקש את כל מה שיש למארוול R לתת. ואם תרצו עוד, מתבקש לצאת ממצב הנהיגה ה”סטנדרטי” ולעבור למצב ספורט, או אז, מתרחש והתרחש החיבור האמיתי עם הרכב. האצות ותאוצות מרשימות, היגוי יותר טוב, ואחיזה טובה – רק איפה השיפטרים מאחורי ההגה? הייתי שמחה למצוא ידיות שישלטו על הבלימה הרגנרטיבית. כך או כך, אפשר ליהנות כאן מנהיגה קצת פחות סטנדרטית, כמו עם כל רכב חשמלי. רק הביאו בחשבון שהטווח החשמלי יתקצר משמעותית, כשאתם תתחילו להנות ושבמהירות גבוהה תשמעו לראשונה רעשי כביש ורוח.

MG טעינה

MG חשמלי מחיר

טווח חשמלי

 

מה שמביא אותנו לנתון צריכת החשמל, שיכול היה להיות נמוך, עם קצב נהיגה שליו ומשעמם. אפשר לבחור במצב נהיגה “אקו” לחיסכון בחשמל, וברמת רגנרציה גבוהה (3), לתת לרכב לשייט ולגלוש ולהטעין את עצמו מעט באנרגיה. כך הצלחתי בנסיעה משולבת להגיע ל-20 קוט”ש ל-100 קילומטר (כשצריכה ממוצעת היא 16-17 קוט”ש). אך הנהיגה המואצת דרדרה את הנתון למחוזות צריכת חשמל של מכוניות ספורט חשמליות, 23 קוט”ש ל-100 ק”מ. בסופו של מבחן, הטווח שהתקבל הוא 340 ק”מ.

טעינה איטית אורכת לילה שלם, וטעינה מהירה, מ-20%-80% כחצי שעה. בל נשכח שיש גרסה פחות חזקה, עם טווח יותר ארוך, ומחיר כניסה יותר נמוך, ששווה לבדוק.

נחזור למסך הגדול, יש חיבור לאפל קאר פליי ולאוטו אנדרואיד, יש תאורת אווירה עם גוונים לבחירה, שגם מגיבה ומשתנה בהתאם למוזיקה במערכת השמע (מערכת BOSE עם 9 רמקולים), ו”רוקדת” לפי הקצב, ומשנה את הגוונים. מהמם לצפייה. יש מערכות בטיחות שאפשר להדליק ולכבות, כמו גם התראות שונות. מהמערכת תשלטו בחימום ואוורור במושבים, כשגם ניתן לשלוט ולתפעל את הרכב דרך אפליקציה MG ISMART, להדליק את המיזוג ברכב לפני היציאה לדרך, לקבל מידע על צריכה וטווח, מידע טכני, לבנות פרופיל אישי של כל נהג/ת ועוד.

לגבי מידות מרווח הפנים – המידות של ה-מארוול SUV בקטגוריית D, מעולות למשפחה – גם שלושה נוסעים בוגרים ישבו מאחור בנוחות, עם מרווח ברכיים וראש ראוי וטוב, בזכות בסיס גלגלים של 280.4 ס”מ, מידות דומות למתחרה BYD סיל U, שיגיע אלינו בקרוב, ולסקודה אניאק החשמלית. תא המטען מצומצם בגודל 357 ליטר. המארוול מאושר לגרירה עד 750 ק”מ, ויש לו אפשרות לספק טעינה חיצונית, ממנו החוצה למכשירים חשמליים חיצוניים עד 2,500 ואט.

המחיר– החל מ-205,888 ש”ח, ולגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת, 218,888 ש”ח.

MG מארוול R הספורטיבי בישראל: (עד 402 קילומטר) מ-205,888 שקלים

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 1 =