מסחרית ירוקה: פורד טרנזיט חשמלי (305 קילומטרים טווח) ב-399,000₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טרנזיט חשמלי
פורד טרנזיט חשמלי

 

דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל משיקה את הפורד טרנזיט בגרסה חשמלית מלאה – סוללת 68 קוט”ש, טווח עד 305 ק”מ, במחיר 399 אלף ש”ח

 

הפורד טרנזיט החשמלית מציעה, מלבד יחידת הנעה חשמלית “ירוקה”, נפח פנימי גדול, מרווח סרנים גדול ויכולת נשיאה עד 1.19 טון. למערכת ההנעה החשמלית סוללה בקיבולת 68 קוט”ש המאפשרת טווח של מעל ל-300 קילומטרים (טווח מוצהר). טעינה מהירה, עד 115 קו”ט מעמדות טעינה DC, תאפשר הטענה מ-15% ל-80% ב-34 דקות.

פורד טרנזיט החשמלית תשווק בישראל בגרסת וואן (390L) הארוכה בעלת בסיס גלגלים של 375 ס”מ ותקרה חצי מוגבהת, בדומה לגרסת הדיזל הנמכרת ביותר בהיצע. לרצפת המטען הפנימית אורך של 349 ס”מ, רוחב מירבי של 178 ס”מ, המאפשר העמסת משטח סטנדרטי לתוך הוואן. הגובה של חלל המטען הוא 178 ס”מ (נפח של כ-10 קוב).

הגישה לחלל המטען מתאפשר מדלת אחורית מפוצלת ברוחב 156 ס”מ וגובה של 163 ס”מ. הדלתות האחוריות נפתחות עד ל-180 מעלות ואף עד ל-270 מעלות. בנוסף יש גם דלת הזזה צידית הפותחת גישה ברוחב של 130 ס”מ וגובה של 160 ס”מ. בשני המקרים ניתן להכניס פנימה משטח תקני – גם בעזרת מלגזה. טבעות קשירה ותאורת שירות בתא המטען יקלו על ריתום המשא והתפעול בשעות החשכה או בחניונים.

המשקל הכולל של הטרנזיט החשמלית הוא 3,900 ק”ג, מה שמאפשר לנהגים עם רישיון ב’ “ישן” לנהוג ברכב המסחרי (נהיגה ברכב עד 4,000 ק”ג), וכמובן לבעלי רישיון ג’. משקל ההעמסה המירבי עומד על 1.19 טון.

 

וואן חשמלי
פורד טרנזיט חדש 2024
רכב עבודה חשמלי
מסחרית חשמלית

 

ביצועים

 

לפורד טרנזיט החשמלי הנעה אחורית, עם הספק של 269 כ”ס ומומנט של 43.8 קג”מ, וזמינות כוח מיידית. האנרגיה מסופקת מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 68 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-300 קילומטרים WLTP. טעינת הסוללה נעשית בעזרת מטען AC תלת-פזי בהספק של 11 קו”ט ותארך כ-8.2 שעות. בעמדות DC מהירות בהספקים של עד 115 קו”ט, הטעינה תארך כ-34 דקות מ-15% ל-80%.

מרווח הטיפולים עומד על 12 חודשים או 30 אלף קילומטרים והאחריות על הסוללה היא 8 שנים או 160 אלף קילומטרים ושאר חלקי הרכב 3 שנים או 100 אלף ק”מ.

 

 פורד טרנזיט
אבזור נוחות ובטיחות כסטנדרט. פורד טרנזיט

 

בטיחות

 

הפורד טרנזיט החשמלית מצוידת ב-6 כריות אוויר לצד מגוון רחב של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות מתקדמות:

  • בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל – AEB
  • אזהרה ותיקון סטייה מנתיב – LKS
  • ניטור שטח מת ותנועה צולבת מאחור – BLIS+CTA
  • בקרת שיוט מסתגלת
  • סייען לזינוק בעלייה – HLA

 

בנוסף, הטרנזיט החשמלית מצוידת בהחלפת אורות אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות 360 מעלות וחיישני חניה מלפנים ומאחור.

תא הנהג מצויד במושב ל-2 נוסעים ליד הנהג כאשר למושב הנהג כיוון חשמלי ותמיכה לגב. בנוסף, המושבים הקדמיים מצוידים בחימום, יש התנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, בורר מצבי נהיגה למערכת ההנעה, גלגל הגה מתכוונן ותאי אחסון רבים בצידי התא וגם בצד העליון.

מערכת מולטימדיה מרכזית עם מסך 12 אינץ’ מרכז תפקודים רבים של הרכב. ממשק SYNC4 העדכני מבית פורד, אשר מותקן בדגמים אחרים של היצרן, מאפשר קישוריות וחיבור אלחוטי לאפל קארפליי או אנדרואיד אוטו עם פיקוד קולי, הכנת הרכב מראש לנסיעה וניטור צריכת זרם הטעינה וטווח הנסיעה הנותר בהתאם לנתוני האמת.

 

מחיר: E-Transit 390L S/H – 399,000 ₪ (לפני מע”מ).

 

@queenoftheroad.il היום הגענו לניר צבי, למטה הראשי של דלק מוטורס להשקה של פורד טרנזיט חשמלי מלא (טווח חשמלי עד 305 ק”מ ב399,000₪), וסדרת F החדשה (טנדרים מאסיביים) החל מ315,000₪ #ford #fordf250 l#fordtransit ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

עובדות מעניינות על פורד טרנזיט:

 

  1. טרנזיט היא המסחרית השלישית הנמכרת ביותר בעולם עם קרוב ל-10 מיליון יחידות שעלו על כבישי העולם.
  2. פורד טרנזיט משווק באוסטרליה, אירופה וגם ארה”ב, בה הפך לוואן הנמכר ביותר.
  3. הטרנזיט זכה בתואר וואן השנה על ידי עיתונאי רכב בכירים בעולם, יותר פעמים מכל וואן אחר.
  4. הדור הראשון של הטרנזיט הושק ב-1965 ושווק במשך 21 שנים, עד להצגת הדור השני.
  5. הטרנזיט מיוצר בכל היבשות, מאסיה, אוקיאניה, דרום וצפון אמריקה, ניו זילנד ואפריקה.
  6. יש גרסאות רבות ומגוונות לדגם הטרנזיט, מניידת משטרה, אמבולנס, וואן סגור, טנדר פתוח, רכב הסעות ואפילו קמפר, עם מס גרסאות של בסיסי גלגלים, מערכות הנעה וגובה. יש גם גרסת טרנזיט למסלול מרוצים.
  7. לטרנזיט החשמלי יש כוח הדומה לזה של מנוע V8 בנזין, עם תפוקה של 269 כ”ס, זו הטרנזיט הסדרתית החזקה ביותר.
  8. טרנזיט 4X4 – גרסה מיוחדת ששודרגה על ידי סדנה המתמחה בנושא, ומכונה גרסת “קאונטרי”. מה שעשו היה להרכיב תיבת העברה וסרן קדמי של פורד ברונקו.
  9. טרנזיט – השם TRANSIT הפך לשם גנרי – כינוי לכל וואן מסחרי באשר הוא ונטמע בשפה המדוברת במדינות רבות – גם בישראל.

 

יוגב וייס, מנהל תקשורת שיווקית בדלק מוטורס: “הטרנזיט החשמלית מייצגת את הדור החדש של הרכבים המסחריים. היא משלבת את הרב תכליתיות, השימושיות והיכולות הדינאמיות שהפכו את הטרנזיט לרכב המסחרי המצליח בעולם, יחד עם הטכנולוגיה של הדור החדש: יחידת הנעה חשמלית, חרישית, עוצמתית וירוקה, מגוון מערכות עזר לנהג ומערך קישוריות מתקדם. יותר ויותר ציי רכב היום עוברים להיות ירוקים וידידותיים לסביבה, הטרנזיט החשמלית היא הפתרון המושלם לצרכים חדשים אילו”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 3 =