ב.מ.וו i5 החשמלית החדשה – מכונית השנה: מלכת הכביש 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

bmw i5 2024
ב.מ.וו i5 – מלכת הכביש 2023-24

 

ב.מ.וו i5 החשמלית החדשה – מכונית השנה: מלכת הכביש 2023-24

 

ב.מ.וו i5 הוא רכב סדאן בגודל בינוני, חשמלי – יוקרתי – ספורטיבי. ממוקם בין הדגם החשמלי ב.מ.וו i4  למכונית החשמלי המפואר ב.מ.וו i7. ה-i5 משווקת בשתי גרסאות הנעה, eDrive40עם הנעה אחורית, 340 כ”ס, מומנט מירבי של 40.8 (עד 43.8 במצב BOOST, מצב נהיגה מיוחד בו מקבלים הספק מירבי לזמן קצר – דחיפה אדירה קדימה), והאצה מ-0-100 קמ”ש ב-6 שניות, והנסיך שלפניי, ה-M60 xDrive בעל ההנעה הכפולה והספק חשמלי אדיר של 601 כ”ס, מומנט מירבי של 81 קג”מ (83.6 קג”מ במצב BOOST), והאצה מהמקום ל-100 /קמ”ש ב-3.8 שניות. 

הסוללות בשתי הגרסאות, בקיבולת 81 קילו-וואט (נטו), עם טווח מוצהר על ידי היצרן של 550-500 בהתאמה, וטווח ריאלי 400-450, כשלדגם ה”רגוע” יותר, ב.מ.וו eDrive40 טווח חשמלי רחב יותר מאשר ל-M60 החשמלי ה”עצבני”. מבחינת טעינה, הרכב יודע לקבל עד 205 קילוואט בטעינה מהירה DC, ו-11-22 קילוואט בטעינה איטית, ביתית. היצרן מצהיר שטעינה בין 10 ל-80 אחוז אורכת כ-30 דקות. צריכת החשמל במבחן הדרכים נעה בין 21-23 קוט”ש ל-100 קילומטרים, ואפשר “לסייע” לטווח הזה להתדרדר אם תסעו יותר “חזק” או תנהגו איתו במסלול. 

 

BMW 5 ELECTRIC
ב.מ.וו סדרה 5 בגרסה החשמלית

 

עיצוב הרכב חייתי, ונראה לחלוטין מונע על ידי מנוע בנזין. הוא לא מעודן יותר, לא פונה לקהל גדול יותר, לא ולא. הוא אגרסיבי מאד מכל זווית, גדול מימדים (אורך – 5.06 מ’, רוחב 1.9 מ’, ובסיס גלגלים באורך 2.95 מ’).

בחזית, פנסים ראשיים כפולים, ביניהם גריל כליות מואר כסטנדרט (Iconic Glow), מראה מרשים מאד בחושך. בדלתות ידיות שנטמעות במרכב עם תחילת כל נסיעה או נעילת הרכב, “חצאיות צד” שחורות והספרה 5 מוטבעת בקורה האחורית. מאחור, פנסים אחוריים שטוחים בצורת האות L.

הדגם “יושב” על בסיס גלגלים ארוך, עם חלוקת משקל של 50/50. לגרסת המבחן הבכירה, M60 xDrive נוספו גם בלמי M Sport, חבילת Adaptive Suspension Pro הכוללת בולמי זעזועים אלקטרוניים ומערכת היגוי אחורי אקטיבי אינטגרלי.

 

סרטון וידאו הכתרה – ב.מ.וו i5

צילום ועריכה – שרי מדיה

 

 

יש לנהג/ת מצבי נהיגה לבחירה, ויש עוצמות לבחירה של מערכת הבלימה רגנרטיבית, מערכת בלימה רגנרטיבית המצוידת במשאבת חום המאפשרת גם חימום וקירור של תא הנוסעים, של מערכת ההנעה ושל סוללת המתח הגבוה, לצורך חיסכון באנרגיה חשמלית. וזה עובד, הבלימה הרנרטיבית בעוצמה יותר גבוהה מספקת בבלימות ובהאטות עוד אנרגיה חשמלית לסוללה, ואחוזי הסוללה, אפשר לראות, “קופצים” באחוז או שניים. 

הביצועים ברכב גבוהים, ההאצות ותאוצות מיידיות ומהנות, והתמרון הנוח ואף “קליל” של הרכב גם בעיר, לא נתפס, עד סותר, את המימדים והמשקל של הרכב הזה. כשהוא בחניה הוא נמר גדול ומנומנם, ובכביש איילה “קלילת רגליים”. בשורה התחתונה, אני לא חושבת שצריך האצות יותר חזקות מאלה, ומהירות גבוהה מזו (עד 230 קמ”ש). נוחות המתלים ובידוד הרעשים הגבוה, משלים תמונה יומיומית אידאלית. ה-i5 “יודעת” להיות נעימה, שקטה, שימושית מאד למשפחה (עם הרבה אמצעים), וגם חיית טרף חשמלית. מי שיקנה אותה, כנראה יחפש/תחפש בדיוק את השילוב של שני העולמות האלה, שימושיות גבוהה, וביצועים גבוהים.

ב-ב.מ.וו i5 החשמלית החדשה והראשונה בסדרה, כמו גם בסדרה 5 החדשה, הוטמעו חבילות אבזור נוחות ובטיחות מהקטגוריות הגבוהות של BMW, וגם במקרה הזה, אפשר לזהות חלקים נרחבים מה-i7 המפוארת מאד, עם נגיעות עתידנות, בתוך של ה-i5, שקטנה יותר במידותיה, אבל יוקרתית ומפוארת מאד. 

תא הנהג והנוסעים: רמת איכות והרכבה מחמירה מאד, ודגש על כל פרט. הדיוק נמצא גם ברמת הממשק במערכת המולטימדיה, שדובר עברית. אין ספק שהיצרן המחמיר מוריד את ההוראות מלמעלה ליבואן פה בארץ, שגם הוא קפדן, ודקדקן ומחמיר גם כך.

יש ריפודים יוקרתיים ונעימים, מיני מתגים נאים מזכוכית שמשולבים בתא, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, ומאווררים (אופציה בתשלום), לוח המחוונים של ה-i5 דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’, גם הוא גדול, ברור עם תצוגה חדה מאד, ומסך המגע של המולטימדיה במרכז, בגודל 14.9 אינץ’, כוללת את הממשק העדכני ביותר, ה-iDrive 8.5 של BMW. כמה שהוא מתקדם, כך הוא קל לשימוש והבנה, ומתעדכן בעדכונים מהאוויר. יש גם תצוגה עילית, חיבור לנייד, Apple CarPlay, Android Auto, תצוגת ניווט בלוח השעונים, משטח טעינה אלחוטי אחד לסמארטפון, מערכת סטריאו של Harman/Kardon ונקודה חמה של Wi-Fi.

 

bmw i5 M60
ב.מ.וו i5 M60 – הנעה כפולה 601 כ”ס
BMW I5 INTERIER
ב.מ.וו i5 תא נהג

 

מבחינת בטיחות, הדגם קיבל ציוני ריסוק גבוהים, מטעם ארגוני הבטיחות NHTSA (“מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי”, סוכנות הכפופה למחלקת התחבורה של ארצות הברית), ושל המכון לבטיחות בדרכים (IIHS). בזכות מערכות הבטיחות הרבות ומתקדמות ברכב, ביניהן:

חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור עם שטיפה, מערך מצלמות היקפיות מטורף באיכותו, בתלת מימד, הכולל מבט עילי ו-360, בלימה אוטומטית בחניה (עד 5 קמ”ש) בנסיעה לאחור, מערכת שמונעת פגיעה ביציאה מהמקום, התרעה בפני סטייה מנתיב או בפני רכב ב”שטח מת”, עם תיקון אקטיבי, התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בהולכי רגל או כלי רכב במהירויות עירוניות ובינעירוניות, גם בצמתים או תעבורה צולבת, לפנים ולאחור, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה עד 210 קמ”ש, שמירה אקטיבית על נתיב, מערכת בקרת היגוי ושמירה על הרכב במרכז הנתיב, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום, חניה אוטומטית בלחיצת כפתור במקביל ובניצב, ויש עוד.


ב.מ.וו i5 edrive40 מחיר – 619,900 ש”ח

ב.מ.וו i5 M60 הדגם הנבחן 859,900 ש”ח

 

10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2023-24

עיתונאיות הרכב בחרו: אלה הזוכים ב-5 הקטגוריות בטקס WWCOTY

 

מכונית מומלצת
המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1. ב.מ.וו I5

2. מרצדס EQE SUV

3. יונדאי איוניק 6

4. ב.ווי.די BYD סיל

5. זיקר X

6. לקסוס LBX

7. יונדאי i30N

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + 5 =