פטור מתשלום אגרה למילואימניקים ומימון נסיעות בכבישי אגרה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פטור כביש 6
פטור מתשלום בכבישי אגרה למילואימניקים

 

בשורה למילואימניקים: בעקבות לחץ של יו”ר ועדת הכלכלה – המשרתים במילואים יזכו גם למימון נסיעה בכבישי אגרה במסגרת החזר הוצאות הנסיעה. משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות

 

ועדת הכלכלה של הכנסת הניחה על שולחן הכנסת מסקנות מתוך הדיונים ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח”כ מיכל וולדיגר. לאחר שבמהלך שורה של ישיבות שקיימה הוועדה בשבועות האחרונים, בהם נדרש ממשרדי הביטחון והאוצר להתחלק במימון ההוצאה, השבוע הניחה הוועדה מסקנות בעניין על שולחן הכנסת, לפיהן משרד האוצר ומשרד הביטחון הודיעו כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל.

כזכור, בשבועות האחרונים קיימה הוועדה חמש ישיבות בנושא, על מנת לקדם הסדר ראוי עבור משרתי המילואים הנוסעים בכבישי אגרה ממקום הצבתם לביתם ובחזרה, כדי שלא יישאו בהוצאה נוספת זו. בישיבות השתתפו נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד הביטחון, משרד האוצר, חברת כביש חוצה ישראל, מפעילי כבישי אגרה, ההסתדרות הלאומית והעמותה למען משרתי המילואים.

כבר בתחילת הדרך נרתמו החברות הפרטיות הפעילות את כבישי האגרה, והודיעו כי בהתאם לדרישת הוועדה יפתרו משרתי מילואים שיפנו אליהן מתשלום הקנסות בגין עיכוב בתשלום אגרה. על רקע זה הביעה הוועדה הערכה למפעילי כבישי האגרה בישראל: חברת דרך ארץ, חברת שפיר 6 צפון וחברת כרמלטון, על הודעתן בכתב כי הן יפתרו משרתי מילואים שיציגו תיעוד של שירות מילואים פעיל מתשלום הקנסות שהוטלו עליהם.

 

מימון מלא לכבישי אגרה

 

לאחר מכן התמקדו הדיונים במציאת הסדר ראוי שיפתור משרתי מילואים הממהרים לביתם ממקום השירות שלהם. בעקבות זאת הודיעו משרדי האוצר והביטחון, כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל. משרד הביטחון הודיע כי יישא בחצי מהעלות הנדרשת למימון ההוצאות הנוספות, ומשרד האוצר הודיע כי יישא במחצית השנייה של העלות, כאשר ההסדר יחול כבר מה-7 באוקטובר ועד לסוף 2024.

לאור זאת נענתה הוועדה לבקשת משרד האוצר, כי הדיונים בהצעת החוק המבקשת לתת פטור מאגרה לחיילים בדרכם לשירות מילואים, שהועברה להכנה לקריאה ראשונה בוועדה ומטרתה להסדיר זאת בחקיקה, יחלו רק בתחילת 2025, ככל שיהיה בכל צורך.

 

כביש 6 יוארך ממחלף סומך עד בית העמק ככביש אגרה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − 12 =