מחיר האמינות: לקסוס RX350h החדש (גרסה היברידית) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס RX350h 2023
לקסוס RX350h

 

לקסוס נבחרה לאחרונה כמכונית האמינה ביותר בעולם, בפעם העשירית על ידי מכון המחקר האמריקאי J.D Power. בטיימינג מושלם, קיבלנו את הלקסוס RX350h, בדור החמישי, ובתצורה החדשה שלו למבחן דרכים. אמנם סופ”ש קצרצר לא יוכל לתת לנו תובנות ברמת האמינות של הדגם, ונצטרך להסתמך על מכון המחקר והמוניטין של לקסוס, אך ישנן כמה תובנות אחרות שקיבלנו. מוזמנים לקרוא



לקסוס RX350h בדור החמישי נחת בישראל, והמראה שלו ייחודי ומעניין, אבל לא רק זה. מדובר למעשה, בדגם חדש לחלוטין, הפונה לפלח רכבי SUV יוקרתיים. הדגם החדש פותח ומבוסס על פלטפורמת GA-K המאפשרת שימוש גם לדגמי לקסוס בגרסאות פלאג אין הייבריד. בלקסוס מציינים שבכך מתאפשר מרכז כובד נמוך יותר, הפחתת משקל, קשיחות, ואף תשמור על איזון עם מערכת ההנעה, שתמנע מהחזית לרדת בעת בלימה, או להרים “אף” בעת האצה. אך לפני שנצלול לפרטים הטכניים, המראה הייחודי של הרכב מחייב התייחסות.

 

לקסוס RX 2023
לקסוס RX החדש
לקסוס RX350
עיצוב ייחודי. לקסוס RX350

 

לקסוס RX350h מתאפיין במראה ייחודי מול דגמי לקסוס שהכרנו עד כה. צריך למשל להפעיל הרבה דמיון על מנת לראות את גריל ‘שעון החול’ המוכר של לקסוס. למעשה, החזית שונה, עם מעיין “אף” בולט הנמשך ויוצא מעט מקצה הרכב. לי זה הזכיר “כריש”. בין אם מעצבי לקסוס התכוונו לכך או לא, ורק התכוונו להוריד במקדם גרר מבחינה אווירודינמית, הרכב נראה מרשים, במיוחד, ועם הגריל הענק המורכב מעשרות מעויינים בשילוב יחידות תאורה חדשות, תחתיהן כונסי אוויר גדולים ומרשימים, המעניקים ליוקרה גם מראה דינמי.

מהצד, ישנה צדודית מעניינת. למרות שרכב המבחן שקיבלנו היה בצבע שחור, עדיין היה ניתן לראות איך שילוב של גלי פסי כרום לאורכו נותנים מראה של גג מרחף. ללקסוס RX350h שתי רמות גימור, HADORI הגבוהה והמפוארת יותר, אותה קיבלנו למבחן ו-KYUSHU. ברמת הגימור הנבחנת, קיבלנו חישוקי סגסוגת 21″ (לעומת 19″ ברמת הגימור הנמוכה יותר), עם מפתחי גלגלים גדולים. מאחור, פנסי לד עם כנפונים קטנים בצדדים, וכיאה לרכבי הייבריד או פלאג אין הייבריד אחרים של המותג, גם תאורת לד אדומה החוצה את הרכב מקצה לקצה בחלקו האחורי. 

סמל הלקסוס הוחלף בכיתוב Lexus גדול וכסוף מעל יחידת התאורה החוצה. בשורה התחתונה, המראה הכללי ייחודי ומבדל אותו מעיצובי דגמי לקסוס שהכרנו עד כה. יש כאלו שיתחברו, יש כאלו שלא, אני נשארתי אמביוולנטי לגבי העיצוב, גם אחרי סיום המבחן.

 

לקסוס סקירה
לקסוס RX350h מבחן דרכים

לקסוס 2023

LEXUS 2023

 

עיון בנתונים הטכניים מראה שעם 4.89 מ’ אורך ו-1.92 מ’ רוחב, ובסיס גלגלים שגדל ב-6 ס”מ וצמח ל-2.85 מטרים מרשימים, הלקסוס RX350h לא רק נראה גדול, אלא הוא באמת כזה. מרווח הגחון עומד על 18.2 ס”מ, אבל אתם לא באמת מתכוונים להיכנס איתו לשטח, נכון?

בלקסוס השתדלו לאמץ את קונספט ה-Tazuna שלהם, שאומר בגדול, “ידיים על ההגה, עיניים על הכביש”. הבא לידי ביטוי בשילוב של פקודות הפעלה קוליות עם מערכת “Hey Lexus” (נכון לרגע כתיבת המבחן ללא אפשרות תפעול בעברית), מערכת ה-Lexus Link Multimedia החדשה, שאגב גם מופעלת באמצעות אפליקציית הסמארטפון Lexus Link.

כניסה לתא הנוסעים ב-RX350h חושפת תא נהג מרשים במיוחד, כאשר יש פה לא מעט חידושים, שחלקם מצאנו כיעילים, וחלקם קצת מעיקים. המראה הכללי עשיר ויוקרתי ומשדר בעיקר חדשנות. מאחורי ההגה בעיצוב החדיש מצאנו מלבד שיפטרים להעברת הילוכים, גם מסך דיגיטלי בעל תצוגה משתנה.

 

LEXUS LX350 2023
תא נהג לקסוס LX350
מולטימדיה לקסוס
מסך מולטימדיה גדול
LEXUS LX INTERIOR
מושב אחורי לקסוס LX
לקסוס תא מטען
תא מטען ענק בנפח 620 ליטר
דלתות לקסוס
לא התחברנו. מנגנון חדש לפתיחת דלתות
תא מטען קיפול מושבים
1690 ליטרים עם קיפול מושבים אחוריים

 

בהמשך הדשבורד המאסיבי מסך מרחף 14″. מרבית יצרניות הרכב אימצו את הקו החדש למסכים גדולים מרכזיים, וכך גם לקסוס. מסך המולטימדיה חולש גם על הפעלת מערכות הרכב, לרבות המיזוג, אך ל”שומרי מסורת”, ישנם גם לחצנים פיזיים, כאשר חוגת המיזוג היא מהכפתורים היפים שראיתי, משולבת גרפיקה בצבעי כחול-אדום לכל צד. בין החוגות נמצא גם כפתור עוצמת שמע עגול ו”מסורתי”, אך כאמור ניתן לשלוט דרך ההגה בתפעול, ובכך לשמור על קונספט הTazuna.

את “שעון החול” המסורתי של לקסוס מצאנו בעיצוב מחזיקי הכוסות שבקונסולה המרכזית, כאשר כפתור קטן פנימי גורם לבקבוק המים לעלות ולרדת. יעיל. ידית הילוכים מסורתית, ולא “עוד איזו חוגה”, גם נמצאה כאן, כאשר התפעול של ידית ההילוכים מאלץ אותנו לשחק איתה שמאלה ולמעלה או שמאלה ולמטה למעבר בין הילוכים, ולנטרל אותה צריך ללחוץ עליה שוב. כל זה פחות אינטואיטיבי ויותר מציק, אך אחרי כמה דקות של שימוש התרגלנו גם לזה.

מה שלא התרגלנו אליו עד סוף המבחן הן ידיות, או למעשה לחצני פתיחת הדלת. מדובר במעיין לחצן ארוך שלחיצה עליו אולי עשתה רעש ופתחה מעט את הדלת, אך הדלת עדיין הייתה נעולה. גם מספר לחיצות או משיכות של הלחצן אלינו לא תמיד עבד, ועד סיום המבחן אנחנו לא סגורים אם נדרש ללחוץ פעם פעמיים ואולי יותר, מאחר ובכל פעם הדלת נפתחה במספר לחיצות שונה. 

 

        לקסוס RX350h מידות

לקסוס RX350h מחיר     

 

גם נוסעים שונים שעלו וירדו מהרכב במהלך המבחן די הסתבכו עם הפתיחה. גם אם לקסוס ניסו לחקות פה את טסלה, אנחנו לא התחברנו לעניין. ממש נדרשת כאן הדרכה. המושבים נוחים, אם כי מצאתי אותם מעט נוקשים ופחות סופגים את משקל גופי. הריפודים משולבים עור בצבעי קאמל (ברכב המבחן), ופלסטיק שחור, ותאורת האווירה האדומה (ניתן לשינוי ממגוון צבעים), סיפקה מראה ייחודי. בין המושבים, משענת יד ענקית, עם לחצן מכל כיוון, כך שניתן לפתוח את התא מכל כיוון. זה יעיל.

מאחור, מושבים תומכים ורכים יותר מאלה הקדמיים, ומרווח הרגליים והראש נדיבים בהחלט. יש גם פתחי מיזוג עם לחצני הפעלה, ומאחור, תא מטען ענק בנפח 620 ליטר, כשבלחיצת כפתור המושבים מתקפלים ומשתטחים באופן חשמלי, ויוצרים תא מטען ענק בנפח 1690 ליטרים. מרשים.

בחזית הלקסוס RX350h מנוע בנזין 2.5 ל’ משולב עם מנוע חשמלי, לשניים הספק משולב של 250 כ”ס ומומנט של 24.3 קג”מ. משודכת אליהם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם בקר אלקטרוני ECV.

 

לקסוס מחירון
חזק ומבודדת. לקסוס RX350h

 


יצאנו לדרך

 

לחיצה על כפתור ההנעה, והענק הזה זז. נסיעה במצב EV שומרת על שקט, אם כי, מעבר למצב בנזין ממלא את חלל הרכב ברעשי מנוע, משהו שלא אופייני בלקסוס, מזל שהצליל בשרני ונעים לאוזן.

אני לוחץ על דוושת הגז וה-RX350h שועט קדימה. הרכב עמוס בשלל מערכות בטיחות ואני מגלה למשל, ששמירת המרחק מלפנים עובדת, גם כשלא מפעילים את בקרת השיוט האדפטיבית, והיא יודעת גם להאט ולזהות אופנועים ואפילו אופניים. בקרת השיוט אגב מאוד זהירה, וגם כשבחרנו בשמירת מרחק שקרובה לרכב מלפנים , היא שמרה מרחק של מכונית וחצי מלפנינו. 

גם ההתרעה על רכב ב”שטח מת” התריעה על רכב שנמצא יחסית רחוק בנתיב החוצה, אני רואה בזה יתרון, מעיין לקיחת מקדם בטיחות. מערכת שמירת הנתיב עבדה מצוין והחזיקה את הרכב הגדול הזה בנתיב בצורה מרשימה, גם בעיקולים. מערכת בטיחות נוספת שקצת העיקה, היא מע’ זיהוי תמרורים, שבכל פעם שעברתי במעט את המהירות החלה להתריע ולצפצף, ועד לסיום המבחן לא מצאתי דרך לנטרל אותה.

הגשם מתחזק והרכב משייט באגמי מים בכביש, רוחות חזקות מכות בקטעים פתוחים והרכב נטוע בכביש, מספק תחושה של ביטחון ובטיחות, ההיגוי מדוייק וחד, והכל שליו כאן, עד כדי שעמום. האמת, זאת אולי נקודת החולשה של ה-RX350h, הוא לא מספיק חזק או מסעיר כמו דגמי ה-450 או ה-500, שמגיעים עם נתונים של 8 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש, ומהירות מקסימלית של 200 קמ”ש. הוא יתאים לאנשים שמחפשים שקט. להגיע בצורה בטוחה, אמינה ולא מסעירה במיוחד מנקודה A ל-B. צריכת הדלק המשולבת עמדה על 6.3 ל 100 ק”מ, כמעט 16 ק”מ לליטר. נתון מרשים לכל הדעות.

אני בכביש המהיר וברקע מתנגנת נעימה של הזמר סטינג. הצליל ברמקולים טוב אך חסר עומק, ולמרות ששיחקתי קצת בהגדרות הצליל, איכות הסאונד הייתה פחות ממה שציפיתי. בנוסף, במעבר משיר לשיר ישנו איזה צליל פייד מתכתי שלא הצלחתי לבטל. את הלקסוס RX350h אני מקבל בסופ”ש חורפי, ולכן הבחנתי שהדרך בה תוכנן סף הדלת התחתון מתלכלך מאוד בקלות לכל אורכו ומבפנים, מבוץ, במהלך הנסיעה, ועלול ללכלך את הבגדים במגע.

התאוצה טובה בכל שלב של הנסיעה, תיבת ההילוכים פנטסטית ומסייעת לזמינות כח בכל רגע נתון. למרות שאנו ברמת הגימור הגבוהה ביותר של ה-RX350h חסרים לי כמה דברים, שהיום הם בגדר סטנדרט ברכבי “יוקרה” סיניים, כמו עיסוי במושבים. 

 

לקסוס רכב חדש מחיר
לקסוס RX350 היברידית. החל מ-409,990 ש”ח

 


שירת ימי הביניים


לקסוס RX350h יתאים למי שה”פרוטה מצויה בכיסו”. זהו רכב פנאי יוקרה (SUV) גדול ומרשים, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, אך גם עם “גימיקים” שפחות התחברנו אליהם, כמו לחצני פתיחת הדלתות. רמת הגימור KYUSHU מתחילה ב-409,990 ש”ח, כאשר ברמת הגימור הגבוהה הנבחנת, מחירו 449,990 ש”ח, לפני תוספת של 6000 ש”ח על צבע מטאלי. זה לא מעט.

אם בשנות ה-80′ מרבית המותגים שנעו על הכבישים היו אירופאים, ובשנות ה-90′ היו אלה כלי רכב יפניים, והחל משנות ה-2000 קוראנים, באו הסיניים בעשור האחרון וטרפו את הקלפים.

אנו ממש בתקופת ימי הביניים של עולם הרכב, שהולך לכיוון חשמלי, וכניסה מאסיבית של מותגים סיניים עלומים. אותם רכבים מגיעים מאובזרים בכל טוב, ובמחצית המחיר, ואף פחות. נכון, אי אפשר עדיין להשוות את לקסוס או כל מותג יוקרה אחר לרכב סיני כזה או אחר, אך המתחרים מסין עושים צעדי ענק לכיוון. טוב יהיה אם לא רק לקסוס, אלא גם מותגי יוקרה אחרים יעשו חישוב מסלול מחדש לגבי תמחור הדגמים שלהם.

לקסוס RX350h מגיע עמוס כל טוב, אך עם מחיר קצת מופרך, במיוחד כשאין פה מערכת הנעה מיוחדת או אביזרי יוקרה מעבר לסטנדרט המוכר לנו, ולא נזכיר מילה על האח הקטן מבית טויוטה ה- RAV4, שחולק יחידות הנעה ומכלולים משותפים ועולה מחצית מכך. 

הבעיה היא שבשוק בו מוכרים רכב סיני “פרימיום”, שלא שמענו עליו, ב-300 ואף 400 אלף ש”ח, אין שום סיבה שלקסוס לא תרשה לעצמה לתמחר גבוה, והצרכנים הם אלה שמשלמים… ובגדול.


 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 5 =