לקסוס LX600 רכב שטח מפואר (V6 בנפח 3.5ל’) סקירה וחווד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס LX
לקסוס LX600. סקירה

 

 

אחד הדגמים הבאמת מיוחדים שהגיעו לפתחי בחודשים האחרונים הוא לקסוס LX600. קודם כל, ובעיקר מעצם המראה שלו. חניתי את האיביזה הקטנה שלי בחניה של לקסוס בחניון אולם התצוגה של לקסוס בהרצליה פיתוח, וקשה היה לפספס את הענק הזה בשורת המכוניות הראשונה. הסתכלתי עליו בתדהמה, והפגוש שלו הסתכל אלי בחזרה. העיצוב הזה ללא ספק מוסיף לעוצמה והאגרסיביות שלקסוס כיוונו אליו. מדובר כמובן בעיצוב חדש ל”גריל”, המוצג “כיחידה חסרת מסגרת המורכבת מסדרת סורגים צפים ומקבילים שיוצרים אפקט תלת-ממדי”.

דגם ה-LX החדש כולל יחידת הנעה חדשה: מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, שני מגדשי טורבו, הספק של 409 כ”ס, מומנט מירבי 66.2 קג”מ (מ-3,600 סל”ד), ותאוצה מאפס למאה קמ”ש ב-6.9 שניות. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים, תיבת הפחתה ונעילת דיפרנציאל מרכזי.

דגם ה-LX יצא לעולם ב-1995, ועדיין חולק גם עם הדור החדש את מבנה שלדת הסולם. רק שב-LX החדש, הרכב יושב על פלטפורמת הארכיטקטורה החדישה הגלובאלית GA-F, שכוללת חומרים קלים יותר, אך קשיחים. הדגם החדש קל יותר בכ-200 ק”ג מה שבא לידי ביטוי בנוחות הנסיעה ובביצועים. המנוע בעל נפח “קטן” יותר מהמנוע בדגמים הקודמים הישנים יותר, אך חזק יותר, ומפיק יותר כוח ומומנט. תיבת ההילוכים החדשה בעלת עשר יחסי העברה תורמת לנסיעה חלקה, והאצות נעימות.

צריכת הדלק, במבחן מאומץ, יותר באספלט מאשר בשבילים/כורכר, הראה 6 קילומטרים לליטר. מבחן לא משקף אופי נסיעה יומיומי.

 

מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, שני מגדשי טורבו, הספק של 409 כ”ס, מומנט מירבי 66.2 קג”מ (מ-3,600 סל”ד), ותאוצה מאפס למאה קמ”ש ב-6.9 שניות. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים, תיבת הפחתה ונעילת דיפרנציאל מרכזי.

 

לקסוס LX600 נגרר
מסך שני לתפעול בקרת הקלים ומערכות הסיוע בשטח
לקסוס מסך
מסך מרכזי לתפעול עיסוי אוורור חימום וכיוון מושבים מאחור

 

העיצוב הקרבי אגרסיבי של ה-LX החדש, “מביא לידי ביטוי את שפת העיצוב היפנית של הדור הבא של לקסוס”, כך על פי לקסוס. אני דווקא חושבת שרוב דגמי לקסוס הם אלגנטיים ומעודנים, והמראה שלהם מאד ייחודי, אך “זורם” נעים לעין, ולא מבהיל/מעורר תדהמה, במבט ראשון, כמו ה-LX.

בתוך הרכב המצב שונה ומאד “רך”, זורם ופרימיום על סף פאר. אבזור נוחות מפנק מקצה לקצה. למבחן הדרכים קיבלתי את גרסת הארבעה מקומות, עם שני מושבים מאחור, שנראים יותר כמו שתי כורסאות לסלון. ישנה גם גרסת 7 מקומות, שהיא הגרסה הנמכרת יותר בארץ, מחירה ההתחלתי נמוך יותר (890 אלף), וככל הנראה היא המועדפת מבין השתיים. גרסת השבעה מקומות לא שונה בגודלה מגרסת 4 מושבים. הגרסה הנבחנת פשוט ממש ממש מרווחת ומפנקת במקום, מכל זווית.

 

אבזור נוחות מפנק מקצה לקצה. למבחן הדרכים קיבלתי את גרסת הארבעה מקומות, עם שני מושבים מאחור, שנראים יותר כמו שתי כורסאות לסלון.

 

לקסוס LX600 החדש
לקסוס LX600 2023

לקסוס חישוקים

 

לקסוס LX600 הוא הראשון בלקסוס שמקבל לתא הנהג שלו מסך כפול בקונסולה המרכזית, הכולל מערכת מולטימדיה (חדשה) Lexus Link, עם מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינץ’ פשוט יותר לתפעול ממערכות לקסוס בעבר, הכולל ניווט, וקישוריות לסמארט-פון באמצעות Apple CarPlay אלחוטי, ועם חיבור כבל גם ל-Android Auto. מתחת למסך המולטימדיה, יש מסך קטן בגודל 7 אינץ’ המציג בקרת אקלים וניהול תכונות הנהיגה בעיקר בשטח. למי שלא הולך לפרק את הרכב בשטח, שזה הרוב, המסך הקטן ייראה כמסך מיותר למדי, לתפעול בקרת האקלים, ויש עומס כללי של מתגים וכפתורים במרכז תא הנהג.

בנמצא, משטח טעינה שטכנולוגית טעינת הנייד לא פועלת בו, והמשטח משמש רק מקום להניח עליו את הנייד (לא, זה לא הרכב או המותג היחיד שפד טעינה לנייד קיים ולא בשימוש. לצערי, בישראל יש איזו מגבלה טכנולוגית שלא קיימת באירופה למשל..). לשמחת ה”מפונקים” שישבו מאחור, יש משטח טעינה שעובד. יש גם מסך אישי לכל נוסע, מסך מרכזי ביניהם לתפעול אפשרויות עיסוי, חימום, אוורור, וכיון מושבים חשמלי. כיוון חשמלי שיכול גם לקפל את מושב הנוסע הקדמי, עד לכדי שולחן שטוח, הדום יותר נכון, לטובת הנחת הרגליים של הנוסע מאחור. איך אפשר בלי להניח רגליים על הדום בזמן נסיעה? 😀

 

למי שלא הולך לפרק את הרכב בשטח, שזה הרוב, המסך הקטן ייראה כמסך מיותר למדי, לתפעול בקרת האקלים, ויש עומס כללי של מתגים וכפתורים במרכז תא הנהג.

 

 

לקסוס LX600 מחיר
לקסוס LX600 תא הנהג
לקסוס LX600 חוות דעת
לקסוס LX600. תא נהג ונוסעים מפואר ומאובזר
לקסוס LX600 2022
לקסוס LX600
לקסוס LX600 גרסת 4 מקומות
לקסוס LX600 גרסת 4 מושבים

 

מתחת למשענת היד לנהג/ת יש תא קירור שעושה עבודה נאמנה. יש סאנרוף, צנוע ממדים מעל הראש, והמון המון פתחי אחסון שנפתחים לשני הצדדים, שקעים שימושיים, ומרווח פנים גדול ונעים לשהייה. גם הגימורים, והתחושה בתא הנהג והנוסעים מאד יוקרתית וברמה גבוהה. מי שיקנה את הרכב הזה במיליון שקלים, יצטרך להרגיש שיש תמורה גדולה לסכום כסף לא מבוטל. ויש כבר יותר מעשרה לקוחות ישראליים כאלה.

הנסיעה בלקסוס LX600 נוחה ונעימה. הרכב מגהץ שבילים מלאי מהמורות בנינוחות מפתיעה, בלי מאמץ ובלי רעש, המהמורות פשוט לא מורגשות. איטום הרעשים מצוין, ותודה לאל וללקסוס שכן אפשר לשמוע את מנוע ה-V6 הגדול ומרשים, קול נהימות ערבות לאוזן, שבתוך תא המנוע מקבלות תהודה מדהימה ומהנה. אחח, הדברים הקטנים… על אף משקלו של ה-LX הוא דוהר ולא מראה כל מאמץ, ולא משמיע כל מאמץ, גם כשלוחצים חזק את הדוושה מטה. כוח לא יחסר לכם, בכביש או בשטח. וכמובן, שה-LX יכול לגרור נגרר.

בתוך העיר, המצב קצת שונה, עם פחות התלהבות. תמרון עירוני הוא אולי אפשרי, אבל לא מומלץ. מציאת חניות בתוך עיר שוקקת, אין מצב ולא כדאי לנסות אפילו. סביר מאד להניח שמי שרכש/ה רכב שכזה, יש בבעלותו חניה פרטית, והנסיעות היחידות מחוץ לבית, הם היישר לעבר כבישים פתוחים בינעירוניים.

 

לקסוס LX600 שבעה מקומות
לקסוס LX600
לקסוס LX600 חוות דעת
לקסוס LX600 תא מטען

 

 

בתוך העיר, המצב קצת שונה, עם פחות התלהבות. תמרון עירוני הוא אולי אפשרי, אבל לא מומלץ. מציאת חניות בתוך עיר שוקקת, אין מצב ולא כדאי לנסות אפילו. סביר מאד להניח שמי שרכש/ה רכב שכזה, יש בבעלותו חניה פרטית, והנסיעות היחידות מחוץ לבית, הם היישר לעבר כבישים פתוחים בינעירוניים.

 

מערכות בטיחות וסיוע בשטח

 

רשימת מערכות הסיוע לנהג בשטח כוללת בורר מצבי נהיגת שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים), יש בקרת זחילה, שיודעת לקבע את מהירות הרכב בעת נסיעה בשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי ומקטינה בכך את רדיוס סיבוב.

מבחינה בטיחותית, לקסוס LX כולל מערכת קדם התנגשות שמזהה כלי רכב, הולכי ואופניים, ביום ובלילה. המערכת מסייעת בפניות בצומת, לטובת פניות בטוחות בצמתים וסיוע היגוי בחירום, לנווט כדי להימנע ממכשולים בנתיב הנסיעה. יש גם בקרת שיוט דינמית המאטה את המהירות בפניות, שמשנה אוטומטית את מהירות הרכב בהתאם לרדיוס עיקול הכביש. אהבתי מאד את המצלמות 360, שמתעדות את כל סביבת הרכב, חשוב מאד. עוד חשובה מערכת הבלימה האוטונומית לאחור, שלא תיתן לכם לפגוש את המוסך הקרוב כי צריך להחליף טמבון או ליישר את הפח.

מול המתחרות הבודדות בקטגוריה הזו, בולט יתרון האמינות של הרכב ממותג לקסוס, אולי “בזכות” זה שהוא אולי מפואר, אבל לא טכנולוגי בהגזמה כמו האירופאית שמולו (מרצדס GLS), וגם זו האמריקאית (קאדילק אסקלייד). אופציית הרחבת האחריות של לקסוס, עד 10 שנים ללקוחות כל הדגמים, בהחלט תורמת לתחושת האמינות והשקט.

 

 

פירוט אבזור ב-3 רמות גימור ומחירים 

 

מחיר רכב המבחן, רמת גימור הגבוהה, Takumi VIP גרסת 4 מקומות – 1,049,900 ₪.

 

מחלקה ראשונה: רכבי 7 מקומות יוקרתיים החל מ-400 אלף שקלים

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − seven =