פולקסווגן טי רוק 2024 (1.5 ליטר טורבו-בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולקסווגן טי רוק חדש
פולקסווגן טי רוק 2024. מבחן דרכים

 

פולקסווגן טי רוק הושק בעולם לראשונה ב-2017, והגיע לישראל רק לאחרונה. איחור אופנתי או לא, יצאנו למבחן דרכים כדי לספר לכם מה דעתנו עליו

 

רכב הפנאי הקומפקטי של פולקסווגן, טי רוק, משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת, הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, המוצעת בשלוש רמות גימור: Style, Style Plus ו-R-Line. רמת הגימור Style מציגה אבזור נדיב כגון: ריפודים איכותיים, מושבים הכוללים חימום ותמיכה לגב התחתון, תאורת אווירה, חישוקי “17 ויחידות תאורה קדמיות מסוג LED מטריקס. רמת Style Plus כוללת עוד מספר תוספות שהעיקריות בהן: חישוקי “18, חלון שמש פנורמי נפתח, מתלים אדפטיביים, מערכת שמע מבית Beats ותא נטען הנפתח ונסגר באופן חשמלי. רמת הגימור הבכירה, R-Line, מוסיפה מושבים ספורטיביים, ריפוד עור Nappa ותוספות עיצוב שונות.

מחירו של הטי-רוק בישראל נע בין 169,990 ל-199,900 שקלים, בהתאם לרמת הגימור. למבחן קיבלנו את גרסת הכניסה, Style, שמחירה כאמור 169,990 שקלים.

 

פולקסווגן טי רוק

פולקסווגן טי רוק 2023
פולקסווגן טי רוק מבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני

הדבר הבולט בחזיתו של הטי-רוק סמל הפולקסווגן הגדול והמוכר. השבכה הקדמית משלבת יחידת תאורה ארוכה המחברת בין שתי יחידות התאורה שבצדדים. יחידות תאורה נוספות הותקנו בצידי הפגוש הקדמי, ויחד מדובר בתאורה מרשימה המספקת חתימת אור ייחודית בשעות הלילה. מהצד ניתן למצוא קשתות גלגלים שחורות, אשר יחד עם גגון מובנה, מספקים מראה “קשוח” יחסית. הגגון, בצבע ניקל, משתלב באופן לא מוגזם לטעמי, יחד עם פס ניקל שהותקן לאורך הקו העליון של החלונות ועם פס ניקל בדלתות למטה. מאחור תא מטען בולט, המשדר חוסן, והוא מצריך הסתגלות מסוימת. תא זה יתגלה בהמשך כתא בעל נפח אחסון מכובד למדי ביחס לקטגוריה. עוד מאחור: בחלק העליון ספוילר מובנה ובתחתון פגוש עם עיצוב המדמה זוג פתחי מפלט. באופן כללי העיצוב של הטי-רוק שמרני יחסית, אך התוצאה הכוללת נאה ונעימה לעין. 

 

volkswagen t roc interior
פולקסווגן טי רוק תא נהג
פולקסווגן מולטימדיה
טי רוק מולטימדיה

volkswagen t roc 2024 interior

 

תא נוסעים

מכיוון שהטי-רוק הוצג בשנת 2017, תא הנוסעים שלו אינו מיישר קו עם דגמי פולקסווגן העדכניים. בורר ההילוכים גדול יחסית, בקרת האקלים זוכה לפקדים נפרדים ונוחים לשליטה, ויחידות התאורה נשלטות על ידי בורר שאינו מצריך את הורדת המבט (בניגוד למשטח המגע שמוצע בדגמים החדשים יותר). לא תמיד הקידמה מביאה עימה פתרונות טובים, והטי-רוק דואג ממחיש את זה טוב. 

העיצוב הפנימי, כמקובל בפולקסווגן, מוקפד ואינו פורץ דרך. מסך המולטימדיה הותקן במיקום נגיש והוא מוטה לעבר הנהג. לוח המחוונים דיגיטאלי והוא מציע מספר אפשרויות תצוגה. איכות החומרים וההרכבה טובים והגימור, פרט לחישור התחתון בגלגל ההגה שמציג חיבור חד בין המשטחים השונים, טוב גם הוא. המושבים נוחים ועטופים בבד נעים למגע, ומושב הנהג כולל תמיכה המתכווננת באופן חשמלי לגב התחתון וגם אפשרות לעיסוי. בין המושבים משענת יד הנעה מעלה/מטה קדימה/אחורה ומתחתיה תא אחסון קטן. 

 

volkswagen t roc interior 2024
טי רוק תא נוסעים
volkswagen t roc interior 2023
פתחי אוורור לנוסעים. פולקסווגן טי רוק
תא מטען בנפח 445 ליטר

 

לרשות היושבים מאחור מרווח ראש מצוין ומרווח ברכיים סביר. מה הכוונה סביר? נוסע גבוה שיישב מאחורי נהג גבוה יחכך את ברכיו בגב מושב הנהג. נוסע שלישי יאלץ למצוא מקום לכפות רגליו אצל הנוסעים שלצידו עקב תעלת גל הינע (שלא קיים כמובן בגרסה הזו) גבוהה. לרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג, כיסים בגב המושבים הקדמיים, שני שקעי טעינה, תאורה אישית לכל נוסע ומשענת יד בגב המושב הכוללת זוג מחזיקי כוסות וגישה לתא המטען. אותו תא מציע נפח אחסון מכובד למדי של 445 ליטר, רצפה כפולה שמתחתיה תמצאו גלגל חלופי צר, ווי עיגון וווי תליה.

 

volkswagen t roc exterior
מנוע 1.5 ל’ עם הספק של 150 כ”ס. טי רוק

 

על הכביש

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין מונע בלחיצת כפתור. הוא מפיק 150 כ”ס בטווח שבין 5,000 ל-6,000 סל”ד ו-25.5 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-3,500 סל”ד. הכוח עובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. אנחנו אוהבים את יחידות ההנעה הזריזות של קבוצת פולקסווגן, וגם הפעם הביצועים לא אכזבו. המומנט זמין על הנייר ועל הכביש כבר מסל”ד נמוך יחסית, העברות ההילוכים זריזות וחלקות, ומצב ‘ספורט’ מזרז את פעולת תיבת ההילוכים עוד יותר (וגם מפתית את תגבור ההגה ומחדד את תגובת המצערת). 8.3 שניות הביאו אותנו מעמידה ל-100 קמ”ש ומחסור בכח לא נרשם בשום תוואי דרך.

פולקסווגן טי רוק מציג נוחות נסיעה טובה יחסית במהירויות נמוכות והיא משתפרת ככל שהמהירות עולה, שם נוכחנו לשמוע שבידוד הרעשים טוב. בכבישים המפותלים התנהגות הכביש צפויה, ואף מהנה. בעולם של רכבים חשמליים כבדים, הקלילות של רכב בנזין מזכירה לנו משהו שכמעט הספקנו לשכוח. הבטחון מאחורי ההגה גבוה, וניתן לנהוג את רכב הפנאי הזה באופן דינאמי, עם שליטה על ההילוכים באמצעות משוטי ההעברה שהותקנו מאחורי ההגה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים שלנו עמדה על כ-12.5 ק”מ לליטר.

לפולקסווגן טי רוק מספר מערכות בטיחות וביניהן: 6 כריות אוויר, מניעת סטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים. 

 

פולקסווגן טי רוק מחיר
ג'אנט לרכב


לסיכום

 

הטי-רוק הוא רכב פנאי קומפקטי מוצלח המציג עיצוב חוץ ופנים נאה ושמרני יחסית, ביצועים טובים, התנהגות כביש מהנה ובטוחה ותא נוסעים נעים ומאובזר. יחד עם זאת, הוא אינו מביא עימו בשורה חדשה לשוק הרכב בישראל ולכן צפוי להתקל בתחרות לא פשוטה מול רכבים שכבר התבססו בשוק המקומי. גם מבית, וגם מחוצה לו. 

 

 

פולקסווגן טיגואן אולספייס 2 ל’ אלגנס פרימיום – מבחן דרכים

פולקסווגן טי קרוס (1.0 ליטר טורבו) מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + eight =