ב.מ.וו XM במבחן: קרוסאובר פלאג-אין-הייבריד מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BMW XM
ב.מ.וו XM

 

ב.מ.וו החליטה להראות לכל המתחרות למי יש יותר… “חזק”, אחרת אין הסבר לדגם ה-XM ששווק בעולם – תצוגת תכלית של כל יכולות היצרנית, בשיתוף חטיבת הביצועים שלה – M SPORT

 

אני מעידה שככתבת רכב אני מחכה לרגעים האלה, ש”תיפול לידי” מכונית כה מיוחדת, כמו BMW XM. אחת המכוניות הלא קונבנציונאליות שהגיעו אליי לאחרונה. מכונית, שככל שעבר הזמן בחברתה, ותהיתי על קנקנה, התחדדה אצלי העובדה, שהיא כל כולה תצוגת תכלית של יצרנית BMW. כאילו הם ביקשו “להכניס אצבע בעין” של כל המתחרות בשוק הרכב החשמלי/יוקרה/ספורט. להראות לכולם מה הם יודעים לעשות, אילו טכנולוגיות מתקדמות יש להם, כמה יחידת ההנעה הזו מיוחדת, איזה עיצוב לא שגרתי הם יכולים לעצב, והכול בגדול. כל אלה מרכיבים את הרכב ה”יוקרתי ומוחצן” הזה, BMW XM, כהגדרתם, ואני יותר ממסכימה.

הדגם הייחודי הזה תוכנן יחד עם לא אחרת מאשר חטיבת M של BMW, חטיבת הספורט המהוללת של היצרנית, שתכננה את כל המכלולים ברכב, וכיילה אותו לכדי מכונת ביצועים מגרגרת וקיצונית. מכונית שהמתחרות שלה הן בנטלי בנטייגה ולמבוריגיני אורוס. זה יכול להסביר קצת את אופייה והקטגוריה שבה היא מוצבת.

יחידת ההנעה בקרוסאובר הקרבי הזה, היא פלאג-אין הייבריד, הכוללת מנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר המפיק יותר מ-450 כוחות סוס, ולצידו מנוע חשמלי (נטען) שמפיק 197 כוחות סוס נוספים. יחד הם מביאים את יחידת ההנעה הזו להספק עצום של כ-653 כוחות סוס. המומנט לא פחות מפלצתי, 81.5 קג”מ, ועל אף משקלו הרב של הרכב, ההאצה מהמקום, 4.3 שניות מאפס למאה קמ”ש.

@queenoftheroad.il באיחור של שבוע!! 🙈 הסרטון של הרכב הכי מטורף שראיתי והרגשתי לאחרונה 🥵 #BmwXM ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

M SPORT
דגם ייחודי בשיתוף חטיבת M SPORT

 

יחידת ההנעה הכפולה הזו כוללת גם סוללה חשמלית בקיבולת מצומצמת של 25.7 קוט”ש (טעינה איטית למשך לילה), שמאפשרת נסיעה “על חשמל” לטווח של כ-80 ק”מ, אם תסעו בשלווה וברוגע. אם לא תרצו להירגע, תוכלו להאיץ במצב החשמלי עד מהירות של 140 קמ”ש. יש שני מצבי נהיגה שיקשו עליכם להישאר רגועים – מצב היברידי משולב בנזין וחשמל, ומצב “התקף לב” – M. יחד עם אפשרות לסאונד מוגבר של גרגורי המנוע, דוושת “גז” קלה, שיפטרים גדולים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית, ומאות כוחות סוס מתפרצים, אפשר להגיד שזו אחת מהחוויות הייחודיות שחוויתי בשנים האחרונות. הרכב הכי חזק שנהגתי בו לאחרונה, היה עם יותר מאלף כוחות סוס (טסלה מודל S), אבל הוא היה חשמלי מלא, ולכן החוויה איתו היא סימפוניה אחרת. לא דומה בכלל.

אם להיות כנה, במקרה זה הרגשות געשו עוד טרם התנעת הרכב. המכונית הזו מפעימה רק מלהביט בה ולסקור את חלקיה השונים. החל מגריל הכליות משולב תאורת הלד, הגימורים סביב הרכב, 4 יציאות מפלט מעוצבות, השמשות הכהות, ועד סמלי ה-M. הכי אהבתי מכל זווית וצד, את החלק האחורי הרובוטריקי משהו. ה-XM הוא מהדגמים האלה שמפעילים רגשות מאוד עזים, משני צידי המתרס: או שהיא מכונית מדהימה בעיני המתבונן/ת, או שהיא “שגיאה קשה של המעצב”, שהלך רחוק מדי עם פנטזיות הקונספט שלו. הביטו בתמונות ותשפטו בעצמכם.

לחיצה על מתג פתיחת הדלתות, מדליקה מופע אורות מרשים של הפנסים המצועפים בחזית. אני יכולה להישבע שתאורת הלד המשיכה לזוז מצד לצד שניות ארוכות אחרי, עם תנועות הראש שלי. אם העיצוב החיצוני הוא ספורטיבי למשעי, תא הנהג והנוסעים מכניס את הנהג/ת לאווירה אחרת, קרירה, מודרנית וטכנולוגית מאוד, דומה מאוד לדגמי ה-i החשמליים המלאים של ב.מ.וו – ix ו-i7, שתי מכוניות חשמליות יוקרתיות ומתקדמות מאוד. במרכז מוצבים שני מסכים גדולים עם ממשקים חדשניים, מלאים באפשרויות הגדרה ותפעול, ויחד עם זאת מאוד ברורים ומסודרים, ובעברית.

 

BMW PLUG IN HYBRID
ב.מ.וו XM תא נהג
תא נוסעים גדול
ב.מ.וו XM תא נוסעים מרווח וגבוה

 

איכות החומרים, הגימורים, העיצוב וההרכבה גבוהים ומרשימים מאוד. שילוב של יוקרה וספורט ושימת לב לפרטים. תאורת אווירה אופפת את כל תא הנהג והנוסעים, מהרצפה ועד התקרה, שבה לא תמצאו סאנרוף, כי אם תקרה מעוצבת בתלת-ממד, ומוארת בתאורת אווירה הכוללת כ-100 יחידות תאורה בטכנולוגיית LED, כמו מיצג מוזיאוני. עם השמש הישראלית היוקדת, אני מוותרת על הסאנרוף, ומתמסרת לתחושה הקרירה והעוטפת פה בתא הנהג.

מבחינת אבזור נוחות – יש אוורור, חימום ואף עיסוי במושבים הקדמיים. יש חימום במושבים האחוריים, מחזיקי כוסות עם אפשרות אוורור וחימום, שקעי C-USB, קישוריות לאפל קאר פליי (לא לאנדרואיד אוטו), ממערכת מולטימדיה בעלת מסך בגודל ”14.9 עם אפשרות לתפעול במחוות יד, ולצידה לוח מחוונים צבעוני בגודל ”12.3. לראשונה, יש משטח טעינה פעיל לנייד.

בקרת האקלים פה מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת השמע מבית Harman Kardon כוללת 16 רמקולים, ואם זה לא מספיק ותרצו מערכת שמע משודרגת (אף יותר), תקבלו כזו בתוספת של 55 אלף שקלים.

רשימת הטכנולוגיות הספורטיביות כולן מלאכת חטיבת ה-M ספורט – מערכת ההנעה הכפולה הייחודית, דיפרנציאל אחורי אקטיבי, תיבת ההילוכים האוטומטית, המתלים האדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, בלמי ה-M המאווררים ועוד ועוד. בפנים, מושבי ספורט M, רפידות ברכיים, גלגל הגה M בציפוי עור, וגם תצוגה עילית המקרינה את נתוני הנהיגה על השמשה הקדמית, כדי לשמור על הריכוז והמבט קדימה.

הטכנולוגיה הגבוהה מאפשרת הגדרות ספציפיות לכל חלק ומערכת ברכב. מביצועים ועד כיוון מערכות הבטיחות. על גבי ההגה שני מתגים אדומים בולטים שניתנים להגדרה מראש, המתג האחד כוון לביצועים מקסימליים, לכיול מתלים ספורטיבי, והיגוי ספורטיבי, וביצועי מנוע גבוהים. לחיצה אחת ונכנסים למצב “לונה פארק”.

המתג השני הוגדר לנוחות מירבית ולנהיגה נינוחה. זהו רכב של קצוות, כל טווח הביצועים וכל מנעד הרגשות. הגלגלים הגדולים, עם חישוקי 23 אינץ’, פוגמים מן הסתם בנוחות ותורמים לכניסת רעשי כביש. אבל סליחה, כן? למי אכפת מהנוחות או מהרעש, וגם, עם כל הכבוד, מהטווח החשמלי, ברכב כמו ב.מ.וו XM?

 

XM
מצב ספורט “לונה פארק”

 

את הזמן הקצר שנהגתי במצב ה-M הקיצוני הזה, אפשר לסכם בצמד המילים “יותר מדי” ו”גדול עליי”. ה-XM גילה עצבנות וחדות שהוציאה ממני מלמולים והברות, והתלהבות רבה לצד פחד. התגובות המהירות והספורטיביות של הרכב מצריכות מסלול סגור, וממש לא כבישים ציבוריים. אז עברתי חזרה למצב ההיברידי; ולאחר מכן, ובין לבין למצב חשמלי מלא, כדי להיווכח כמה הרכב מהיר, גם במצב הנהיגה השקט והלא מזהם שלו.

מידות הרכב מכובדות מאוד: אורכו 5.1 מ’, רוחבו שני מטרים, גובה – 1.75 מ’, מרווח גחון של 22 ס”מ, ובסיס גלגלים של 3.1 מ’. מרווח הפנים גדול לכל יושבי הרכב, והגג הגבוה תורם מאוד לתחושה הפתוחה והמאווררת.

מערכות הבטיחות מקיפות את הרכב מכל צד ומכל פינה. הן כוללות התרעה ותיקון אקטיבי בעת סטייה מנתיב, התרעה ותיקון אקטיבי בפני רכב ב”שטח מת”, בלימה אוטונומית במצב חירום בעיר ובכבישים בינעירוניים, התרעה על רכב חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, מערכת שמירה על מרכז נתיב, התרעה מפני התנגשות צידית, מערכת סיוע בתמרון חירום והתרעה על עייפות נהג. דירוג הבטיחות הישראלי הוא 7 מתוך 8 מרבי.

 

סופה של תקופה

 

לקראת סופה של תקופה יפה ומגרגרת, שבה בזה אחר זה, יצרנים נפרדים וגונזים מערכות הנעה מזהמות, המונעות על-ידי מנועי בנזין מרובי צילינדרים, ועתירי כוח, מנועי ה-V6 ו-V8 הם הראשונים ללכת. כמה הפרידה קרובה? יש יצרניות שמתעדות את צלילי המנועים, ושומרות אותן בספרייה ייעודית, שנזכור מה היה כאן פעם. בקצב הזה, הב.מ.וו XM היא לגמרי “פיס” ייחודי, שעוד 20 שנה יהיה רכב נדיר ששמור לכמה מאות אנשים ברחבי הגלובוס.

 

פה בישראל הוא נמכר ברמת גימור אחת, במחיר 1,350,000 ש”ח.

 

ב.מ.וו iX1 קרוסאובר חשמלי יוקרתי חדש – סקירה וחוות דעת

מכונת נהיגה מחושמלת: ב.מ.וו i4 eDrive35 (רמת Tech) – מבחן דרכים

ב.מ.וו M4 CSL בישראל: 2 יחידות בלבד החל מ-1,150,000 ₪

ב.מ.וו סדרה 7 בגרסת החשמלית בישראל – שיא הפאר ב-1,250,000 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 3 =