פולסטאר 2 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולסטאר 2 המכוניות הטובות
פולסטאר 2 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

תמונות: יובל לוי, יצרן

 

שנת 2022 התאפיינה בכניסה מאסיבית של מכוניות חשמליות לכבישי ישראל. פולסטאר 2, מכונית חשמלית מלאה, מגיעה אלינו עם עיצוב נורדי/שוודי שונה, עם אותן תחושות אירופאיות מוכרות בתא הנהג והנוסעים, וזוכה ליהנות מכל העולמות, עם פלטפורמה ומכלולים אירופאיים, וגם טכנולוגיות מתקדמות מהענקית הסינית ג’ילי. פולסטאר 2 היא מכונית חשמלית ייחודית בנוף, מתוכננת בקפידה – המקום ה-8 ברשימת המכוניות הטובות של השנה 2022-23 

 

פולסטאר, במקור סדנה לשיפור מכוניות המתמקדת בדגמי וולוו השונים, הוקמה בשנת 1996 ונרכשה בידי וולוו בשנת 2015. בשנת 2017 פולסטאר החלה לפעול כמותג עצמאי המייצר מכוניות ביצועים מעוצבות, בעלות טכנולוגיה חדשנית, שמונעות באמצעות חשמל בלבד. 

הפולסטאר 2 הוצגה בעולם בשנת 2019 והגיעה לישראל באיחור אופנתי קל. הפלטפורמה זהה לפלטפורמת ה-CMA של וולוו, שעליה מבוססת גם ה-XC40. הממדים של הפולסטאר 2 נדיבים: אורכה עומד על 461 ס”מ, בסיס הגלגלים 274 ס”מ, רוחבה 186 ס”מ וגובהה 148 ס”מ.

לפולסטאר 2 רמת גימור אחת ושני סוגי מנועים וסוללות: אפשרות למנוע אחד המפיק 231 כוחות סוס, אפשרות לשני מנועים שני מנועים המפיקים יחד 408 כוחות סוס, אפשרות לסוללת 69 קוט”ש ואפשרות לסוללת 78 קוט”ש. השילובים השונים בין שלל האפשרויות מייצרים ארבע גרסאות שונות, כאשר הגרסה הבכירה, שמאיצה ל-100 קמ”ש תוך 4.4 שניות בלבד, כוללת מרכב מונמך, בולמי אוהלינס, חישוקים בקוטר “20 ובלמים של ברמבו. בהחלט מכונית שמעוררת את החשק. 

 

פולסטאר ישראל
פולסטאר

פולסטאר כתובת

פולסטאר מחירון
כוכב הצפון

 

בזכות העיצוב חיצוני

 

בישראל הושקו לאחרונה כמות בלתי נתפסת של רכבי פנאי והפולסטאר 2 מציגה סוף סוף משב רוח מרענן בעולם שהפך, לצערי, לשבלוני. משב הרוח הזה מגיע בעיקר בזכות מבנה בתצורת ‘פאסטבק’, משהו שהפך לנדיר בעולם הרכב של שנת 2022. יחד עם זאת, העיצוב, שלו קווי דמיון דומים למותג וולוו, מאופק ומוקפד ואינו מנקר עיניים וגם את זה אני מעריכה. כמו כן, לפולסטאר 2 חתימת אור ייחודית בזכות פס תאורה המחבר בין שתי יחידות התאורה האחוריות. למרות העיצוב הכביכול מאופק, ואולי בזכותו, הפולסטאר 2 מסובבת ראשים בכל נסיעה.

 

פולסטאר
חושבים ירוק בלי לפגוע בקידמה. פולסטאר
פולסטאר 2 מידות
ריפודים ממחוזרים מרשתות דייג. פולסטאר      

 

בזכות האג’נדה הירוקה (אבל ירוקה באמת)

 

מעבר לכך שהפולסטאר 2 היא מכונית חשמלית מלאה, המייצרת בעת השימוש בה זיהום סביבתי נמוך משמעותית ממכונית בעלת מנוע בעירה פנימית, לפולסטאר אג’נדה ירוקה הבולטת מאד בענף הרכב. קיימות היא מילת המפתח בפולסטאר, והיא מנחה את עובדי החברה בכל אספקט והיבט של המותג. לא במקרה זכתה פולסטאר כבר במספר פרסים עולמיים בתחום. פולסטאר שמה לעצמה מטרה ברורה בתחום הסביבתי – “לענות על הצרכים שלנו הנהגים, בהווה מבלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים לענות על הצרכים שלהם”. לא מדובר בסיסמאות בלבד אלא בהלכה למעשה. החל משלב הייצור וכלה בתא הנוסעים. 

המפעל, שנפתח באוגוסט 2019, נבנה במטרה להשיג מעמד גבוה במיוחד בדירוגים סביבתיים בינלאומיים והוא נחשב לאחד המפעלים הידידותיים ביותר בסביבה. תא הנוסעים של הפולסטאר 2, בכל רמות הגימור, כולל שימוש בשלל חומרים ממוחזרים כגון משטחים שונים העשויים משעם של פקקי יין, חוטי התפירה במושבים העשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, שטיחים העשויים מרשתות דיג שיצאו משימוש ועוד שלל דוגמאות. לחלקים שעשויים חומרים ממוחזרים מראה יפה, איכות החומרים מהם הם עשויים טובה, ורמת הגימור וההרכבה גבוהות. שפת העיצוב של תא הנוסעים נקיה ומאופקת, או ‘נורדית’, כפי שמכנים אותה בפולסטאר. מדובר למעשה בסביבה הממעטת בשימוש בכפתורים ומתגים, כאשר אפילו המתגים שעל גלגל ההגה אינם בולטים ו”משתלבים”.  

 

פולסטאר סקירה
בטיחות וטכנולוגיות מתקדמות מבית וולוו וג’ילי. פולסטאר
פולסטאר רכב
נהנית מכל העולמות. פולסטאר 2

 

בזכות הבטיחות

 

הקשר של פולסטאר לוולוו הוא ברור, חזק ונוכח, ופולסטאר מנצלת את הקשר הזה על מנת להשתמש בידע ובטכנולוגיה של וולוו לטובת שמירה על בטיחות הנוסעים. הפולסטאר 2 השיגה ציון מקסימאלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP. לפולסטאר 2 שמונה כריות אוויר, חלקן, באופן ייחודי, מותקנות במרכזו של תא הנוסעים ולא רק בדפנותיו כפי שמקובל ברוב הרכבים. בנוסף, הפולסטאר 2 משלבת טכנולוגיה של ראדאר ומצלמה לטובת תפעול שלל מערכות הבטיחות שכוללות שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור והרשימה הנדיבה עוד ארוכה.

 

פולסטאר מחיר
4 גרסאות הנעה חשמלית
POLESTAR 2 BATTERY
אין חשש מהטווח. POLESTAR 2

 

בזכות הדינאמיות

 

המעבר ממכוניות הבנזין האהובות למכוניות החשמליות הוא לא תמיד פשוט, במיוחד לחובבי ההגה שביננו. המעבר הזה קורה מהר, ויש תחושה כללית שמכוניות הבנזין המהנות, בעלות הצלילים המעוררים, נעלמות לנו לאט לאט.

מכירים את המשפט “הייאוש נהיה יותר נוח”? בזמן הנהיגה בפולסטאר 2, לא נרשמו געגועים או מחשבות נוסטלגיות. הנהיגה במכונית הזו מהנה, נוחה, אוחזת ומהירה. אם סתם יוצאים לסיבוב “לתת גז” או אם יוצאים לסידורים ביום יום. הנאה שלא מובנת מאליה בכל מכונית חשמלית, ובכלל. במבחן הדרכים הקצר שעשיתי לגרסה החזקה, (408 כ”ס) הנסיעה אף מרגשת, בזכות ההספק הגבוה, וההאצות המרשימות, בכל פעם שרגל ימין לחצה קלות את הדוושה.

הפולסטאר 2 לא פה רק כדי “לצאת” מהר מהמקום, היא יודעת גם לשייט בנינוחות, לאחוז טוב את הכביש גם בתנאי אחיזה נמוכים, ולספק הנאה מנהיגה בכבישים המתפתלים, בזכות כיול נכון ותחושות מחודדות לנהג שאוחז בהגה. מהנדסי פולסטאר קוראים לזה ‘Golden drive’, נסיעת הזהב, שמשמעה איזון מושלם בין בולמים, בלמים, צמיגים, היגוי וכוח. אחרי נסיעה קצרה מבינים בדיוק על מה הם מדברים. גם טווח הנסיעה, שמגיע בגרסת ה-Long Range ל-540 ק”מ (לפי תקן ה-WLTP), אינו מהווה מכשול בחיי היום יום. 

הפולסטאר 2 הושקה ב-2022 והמלאי, כך מספרים, “נעלם” בשבוע ימים. היא משווקת בישראל בארבע גרסאות כאמור, במחירים הנעים בין 255,000 שקלים לבין 335,000 שקלים. 

 

 

המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8. פולסטאר 2
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 3 =