יונדאי IONIQ 5 N החשמלית הספורטיבית עולה למסלול המירוצים בנורבורגרינג

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי N חוזרת למסלול הנורבורגרינג, הפעם עם דגם ה-IONIQ 5 N, הרכב החשמלי הראשון בסדרת ה-N, במבחן אחרון ומסקרן, לפני אירוע הבכורה העולמי

 

 

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי מוטור, בוחנת את יכולות הביצועים של הדגם החשמלי המלא שלה בגרסת הביצועים, IONIQ 5 N, הדגם החשמלי הראשון בעל הביצועים החשמליים הגבוהים ממותג N – ואיפה המקום הטוב ביותר לבחון אותו עד לגבולות, אם לא במסלול המירוצים נורבורגרינג בגרמניה. כל זאת לקראת הבכורה העולמית שלו שתתקים בחודש הבא, חודש יולי.

באיוניק 5 המחוזקת, יונדאי שילבה בין הפלטפורמה המודולרית החשמלית הגלובלית שלה (E-GMP) עם הטכנולוגיות והמומחיות של מחלקת ה-N של היצרנית. כדי למקסם את היכולות והביצועים של הדגם.

 

 

כדי להשיג זאת, יונדאי מוטור שילבה את החוזקות של מרכז המחקר והפיתוח שלה בדרום קוריאה ומרכז הניסויים האירופאי שלה בנורבורגרינג, שהוא בעצם הרחבה של מרכז המחקר ופיתוח האירופאי של יונדאי ב-ברוסלסהיים, גרמניה. שם נמצאים צוותי העיצוב וההנדסה האירופיים של מותג יונדאי. על ידי נוכחות מלאה של כל הצוות במסלול, המהנדסים של מחלקת ה-N של יונדאי מסוגלים להעריך ולפתח את העמידות ודינמיקת הנהיגה של כלי הרכב מסדרת N בצורה היעילה והגבוהה ביותר.

טיל וורטנברג, סגן נשיא וראש מותג N & Motorsport ביונדאי מוטור: “הנורבורגרינג הוא המקום שבו כל דגם מושחז לדרגה N, כך שדגם ה-N הראשון החשמלי בעל הביצועים הגבוהים חייב להוכיח את עצמו כאן”.

ה-“IONIQ 5 N בדיוק השלים את מבחן העמידות שלו אחרי 10,000 ק”מ על הנורדשלייפה, Nordschleife. זו אבן דרך חשובה המוכיחה את הסיבולת הגבוהה של הרכב והיכולות שלו על מסלול המירוצים. ועדיין, רק התחלנו את מבחן ה-10,000 ק”מ השני שלנו, כדי לדחוף את האיוניק 5 N  לגבולות.

 

 

מקסימום סיבולת בתנאי מסלול מרוצים

 

המותג יונדאי N השתמש זה מכבר במסלול Nürburgring Nordschleife (החלק הצפוני של המסלול) כדי לבדוק טכנולוגיות מתקדמות ברכבי יונדאי, שמקורן בספורט מוטורי. גם במקרה הזה, שמדובר ברכב חשמלי לגמרי, זה לא מקרה יוצא דופן, למרות האתגרים הטכניים הייחודיים לכלי רכב חשמליים. להפיק ביצועים מקסימליים מרכב EV חשמלי, דורש משמעת קפדנית בניהול מדדי החום בהשוואה למכוניות עם מנועי בעירה פנימית, וזה דורש הטמעת תוכנה מתקדמת. המשמעות היא שכל שדרוג חומרה מקבל חיזוק נוסף, על ידי שיפורי ביצועים מתקדמים מבוססי תוכנה.

ניהול החום של IONIQ 5 N באמצעות קירור זוכה להקפדה מיוחדת, שכן רכבים חשמליים מאתגרים יותר בתחום הקירור מקודמיהם. אזור הקירור מוגדל, עם רדיאטור יעיל יותר ספציפי לדגמי N. יש מצנן שמן מנוע משופר, ומצנן סוללות, המשלימים את שיפורי החומרה. טכניקות קירור החומרה הללו מתחזקות עוד יותר על ידי פתרונות ניהול חום חדשים.

 

 

N Race מעניק לנהגים שליטה ישירה יותר על צריכת האנרגיה של המכונית, תוך עדיפות לנהיגה “ספרינט” או “סבולת”. ‘Sprint’ הוא מצב ברירת המחדל של IONIQ 5 N המעניק עדיפות מלאה לכוח על פי דרישה עבור הנהג. ‘סיבולת’ היא הגדרה שממקסמת את הטווח של IONIQ 5 N על מסלול המרוצים. זה מושג על ידי הגבלת עליות כוח פתאומיות שמאטות את הצטברות הטמפרטורה ומגדילות את הסיבולת. בלימה חזקה תהיה מגובה בבלימה רגנרטיבית אפקטיבית. הבלימה הרגנרטיבית מתחילה במנועים, המספקים כוח בלימה ראשוני, ואז הבלמים ההידראוליים מספקים כוח בלימה נוסף במידת הצורך.

 

IONIQ 5 N ייחשף בפסטיבל גודווד GoodWood אוף ספיד.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two − 1 =