טנדר עם אופי: טויוטה היילקס GR SPORT – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה היילקס GR
טויוטה היילקס GR SPORT

 

גרסה חדשה לטויוטה היילקס, בשם GR SPORT, הגיעה לאחרונה לישראל. מה מסתתר מאחורי המיתוג ומה דעתנו על גרסה זו? הכול במבחן שלפניכם

 

אם זכיתם לנהוג בטנדר בעבר, בטח הייתם רוצים שיהיה לכם רכב כזה בחניה. לא בהכרח כרכב ליום יום, אלא ככלי רכב נוסף, שתוכלו להשתמש בו בהתאם לצורך. טנדר זה אופי. אפשר להסיע את הילדים לגן ולבית-הספר בבוקר, ואחר הצהריים להיות אבא מגניב, שמביא הכי הרבה קרשים למדורה. אפשר לנסוע לחנות הרהיטים, ולחייך כששואלים אתכם אם אתם צריכים משלוח. אפשר להניח את כל זוגות האופניים של המשפחה בארגז מאחור, ולצחוק על האנשים האלו, שמשתמשים במתקן לנשיאת אופניים. טנדר זה אורח חיים.

 

טויוטה היילקס מחיר
טויוטה היילקס. מהדורה מיוחדת

 

עיצוב חיצוני

 

ייתכן שאת הטויוטה היילקס לא צריך להציג, אבל את גרסת ה-GR ספורט, שהגיעה לאחרונה לישראל, צריך גם צריך. בהתאם לאופנה האחרונה, שבה היצרניות השיקו גרסאות ביצועים לטנדרים שלהן, גם טויוטה הצטרפה לחגיגה. אלא שבניגוד לטנדרים של המתחרים, ההיילקס לא צויד במנוע חזק יותר בגרסת ה-GR. מה כן שונה בגרסה הספורטיבית של ההיילקס לעומת הגרסאות האחרות?

עיקר השינויים מתרכזים במפסק סרנים רחב יותר ב-13.5 ס”מ מלפנים וב-15.5 ס”מ מאחור, שמגובה על-ידי כנפונים בולטים המוסיפים למראה הקרבי; בחלקי מתלה שונים ובבלמים שנצבעו באדום; בבולמי זעזועים משופרים לטובת עומס גבוה יותר; בחישוקי “17 שחורים בעלי מראה ספורטיבי, וכן במדרגות צד, באלמנטים שונים הכוללים ספוילר בצבע שחור מבריק, בשבכה קדמית, במראה ספורטיבי ובמרווח גחון שצמח ב-1.25 ס”מ. העיצוב, במיוחד בצבע האדום של רכב המבחן, קולע בדיוק למטרה. ההיילקס GR נראה קרבי ומשך לא מעט מבטים על הכביש.

 

טויוטה היילקס יד 2
טויוטה היילקס מבחן דרכים

 

תא הנוסעים

 

גרסת ה-GR זכתה גם למספר שינויים בתא הנוסעים: הותקנו חגורות בטיחות בצבע אדום, גלגל ההגה והמושבים כוללים מיתוג ‘GR’, והדשבורד זכה לפס פלסטיק מעוצב לאורכו. לאחר שתטפסו למושב הנהג תגלו כי מההיילקס GR תסתכלו על כולם מלמעלה. כן, גם על הקרוסאוברים שמסביב. ההיילקס, בגרסה זו, מציע חימום בגלגל ההגה ובמושבים ובקרת אקלים מפוצלת ונוחה לשימוש. מנגד, חסרה לנו מראה בסוכך השמש כדי שנוכל לסדר את השפם, בכל זאת טנדר. איכות החומרים, כצפוי מרכב עבודה קשוח, קשה, ואפילו “התפר” על גבי הקונסולה המרכזית התגלה כחלק מיציקת הפלסטיק.

איכות ההרכבה מצוינת והגימור סביר עם כמה משטחים שחיבורם חד. מסך המולטימדיה, שכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מותקן נמוך מדיי לטעמנו והיינו מעדיפים שהיה מחליף את מקומו עם פתחי המיזוג שמעליו – יותר בטיחותי, יותר שימושי, ומתאים לתנוחת הישיבה הגבוהה שבטנדר. שעון הזמן שבהיילקס החזיר אותנו לא מעט שנים לאחור בזכות כפתורי כיוון ייעודיים שהותקנו לצידו. מסך נוסף נמצא במרכז לוח המחוונים וכולל נתוני צריכת דלק, טווח נסיעה, הגדרת מערכות בטיחות ועוד.

 

toyota hilux gr sport
מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר, 51 קג”מ ו-204 כוחות סוס

 

כרכב עבודה, חסרו לנו עזרים שימושיים כמו כיסים עמוקים יותר בדלתות, או תא למסמכים על גבי הדשבורד. כן מצאנו תא נוסף מעל תא הכפפות, שקע 12 וולט, שקע USB, שקע מתח גבוה, שלל ידיות אחיזה לטובת טיפוס נוח יותר ונסיעה בשטח, ושלל מחזיקי כוסות לנהג ולנוסע. היושבים מאחור ייהנו ממרווחי רגליים וראש טובים, והרוחב יאפשר לשלושה מבוגרים לשבת בנוחות יחסית. אך מנגד, לא תמצאו מאחור פינוקים “מיותרים” כמו פתחי מיזוג או שקעי טעינה. הארגז, שמאחורי המושב האחורי, גדול למדי. רוחבו 154 ס”מ ואורכו 153 ס”מ. ההיילקס מסוגל לשאת עד 790 ק”ג ולגרור עד 3,500 ק”ג, בהנחה שלנגרר שחיברתם יש מערכת בלמים.

את גרסת ה-GR מתניעים באמצעות כפתור התנעה שמעיר לחיים את מנוע הדיזל שמטרטר מלפנים. כאשר החלונות סגורים הבידוד בתא הנוסעים טוב יחסית בזמן עמידה או בשיוט. בהאצה, שאון המנוע נוכח ובמהירות תלת-ספרתית רעשי רוח חודרים לתא הנוסעים. כאמור, גרסת ה-GR לא זכתה למנוע מחוזק והיא נעה ממקום למקום באמצעות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר שמפיק 51 קג”מ ו-204 כוחות סוס. עם זאת, הביצועים מספקים בהחלט: 10.7 שניות ל-100 קמ”ש יוודאו שתעמדו בקצב התנועה, הן ביציאה מהמקום והן בתאוצות הביניים. תיבת ההילוכים האוטומטית, שכוללת שישה יחסי העברה, אינה זריזה במיוחד אך העברת ההילוכים חלקה ונעימה.

 

טנדר טויוטה
שלדת סולם, הנעת 4X4 עם הילוך כוח, סרן חי, ונעילת דיפרנציאל אחורי. היילקס

 

גודלו של ההיילקס, יחד עם החזית הספורטיבית של גרסת ה-GR, מפנים באופן אוטומטי את “הרכבים הזוחלים” בנתיב השמאלי, וטוב שכך, משום שהצופר המותקן בהיילקס נשמע כאילו נלקח מטויוטה אייגו, וסותר את המראה החיצוני האגרסיבי. ההיילקסים ידועים כרכבים שגומאים במהלך חייהם מאות אלפי קילומטרים, ולכן חסר לנו כיוון תמיכה לגב התחתון, לפחות במושב הנהג, במיוחד ברמת המחיר הזו. צריכת הדלק בשיוט רגוע היא כ-11 עד 12 קילומטר לליטר. לעומת זאת, בעיר, בשטח וסתם עם רגל כבדה על הגז, צריכת הדלק תרד בקלות למספר חד-ספרתי.

כמו בכל טנדר, ובמיוחד בכזה בעל קפיצי עלים בסרן החי שמאחור, נוחות הנסיעה אינה טובה, במיוחד כשהארגז מאחור לא מועמס. ההיילקס קופצני ובמושב האחורי זה מורגש אף יותר. אך מה בנוגע לנסיעה בשטח? כדי לענות על שאלה זו, הצטרפנו לטיול של מועדון ‘מסלולנד’ באזור הרי ירושלים. לטויוטה היילקס, על הנייר ומסתבר שגם בשטח, יש כל מה שדרוש כדי לקחת אתכם למקומות שרכבים אחרים יכולים לחלום עליהם: שלדת סולם, הנעת 4X4 עם הילוך כוח, סרן חי, ונעילת דיפרנציאל אחורי. במהלך הטיול, ההיילקס, שצויד בצמיגי 50:50, עמד בקלות בקצב של רכבי השטח המשופרים שהובילו את הטיול, והתגלה כחיית שטח טובה. השבילים המהירים, ההצלבות, הטיפוסים והמעברים הטכניים לא היוו אתגר משמעותי להיילקס ולנהג, אם בכלל.

 

לסיכום

 

טויוטה היילקס GR מציג את הטוב שבשלושת העולמות. קצב נסיעה משביע רצון בכביש, יכולות שטח מצוינות, ויכולת נשיאת מטען גדול וכבד. חסרונותיו העיקריים מקבלים ביטוי בכביש בדמות נוחות נסיעה נמוכה, רעשי רוח במהירויות גבוהות, ורוחב ואורך שמקשים על חניה ותמרון במקומות צפופים. למרות החסרונות האלו, הצלחנו להתאהב בקלות בהיילקס GR. מה שעלול לקרר קצת את ההתלהבות הוא המחיר של הגרסה 369,990 שקל. 119,000 שקל יותר מגרסת הכניסה בעלת מנוע ה-2.4 (4X2) ו-75,000 שקל יותר מאשר גרסת ה-2.8 ליטר (4X4).

 

מועדון מסלולנד

מועדון מסלולנד הוקם בשנת 2020 על ידי מור רחימי ואביחי יוסף, והוא מנוהל על ידם עד היום באהבה גדולה. המועדון שם לעצמו מטרה להקים מאגר מסלולים גדול ומעודכן, ככל שניתן, לחובבי השטח. במסגרת פעילות המועדון, החברים נהנים מטיולי שטח ללא תמורה בהובלת מדריכים או חברי מועדון מנוסים שיוזמים טיולים בעצמם ומפרסמים את מסלולי הטיול באתר. אתר המועדון כולל הדרכות ומדריכים שונים בנוגע לנסיעה בשטח והוא נגיש לכולם ללא כל תמורה.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × four =