איווייז U6 בישראל: דגם ה-SUV קופה החדש ימכר ב-219,000 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
איווייז U6 בישראל:
U6 ה-SUV קופה החדש במחיר 219,000 שקלים  

 

Aiways משיקה בישראל רכב חשמלי מלא חדש – איווייז U6, דגם ה-SUV קופה. הדגם השני של המותג בתקינה אירופאית. עם 214 כ”ס, מומנט של 32.1 קג”מ, סוללת 64 קוט”ש, (405 ק”מ טווח חשמלי), ברמת גימור פריים, במחיר 219,000 ש״ח

 

עיצוב

 

פילוסופיית העיצוב של ה-Aiways U6 החדש ממחישה את זהותו כרכב SUV קופה ספורטיבי וחדשני מבחינה טכנולוגית השמה את הדגש על מוטיבים אווירודינמיים חיצוניים וייחודיים (חרטום כריש), לביטוי רוח רעננה, המסובבת מבטים על הכביש.

החלק הקדמי של ה-Aiways U6 מאפיין את פני הרכב. הוא מורכב משני מוטיבים בעלי מבנה אופקי. החלק העליון תחום בעיצוב פנסים קדמיים בהשראת מפל מים עם כונסי אוויר מתחת. החלק התחתון מורכב מכונסי אוויר עצומים לקירור עם מערכת פתחי אוורור, והוא תחום על ידי מפצל קדמי. הדבר מגדיל את כוח ההצמדה ומסייע לנהיגה יציבה בקו ישר.

שני קווים אופקיים מחלקים את הפרופיל של Aiways U6 לשלושה חלקים. בכך שהקו החד העליון אינו נמשך מהחזית לאחור, החריצים היחידים מעל קשתות הגלגלים מודגשים כמו שרירים מתוחים. משחק הקווים, המכונה בלשון המעצבים “קו מותניים חלל על”, יוצר את המראה הספורטיבי במבט מהצד. תכונה זו נתמכת לא רק על ידי השמשה הקדמית השטוחה וקורות A המעוטרות, אלא גם על ידי הגג השחור עם הקימור הרך שלו, המעניק ל-U6 מראה שטוח יותר. הוא עשוי ברובו מזכוכית כהה – גג הזכוכית העמיד ביותר בתעשיית הרכב. הקו התחתון, המפוסל היטב, תומך ברושם זה. לבסוף, ספי הצד, שגם הם כהים, מדגישים את הקלילות הספורטיבית. הם מעדנים את החלק הצדדי של ה-U6 בין הגלגלים הגדולים הקדמיים והאחוריים.

 

רכב חשמלי חדש
אייווייס U6 בישראל

 

הצורה האופקית של העיצוב הקדמי מדגישה את הגוף הרחב ומעניקה מראה יוקרתי, אך גם ממלאת דרישות פונקציונליות ברמה גבוהה במיוחד: היא מפחיתה את ההתנגדות לאוויר לניצול יעיל של אנרגיית ההנעה. הדבר נתמך על ידי השמשה הקדמית, אשר עולה בצורה שטוחה יותר מאשר ב-Aiways U5.

העיצוב הדינאמי שלו בא לידי ביטוי בחלק האחורי הארוך והזורם עם ספוילר מוחבא והעיצוב של הפנסים האחוריים. אלה מהווים פס LED דק לכל רוחב הרכב ותוחמים את החלק האחורי עם עיצוב דומה לפנסים הקדמיים. שקעי הגוף הקעורים והספליטר עם להבי צד אווירודינמיים משקפים גם הם את תפיסת העיצוב. הספוילר האחורי המשולב במרכב משמש לא רק כמאפיין ספורטיבי, אלא גם מייצר כוח הצמדה של הסרן האחורי במהירויות גבוהות. מאפיין פונקציונלי זה מבטיח יציבות בנהיגה.

מוטיב הכרישים מיושם על ידי שתי קורות C. העיצוב העוצמתי שלהן מזכיר את סנפיר הדגים הטורפים, ובולט ביתר עוצמה הודות לעיצוב הרכב בשני גוונים. בעוד שעיצוב זה בשני גוונים מדגיש את קלילות גוף הרכב, קורות ה-C בעלות קווי המתאר החדים מודגשות ובעלות נוכחות. מקדם ההתנגדות האווירודינמית של ה-Aiways U6, המתוחכם מבחינה אווירודינמית, הוא 0.248.

 

אייווייז שירות
אייווייז U6

 

תא נהג ונוסעים

 

עיצוב הפנים של ה-Aiways U6 פותח פרק חדש לחלוטין בעיצוב הרכב. תוך שהם לוקחים כנקודת המוצא שלהם את תחושת המרחב הנדיבה במיוחד שמעניק בסיס הגלגלים הארוך של הרכב הקומפקטי, מעצבי Aiways יוצרים סביבת חיים המתמצה בדגשים המגדירים סגנון. ב-Aiways U6 החדש, היחידה שמתפקדת כלוח מחוונים ב”עולם הרכב הישן”, ממלאת פונקציה המגדירה את הסגנון יותר כפריט ריהוט. הצג המרכזי בגודל 14.6 אינץ’ לוכד את העין כאילו הוא מרחף מולה. רצועת התצוגה הצרה שמאחורי גלגל ההגה משמשת להצגת נתונים עבור הנהג. היא משולבת בצורה הרמונית במבנה התומך האופקי, אשר מדגיש את רוחב הרכב. בין הנהג לנוסע נמצאת קונסולה מרכזית עם משענת יד רחבה ותאי אחסון סגורים.

השילוב של פונקציות הפעלה רבות בצג המרכזי השטוח מאוד, יחד עם אלמנטים מאלומיניום בעלי גימור מעודן, יוצרים אווירה ספורטיבית, פונקציונלית וברורה בהשראת עיצוב תעשייתי. הצמצום למספר יחידות פונקציונליות מועט בלבד הולך יד ביד עם קווי המתאר החדים והברורים של כל האלמנטים העיצוביים. אלה, וגם כאן התצוגה המרכזית השטוחה שנראית כאילו היא מרחפת בחופשיות בחלל, גלגל ההגה הרב-תכליתי בעל שני החישורים והיישומים בהשראה טכנולוגית, כל אלה מתכתבים עם הקלילות של הקונספט הכללי המצומצם.

קונספט תא הנוסעים מבוסס AI, ב-SUV קופה Aiways U6 עושה את הצעד הבא לעבר ארגונומיה מודרנית על ידי אופטימיזציה של שילוב הצגים ושינוי תפיסת ההפעלה. מסך בגודל 8.2 אינץ’ המשולב בצורה מושלמת מבחינה ויזואלית, ומציג בבירור את כל המידע החשוב לנהג, כגון מהירות, הילוך נבחר, טווח, רמת טעינה של סוללת HV, כמו גם מידע ממערכות הסיוע לנהג ואזהרות.

 

 

 

עם המעבר ממכשירים אנלוגיים בתא נהג, ההתרכזות במידע חיוני תופסת אחיזה, שמשמעותה לא רק שיפור בנוחות עבור הנהג, אלא גם בטיחות נהיגה גבוהה יותר. הגרפיקה הדיגיטלית מדגישה את האיכות העתידנית של ניידות חשמלית בעתיד. תאורת הסביבה העיצובית הגלויה לכל הנוסעים, אף היא מדגישה תפיסה זו. פסי LED היקפיים יכולים ליצור 360 גוונים שונים של תאורה. הם מדגישים את הרב-ממדיות של פנים הרכב ויוצרים אווירה חדשה.

פתחי אוויר מוסתרים חלקית בחזית מבטיחים לכל הנוסעים מיזוג אוויר ללא משבי רוח. העיצוב המתוחכם, שהיה מוכר בעבר רק ברכבי יוקרה, משמש אף הוא לשמירה על אלמנטים פונקציונליים משניים ברקע לטובת השפה העיצובית הברורה. האקלים הדו-אזורי מוגדר בתפריט המתאים בצג המרכזי, או לחילופין, לגישה ללא הסחות דעת בזמן נהיגה, באמצעות מחוון מגע בקונסולה המרכזית מול ידית בורר ההילוכים.

בקרת החלפת ההילוכים בקונסולה המרכזית מייצגת גם היא חידוש בתעשיית הרכב. בהשראת ידית ההילוכים של יאכטה יוקרתית. אך שלא כמו ביאכטות, אין קשר מכני בין המנוף ליחידת ההנעה. דרגות המהירות נבחרות באופן אלקטרוני על ידי מחשב ניהול המנוע.

המושבים אינטגרליים איכותיים וקלים, עם מושב וגב מחוזקים מלפנים. מעצבי Aiways שאבו השראה ממעבורת החלל לעיצוב הכנפיים שלהם. מספר רב של תאי אחסון בהישג יד עבור כל הנוסעים משלימים את נוחות הנסיעה ברכב ה-SUV קופה החדש Aiways U6. זיכרונות למושבים נשלטים מהמסך הקידמי לשיפור הנוחות ותחושת הפרימיום.

 

הנעה

 

השגת ניצול האנרגיה הטוב ביותר האפשרי היא לפיכך המטרה הראשונה במעלה עבור צוות המחקר והפיתוח של Aiways בג’יאדינג. יחידת ההנעה הרשימה כבר ב-SUV דגם Aiways U5. היחידה, בעלת המהירות הגבוהה במיוחד – ב-16,000 סל”ד, ערכה גבוה בכ-25% מאשר ברכבים מקבילים – יכולה להיות קטנה וקלה יותר הודות לטווח המהירויות השימושי הגדול שלה, מכיוון שהיא משתמשת בפחות חומר פעיל מגנטית. 15 אחוזים ממשקלה של המכונית החשמלית המותאמת למגנט קבוע נשמרים, כאשר רובם מגיעים מעפרות מתכת נדירות.

מערכת ההנעה AI-PT החדשה: יתרון תחרותי באמצעות האינטגרציה הטובה ביותר האפשרית

על בסיס זה, ניתן כעת לעשות את הצעד הבא עם מערכת ההנעה AI-PT החדשה ב-SUV קופה Aiways U6. המנוע החדש, שלא רק פותח על ידי Aiways אלא גם מיוצר במפעל משלו, שופר בתחומים רבים.

 

דינמיקה ונוחות

 

התפוקה המרבית המוגברת והמומנט המרבי המשופר מורגשים באופן ישיר. עם תאוצה של 6.9 שניות בלבד מאפס ל-100 קמ”ש. בנוסף לדינמיקה, שופרה גם הנוחות של מערכת ההנעה AI-PT החדשה. מפחית מהירות תורם משמעותית להפחתת רעש הפעולה של תמסורת גלגלי השיניים. כמו כן פותחו אסטרטגיות מיוחדות לסינון רעשי מנוע, המבטיחות הפחתה משמעותית ברעש הנשמע על ידי בני אדם, ובכך מגבירות משמעותית את נוחות הנסיעה.

 

שימוש בפליטת חום מיחידת ההנעה למיזוג הסוללה ותא הנוסעים

אבן בניין נוספת להשגת יעילות רבה יותר היא חבילת האמצעים החדשה לניהול הטמפרטורה הטובה ביותר האפשרית. עבור מערכת ההנעה AI-PT, הדבר נעשה על ידי מערכת החלפת חום חדשה, שלא רק מקררת את המנוע, אלא גם מנצלת בצורה אופטימלית את החום שנפלט. משמעות הדבר היא, שהאנרגיה התרמית המשתחררת מהמנוע אינה נפלטת ללא שימוש לסביבה, אלא משמשת לחימום פנים הרכב או לקירור מארז הסוללות. הדבר לא רק מפחית את התלות של השימוש בטמפרטורה החיצונית, אלא גם מאריך את חיי השימוש של הסוללה.

 

איווייז U6 מפרט
אייווייז U6 מפרט

 

 

אייווייז U6 קופה החדש – מאפיינים בנקודות

 

  • רכב SUV בעיצוב קופה המיועד לפנאי הבנוי על פלטפורמת MAS חשמלית מלאה
  • שפת עיצוב חדשה עם חזית של חרטום כריש יעילה מבחינה אווירודינמית
  • מקדם גרר מעולה של 0.248
  • אלמנטים מסיטי אוויר פונקציונליים מבחינה אווירודינמית מלפנים ובסף הדלתות, וקצוות חתוכים בדלת תא המטען
  • עיצוב סגור של חישוקי סגסוגת קלה מאלומיניום בגודל 20 אינץ’ במראה בעל שני גוונים
  • משקל נטו נמוך נטול תחרות של 1,790 ק”ג בלבד הודות לעיצוב חדשני של תערובת אלומיניום -פלדה
  • מידות: אורך 4.80 מ’, רוחב 1.88 מ’ וגובה 1.64 מ’
  • בסיס גלגלים: 2,800 מ”מ
  • קיבולת תא מטען מ-472 ליטר עד 1,260 ליטר
  • מארז סוללת “סנדוויץ'” יעיל תוצרת CATL בקיבולת של 63 קוט”ש
  • טווח נסיעה מרבי 405 ק”מ לפי WLTP
  • צריכת אנרגיה 16.0 – 16.6 קוט”ש/100 ק”מ לפי WLTP
  • טעינה מהירה של 35 דקות (20%-80%) עבור 90 קוט”ש ממטען מהיר בזרם ישר
  • ארגונומיה מקורית עם ממשק משתמש חדשני בתא הנוסעים מבוסס AI
  • תא נהג דיגיטלי מלא עם תצוגה בגודל 8.2 אינץ’ למערכת מידע לנהג, ומסך מגע בגודל 14.6 אינץ’ כצג מידע ומולטימדיה
  • פונקציות התוכנה ניתנות לעדכון באופן אלחוטי
  • תמיכה עבור מערכות Apple CarPlay ו-Android Auto
  • אווירה יוקרתית הודות לחומרים באיכות גבוהה והרכבה ברמת גימור גבוהה
  • גלגל הגה ספורטיבי רב תכליתי עם כיסוי עור/מיקרופייבר וטיפול אנטיבקטריאלי
  • גימור פנים מעודן מאלומיניום עם תאורת אווירה משולבת, שיכולה להציג 360 סצנות תאורה שונות
  • מערכת רמקולים פרימיום מבית MAGNAT עם 10 רמקולים, סאב וופר וקישוריות aux באמצעות USB ו-Bluetooth
  • פתחי אוורור מוסווים חלקית למיזוג אוויר ללא משבי רוח
  • מערכת משאבת חום סטנדרטית לחימום פנימי ומיזוג אוויר יעילים
  • 11 מערכות סיוע סטנדרטיות לנהג בטכנולוגיית AI-Drive מספקות נסיעה אוטונומית ברמה 2+
  • חיישנים ותוכנה של מערכות AI-Drive פותחו ויושמו בשיתוף Continental  ו-Mobileye
  • מערכת הנעה מקורית בטכנולוגיית AI-PT שפותחה בחברה עם הספק שיא מוגבר
  • הספק מרבי של 214.5 כוחות סוס ומומנט של 32.1 קג”מ
  • תאוצה מאפס ל-100 קמ”ש בתוך פחות משבע שניות
  • מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ”ש

 

אייווייז תא מטען
קיבולת תא מטען מ-472 ליטר עד 1,260 ליטר

 

הטכנולוגיה

 

בלב תפיסת התצוגה החדשה נמצא מסך המגע בגודל 14.6 אינץ’, המותקן בהישג יד בקרבת ההגה ומבטיח סקירה אופטימלית הודות לכיוון האופקי שלו. עם זאת, במערכת המידע והבידור של ה-SUV קופה החדש Aiways U6 הושקעה מחשבה לא רק מבחינת ארגונומיה, אלא גם במונחים של יכולת תפעול אופטימלית. מסך ה-LCD הנו בעל הרזולוציה הגבוהה ביותר לתצוגה חדה כתער של התפריטים, ובעל ארכיטקטורת החומרה מהדור החדש לתצוגה חלקה ולשימוש ללא השהיה.

 

איווייז U6
Aiways U6

 

ניווט חדש: תוכנת AI-Tech ליכולת תפעול אופטימלית

 

כוח המחשוב הזמין המוגבר מניח את היסודות לתוכנת הפעלה חדשה לחלוטין. המערכת שהוצגה על ידי Aiways תחת השם AI-Tech פועלת כתוכנה מבוססת אנדרואיד, ובכך לא רק שהיא מבטיחה ניווט פשוט בתפריט, אלא גם מציעה רמה גבוהה של פונקציונליות. שורות מצב קבועות בחלק העליון והתחתון של מסך המגע בגודל 14.6 אינץ’ מעניקות לנהג סקירה כללית של הפונקציות החשובות ביותר של הרכב בכל עת. שורת המצב העליונה מציגה, לדוגמה, את מצב המוכנות לנהיגה, את רמת הנהיגה שנבחרה, את הטווח ואת מצב טעינת הסוללה, וכן את פרופיל הנהג שנבחר ואת מצב ה-GPS וחיבור הטלפון הנייד. שורת המצב התחתונה מספקת סקירה כללית וגישה ישירה להגדרות בקרת האקלים וליישומונים אחרים הניתנים להתאמה אישית.

ניתן לבצע הגדרות מהירות באמצעות תפריט נפתח, וניתן להתאים את מסך הבית להעדפות המשתמש באמצעות יישומונים הניתנים להגדרה באופן חופשי. תצוגת הנהיגה בחלק השמאלי של המסך מוצגת תמיד. נוסף על מהירות הנהיגה, מוצגת שם גם הסביבה שזוהתה על ידי החיישנים של מערכות הסיוע לנהג AI-Drive. אובייקטים, כגון כלי רכב אחרים או תמרורים רלוונטיים, מוצגים באופן חזותי, כמו גם מצב הנהיגה הפעיל הנוכחי.

אינטגרציה לסמארטפון: Apple CarPlay ו-Android Auto מציעים ניווט בזמן אמת כל מערכות ה-ADAS המתקדמות. מערכת הראדרים ההיקפית והפנית מייצרת בסיס לשלל מערכות הסיוע המתקדמות לנהג המשפרות הן את נוחות הנהיגה והן את רמת הבטיחות של הרכב. החל מבקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם עצור וסע דרך סיוע בכבישים ושיקוף מכשולים מבסיס לרכב ומתחתיו. הכל נשלט מהמסך המרכזי ומשוקף בצורה נגישה ופונקציונאלית לנהג.

 

אייווייז U6 מגיע להשקה ברמת גימור פריים (Prime) במחיר 219,000 ש״ח, הכולל לתקופת ההשקה, עמדת טעינה והתקנה בסיסית בבית הלקוח, וחבילת שירות עד הבית – לשנה.

את ה-U6 ניתן יהיה להזמין באתר לאחר ההשקה ללקוחות החברה ובמכירה המוקדמת לרשימת הממתינים. הרכב החדש יוצג במרכז החוויה של המותג בהרצליה פיתוח והתנסויות נהיגה עד הבית, בממשק הייחודי למותג בישראל, ניתן יהיה להזמין דרך האתר החל מחודש מרץ.

 

הטווח המנצח: רשימת המכוניות החשמליות עם הטווח הגדול ביותר

עד 400 קילומטרים: המכוניות החשמליות עם הטווח החשמלי הקצר ביותר

עיתונאיות הרכב בעולם בוחרות את מכונית השנה WWCOTY 2022-23

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + four =