כתבת אורח: כל מה שחשוב לדעת על מערכות בטיחות לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מערכות בטיחות מתקדמות
מערכות בטיחות מתקדמות לרכב

 


מערכות בטיחות לרכב הן מערכות המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות שנועדו לשפר את בטיחותם של נהגים, נוסעים והולכי רגל על ​​ידי הפחתת הסבירות לתאונות וצמצום חומרת ההתנגשויות כשהן מתרחשות. מערכות אלו הפכו נפוצות יותר ויותר בכלי רכב חדשניים, והן ממלאות תפקיד מכריע במניעת תאונות ובהגנה על חיים.

 

אז בכדי שתוכלו לשמור על בטיחותכם ועל בטיחותם של אלו שנוסעים אתכם ברכב, הנה כל מה שצריך לדעת על מערכות בטיחות לרכב, הסוגים, התועלות והיתרונות שלהם:

 

כריות אוויר


כריות אוויר הן תכונת בטיחות סטנדרטית אשר מהווה חלק מרכבים מזה שנים רבות (כך שגם אם אתם קונים רכב מיד שניה מדגם יחסית ישן, אתם עדיין יכולים לגלות שיש בהם כריות אוויר). הכריות אמורות להיפתח במקרה של התנגשות כדי לרכך ולהגן על הנהג והנוסעים מפני פציעות מסוגים שונים.

 

מערכת בלימה נגד נעילה ABS


תפקידה של מערכת זו היא למנוע את נעילת הגלגלים במהלך בלימה חזקה. המערכת מאפשרת לנהג לשמור על שליטה בהיגוי. בעלי רכב בו מותקנת מערכת שכזאת, יכולים להרגיש בטוחים יותר בידיעה שהמערכת עוזרת למנוע תאונות על ידי הפחתת הסיכון להחלקה.

 

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ESC


תפקידה של מערכת זו היא לסייע לנהגים לשמור על שליטה ברכבם במהלך פניות חדות ותנאי כביש חלקלק. זאת  על ידי התאמת כוח המנוע והבלימה לגלגלים בודדים לפי הצורך.

 

מערכת בקרת משיכה TCS


תפקידה של מערכת בטיחות זו הוא למנוע סיבוב גלגלים במהלך האצה על ידי התאמת כוח המנוע או הפעלת בלמים על גלגלים בודדים. המערכת נחשבת לשימושית במיוחד כאשר תנאי הנסיעה הינם חלקים.

 

מערכת למניעת התנגשות


מערכת זו מיועדת לאפשר לנהג לקבל אזהרת התנגשות קדמית (FCW). למעשה מערכת זו אמורה לספק התרעה לנהג אם היא מזהה התנגשות קרובה עם הרכב שלפניו – מה שמאפשר לו לשנות את הנהיגה.

 

בלימת חירום אוטומטית (AEB)


מערכת אשר משתלבת עם המערכת הבטיחות הקודמת. כך שאם הנהג לא מגיב בזמן להתראת FCW, AEB יכול להפעיל את הבלמים באופן אוטומטי וזאת בכדי למתן או למנוע התנגשות.

 

זיהוי הולכי רגל


מערכת זו  פועלת בצורה בדומה למערכת הבטיחות הקודמת (בלימת חירום אוטומטית). אך בניגוד למערכת הקודמת ייעודה לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים כדי למנוע התנגשות איתם.

 

אזהרת סטייה מנתיב (LDW)


מערכת זו אמורה לסייע בשמירה על נתיב . המערכת אמורה להיות מופעלת כאשר מזוהה סטיה מנתיב – פעולה אשר קוראת לרוב בזמן שהרכב נוסע במהירות של מעל לחמישים קמ”ש. 

 

ניטור נקודה עיוורת BSM (רכב בשטח מת)


מערכת זו עושה שימוש בחיישנים כדי לזהות כלי רכב בנקודות העיוורות של הנהג. בנוסף על כך המערכת מספקת אזהרות חזותיות או קוליות כדי למנוע התנגשויות בהחלפת נתיב.

חשוב לציין שהודות לטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת בכל תקופת זמן קצרה יוצאים לשוק הרכבים עוד ועוד מערכות בטיחות חדשניות ומתקדמות. ההמלצה היא כמובן, לערוך היכרות מעמיקה עם כמה שיותר מערכות שכאלה ולהבין בצורה מעמיקה את התפקידים שלהן – זאת על מנת להבטיח שאתם ומשפחתכם נהנים מרמת בטיחות הגבוהה ביותר בזמן השימוש בכלי רכב. 

לסיכום, כל מי שמעוניין לרכוש רכב, יסכים שהבטיחות היא מעל הכול. לכן, בעת בחירת רכב, מכל סוג, בין אם קרוסאובר רכב משפחתי, רכב מיני או כל סוג אחר, ההמלצה היא כמובן לבדוק אלו מערכות בטיחות קיימות ברכב ועל מה כל מערכת מעידה – מה שיאפשר להבטיח שקט נפשי בכל פעם בו תיסעו ברכב. 

 

בטיחות קודם: רשימת מותגי הרכב הבטיחותיים ביותר 2023-24

אמינות וחשיבות מערכות בטיחות מתקדמות ברכב ואיך לשמור עליהן תקינות

5 כוכבים: מכוניות חדשות 2022-23 בטיחותיות למשפחה שהושקו בישראל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × two =