ריינג’ רובר וולאר מתיחת פנים 2023 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ריינג' רובר וולאר
ריינג’ רובר וולאר פלאג אין

ריינג’ רובר וולאר זוכה למתיחת פנים קלה, הכוללת מערכת מולטימדיה חדשה של לנד רובר, ושינויי עיצוב פה ושם. מה שאותי עניין זו יחידת ההנעה ההיברידית נטענת, המאפשרת להתנהל עם הרכב ביום יום “על חשמל”

ריינג’ רובר ולאר, רכב פנאי, המתאים יותר לעיר מאשר “לשטח”, עבר כעת מתיחת פנים קלה, ומגיע אלי לסקירה, בגרסת היברידית נטענת, “פלאג אין הייבריד”. עד שיצרנית הרכב היוקרתית מבריטניה, לנדרובר, תעבור לחלוטין לחשמל, בערך ב-2030, אז הצהירה שכל דגמיה יהיו חשמליים בלבד, נמשיך לפגוש ביחידות הנעה היברידיות כמו זו.

יגואר לנד רובר כבר עושים צעדים מתקדמים ונפרדים ממנוע ה-V8 האגדי של יגואר. וכדי שלא נשכח את הצלילים הבשרניים והמגרגרים שלו, יגואר הקליטה ותיעדה אותם בהקלטות מיוחדות, שנשמרות כעת בספרייה בבריטניה. סיפור עצוב שמסמן את סופם של מנועי הבנזין הגדולים, “הצמאים לדלק”, ומרובי הצילנדרים זו.

קשה לחבר בין מותג כה מחוספס, להנעה חשמלית. משהו במשקל ובמראה החיצוני הגדול ואף אימתני לא מתחבר עם סוללות, ועמדת טעינה חשמלית. אך ככל שהשנים עברו, מאז הדגם ההיברידי נטען הראשון שווק, נראה שזה אפשרי לגמרי, לנסוע “על חשמל” ואף בצורה יחסית חסכונית בדלק בדגמי ריינג’רובר, בזכות יחידת ההנעה המשולבת בנזין וחשמל.

 

ריינג' רובר וולאר
ריינג’ רובר וולאר מתיחת פנים בתא הנהג 2023
לנדרובר פלאג אין
וולאר מתיחת פנים 2023
RANGE ROVER PHEV
טווח ראוי לנסיעות עירוניות. ריינג’ רובר פלאג אין

 

ריינג’רובר ולאר המחודש עבר ב-2023 שינויים חיצוניים קלים ממש, עם עיצוב שונה מעט לפגושים ולפנסים, כשהשינוי הגדול הוא במרכז תא הנהג – מולטימדיה חדשה, מערכת בטכנולוגית pivi pro תומכת אפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, שנכנסת לכל הדגמים של היצרנית. אין יותר שני מסכים נפרדים, שכל אחד שולט על מערכות שונות ברכב. כעת יש מסך מגע אחד בגודל 11.4″ ששולט על כל מערכות הרכב כולן, כמו בקרת האקלים, מצבי הנהיגה – ספורטיבי, חסכוני, סטנדרטי ונסיעה בשטח, אפשרויות ההנעה (היברידי משולב, חשמלי מלא ובנזין בלבד, על מנת לשמור על הטווח החשמלי).

מערכת סיוע בנהיגה בשטח, הגדרת מערכות בטיחות שונות, שליטה על תאורת אווירה ועוד. למעשה, תא הנהג, והקונסולה המרכזית נקיים מ”רעשים” ומתגים. יש משטחים גדולים ואיכותיים ונעימים למגע, ובמרכז ניצב המסך לבדו. כן, היה נכון להטמיע את המסך בדשבורד עצמו, ולא לתלות אותו, ולתת לו לבלוט, ולפגוע במראה היוקרתי של התא.

יחידת ההנעה הכפולה בולאר המפונפנת במשקל 2.2 טון, כוללת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר, עם 4 צילינדרים, ומנוע חשמלי, עם הספק כולל של 404 כ”ס. התיבה אוטומטית 8 הילוכים, וההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש אורכת 5.4 שניות. יש גם סוללה קטנה בקיבולת 15.39 קוט”ש שמאפשרת טווח ריאלי של 45-50 ק”מ.

 

ריינג' רובר מולטימדיה
יישור קו עם המולטימדיה החדשה של היצרן

 

בתא הנוסעים המרווח, אלגנטי ונעים לשהייה, הכל כמעט חשמלי ואוטומטי, כמו גם כיוון מושב הנהג/ת. כיוונתי אותו הכי גבוה שניתן, כדי לקבל שדה ראייה רחב וגדול, אך מכסה המנוע נותר מספר ס”מ מתחת למבט שלי, ואינני נמוכה (1.63 מ’). גם קורות הצד הרחבות מימין ומשמאל נגסו מעט בשדה הראייה בפניות. לשמחתי, יש מצלמת 360 איכותית, ומערכות בטיחות מתקדמות שמחפות ומסייעות בדרך, כמו התראה אקטיבית על כלי רכב בשטח מת, מערכת לשמירת סטייה מנתיב, בקרת התנגשות מאחור, בלימת חירות אוטונומית ועוד. מערך בטיחות שמזכה את הדגם בדירוג בטיחות ישראל 7 מתוך 8.

מבחינת אבזור נוחות, יש בתא הנוסעים סאנרוף פאנורמי נפתח, עם וילון, שמשות כהות מאחור, משטח טעינה לנייד, תא כפפות מקורר עם אפשרות נעילה, כיוון חשמלי לשני המושבים הקדמיים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ולוח מחוונים צבעוני דיגיטלי.

תא הנוסעים מאחור מרווח לנוסעים בוגרים, עד 1.85 מ’, בזכות נתון בסיס גלגלים של 2.87 מ’, בעיקר בצידי המושב, על אף העיצוב הגג בריינג’רובר ולאר, והסאנרוף הפנוראמי. הנוסע באמצע המושב האחורי, ישלם על מרווח רגליים ומקום לרגליים. מול הנוסעים מאחור, פתחי איוורור ללא אפשרות תפעול של בקרת האקלים, וגם כניסה למצת. גודל תא מטען 748 ליטרים.

 

טווח חשמלי
ריינג’ רובר היברידי נטען

ריינג' רובר

בעיר רק על חשמל

 

התנעתי את הרכב והופתעתי לשמוע את השקט ששרר בתא הנהג. המנוע החשמלי הוא הראשון להניע אותי קדימה, עד שביקשתי יותר כוח, ומנוע הבנזין התעורר, לתת לי נתח ממאות כוחות הסוס שלו. בהאצה, בעזרת מנוע הבנזין, עם בחירת מצב נהיגה “SAVE” לשמירה על הטווח החשמלי, הרכב שעט קדימה. ההאצה חזקה ומהירה, וה-ולאר יציב ואוחז, כבד ונוח, גם במעבר על כבישים משובשים. האצה בעזרת המנוע החשמלי מחדדת כמה הרכב כבד. ועדיין, עם סחיטת הדוושה הרכב צובר מהירות באופן משביע רצון.

אני לא בעד לחסל את הסוללה החשמלית הקטנה מחוץ לעיר, בכלי רכב היברידיים נטענים, כי אם דווקא להשאיר את הטווח החשמלי לנסיעה רגועה בתוך העיר. וכך היה, נסעתי רוב הזמן בתוך העיר מה שהביא אותי לצריכת דלק משולבת של 13.1 קילומטר לליטר, נתוני צריכה שאינם מאפיינים את רכבי לנדרובר על כל דגמיו וגרסאותיו. מפתיע ומעודד. וגם אומר לזכות, שהמיזוג עבד בעוצמה גבוהה ולא נראה שהטווח הושפע מזה.

 

ריינג’ רובר ולאר משווק נכון להיום בגרסת פלאג אין הייבריד (דירוג זיהום 2 מתוך 15), ברמת גימור SE R dynamic, במחיר מ-630,200 ש”ח, בהמשך תגיע גם גרסת בנזין (2.0 ל’, 250 כ”ס) באותה רמת גימור, במחיר 535,400 ש”ח

 

וולאר גלריה:

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 9 =