רויאל אנפילד סופר מטאור 650 (קרוזר) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רויאל אנפילד
משמאל: רויאל אנפילד סופר מטאור 650

 

Born to be Right

 

ניקולס קייג’ – Ghost Rider, ארנולד שוורצנגר – The Terminator, רינו ריינס, ברוס ווילס – ספרות זולה, צ’ה גווארה, קלינט איסטווד – Dirty harry, מרלון ברנדו – The wild one, דניס הופר ופיטר פונדה – Easy rider. מה משותף לכולם, אתם בטח רוצים לדעת… כל אחד מהם רכב על אופנוע קרוזר, כזה או אחר. מי בסרט שובר קופות, בסדרה או במסע שוטטות באמריקה. תרבות המערב לימדה אותנו לשייך חזות של אופנוע קרוזר לדמויות קשוחות, מאצ’ואיסטיות ופורעות חוק, אך לעיתים, גם כסמל לחופש, מרחבים וטבע. “Born to be wild” הוא ביטוי מצוין לתאר אופנוע קרוזר.

אז מהו “קרוזר”? מדובר באופנוע “שיוט” המתאפיין במנוע טווין מקבילי, מערכת פליטה בעלת סאונד מלא נשמה, כידון בהטיה לאחור, מנח בו הרגליים פרוסות קדימה, מיכל דלק והמושב בצורת דמעה, הפנס עגול, יש הרבה ניקלים וכרום, וחישוקי שפיצים. אופנועי קרוזר קשוחים במיוחד ניתן למצוא מבית הארלי דיוודסון, כשהם ארוכים ונמוכים בצורה מוגזמת.

 

רויאל אנפילד מטאור
מותג נוטף נוסטלגיה. רויאל אנפילד

 

סופר מטאור 650

 

ב-2021 ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי, השיקה את המותג רויאל אנפילד בישראל, כשהמותג שווק כבר בעבר, אך תחת יבואן אחר. אחד האופנועים הראשונים להגיע לפה היה ה”מטאור 350″  אשר צבר לקוחות רבים ונאמנים, בזכות הזכרונות של רובנו מהודו, ובזכות המחיר הנמוך שלו. 

אבל הלקוחות דרשו “יותר כוח” ובמאי 2023 נחתה בישראל ספינת הדגל של היצרן ההודי, הסופר מטאור 650 בשלוש רמות גימור: 650 Astral בצבע אחיד. שילוב של שני צבעים “two tone”, המכונה Interstellar 650, והאחרון, והיקר יותר – Celestial 650, שמצוייד גם במיגון רוח מקורי, מושב נוח מקורי, משענת גב למורכב, עם שילוב צבעים, two tone.

 

לוח שעונים מטאור
מסך ניווט ייעודי של RE Tripper כסטנדרט

 

הסופר מטאור 650 משלב בתוכו תקופות שונות ואבולוציה של עולם הדו גלגלי. מחד, הוא מצליח לשמור על חזות רטרו קלאסית, וסטייל של אופנוע קרוזר, ובל נשכח, שמירה על מסורת וסגנון של רויאל אנפילדים. ומאידך, ניתן למצוא בו שילוב של אבזור מודרני. שילוב כמו הפנס הקדמי העגול מניקל, אך התאורה הפנימית היא תאורת לד. בלמי ABS, הזרקת דלק, ובאופן מפתיע מלפנים נמצא מזלג הפוך ומודרני, שמירה על קווים נקיים מכל זווית שנסתכל, ומסך ניווט ייעודי של RE Tripper כסטנדרט. חלקים בתצוגת לוח השעונים הם דיגיטליים, ויש גם שקע USB. את חישוקי השפיצים החליפו גלגלים יצוקים אשר נועלים צמיגי טיובלס (צמיגים ממותג CEAT בייצור עצמי בהודו).

רמת הגימור מרשימה, ואיכות הצביעה לא פחות ממדהימה. תשומת הלב לפרטים, כמו כפתורים שמרגישים רטרו, נותנים לאופנוע תחושה של פרימיום אפילו כלי העבודה והנרתיק המצורפים ממותגים עם לוגו החברה. בכל פינה באופנוע ניתן למצוא לוגו של רויאל אנפילד, כאילו השף הטורקי ההוא שמפזר מלח על סטייקים (נוסרט), מפזר לוגואים של RE בכל חלק אפשרי באופנוע.

 

רויאל אנפילד אופנוע
לא חסכו בניקלים וסמלים. רויאל אנפילד
כלי עבודה אופנוע
מפתיע לטובה,.כלי עבודה ונרתיק ממותגים

 

איך זה מרגיש?

 

האופנוע ארוך ונמוך, גובה הכיסא 740 מ”מ, מה שמקנה ביטחון גם לרוכבים נמוכים שבינינו, שזוכים להניח כפות רגליים מלאות על הקרקע. מהלכי המתלים מוגבלים ותנוחת הרכיבה בה הרגלים מתוחות קדימה מצריכות הסתגלות. בתחילה התחושה היא של נינוחות, אבל אז בעצם גילינו שהרגליים אינם מהוות עזר ותמיכה למשקל הרוכב. בעצם אי אפשר לעבור למצב עמידה ולשחרר קצת את הרגליים והישבן. כך שישיבה ממושכת תביא לתחושת לחץ בישבן ואי נוחות, עוד יותר במעבר על פסי האטה אכזריים או בורות אימתניים. 

למרחקים בינוניים וקצרים התנוחה עוד נסבלת והגיונית, אך למרחקים ארוכים זה לא נוח, למרות הכיסא/מושב המשודרג בגרסה הנבחנת, Celestial. המתלים מלאים בחן וכרום, ואכן נוכחים שם, ואפילו הם ממותגים עם שם יצרן מכובד SHOWA, (על אף שזה לא מרגיש כמו הסחורה הטובה ביותר שלו). בנוסף, הצמיג האחורי רחב, במידה 150 שאינו שש לפנות בקלות. 

 

סופר מטאור 650
חי במהירויות שיוט, עד 120 קמ”ש. סופר מטאור 650

 

במהירות גבוהה מאוד מורגשות רעידות, וחוסר שמירת קו אבל אין לאופנוע הזה מה לחפש במהירויות הללו. רגע, סיימנו להתלונן. צריך לזכור שמדובר באופנוע קרוזר, ומעצם כך, הוא צריך להתנהג ולהרגיש. המתלים במטאור 650 לא אמורים להתמודד עם שינויי כיוון קיצוניים או ברכיבה ספורטיבית, וגם הקונים הפוטנציאלים לא יצפו מהם להיות כאלה.

באיזור המחיה הטבעי של אופנועי קרוזר, ובשיוט נינוח, תנוחת הרכיבה בסופר מטאור נינוחה יותר. ובשונה מקרוזרים אחרים, המושב בסופר מטאור יחסית גבוה והתחושה היא שאתה מעל האופנוע ולא בתוכו. רק נזכיר שהאופנוע שוקל 241 ק”ג וזה לא מעט. במהירות נמוכה תרגישו את משקל האופנוע, אך בזכות חלוקת משקל נכונה, הדינמיקה נשמרת וקל לתמרן אותו. הבלמים בייצור עצמי של רויאל אנפילד עושים את העבודה הנדרשת, וגם ההילוכים עוברים חלק.

רכיבה מהירה בפניות ועיקולים אינה מפחידה, והאופנוע שומר על יציבות, בנוסף, למנוע יש מספיק כוח כדי לצאת מהסיבוב בגז. התחושה המאוזנת הזו מאפשרת לרכב קצת יותר מהר בכביש מפותל, תכונה שאינה אינה אופיינית לקרוזרים.

 

SUPER METEOR 650
סופר מטאור 650 סקירה

 

המנוע מרגיש מאוד “טרקטורי” ואינו נושך. בהילוך רביעי ניתן לרכב בטווח מהירות רחב מ-30 קמ”ש עד 110 קמ”ש, בזכות עקומת כוח המתרכזת במרכז הסל”ד. חסר לנו מד סל”ד כדי לדעת איפה פה הקו האדום.

מיגון הרוח אולי יפה ומסייע במהירות שיוט בינונית, אבל באזור 120 קמ”ש הרוח מכה בקסדה בצורה פחות נעימה, ועדיף לשקול מיגון רוח נמוך יותר או אפילו ללא מיגון כלל. מיקום שקע ה-USB מוזר – מתחת לכיסוי פילטר האוויר, פחות או יותר מתחת לרגלי הרוכב ולא על הכידון. כנראה נעשה פה מאמץ לשמור על מינימליזם וקווים נקיים. 

צריכת דלק הממוצעת לאחר 3 ימי רכיבה עמדה על 22 ק”מ לליטר.

אופנוע קרוזר

רויאל אנפליד תל אביב
יש גם מוצרים משלימים. רויאל אנפילד

 

מילה על קהילה הרוכבים

 

ראוי לציין שבשנת 2022 נמכרו 250 כלים והמותג סיים במקום העשירי בטבלת המכירות לפני שמות כמו סוזוקי, דוקאטי, ואפריליה. עד היום נמכרו כ-400 כלים, וכמעט כל רוכש נמצא בקבוצת הווטסאפ של המותג, ומעוניין להיות חלק מהקהילה הזו. המותג הנוטף נוסטלגיה מאפשר לקהילה לשתף בפלטפורמה הזו את ההווה וגם העבר של כל הרוכבים המשתתפים, וגם לקבוע רכיבות משותפות בקצב שיוט.

*למי שזה מעניין אותו, ברחוב שוקן ממוקמת גם חנות המאגדת את כל מוצרי הלייף סטייל הנלווים למותג. 

 

 

 

לסיכום 

למי האופנוע מיועד? למי שרוצה להגשים חלום ולהרגיש שייך. רויאל אנפילד עלו פה על נוסחה – אופנוע קלאסי מודרני שנראה גם קשוח וגם קסום ביצירה אחת. האופנוע צריך לספק נוחות וסטייל, ואת זה הוא עושה בשפע ובזול. בתקציב כזה לא תמצאו אופנוע באיכות הזו, עם הייחוס הזה.

המתחרים בטווח ובסגנון הם: Benelli 502C, הונדה Rebel 500, קוואסאקי Vulcan 650, כאשר שלושתם קלים יותר, נמוכים יותר, חזקים יותר, מהירים יותר ויקרים יותר, אבל ללא הסטייל והסגנון של הסופר מטאור 650.

אם התחברתם למותג ולסטייל אבל סגנון הקרוזר פחות מדבר אליכם, כדאי לציין שאותו המנוע ומרבית המכלולים הושתלו בסגנונות הנוספים במשפחה, כמו “אינטרספטור 650” בסגנון הרואדסטר Roadster, ויש את “קונטינטל “GT בסגנון Café racer.

 

רויאל אנפילד מטאור
מטאור 650

 

וקצת היסטוריה: אנפילד הוא למעשה רובע בצפון לונדון בה נוסדה החברה בשנת 1893, תחילתה כיצרן אופניים. כיום רויאל אנפילד מיוצר בהודו והינו המפעל הוותיק ביותר לאופנועים, שלא עצר מעולם את שערי הייצור שלו. המילה “רויאל” מציינת  את הייחוס המלכותי של משפחת המלוכה – באופנועים אלו נעשה שימוש רב בצבא הבריטי, ולכן זכו במעמד יוקרה. שילוב המילים רויאל אנפילד יחד מייצג את הקשר ההיסטורי עם הצבא המלכותי הבריטי.

 

מפרט מלא

 

מרווח גלגלים: 1500 מ”מ.

גובה כיסא:  740 מ”מ.

מרווח גחון :  135 מ”מ.

משקל רטוב:  241 ק”ג.

מיכל דלק: 15.7 ליטר.

הזרקת דלק.

קירור שמן ואוויר.

הספק מקסימלי: 47 כ”ס ב 7250 סל”ד

מומנט מרבי: 5.3 קג”מ ב 5650 סל”ד

הילוכים: 6.

מתלים קדמים SHOWA הפוכים בקוטר 43 מ”מ במהלך 120 מ”מ.

מתלים אחוריים SHOWA  בעל כיוון עומס קפיץ במהלך של 101מ”מ .

צמיג קדמי 100/90 בקוטר “19.

צמיג אחורי 150/80 בקוטר “16.

גלגלים: טיובלס.

בלמי דיסק מקדימה ומאחורה.

 

מחירים:

 

סופר מטאור 650 Astral מחיר: 45,318 ₪

סופר מטאור 650 Interstellar מחיר: 46,318 ₪

סופר מטאור Celestial 650 מחיר: 47,318 ₪

 

*כולל הוצאות רישוי

 

רויאל אנפילד מטאור 650 גלריית תמונות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + 17 =