סקירה: ג’ילי גיאומטרי C החדשה 2023-24 מה השתנה?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ג'ילי גאומטרי C
ג’ילי גאומטרי סי החדשה 2023-24

 

החשמלית הראשונה שכבשה את ישראל ואת לב הצרכן הישראלי, היא הגאומטרי C – הסתכלו סביבכם בכבישים. כעת היא זוכה למספר שינויים קלים, כחלק ממתיחת פנים. מה השתנה?

 

ג’ילי גיאומטרי C, הוא קרוסאובר חשמלי, אחד מהפופולריים בישראל. כמה פופולרי? בחצי שנה האחרונה, נמסרו 4,492 יחידות שלו ללקוחות בישראל, וזאת בתקופה שבה מתחילים להריח האטה בשוק הרכב. כעת הגיאומטרי חוזר אלינו אחרי מתיחת פנים קלה, אך משמעותית בחלקה. מבחוץ, נוסף פס תאורה נאה, עם סמל ג’ילי מואר במרכז, תוספת רצויה לחזית שנראית ה”אטומה” משהו, וכן, נוסף עיצוב ל”כונסי האוויר”, המשמשים כפיצ’ר עיצובי בלבד, עיצוב חדש לחישוקים, ועוד.

יחידת ההנעה החשמלית נותרה בעינה, עם שיפור יעילות המערכת הרגנרטיבית, שכעת תגובותיה מהירות וחלקות יותר; וסוללת ה-70 קוט”ש, אותה קיבולת טרם מתיחת הפנים, מפיקה כעת טווח נסיעה גבוה יותר, עד 485 ק”מ, לעומת 460 ק”מ בעבר.

 

 

בכל הקשור לטווחים, ידוע שבכלי רכב חשמליים, 25 ק”מ נוספים יכולים להיות משמעותיים, ואף להטות את הכף לדגם חשמלי כזה או אחר. אז הנה, ג’ילי מחזקת את המתלבטים עם נתוני טווח משופרים. היצרן מצהיר על טווח עד 485 ק”מ, ובכביש, הטווח הריאלי קרוב לכ-471 ק”מ. כמובן, אפשר להשתדל יותר, להיעזר במערכת הרגנרטיבית יותר, לתת לרכב להאט יותר, עם הרמת הרגל מדוושת המיאוץ, והפלא יקרה, יהיה לכם יותר טווח חשמלי, או שזה הקיים פשוט לא יזוז.

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע חשמלי עם אותו הספק של עד 204 כ”ס, ומומנט מרבי של 31.6 קג”מ, האצה של 7 שניות מהמקום למאה קמ”ש, מהירות מרבית של 150 קמ”ש, וצריכת חשמל ממוצעת של 16.5 קוט”ש למאה קילומטרים (בנסיעת התרשמות, הייתה הצריכה הריאלית 17.1 קוט”ש, עדיין חסכוני מאוד).

 

ג'ילי גאומטרי c החדשה
הקונסולה הגבוהה יצאה. ג’ילי גאומטרי c 2023
ג'ילי גאומטרי c מחיר
כניסה התנעה ויציאה ללא מפתח. ג’ילי גאומטרי סי
geely geometry c 2024
משטח טעינה לנייד, תא אחסון ומקום לכוסות

 

השינויים בתא הנהג, באים לידי ביטוי בעיצוב נאה ואלגנטי יותר לדלתות ולידיות מבפנים. הקונסולה במרכז הרכב הייתה טרם המתיחה גבוהה וסגורה, וחצצה בין הנהג לנוסע שלצידו. כעת הקונסולה הזו נמוכה ופתוחה, עם עיצוב חדש למקומות האחסון לכוסות, ותוספת שקע C USB, בנוסף לשקע USB קיים, לצידו. מערכת מולטימדיה בעלת ממשק “דובר עברית”, מרענן וקל לתפעול, עם אפשרויות בחירת מצב נהיגה “ספורט”, אקו ECO ואף ECO פלוס, למקרים שנכנסים לישורת אחרונה של טווח, ומתבקש להוציא את כל “התותחים הכבדים” על מנת לחסוך בצריכת חשמל. מצב הנהיגה הזה ישפיע מאוד על הביצועים ועל חוויית הנהיגה.

דרך המולטימדיה ניתן לנהג לבחור גם את מצב הרגנרציה, מבין 3 אפשרויות. זאת, כשאין מצב נהיגה של “דוושה אחת”, שלמעשה מאט את הרכב עד עצירה, עם הורדת הרגל מה”גז”.

עוד נוספו, אוורור למושבים הקדמיים, בנוסף לחימום מושבים שהיה לפני, שתי מערכות בטיחות חשובות – מערכת RCW ו-RCTA המתריעות (ללא בלימת הרכב בפועל), על חלילה פגיעה מאחור, אם תנועה חוצה מאחור בזמן שאתם נוסעים לאחור, ומערכת DOW המתריעה על עצמים חולפים, כמו מכונית חולפת בסמוך אליכם, עת פתחתם את אחת מדלתות הרכב, וכעת יש גם אפשרות ניתוק כרית אוויר לנוסע.

 

ג'ילי אולם תצוגה
אולם תצוגה ג’ילי בתל אביב
ג'ילי גאומטרי c 2024
שינויי עיצוב קלים. ג’ילי החדשה

 

ג’ילי גיאומטרי C לא עברה מבחני ריסוק אירופיים, אלא מבחני ריסוק רשמיים של ארגון בטיחות רשמי בסין, וקיבלה ציון בטיחות מרבי. דירוג הבטיחות הישראלי של הדגם, על-פי משרד התחבורה הוא 6 מתוך 8.

מבחינת רמות הגימור של הדגם – רמת גימור PURE, שבדגם היוצא הוצעה בגרסת הסוללה הקטנה בלבד, מוצעת גם בגרסת הסוללה הבכירה, וכוללת חישוקי סגסוגת (17” לעומת 18″ בדגם 480), כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי IMAX, כיוון מושבים חשמלי (בגרסת סוללה 480), מצלמות 360 מעלות, חיישן גשם, תאורת אווירה במגוון צבעים, מסך מולטימדיה 12.3”, ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד.

רמת גימור PRO כוללת בנוסף: חיישני חניה קדמיים, חימום ואוורור מושבים קדמיים, מערכת טיהור AQS ויונים שליליים, חלונות אחוריים כהים, תצוגה עילית מול הנהג, מערכת שמע BOSE עם 8 רמקולים וסאבוופר מובנה. מי שירצה את תא המטען שלו חשמלי, יוכל לקבל זאת בתוספת מחיר.

 

ג'ילי גאומטרי c טווח
אותו מנוע אותו הספק, רק הטווח גדל והרגנרציה השתפרה. ג’ילי

 

מידות הגיאומטרי C נותרו כפי שהיו – אורך הרכב 4,432 מ”מ, רוחב – 1,833 מ”מ, גובה – 1,582 מ”מ. בסיס גלגלים – 2,700 מ”מ, ומרווח גחון של 14 ס”מ. תא המטען בנפח 340 ליטר.

מחיר הדגם הפותח 360 PURE – מ-144,990₪. מחיר הדגם הנבחן,  480ORP – ₪165,990.

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − nineteen =