פיג’ו עוברת לעיצוב תא הנוסעים בתלת-מימד עם חברת סטרטסיס הישראלית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
peugeot Stratasys
שיתוף פעולה פיג’ו סטרטסיס

 

טכנולוגיית 3D Fashion של סטרטסיס מביאה בשורת עיצוב חדשה לכלי הרכב החשמליים של מותג פיג’ו, לייצור תאי נוסעים המשלבים הדפסים בתלת-מימד 

 

סטרטסיס, מובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, הודיעה היום כי פיג’ו, יצרנית הרכב העולמית, שילבה את טכנולוגיית ה-Dfashion3™ החדשנית של סטרטסיס בתוך עיצוב הפנים של רכב הקונספט החדש שלה Inception, והשיגה רמת רזולוציה ועיצוב מתקדם שלא היו אפשריים בשיטות העיצוב המסורתיות. סטרטסיס היא חברה ישראלית הנסחרת בנאסד”ק, ממובילות שוק הדפסות התלת מימד העולמי, הפועלת בנוסף לתחום הרכב בתחומים מגוונים כמו חלל ותעופה, מוצרי צריכה, שירותים מתקדמים בתחום הרפואי, אופנה וחינוך.

רכב הקונספט Inception מבשר על עידן חדש למותג פיג’ו ומגלם את החזון שלו לכלי רכב חשמליים עתידיים. הקונספט הוא המניפסט העיצובי הראשון של החברה, אשר מייצג שינוי משמעותי עבור המותג. הרכב משלב עיצוב פנים אשר מבחינת החברה מביא מהפכה של ממש, הכוללת חומרים מתקדמים המיוצרים אך ורק באמצעות מדפסות J850™ 3D TechStyle™ של סטרטסיס.

פנים הרכב של קונספט ה-Inception מותאם לארכיטקטורת העיצוב החדשה של פיג’ו עבור כלי רכב חשמליים. הוא כולל ‘קוקפיט’ מינימליסטי שמטרתו להמציא מחדש את חוויית הנהג. בנוסף, חלק בלתי נפרד מהעצמת החוויה הם המושבים המרופדים בקטיפה שעשויה 100% פוליאסטר ממוחזר. הקטיפה גולשת מהמושבים גם לרצפה ועליה דפוסי תלת מימד מדהימים שנוצרו עם טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית של סטרטסיס.

 

הדפסה בתלת מימד
פיג’ו עוברת לתלת מימד. טכנולוגיית Stratasys 

 

“בפיג’ו, אנחנו תמיד אוהבים לשלב פונקציונליות עם אסתטיקה”, אמרה מוד רונדוט, מעצבת תעשייתית CMF, בצוות העיצוב המתקדם בפיג’ו, האחראי על החזון העתידי של המותג. “המטרה שלנו במושבים החדשים של רכב הקונספט Inception הייתה למצוא שימוש חדש ומודרני לקטיפה המשמשת למושבים, תוך שדרוג העיצוב על ידי הארכתו של החומר ועיצובו בצורה המתאימה כך שישמש גם כשטיח רצפה בעל השפעה ויזואלית”, הסבירה. לפי רונדוט, בעוד שבדרך כלל יש צורך לטפל בחלל הרצפה עם שכבת מגן, תפיסת ה-Inception עושה שימוש בהדפסת תלת-ממד ישירה על גבי הטקסטיל, והתוצאה היא התלכדות ייחודית של פונקציונליות, מרקם ואסתטיקה. רונדוט מאמינה שאת התוצאה הזו לא היה ניתן להשיג עם טכנולוגיות אחרות.

“למרות שיש לנו גישה לעיצובים שטוחים יחסית שניתן להשיג בשיטות עיצוב ועיטור עדכניות, לא ניתן להשיג בעזרת השיטות האלה עובי וגובה. זו הסיבה שפנינו לסטרטסיס. הודות לטכנולוגיית Dfashion3 הבלעדית של החברה, יכולנו להדפיס בתלת-ממד ישירות על החומר הגמיש”, הוסיפה. “לעתים קרובות, יש פער בין מה שאנחנו מדמיינים למה שאנחנו יכולים להשיג בפועל, כך שהתהליך הזה היה די קסום לראות את הרעיון שלנו מתגשם בדיוק לפי החזון והציפיות שלנו ובאיכות ביצוע יוצאת דופן”.

 

peugeot 3D
טכנולוגיית 3D שתכנס לרכבי העתיד של פיג’ו

 

סוגייה בסיסית בתפיסת ה-Inception נועדה למצות את הקשר בין חומרים לאור, מה שחייב את צוות העיצוב המתקדם של פיג’ו להשתמש בחומרים שיתאימו למראה הספציפי של הרכב ויגלמו את החזון של המותג עבור כלי רכב חשמליים עתידיים. כדי להעצים את המעבר לארכיטקטורת פנים חדשה, צוות המעצבים של פיג’ו עבדו עם אפקטים על חומרים בודדים, ומכאן הבחירה בקטיפה בצבעים מתכתיים יותר, שעוצבו כך שוויזואלית ישחקו עם האור וייצרו אווירה עתידנית יותר, עם  השימוש במדפסת 3DTechStyle J850 כדי ליצור את ה’מיקרו-ארכיטקטורות’ המרהיבות החצי שקופות.

“הדפסת תלת מימד נתנה לנו את היכולת לעדכן, לשנות ולהדפיס מחדש את הקבצים בקלות רבה וחשובה גם העמידות והיעילות שלה. בנוסף,  כטכנולוגיה היא לא דורשת תבניות, וזה באמת מהפכני מבחינת התעשייה”, אומרת רונדוט.

 

אודות סטרטסיס 

 

סטרטסיס – Stratasys – מובילה את המעבר הגלובלי לייצור מתווסף באמצעות פתרונות חדשניים להדפסת תלת-ממד לענפי תעשייה כמו חלל ותעופה, רכב, מוצרי צריכה, שירותי בריאות, אופנה וחינוך. באמצעות מדפסות תלת-ממד חכמות ומחוברות לרשת, חומרים פולימריים, אקוסיסטם של תוכנות וחלקים לפי דרישה, הפתרונות של סטרטסיס מספקים יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת הערך של המוצר. הארגונים המובילים בעולם פונים לסטרטסיס כדי לחולל שינוי מהותי בעיצוב המוצר, להקנות גמישות לייצור ולשרשראות האספקה, ולשפר טיפול רפואי.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + 5 =