לקסוס NX פלאג אין הייבריד 2022 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס NX נוחתת בישראל בדור החדש עם הנעה היברידית ולראשונה, גם בגרסת PHEV נטענת בחשמל. הקרוסאובר היוקרתי זוכה למולטימדיה חדשה שמפחיתה את הסרבול ומקפיצה את הנדסת האנוש ברכב וגם כמה גימיקים. יצאנו ללחוץ קצת גז, ולראות איך זה מרגיש…

 

צילום: דניאל דהרי

 

לקסוס NX החדשה
לקסוס NX 2022

 

דגם הקרוסאובר היברידי היוקרתי, לקסוס NX, מגיע אלי למבחן דרכים בדור החדש, אבל הממש ממש חדש – לקסוס מצהירה שכ-95% מהחלקים בו חדשים לגמרי. ה-NX הוא דגם פופולרי מאד שנמכר היטב באירופה, וכעת מושק עם עיצוב חדש, אבזור נוחות ובטיחות חדשים, ולראשונה, מערכת הנעה “פלאג אין הייברד”, מערכת הנעה אותה ניתן להטעין בחשמל, (סוללת ליתיום-יון נטענת עם 18 קילוואט), המאפשרת לנהג/ת לנסוע רק בעזרת מנוע חשמלי, לטווח ריאלי של 55 ק”מ, עד מהירות 135 קמ”ש

יחידת ההנעה ההיברידית (הנעה כפולה) ב-לקסוס  NX450h+(שמו המלא של הדגם), כוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי עם הספק כולל של 306 כוחות סוס, האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.3 שניות. נתון מכובד ומרשים מאד. לצד הגרסה הזו, חשוב לציין יש גרסת הנעה נוספת, המשווקת עם יחידת הנעה היברידית לא נטענת בחשמל, NX350h, לקסוס, כמו טויוטה, מחזיקים באחת מהטכנולוגיות ההיברידיות הטובות והחסכוניות שקיימות, ולכן, לא הייתי מורידה אותה כלל מהפרק, ומהשיקולים שלכם, בעיקר כשמחירה מתחיל ב- 289,900 ₪ מול המחיר ההתחלתי של הגרסה ההיברידית נטענת, שמתחילה ב-324,900 ₪.

יש שיגידו את ההיפך בדיוק, ב-30 אלף שקלים נוספים, אפשר להשיג רכב עם טווח חשמלי אמיתי של כמה עשרות קילומטרים, ולא “רק” מערכת היברידית, בה נכנס המנוע החשמלי לפעולה לשניות ארוכות בכל פעם, במצבי שיוט ונסיעה לא מהירה.

 

לקסוס NX יד 2
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית נטענת בחשמל. לקסוס NX החדשה
לקסוס NX מחירון
מראה מודרני יותר. לקסוס NX PHEV

 

הייתי מתחילה עם העיצוב, והאבזור, ויש מערכת מולטימדיה חדשה שחייבים לדבר עליה, אבל אני חייבת לפתוח במערכת ההנעה ב-NX, שטובה וחסכונית בנסיעה רגועה ושיוט בלבד, וכל לחיצה חזקה יותר על דוושת הגז משפיעה מאד על צריכת הדלק, או לחילופין על הטווח החשמלי. הטווח החשמלי ב-NX, רכב היברידי נטען הוא 55 קילומטר, ומכיוון שרוב מבחן הדרכים שלי היה בכבישים בינעירוניים לא ממש הצלחתי לשמור עליו או ליהנות ממנו.

מהר מאד סיימתי את הטווח החשמלי, ולא הצלחתי להחזיר לעצמי טווח חדש, או נכון יותר לאחזר אנרגיה חדשה בעזרת האטות או בלימות בנסיעה (מערכת רגנרציה). רוצים לנסות לייצר טווח חשמלי בכל זאת? בחרו במצב נהיגה “ECO” החסכוני, מבין שלושה מצבים אפשריים (אקו-נורמל-ספורט), לחצו על מתג ה-HV/EV שמשלב בין שתי אפשרויות ההנעה, היברידית/חשמלית, וסעו באופן רגוע ולאורך זמן. משפט אחד על תיבת ההילוכים הרציפה, היא לא מתאימה למערכת ההנעה ברכב, ולדעתי, אף מסרסת אותו, אם מנסים להוציא קצת יותר כוח או ביצועים מעט “ספורטיביים” מהרכב. זה ממש חבל, כי ה-NX רכב יציב, נוח, ובעל היגוי דיי טוב, ואפשר היה ממש ליהנות מהנהיגה בו.

 

לקסוס NX350h
אל תפסלו מיד את הגרסה ההיברידית. לקסוס NX350h
לקסוס +NX450h
טווח נסיעה סביר בעיר ביום יום. לקסוס +NX450h

 

בכל הנוגע לעיצוב הלקסוס NX, חיבבתי מאד את המראה המרובע של הדור הקודם, שבידל אותו מעט מהלקסוס UX העגלגלה, דגם הקרוסאובר העירוני קומפקטי של המותג, אבל אני מוכנה להשלים עם השינוי העיצובי, בזכות הגריל הגדול והמרשים, שהיה ונותר מלפנים, והחלק האחורי המעוצב יפה, עדיין רבוע, אך מעודן יותר, ובעל יחידת תאורה לכל האורך. עיצוב מודרני יותר, לכל הדעות.

לצערי, לא הייתי בהשקה הבינלאומית או המקומית שהייתה לדגם ה-NX, בהן הייתי שומעת על הפילוסופיה שמאחורי העיצוב החדש. אולי הייתה דובקת בי מעט מההתלהבות של יוצריה. קונספט ה-TAZUNA, הוא מושג יפני המבטא את התקשורת בין סוס לרוכבו, באמצעות המושכות. כלומר, כל מה שעל הנהג/ת ב-NX לעשות, הוא להניח ידיים על ההגה, ולכוון את המבט אל הדרך, וכל היתר יקרה באופן זורם ואינטואיטיבי.

את הזרימה הזו הייתה אמורה להביא מערכת המולטימדיה החדשה, אחד השינויים הגדולים בדור החדש, או נכון יותר, היציאה של מערכת המולטימדיה הישנה, על כל ממשקיה הלא נוחים, מפד התפעול הבעייתי, למסך “לא מגע”, ולחצני תפעול שהוטמעו ומוקמו בשלל מקומות ברכב, ופגעו באינטואיטיביות ובכך בהנדסת האנוש. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת מסך מגע ענק, בגודל 14′, המשווה לתא הנהג מראה אחר לגמרי, מודרני ומתקדם. המערכת “דוברת עברית”, וכוללת גם סייען קולי חדש – ‘Hey Lexus’, לתפעול המערכת בעזרת פקודות קוליות, באנגלית. ממשק המולטימדיה בסדר, הוא נראה טוב, ובעל תצוגה חדה, אך אינו מהאינטואיטיביים שפגשתי, או מהמועדפים עלי.

 

לקסוס NX מחיר
לקסוס NX החדשה מוצעת בשלוש רמות גימור
לקסוס NX 2022 מחיר
הנדסת האנוש השתפרה בזכות המולטימדיה החדשה

תחת מערכת המולטימדיה יש בקרת אקלים טובה, עם מתגי שליטה גדולים וברורים, ותחתיה, משטח טעינה טוב מאד לנייד, הכולל חיווי של מצב הטעינה במסך המולטימדיה. כן הופתעתי, שממשק לוח המחוונים נשאר כפי שהיה – לוח שעונים דיגיטלי, בגודל 7′.

אבזור נוחות שהערכתי מאד ב-NX, הוא זיכרון במושב הנהג, ביציאה ובכניסה לרכב, בהתאם לתנוחת הישיבה שלי, מצלמת 360 היקפית, סאנרוף, שיפטרים להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, האוורור והחימום למושבים, והחימום להגה, מערכת שמע בעלת עשרה רמקולים וסאב תוצרת “פיוניר”, והקישוריות המלאה לנייד.

לשיפור אציין את התראות הבטיחות הצורמות, ומנגנון פתיחת הדלתות, שיסלחו לי בלקסוס, לא הבנתי את התרומה שלהן לזרימה ברכב. כשאני ניסיתי לפתוח את הדלתות בפעם הראשונה, התקשתי להבין למה לחצן פתיחנ עדיף על הידיות “של פעם”. כן אציין, בלחצני הפתיחה מבחוץ דווקא, נוחים לפתיחה, ואף מושלמים בעיני, ומקפיצים את הרכב ברמה. מי היה מאמין שאתרגש ככה מידיות.

 

לקסוס NX 2021
החל מ-324,900 ₪. לקסוס NX החדשה
לקסוס ישראל
שומרים על רף גבוה. לקסוס

לסיכום

תא הנוסעים, הוא מודרני למראה, הוא מאובזר ומרווח, בעיקר מרווח הראש והברכיים בו. איכות החומרים בו גבוהה, כמו גם ההרכבה, יש בו משטחים וגימורים נאים. רק את הבד בצבע “גוף” שעוטף את הגג וצידי התא לא אהבתי. גוונים בהירים או כהים יותר עדיפים, וטוב שיש אפשרות לתא נהג ונוסעים בשילוב צבעים שחור וקרם.

בבטיחות לקסוס לא מתפשרת. אפשר לומר זאת גם על כל יתר הקריטריונים. דגמי המותג הזה נראים יוקרתיים והאבזור בהם ברמה גבוהה. בלקסוס NX החדש יש מערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן מערכת התראה על סטייה מנתיב, הכוללת שמירה אקטיבית על נתיב, בלימה אוטונומית במקרי חירום, סיוע בחציית צמתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

צריכת הדלק בזמן המבחן הסתכמה ב-13.5 ק”מ לליטר, רק בגלל שהתעקשתי להוציא יותר כוח מהמנוע, בחרתי במצב נהיגה “ספורט”, ולא זרמתי עם התכונות הטבעיות של מערכת ההנעה ההיברידית או תיבת ההילוכים הרציפה, שעשתה לי בית ספר, ובסופו של יום התיישרתי לפיה. נהגים רגועים ייהנו מאד מה-NX, מצריכת דלק טובה, ואף מהטווח החשמלי, שבשגרת נסיעות עירוניות יומיומיות, יכול בהחלט להרחיק אותם ממפגש עם תחנת הדלק. מחיר הדגם ברמת גימור האמצעית HADORI, 335,900 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − nine =