נתיב פלוס כביש 1: מעתה שני נוסעים ומעלה מורשים לנסוע

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
נתיב פלוס כביש 1
נתיב פלוס 2

 

מעתה: בכביש 1, בין ממחלף דניאל למנהרות הראל בעלייה לירושלים, יורשו לנסוע כלי רכב בהם 2 נוסעים/ות ומעלה (כולל נהג/ת). הנתיב יפעל בימים א’-ה’ בין השעות 06:30-09:30

 

נתיב פלוס חדש ישחרר את הפקק בכביש 1, לירושלים

על מנת “להלחם” בפקקים בכבישים, מהם סובלים עשרות ומאות אלפי אנשים מדי בוקר, ולמעשה, במשך רוב שעות היום, משרד התחבורה, החליט לחשוב על דרכים יצירתיות לפתוח את הפקק, או לשחרר אותו מעט, ומעתה, כלי רכב עם שני נוסעים, כולל נהג/ת, וכמובן גם יותר נוסעים, יוכלו לנסוע בנתיב פלוס, בכביש 1 בדרך לירושלים, נתיב נסיעה מיוחד שבדרך כלל מורשים לנסוע בו לא פחות מ-3 נוסעים.

בשבוע שעבר נפתח נתיב פלוס בכביש 1 לכיוון מזרח, באורך 26 ק”מ, בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, לכיוון העלייה לירושלים. הנתיב פועל בימי ראשון-חמישי בשעות הבוקר בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת.

בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשות ומשתמשי הדרך.

 

המטרה: לנצל את נתיבי התחבורה הציבורית

 

הודעה שיצאה מלשכת שרת התחבורה מירי רגב: “החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים. מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של “נתיב פלוס” כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה”.

כביש 1 מהווה הוא מצירי התחבורה הציבורית העמוסים בישראל, ועוברים בו למעלה מ–100 קווים שונים שמשרתים את כל מי שנוסע לעיר הבירה, ובשעות הבוקר, עוברים בכביש כ–140 אוטובוסים בשעה – 2.3 אוטובוסים בממוצע בכל דקה. לפי נתוני משרד התחבורה, האוטובוסים הללו מכילים כ־4,000–5,000 נוסעים, וזאת לעומת כ־2,300 רכבים פרטיים שנוסעים במקביל בכביש ובהם כ־2,500 נוסעים בלבד.

 

נתיב פלוס (2+): כל הפרטים על נתיבי התחבורה ייעודיים החדשים

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “נתיב פלוס כביש 1: מעתה שני נוסעים ומעלה מורשים לנסוע”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + five =