מכונת נהיגה מחושמלת: ב.מ.וו i4 eDrive35 (רמת Tech) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4 35

 

 

ב.מ.וו i4, המשפחתית הגדולה והחשמלית של ב.מ.וו, זכתה לגרסת כניסה חדשה שהחלה להיות משווקת בישראל. יצאנו איתה למבחן דרכים כדי לספר לכם על התמורה, על המחיר, ועל התמורה למחיר

 

גרסאות i4 בישראל

 

ב.מ.וו i4 משווקת בישראל במספר גרסאות: החל מגרסת הכניסה החדשה, i4 35, בעלת מנוע חשמלי יחיד המפיק 286 כוחות סוס ו-40.8 קג”מ המניע את זוג הגלגלים האחוריים, ממשיך בגרסת ה-i4 40, גם היא בעלת מנוע חשמלי יחיד שמפיק בגרסה זו 340 כוחות סוס ו-43.8 קג”מ ומניע את זוג הגלגלים האחוריים, וכלה בגרסת הקצה: ה-i4 M50, בעלת זוג מנועים חשמליים המפיקים יחד 544 כ”ס ו-81 קג”מ המניעים את ארבעת הגלגלים. רמות גימור Pure ו-Tech מוצעות בגרסת הכניסה והביניים, ורמת גימור Ultimate מוצעת בגרסת הביניים בלבד. גרסת הקצה מוצעת ברמת גימור אחת: Superior. טווח המחירים, כצפוי, רחב במיוחד.

החל מ-359,900 שקלים לגרסת הכניסה ועד 569,000 שקלים לגרסת הביצועים. למבחן הדרכים קיבלנו כאמור את גרסת הכניסה, ברמת הגימור הגבוהה Tech, שמחירה 399,900 שקלים. 

 

BMW I4
ב.מ.וו i4 מבחן דרכים
BMW I4 35
ב.מ.וו I4 35 סקירה

 

עיצוב ואבזור

 

רגע לפני שנמשיך במבחן הדרכים, ואולי על מנת שנוכל להמשיך, נתחיל מהפיל שבחדר: השבכה הקדמית. הקלישאה “במציאות היא נראית יותר טוב” עובדת גם כאן. אחרי מספר ימים במחיצת ה-i4 ניתן לומר שמתרגלים לשבכה הגדולה, שנראית אגב מעולה ב-M4 CSL שנמצאת באולם התצוגה, אחת מתוך שתי יחידות שהוקצו לישראל. 

מבט מהצד חושף צללית ‘פאסטבאק’ נאה. תא המטען של ה-i4 משמש כדלת חמישית הנפתחת אל תוך תא הנוסעים. בקצה הדלת הזו מותקן ספויילר עדין ובתחתית הפגוש האחורי דפיוזר ספורטיבי למראה ללא פתחי מפלט. 

ידיות הדלתות החיצוניות מודגשות בתאורה המסייעת לאתר אותן בחושך. פתיחת דלת הנהג מקרינה את שלושת פסי חטיבת הביצועים של ב.מ.וו על גבי המדרכה. אנו נכנסים ל-i4 ומתיישבים במושב הנהג. כיוון זוג המושבים הקדמיים העטופים בעור סינטטי מתבצע באופן חשמלי והמושב יורד נמוך ומאפשר לפשוט את הרגליים קדימה לעבר זוג הדוושות. משב רוח מרענן למדי בעולם עמוס לעייפה ברכבי פנאי. המושבים נוחים, מספקים אחיזה צידית טובה ובסיסם מתארך, כמקובל בשלל דגמי המותג. בין המושבים משענת יד שאינה מתכווננת אך מכסה על תא אחסון נדיב בגודלו.

 

ב.מ.וו i4 מחיר
ב.מ.וו i4 תא נהג
ב.מ.וו i4 חוות דעת
ב.מ.וו i4 חשמלית גרסה חדשה
ב.מ.וו i4 ביקורת
ב.מ.וו i4 מולטימדיה    
ב.מ.וו i4 מידות
ב.מ.וו i4 תא נוסעים
BMW i4 BOOT
ב.מ.וו i4 תא מטען

 

לוח המחוונים, כצפוי, מוקרן והוא מחובר כפאנל אחד למסך המולטימדיה. כן, בדיוק כמו במתחרה המיוצרת באותה מדינה אשר עונדת את סמל הכוכב, רק שב-i4 מסך המולטימדיה מוטה לעבר הנהג. כמיטב האופנה, בקרת האקלים המפוצלת נשלטת גם היא ממסך המוטימדיה אך בתחתיתו של המסך יש אפשרות לשלוט על הטמפרטורה בכל זמן נתון. מנגד, מנגנון השליטה על התאורה פחות אינטואיטיבי ומצריך הורדת מבט לפאנל השליטה שמשמאל לגלגל ההגה העבה. מבט מעלה חושף גג שמש חצי פנורמי ומבט לצדדים חושף תאי אחסון גדולים בדלתות. במידה ותהיתם, איכות החומרים, ההרכבה והגימור, טובים מאד, כמצופה מב.מ.וו. 

מעבר למושב האחורי מציג מרווח ראש גבולי לגבוהים. מרווח הברכיים טוב, אך נוסע שלישי יסבול ממרווח רגליים מצומצם עקב תעלת גל הינע. שריד הסטורי מתקופה בה ייצרו רכבים עם מנוע בעירה פנימית שהותקן בחזית והניע את הגלגלים האחוריים. נחזור למושב האחורי ולרשימת האבזור שרשמנו לעצמנו: תאורה אישית לכל נוסע, פתחי מיזוג עם בקרת אקלים נפרדת, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ידיות אחיזה ותאי אחסון בדלתות. בלטו בחסרונם כיסים בגב המושבים הקדמיים.

דלת תא המטען גדולה למדי ונפתחת יחד עם השמשה האחורית, מה שמייצר פתח הטענה ענק ושימושי במיוחד. תא המטען כולל שני תאי אחסון, אחד בכל צד, רצפה שמתחתיה תא אחסון נוסף וארבעה ווי עיגון. נפחו 470 ליטרים והוא יגדל בכ-800 ליטר נוספים במידה ותקפלו את גב המושבים האחוריים. 

 

BMW i4 TEST
ב.מ.וו i4 2023

 

נוהגים

 

בגרסת המבחן מותקן כאמור מנוע חשמלי יחיד המפיק 286 כ”ס ו-40.8 קג”מ והוא מניע את זוג הגלגלים האחוריים. למרות שמדובר בגרסת הכניסה, כוח יש לה בשפע לכל מטלות היום יום וגם הרבה מעבר לכך. נוחות הנסיעה טובה ונראה כי ה-i4, בגרסה זו, מכויילת לצד הרך. למרות הרכות היחסית, ומשקלה הלא נמוך שעומד על 2,065 ק”ג (!), ה-i4 מטפלת טוב בשינויי כיוון בזכות היגוי מהיר ומדוייק. במידה ותלחצו אותה בכבישים המפותלים, בקרות האחיזה תאפשר לכם להרגיש שמדובר ברכב הנעה אחורית לפני שהיא תיקטע בעדינות את החגיגה.

עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, כלי הכרחי ברכב חשמלי, ניתנת לשליטה באמצעות מסך המולטימדיה, וחסרו לנו משוטים מאחורי ההגה לטובת השליטה בעוצמתה. עם זאת, העברת בורר ה”הילוכים” לצד שמאל יפעיל מצב של נהיגה בדוושה אחת. מצב שעובד לא רע במהירויות עירוניות אך במהירויות גבוהות יותר חסרה לנו בלימת מנוע משמעותית יותר, במיוחד בנהיגה דינאמית, בה רצינו להעביר משקל לזוג הגלגלים הקדמיים. בכביש המהיר בידוד הרעשים התגלה כמצוין וניכר כי נוח לגמוע מרחקים ארוכים עם ה-i4. כמה ארוכים? 461 ק”מ לפי הצהרת היצרן, כ-100 עד 150 ק”מ פחות לפי המבחן שלנו. 

 

BMW i4 PRICE
ב.מ.וו i4

 

לסיכום

 

פרט להנעה חשמלית ותא נוסעים איכותי וטכנולוגי, ה-i4 מביאה עימה משב רוח רענן בעולם של רכבים חשמליים: הנאה מנהיגה. נקודות הביקורת, פרט לטווח הנסיעה הגבולי, מינוריות, אם בכלל. נקודה פחות מינורית היא המחיר: 399,900 שקלים. ל-i4 אין מתחרים ישירים ולכן ההשוואה לטסלה מודל 3 מתבקשת. השוואה שמעמידה את התמורה למחיר באתגר לא פשוט.

ב.מ.וו i4 מכונית הקופה 4 דלתות החשמלית בישראל מ-339,000 שקלים

10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2022-23

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − twelve =