יבואנית ג’ילי לישראל (גיאו-מוביליטי) תייבא לארץ גם את דגמי זיקר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

זיקר 001 ישראל
מכוניות ראשונות ינחתו בישראל בסוף השנה. זיקר 001

 


חברת גיאו מוביליטי מקבוצת יוניון, המייבאת לישראל את רכבי יצרנית הרכב הסינית ג’ילי (GEELY), מעמיקה את שיתוף הפעולה עם קבוצת ג’ילי, במסגרתו תייבא ותשווק בישראל את מותג הרכב “זיקר” (ZEEKR)

 

זיקר הינו מותג רכב טכנולוגי חדשני שבבעלות קבוצת ג’ילי – אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בעולם. המטה האירופאי של זיקר, אשר הוקמה בשנת 2021, פועל מאמסטרדם ומרכזי העיצוב והמו”פ של החברה ממוקמים בגטבורג, שבדיה. דגמי זיקר ממוצבים אל מול מותגי היוקרה האירופאים בשוק הרכב החשמלי, אשר עושה שימוש בפלטפורמת SEA הייחודית של ג’ילי (ראשי תיבות של Sustainable Experience Architecture) שנועדה לקדם את החזון של ‘אפס פליטות פחמן’ בשוקי הרכב הגדולים בעולם. 

הדגם הראשון של זיקר, 001, עורר עניין בעולם לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת שנגחאי בשנת 2021 ושיווקו החל בסין בסוף אותה שנה. מאז, רשם הדגם נתון מכירות של יותר מ-100 אלף כלי רכב. בחודש מרץ האחרון הציגה זיקר דגם נוסף, SUV אורבני תחת השם ZEEKR X.

 

ZEEKR X
זיקר X. רכב חשמלי לקהל יותר רכב

 

בעוד שזיקר 001 צפוי להתברג בקטגוריית הפרמיום עם עיצוב קופה-סטיישן (“שוטינג ברייק”) ומפרט טכני שממקם אותו לצד יצרניות רכב אירופיות; מודל X הינו SUV יוקרתי ואורבני הפונה לפלח רחב יותר. הדגמים האלה עתידים להיות משווקים בישראל ברבעון הרביעי של 2023.

על עיצוב דגמי זיקר אמון מרכז העיצוב הגלובלי (Global Design Center) של קבוצת ג’ילי בשבדיה הפועל בשיתוף מרכז המחקר, הפיתוח הטכנולוגיה של הקבוצה (CEVT). לפי זיקר, מעורבותם העמוקה של שני מרכזי מתקדמים אלו בתכנון ועיצוב דגמי הרכב נועדה להבטיח שאלו “יעמדו ויעלו על הציפיות של הצרכנים האירופיים”.

במסגרת ההיערכות להשקת המותג בישראל לקראת סוף השנה, גיאו מוביליטי תמנה שדרה ניהולית נפרדת שתהיה אמונה על הפעילות החדשה; מתכננת מרכז חוויה ייעודי לזיקר; ותבנה מערך שירות בהתאם למותג החדש. 

 

אודות קבוצת GEELY Holdings

 

קבוצת GEELY Holdings הינה תאגיד רב-לאומי אשר נוסד בסין לפני כ-37 שנה, מעסיק כ-120 אלף עובדים ומחזיק בלמעלה מ-30 מפעלים ברחבי העולם וב-5 מרכזי מו”פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה. כמו כן מחזיקה ג’ילי במרכזי עיצוב בשנחאי, גטנבורג, מילאנו, קליפורניה וקובנטרי. לצד מגוון רחב של השקעות בתחומי הרכב, הטכנולוגיה והפינטק, מנהלת קבוצת ג’ילי פורטפוליו מותגים בינלאומי רחב, הכולל בין היתר את: וולוו, לינק אנד קו, פולסטאר, לוטוס, זיקר, פרוטון, אסטון מרטין ועוד. נכון להיום, קבוצת ג’ילי הינה קבוצת הרכב הסינית היחידה הממוקמת ברשימת 10 קבוצות הרכב בעלות ערך המותג הגבוה ביותר, עפ”י Brand Finance הבריטית. בשנת 2022 דורגה ג’ילי, זו השנה ה-11 ברציפות, במקום ה-229 ברשימתFortune Global 500 , לאחר שהציגה הכנסות של כ-55.86 מיליארד דולר. מאז כניסתה הראשונה לרשימת פורצ’ן 500 טיפסה הקבוצה במעלה הרשימה ביותר מ-200 מקומות.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + 16 =