סקודה פאביה החדשה – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה פאביה 2023
סקודה פאביה – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

תמונות: רומן חרמר, אלבום פרטי

 

החיבה שלי למכונית הקטנה האולטימטיבית הזו, סקודה פאביה, ידועה מימים ימימה. הדור החדש מחדד את היתרונות שלה – השלדה הנכונה, גוף קומפקטי, מנוע זריז, ועיצוב ספורטיבי. אחת מ-10 המכוניות הטובות שהושקו בשנה החולפת, סקודה פאביה החדשה 2022, זוכה למקום של כבוד ברשימה של קרוסאוברים ומכוניות חשמליות.

 

הדור הראשון של הפאביה, מכונית הסופר מיני מבית סקודה, הושק לראשונה בשנת 1999. הדור הנוכחי, רביעי במספר, הגיע לישראל בשנת 2022, והוא מציע מרווח פנימי גדול יותר, בעיקר בזכות בסיס הגלגלים שגדל באופן משמעותי: ב-9.5 ס”מ. לסקודה פאביה גרסת מנוע בנפח 1.0 ליטר טורבו-בנזין, המפיק 110 כ”ס ו-20.4 קג”מ, אשר באמצעות עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים, מאיצה את הפאביה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 9.9 שניות. במידה וזה לא מספיק, סקודה מציעה את הפאביה גם עם מנוע בנפח 1.5 ליטר טורבו-בנזין המפיק 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ, שיזניק אותה מהר יותר ל-100 קמ”ש, תוך 8 שניות.  

סקודה פאביה משווקת בארץ בשלוש רמות גימור: ‘אמבישן’, ‘סטייל’ ו’מונטה קרלו’. רמת הגימור ‘סטייל’ מציעה מספר תוספות כגון: תאורת לד, חישוקים קלים בקוטר “17, לוח מחוונים מוקרן, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד. גרסת ה’מונטה קרלו’, האדומה הלוהטת המופיעה רבתמונות, מאובזרת במושבים ספורטיביים בעלי כיוון חשמלי, בחישוקים קלים בקוטר “18, בצביעה שחורה לחלק העליון, בגג זכוכית, ובעוד שלל פרטי עיצוב ‘ספורטיביים’ ההופכים את הגרסה לספורטיבית יותר במראה, ו”מפנקת” יותר באבזור נוחות. 

 

סקודה פאביה יד 2
חיבה גדולה. סקודה פאביה דור קודם (2015)

 

בזכות השימושיות

 

בעשור שכולו ג’יפונים ו-SUV, הפאביה ממשיכה להתבלט ויש לה קהל גדול שאוהד אותה ואת המותג. זו אינה מכונית פנאי, ועדיין, היא מכונית שימושית למדי, בזכות המרווח הפנימי המכובד יחסית, שצמח באופן משמעותי בדור הרביעי של הפאביה. הממדים של הפאביה בדור הרביעי גדלו בכל קטגוריה: הוא רחב יותר ב-5 סנטימטרים, ארוך יותר ב-11 סנטימנטים, ובסיס הגלגלים שלו באורך 255 ס”מ, (9.5 ס”מ יותר, זה משמעותי). מדובר במימדים נדיבים לקטגוריית הסופר מיני – נתונים שמכתירים את הפאביה החדשה כאחת המכוניות המרווחות בקטגוריה

המרווח הפנימי של הפאביה מתאים לקהל יעד מגוון, מרווקים/ות, זוגות צעירים, וגם משפחות עם ילד אחד או שניים. מבחוץ, יתרון נוסף, היא גדלה במרווח הפנים, אך נותרה קומפקטית – אורכה, 4.18 מטר בלבד, מה שמאפשר לה להכנס לחניות קטנות בערים גדולות וצפופות. הפאביה במבנה ההאצ’בק שלה מספקת תא מטען בנפח של 343 ליטרים. ואם זה לא מספיק, קיפול המושבים האחוריים יאפשר הטענת מיטלטלין בנפח 1,153 ליטר. זה הרבה קניות…

 

סקודה פאביה 2022
סקודה פאביה תא נהג

סקודה פאביה מחירון

סקודה מחיר

 

עוד בגזרת האבזור, סקודה מיישמת את המוטו ‘Simply Clever’ (פשוט חכם) גם בדגם הפאביה: כניסה והתנעה ללא מפתח, שלל תאי אחסון, ביניהם התא הייעודי למטריה בדופן הדלת שכל כך מזוהה עם סקודה, שפע שקעי טעינה וגם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, לא אבזור טריוויאלי בקטגורית הסופר מיני. ואם הזכרתי את נושא המיזוג, אציין שמערכת בקרת האקלים נשלטת באמצעות פאנל מתגים נפרד, ולא דרך מסך המולטימדיה, כמיטב האופנה העכשווית, מה שמקל את השימוש והתפעול שלה. 

 

סקודה פאביה החדשה
בחירת רכב השנה 2022-23 – סקודה פאביה

 

בזכות הדינאמיות

 

סקודה פאביה ה”קטנה” מצוידת במנועים הנמרצים ובתיבות הילוכים מקבוצת פולקסווגן. מנועי טורבו שמספקים שיא מומנט בסל”ד נמוך ולאורך טווח משמעותי: מנוע ה-1 ליטר טורבו-בנזין מספק את שיא המומנט, 20.4 קג”מ, בטווח שבין 2,000 סל”ד ל-3,000 סל”ד ומנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין מספק את שיא המומנט, 25.5 קג”מ, בטווח שבין 1,500 סל”ד ל-3,500 סל”ד.

למנועים הללו משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שעובדת בצורה חלקה ונעימה, ויחד עם זאת, “יורה” את ההילוכים, שבעה במספר, בקצב מהיר למדי. את ההילוכים ניתן להחליף באופן ידני באמצעות משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מה שתורם להנאה מהנהיגה ומספק שליטה טובה יותר בפעולת התיבה, בעת הצורך. הסקודה פאביה, בגרסת ה-1.0 ליטר מאיצה בקצב מספק הן בעיר והן מחוצה לה, וגרסת ה-1.5 ליטר מציגה ביצועים נמרצים של ממש. 

ומה לגבי נוחות הנסיעה? מהנדסי הפאביה מצאו את האיזון הנכון בין נוחות נסיעה טובה לבין התנהגות דינאמית. הפאביה נוחה בנסיעה עירונית, ובינעירונית, וגם אם תלחצו את הדוושה הימנית בכבישים מפותלים, תרגישו שהפאביה נענית להפניית ההגה בשמחה ומעניקה הרבה בטחון לנהג/ת. 

 

סקודה פאביה 1.5
סקודה פאביה דור חדש
סקודה פאביה מונטה קרלו
פאביה מונטה קרלו

 

בזכות העיצוב

 

סקודה פאביה החדשה זכתה לשפת העיצוב החדשה, שפה צעירה שמיישרת קו עם שאר דגמי המותג, וכוללת קווי עיצוב שמזכירים את האודי A1 היוקרתית. חזית הפאביה מציגה עיצוב חדש הכולל שבכה קדמית גדולה יחסית שמסביבה ארבעה פנסים מחודדים. גם מכסה המנוע כולל ארבעה קווים אורכיים השלוחים קדימה, מה שתורם למראה הדינאמי והצעיר. המראה הדינאמי ממשיך גם במבט על פרופיל הפאביה בזכות בתי הגלגלים הגדולים והקו שנמתח לאורך המרכב מתחת לקו החלונות. מאחור, הכיתוב S K O D A  לרוחבו של תא המטען משדר יוקרה. 

רוכשי רמת הגימור הבכירה, ‘מונטה קרלו’, יזכו לתוספות עיצוב נוספות כאמור, בדמות חישוקים קלים בקוטר “18, חלונות אחוריים כהים, גג פנוראמי שמסביבו גג בצבע שחור, והשחרות שונות במראות הצד, בשבכה הקדמית, בכיתוב S K O D A על גבי תא המטען ובמסגרת החלונות. שמה של גרסה זו אגב, ניתן לה כמחווה להיסטוריה ארוכת השנים של סקודה בראלי מונטה קארלו. 

 

פאביה סקירה
מכונית לנהג/ת יחיד/ה, וגם משפחות קטנות

 

בזכות התמורה והוורסטיליות 

 

סקודה פאביה, בדור הנוכחי, “מציעה” תמורה טובה לכסף, בזכות מרווח פנים נדיב, אבזור נוחות מודרני, ומערכות הנעה טובות מקבוצת פולקסווגן. יתרון נוסף הוא הוורסטיליות במחיר: מי שהתקציב שלו מוגבל יוכל לרכוש את גרסת הכניסה, ‘אמבישן’, במחיר 115,800 שקלים. לעומת זאת, מי שמחפש עוד אבזור יוכל לרכוש את גרסת ה’סטייל’ (123,800 שקלים). אם ביצועים נמרצים חשובים לכם יש את גרסת ה’סטייל’ עם מנוע 1.5 ליטר (131,700 שקלים), ולקבל מנוע המפיק 150 כ”ס שמשרת דגמים גדולים וכבדים יותר בקבוצה. ואם חשוב לכם להרגיש יותר שונים ומיוחדים בנוף והתקציב שלכם גמיש כלפי מעלה, (138,400 שקלים), שימו את ידכם על גרסת ה”מונטה קרלו”. 

 

 

המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × one =