רכב וצרכנות: רכבי הובלה חסכוניים – יש חיה כזו? מאמר אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מקסוס 3
רכב הובלות חשמלי – מקסוס 3 ומקסוס 9

 

כלי העבודה המרכזי של חברות ההובלה הוא כמובן רכב ההובלה אשר חייב להיות חסכוני על מנת שהחברה תנצל את המשאב הזה באופן יעיל. הכתבה הבאה היא סקירה על מספר דוגמאות לרכבי הובלה חסכוניים שכדאי לחברות הובלה לשקול עבודה איתם.

 

למה חשוב לרכוש רכבי הובלה חסכוניים?

 

רכב הובלה הינו רכב המיועד לעבודה עם מטענים במגוון גדלים, ברוב המקרים, אלו יהיו מטענים גדולים הכוללים תכולה מלאה של בית או תכולה של משרדים. כאשר רכבי ההובלה של חברת הובלות הינם חסכוניים, הם מאפשרים לחברות ההובלה להוריד מחירים וכך להציע שירות יותר אטרקטיבי עבור הלקוחות. 

 

על אילו קריטריונים כדאי לשים דגש בעת רכישה של רכב הובלה חסכוני?

 

בחיפוש אחר רכב הובלה חסכוני, כדאי לבחון מספר קריטריונים חשובים שיסייעו לכם לבחור את הרכב הטוב ביותר עבורכם. הנה מספר קריטריונים שכדאי לבדוק:

גודל הרכב בהתאמה לסוגי המטענים שמוביליםכאשר רוכשים רכב הובלה, חשוב לבחון שגודל הרכב מתאים לסוגי המטענים שאתם מעבירים. חשוב שהרכב יסחוב מטען שהוא יכול להכיל, על מנת לנצל היטב את החסכוניות שלו. חשוב להבין, גם הרכב הכי חסכוני יהיה פחות חסכוני כאשר הוא מתאמץ יתר על המידה. 

משקל המטען שניתן להעבירמהו המשקל המקסימלי שהרכב יכול להעביר? משקל ברכבי הובלה נמדד בטונים. האם והא יכול להכיל מטען של 3.5-4 טון או יותר? האם אתם צריכים עבור שירותי הובלה כזה משקל? את כל השאלות האלו מומלץ לבחון טרם הרכישה. 

עוצמה אל מול חיסכוןמהי עוצמת הרכב? את עוצמת הרכב נהוג לבחון באמצעות נפח המנוע. נפחים של רכבי הובלה נעים בין 2000 – 2400 שהו טווח דיי גדול של עוצמה. כמו כן, חשוב לבחון בהתאם לעוצמה, עד כמה הרכב חסכוני? רצוי למדוד זאת בהשוואה למספר רכבי הובלה עם אותם הנתונים. 

רכבים היברידיים כיום ידוע כי השילוב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין מביא לחיסכון ויעילות של רכבי הובלה. מובילים מומלצים אשר עוסקים בתחום זמן רב, לרוב יחפשו רכבי הובלה מהסוג הזה. 

 

רכבי הובלה חסכוניים שכדאי להכיר:

 

מיצובישי טרייטון

 

רכב הובלה חשמלי המשלב מנוע בנזין כדי להיות יעיל וחסכוני במיוחד. במצבו החשמלי, הוא יכול לנסוע לפחות 50 ק”מ בטעינה מלאה. המנוע החשמלי מספק 82 כוח סוס ומסוגל להפעיל את הרכב למהירות מקסימלית של 130 קמ”ש. לרכב זה מספר טכנולוגיות מצוינות כמו: מערכת ניווט, מערכת קול המתריעה על רכבים סמוכים, מערכת הגנה מפני תאונות ועוד. מדובר על רכב מתקדם ומאוד חסכוני המשלב בין טכנולוגיות חדשות לטכנולוגיות ישנות וכך הוא ממקסם את היעילות שלו והחיסכון.

מקסוס 3 

 

 רכב חשמלי מסחרי המאפשר למוביל להעמיס בין 900 ק”ג ל-990. יש לו תא מטען גדול מאוד והוא מגיע בשתי גרסאות: הגרסה הקצרה והארוכה. חברות הובלה רבות מעדיפות לרכוש את הגרסה הארוכה שיכולה להכיל לפחות 6000 ליטרים של ציוד. הרכב מאוד מתאים עבור חברות הובלה אשר עושות הובלות קטנות ובינוניות. בגלל שמדובר ברכב חשמלי, הרי שהוא חסכוני מאוד ביחס לרכבים אחרים בשוק. 

 

מקסוס 9 

 

רכב מסחרי גדול עם תא מטען המגיע ל- 11,000 ליטרים ויכול להכיל משקל של 1.2 טון לפחות. את הרכב הזה ניתן לרכוש גם בגרסה גדולה יותר שהנפח שלה מגיע ל-12,000 ליטרים. הטעינה ברכב זה היא מהירה מאוד וכמו ברכב ההובלה הקודם, גם כאן מדובר ברכב חשמלי חסכוני. 

 

פיג’ו בוקסר

 

רכב הובלות גדול מאוד המתאים להובלות של תכולה מלאה בדירות. נפח המטען שלו מגיע ל-8000 ליטרים, כושר הגרירה שלו מצוין,  יש לו מנוע טורבו דיזל הכולל נפח מנוע של 2179 ו-140 כוחות סוס. ביחס לרכבי הובלה העובדים על סולר, זהו רכב עוצמתי וגם חסכוני. 

לסיכום, אם אתם מחפשים רכבי הובלות חסכוניים, עשו לפני הרכישה בדיקה על הפרמטרים השונים, על מנת לרכוש את הרכב היעיל ביותר עבורכם. 

המאמר באדיבות חברת ההובלות – מובילים בהובלות 

 

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × two =