פולקסווגן אמארוק 3.0 ל’ טורבו-דיזל (רמת גימור סטייל) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולקסווגן אמארוק חוות דעת
פולקסווגן אמארוק מבחן דרכים

 

הדור השני של האמארוק, טנדר מבית פולקסווגן, הגיע לאחרונה לישראל והוא חולק בדור זה לא מעט מכלולים עם הפורד ריינג’ר. על הנייר יש לו את כל מה שטנדר עבודה קשוח צריך וגם מעבר. יצאנו איתו למבחן דרכים

 

קשה שלא לאהוב טנדרים. הם מציעים את השילוש הקדוש עבור רבים: רכב משפחתי, רכב שטח ורכב עבודה שניתן להוביל איתו לא מעט דברים. טנדר זה אופי, וכל אחד, במיוחד אם יש לו משהו להוביל, רוצה שיהיה לו חבר עם אופי כזה. 

האמארוק מוצע בישראל בשתי רמות גימור: סטייל, שמחירה 360,000 שקלים ו-אוונטורה, שמחירה 400 אלף שקלים. התוספות איתן מגיעה הגרסה הבכירה כוללות, בין היתר, מושבי עור, חישוקי “20 (לעומת “18), ידיות דלתות וכיסויי מראות בגימור כרום ומערכת שמע מבית הרמן קרדון הכוללת שמונה רמקולים (לעומת שישה).

 

פולקסווגן אמארוק מחיר
פולקסווגן אמארוק החדש – דור שני

 

עיצוב חיצוני

 

העיצוב החיצוני של האמארוק, ביחס לשאר הטנדרים המוצעים בישראל, מרשים. החזית של האמרוק, המשלבת את השבכה הקדמית ויחידות התאורה, משדרת יוקרה ואלגנטיות, משהו שנדיר למצוא בעולם הטנדרים. מבט מהצד חושף כנפיים תפוחות המשדרות עוצמה. מאחור העיצוב יותר אנמי, וכולל את הכיתוב AMAROK על דלת הארגז. 

 

פולקסווגן אמארוק 2023
תא נהג פולקסווגן אמארוק

 

תא נהג ונוסעים

 

הכניסה לתא הנוסעים אינה מסגירה כי מדובר בטנדר עבודה קשוח, מעבר לשטיחי הגומי המקלים על הניקוי. הישיבה באמארוק גבוהה, הרבה יותר גבוהה מהג’יפון של השכן. בחלקו העליון של הדשבורד, בדיפוני הדלתות, בריפוד המושבים תמצאו חומרים איכותיים, רכים ונעימים למגע. גם המרווח הפנימי מכובד, ופרט למספר גימורים הקשורים בעיקר לאיכות ההרכבה, לא מצאנו תלונות. המושבים נוחים, מציעים כיוון חשמלי וחימום, ומושב הנהג כולל גם כיוון לגב התחתון – חשוב ברכב עבודה שגומעים יחד איתו שעות רבות על הכביש.

לוח המחוונים דיגיטלי והוא כולל שלל אפשרויות תצוגה. מימינו מסך מולטימדיה בגודל “12 המותקן אורכית ונמוך מידי לטעמנו. על הדשבורד תמצאו תא אחסון פתוח ומול הנוסע שלצד הנהג הותקנו שני תאי כפפות. תא אחסון גדול נמצא מתחת למשענת היד הרחבה שבין המושבים הקדמיים. מבט מעלה חושף תא למשקפיים וסוכך שמש הכוללת מראה ותאורה – לא פרט אופייני בטנדר עבודה קשוח. שלושה שקעי טעינה יבטיחו שלנהג ולנוסע שלצידו לא יאזלו הסוללות גם ביום עבודה ארוך למדי. 

 

אמרוק
אמארוק מושב נוסעים

 

 

הספסל האחורי מציע מרווח ראש מצוין ומרווח רגלים סביר, שהוקרב במקצת לטובת הארגז שמאחור. לרשות הנוסעים ארבע ידיות אחיזה, תאורה במרכז הגג, כיסים בגב המושבים, שקע 12 וולט, שקע כח 230 וולט, משענת בין המושבים הכוללת זוג מחזיקי כוסות, זוג ווי תלויה וגולת הכותרת: פתחי מיזוג. לא פריט אופייני בטנדר עבודה קשוח. נוסע שלישי יכתת את כפות רגליו לעבר הנוסעים שלצידו עקב תעלת גל ההינע הגבוהה. 

 

טנדר ארגז
אמארוק ארגז

 

הארגז מאחור, הסיבה שלשמה פחות או יותר התכנסנו, מציע שקע 12 וולט, קשת העמסה נאה בצבע כרום, תאורה וטבעות עיגון. רכב המבחן צויד בסגירה חשמלית הנשלטת באמצעות שלט שמחירה 16 אלף שקלים. כושר ההעמסה מכובד ועומד על 933 ק”ג (866 ק”ג ברמת הגימור הגבוהה) וכושר הגרירה עם בלמים מכובד גם הוא ועומד על 3,500 ק”ג. רוחב הארגז 1.58 מטר, אורכו 1.65 מטר וגובהו 0.52 מטר. 

 

טנדר חזק

 

נוהגים

 

בחזית הפולקסווגן אמארוק מנוע V6 טורבו דיזל בנפח 3 ליטר שמפיק 240 כ”ס ב-3,250 סל”ד ו-61 קג”מ בטווח שבין 1,750 סל”ד ל-2,250 סל”ד. המנוע מחובר לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית המציעה גם הילוך כך. הביצועים טובים למדי ולא נרשם מחסור בכוח בשום תוואי כביש או דרך בה נסענו במהלך המבחן.

אנו מתניעים את האמארוק באמצעות כפתור התנעה שמעיר לחיים את מנוע הדיזל שבחזית. כאשר החלונות סגורים הבידוד בתא הנוסעים טוב יחסית בזמן עמידה או בשיוט ושאון מנוע הדיזל אינו חודר באופן מוחשי לתא הנוסעים. באופן כללי בידוד הרעשים באמארוק טוב ביחס לטנדרים אחרים ורעשי רוח קלים מתחילים לחדור במהירות תלת ספרתית ואילך. תיבת ההילוכים האוטומטית, שכוללת לא פחות מעשרה(!) יחסי העברה, אינה זריזה במיוחד אך העברת ההילוכים חלקה ונעימה רוב הזמן. התפעול הידני מתבצע באמצעות בורר ההילוכים והוא אינו אינטואיטיבי עד כדי מיותר. נוחות הנסיעה, כמקובל בעולם הטנדרים בעלי קפיצי עלים וסרן חי מאחור, אינה טובה ביחס לקרוסאובר של השכן, במיוחד כשהארגז מאחור אינו מועמס. 

 

פולקסווגן רכב עבודה
ייקח אתכם רחוק. אמארוק

 

בשטח, לפולקסווגן אמארוק יש את כל מה שדרוש על מנת לקחת אתכם למקומות שרכבים אחרים יכולים לחלום עליהם: שלדת סולם, הנעת 4X4 עם הילוך כוח, סרן חי, ונעילת דיפרנציאל אחורי. צמיגי ה-50:50 מבטיחים אחיזה טובה למדי, והאמארוק צלח הצלבות ועוד מעברים מורכבים. מדרגות הצד, המגיעות כסטנדרט, העיבו יכולת העבירות ונראה שבלעדיהן, יחד עם תוספת מיגון תחתון מאסיבי  ולא זה המסופק כסטנדרט, האמארוק יוכל להגיע עוד יותר רחוק, ובקלות. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה כ-9 ק”מ לליטר.

 

פולקסווגן אמרוק החדש
החל מ-360,000 שקלים. אמארוק

לסיכום

 

לפולקסווגן אמארוק מראה חיצוני נאה, עם תא נוסעים איכותי ומאובזר ביחס לטנדרים אחרים. הוא זריז בכביש, ויש לו יכולת שטח מרשימה (מוגבלת בעקבות מדרגות הצד), ויכולות העמסה וגרירה טובות. לחובתו, רשמנו בעיקר נוחות נסיעה נוקשה, דבר שאינו חריג בעולם הטנדרים, צריכת דלק גבוהה (גם כן נתון שרווח בקטגוריה), ומחיר התחלתי של 360,000 שקלים, המהווה רף כניסה די גבוה ביחס למותגים אחרים.

 

גלריה פולקסווגן אמארוק

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 6 =