מרצדס EQB קרוסאובר חשמלי 7 מקומות (400 קילומטר) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרצדס EQB מחיר
מרצדס EQB שבעה מקומות

 

כלמוביל עשתה את אחד המהלכים, היותר טובים ומוצלחים השנה, עם השקת הדגם החשמלי, שבעה מקומות, מרצדס EQB, בדיוק עכשיו, ובלי חגיגות גדולות. דגם חשמלי חדש, החמישי למשפחת ה-EQ. לפעמים דברים קורים באיחור, אך בעיתוי הטוב ונכון ביותר

 

 

הודעת מייל קצרה לעיתונות סיכמה את המאורע, השקת מרצדס EQB בישראל. העיתוי?, שוק שצמא מאד לדגמי 7 מקומות (זוכרים את מוסף השבעה מקומות שפורסם במגזין הזה ביולי?), וצמא לדגמים חשמליים מעניינים ושימושיים. דגמים חשמליים 7 מקומות, כמעט ואין. נקודת פתיחה מצויינת ונטולת תחרות. הגעת ה-EQB לישראל, על פניו, לא סיבה גדולה לחגיגה.

עוד רכב חשמלי של מותג יוקרה, שרק עשירים יוכלו לקנות, מה יש לצהול?. עד שפורסם המחיר, והמשחק השתנה. החל מ-349,900 שקלים, לרכב יוקרה חשמלי עם 7 מקומות? מיד חיפשתי את הקאץ’. בעצם לא חיפשתי, קבעתי לעצמי בראש, שבטוח מדובר באיזה מישמש מוטורי, מכונית בינונית שהיצרן יצר לקהלים אחרים, מחוץ למעגל העשירון העליון. ואז פגשתי את חתן השמחה, והחשדות התפוגגו. התחלתי לחפש מה לא בסדר בו, ולא ממש מצאתי. הצורה של הדגם מאד מזכירה לי את המרצדס GLK עם המראה המרובע, האגרסיבי ומעניין למראה (יש שיגידו מכוער, אני ממש שקלתי לקנות אחד מיד 2), בעיני העיצוב שלו הוא יתרון, גם מבחוץ, שונה קצת מכל דגמי הקרוסאובר של מרצדס, פלוס היתרון של הצורה המרובעת שנותנת תחושה יותר מרווחת בתא הנהג והנוסעים, ומרווח ראש טוב.

 

רכב חשמלי יוקרתי

מרצדס 2022
מרצדס JLK?
מרצדס חשמלית
מרווח ראש בריא בזכות הצורה המרובעת

 

מבפנים, זה מרצדס לגמרי. ריפודי העור הבהירים, הגימורים המתכתיים, פתחי האוורור המפונפנים, התחושה היוקרתית, מרצדס. רק מה, ריפודי עור בקיץ, בלי אוורור למושבים? לא הולך ולא נעים באוגוסט. אוגוסט בכלל לא בא טוב. ואם תחפשו את מערכת המולטימדיה החדשה, הגדולה והמטורפת מבחינה טכנולוגית, עם מערכת הניווט בתלת מימד, אז הגזמתם. היא לא פה. במקומה, במרכז תא הנהג נמצא מסך מולטימדיה צנוע למדי מהדור הקודם של מסכי המולטימדיה מקונצרן מרצדס.

ה-EQB בא לענות על צורך חשוב של שימושיות, האפשרות להכניס 7 אנשים לרכב, האם זה אפשרי? ביום קיץ לוהט, שבת שקטה בעיר דרומית לוהטת, אני עוצרת באחת מעמדות הטעינה הגאוניות שיכלו להציב בעיר, עמדה מהירה של ג’ינרג’י בצים סנטר ערד, ומתחילה לבדוק את נושא מרווח הפנים.

 

MERCEDES EQB
תא נהג EQB
מרצדס יד 2
שורה שנייה ניתנת להזזה אחורה וקדימה
מרצדס EQB מחיר
השורה שלישית תתאים לילדים. מרצדס EQB
מרצדס חדשה
לא רק למשפחות גדולות. מרצדס EQB
מרצדס חשמלית חדשה
מרצדס EQB סקירה וחוות דעת
מרצדס חשמלית
מרצדס EQB

 

מידות הרכב לא גדולות כפי שהייתם מצפים מרכב 7 מקומות: אורכו 468.4 ס”מ ולו בסיס גלגלים של 283 ס”מ. אלה נתונים טובים לרכב משפחתי, אך עדיין קומפקטיים. אז ההתחלה פחות אופטימית, אבל יש את השורה האמצעית, אותה ניתן להזיז אחורה וקדימה בזכות מסילות, וכן לכוון מקום שיהיה ריאלי ושימושי גם ליושבים בשורה האמצעית וגם בשורה מאחור. בנוסף, יש אפשרות לכוון את גב המושבים קדימה ואחורה, כמו במושבים במטוס, ויש הפרדה של 2+1 בספסל האמצעי. יעיל וחכם, אממה, מדובר בקרוסאובר 7 מקומות עם מרווח מצומצם למדי מאחור.

5 נוסעים יוכלו פיזית להכנס למושבים בשורה השנייה והשלישית, אבל לא לשבת בנוחות מרבית. אנסה לסכם זאת כך, בשני המושבים האחוריים יוכלו לשבת שני ילדים, והם אולי אפילו יתלהבו מזה, ולא יתלוננו על מרווח הברכיים הקטן שנותר להם. בשורה האמצעית ישבו בנוחות יחסית ויזכו גם לפתחי אוורור צמודים, ברמת הגימור השנייה (389,000 שקלים).

מה שמחזק אצלי את המחשבה, שהרכב החשמלי החדש הזה יכול לשרת בצורה מיטבית דווקא משפחה של 5 נוסעים – לקפל את השורה השלישית, המונה 2 מושבים, (שאגב, כוללים עיגוני איזופיקס תקניים להתקנת מושבי בטיחות לילדים), וליהנות ממושב אמצעי שמאפשר ישיבה מאד מרווחת מכל צד לשלושה נוסעים, גם בוגרים. ללא קיפול השורה השלישית, תא המטען עד דופן הגג מאפשר טעינה של 495 ליטרים, ועם קיפולו תזכו לנפח העמסה מצוין של 1,620 ליטר. משפחות של 5 נפשות, התפקדו.

מרצדס ישראל כיוונה למעגלים אחרים, וקלעה בול, עם מכירות של 120 כלי רכב תוך זמן קצר. אני חושבת שאפילו אנשיה הופתעו לראות את המגזר הדתי והחרדי באולם התצוגה שלה. אני אישית, מברכת על כך, ואני בטוחה שגם הם. אם להסיע 3-4-5 ילדים ברכב, ראוי שזה יהיה ברכב בטיחותי. לא פחות.

 

מרצדס הספק
הספק של 228 כוחות סוס. מרצדס EQB

 

 

יחידת הנעה חשמלית מלאה

 

ל-EQB מנוע חשמלי עם הספק משולב של 168 קילוואט (228 כ”ס), ומומנט מרבי של 39.7 קג”מ, הזמינים באופן מידי ומביאים להאצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-8 שניות. ההנעה היא כפולה, וצריכת החשמל בנסיעה רגועה מפתיעה ביעילותה, לרכב בגודל ומשקל כזה,  19 קוט”ש ל-100 ק”מ. אתם כמובן יכולים לרצות יותר כוח, “לתת גז”, ותגיעו בקלות גם ל26 קוט”ש. רק דעו שאפשר לחסוך בצריכת החשמל אם רוצים.

הסוללות של מרצדס EQB פותחו על ידי מרצדס בייצור עצמי. לסוללה ברכב מתח מרבי של 420 וולט וקיבולת של 66.5 קוט”ש. זו לא קיבולת אופטימלית לרכב משפחתי חשמלי, אבל אפשר לעבוד עם זה. הטווח החשמלי הריאלי הוא 400 קילומטר אם תסעו נסיעות בינעירוניות בעיקר. מעל מהירות של 110 קמ”ש מרגישים שהסוללה נגמרת מהר יותר. בתוך העיר תזכו להרבה נחת, כשתראו שהטווח לא זז כמעט, והאנרגיה שיוצאת בהאצות מתאזנת עם ההאטות והבלימות בנסיעה, לנתון של 420-430 ק”מ. ואם תרדו לים המלח תוכלו לחזות בפלא הזה של סוללה שמטעינה את עצמה, ולהגיע ליעד עם עוד כמה קילומטרים לטווח.

 

רכב חשמלי

מרצדס יד שנייה
להזמין קהלים חדשים. EQB 7 מקומות
מרצדס מחירון
טווח חשמלי מכובד

 

טעינה וטווח ריאלי

 

את הרכב ניתן להטעין גם בעמדות טעינה ציבוריות מהירות, עד 100 קילוואט, עם יכולת טעינה מ-10% ל-80% בכ-32 דקות בלבד. אני הטענתי בעמדה מהירה, כשהייתי עם כמה חוזים בודדים בסוללה, וטעינה מהירה מלאה לקחת לי קצת יותר משעה. בטעינה ביתית או בעמדות טעינה AC תומכת מערכת הטעינה של EQB בקצב טעינה של 11 קילוואט. אגב, על הסוללות ישנה אחריות של עד 8 שנים או עד 160 אלף ק”מ.

בבטיחות, במרצדס EQB חבילה מקיפה של מערכות עזר ובטיחות אקטיביות מבוססות רדאר, מצלמות וחיישנים היקפיים. בין מערכות הבטיחות המתקדמות, מניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט חכמה, בלימה אוטונומית במקרה חירום, עם זיהוי דו גלגלי, התרעה בעת פתיחת דלתות ביציאה מהרכב, מערכת לשליטה אדפטיבית באורות הגבוהים ועוד. עובדה שהרשימה אותי מאד היא שבכל רמות הגימור, על אף ההבדל במחירים ביניהן, לכולן אותו מפרט בטיחות מלא.

אם תרצו ללכת על גרסת הבסיס של ה-EQB, “אלקטריק” המתומחרת ב-349,900 שקלים, תוותרו על חימום במושבים הקדמיים, על פתחי אוורור מאחור, על חישוקי סגסוגת בעיצוב AMG, ועל מערכת שמע מתקדמת מצויינת עם 10 רמקולים. יכול להיות שעדיין תעדיפו לוותר על פתחי אוורור לשורה האמצעית, ולהשאיר 40 אלף שקלים בכיס (מחיר רכב המבחן, בגרסת “אלקטריק ארט”).

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − 12 =