תחבורה חברתית: OnTime סטארט-אפ בתחום המשלוחים מבוססי הקהילה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

משלוחים לאזורים מרוחקים
OnTime סטארט-אפ בתחום המשלוחים מבוססי הקהילה

 

הכתבה היום היא פחות על “רכב” ויותר על “תנועה ותחבורה”. כל מי שגר במקומות מרוחקים, שאינם קרובים בכלל או כמעט למרכזי קניות, יודע וזוכר איזו טרחה זו הנסיעה למרכזים ולחנויות הללו, ולפעמים בשביל דברים דיי מינוריים. פה הקהילה נכנסת לתמונה, השכנה, השכנים, החברים של הילדים, כולם דיי מכירים את כולם, ומסתבר שגם יכולים להעזר זה בזה בדברים הקטנים של היום יום – לקפוץ לקנות עגבניות, לאסוף דבר דואר, לקנות מתנת יום הולדת לחברה של הילדה. פעם זו השכנה שבמקרה מגיעה לסופר, ופעם זה השכן שעובר בדואר לשלם חשבונות, והם יכולים לסייע ולחסוך לאחרים זמן, וטרחה. את ההתחשבנויות עושים בנועם. זה מקסים, זה אנושי, ואלה מחוות יומיומיות שכבר קורות בפועל.

 

 

עד פז
“הנכס באזורים האלה הוא הקהילה”. עדי פז, OnTime

 

 

זמן טוב להכיר את האישה מאחורי הרעיון החברתי האדיר הזה, והסטארט – אפ “OnTime

 

“שמי עדי פז, נשואה, עם שלושה ילדים (בנים) מקסימים. גרה בקורנית במשגב כבר עשר שנים.

זכיתי לעשות מגוון רחב של תפקידים בTECH מארכיטקטית תוכנה של פרויקט של מעל מילארד דולר באמדוקס וrelocation- ל-At&T labs בניו גרסי ארה”ב. הייתי אחת מהעובדים הראשונים של סטארטאפ שעשה אקזיט של 138 מליון דולר.

מכרתי 3 פרויקטים של חוקרים מדהימים מהטכניון וממוסדות מחקר אחרים לקרן אמריקאית, הייתי שותפה בחברת השקעות סינית ישראלית ובין לבין זכיתי ללמד יזמות ואסטרטגיה עסקית, מאות סטודנטים  בתוכניות למנהל עסקים מובילות בארץ. כיום במיזם נמצאים איתי שני שותפים מקסימים דנה יהב היא סמנכ”לית אופרציה ורונן קליין הוא סמנכ”ל טכנולוגיות.

 

בואי נדבר על ה”בייבי” שלך הפרטי. על המיזם/סטארטאפ החברתי, OnTime.

 

OnTime” הוא סטארטאפ בתחום המשלוחים מבוססי הקהילה. אנחנו מפתחים פלטפורמה שמאפשרת לאנשים להעזר בנסיעות של השכנים שלהם, בשביל להעביר, לאסוף או לקנות פריט שהם צריכים. OnTime מחזקת את הקשרים בין אנשים בקהילה בשונה מהאינטרציות הממוסחרות והאנונימיות שקיימות היום בפלטפורמות שליחויות אחרות.

 

קהילה
“תגמול חברתי”
מיזם חברתי
“מיזם בעל השפעה חיובית לאנשים ולסביבה”

 

מאיפה הגיע הרעיון למיזם הזה, האם מההתחלה הרעיון היה להפוך אותו למשהו גדול, נרחב, בינלאומי?

 

“הרעיון הגיע מתוך הניסיון והחוויה האישית שלי. הרגשתי שאני לא מצליחה לשלב את הקריירה האינטנסיבית שלי עם הבית, והבנתי שהמחיר שנדרש ממני לשלם, רק בגלל המגורים בגליל, באזור כפרי, הוא לא הוגן. חשבתי שהפתרונות הקיימים אינם מענה מספיק טוב. נראה לי לא הגיוני שדבר שהוא מובן מאליו בעיר לא יכול להתקיים גם באזורים כפריים בארץ. ופה, המרחקים גדולים פי שש מהמרחקים בעיר. אז למה לא לפתח פתרון שהוא גם יעיל, חברתי וחוסך בזיהום?”.

“התחלתי לחפש פתרונות, עד שדייקתי והבנתי שיש פתרון שהוא יעיל, חברתי ופחות מזהם. שהנכס האמיתי באזורים מסוג זה הוא הקהילה. לא תמיד כל אחד ואחת מאתנו צריכים לנסוע למקום מסוים, אם אחד מהשכנים שלנו נמצאים או מתכננים להגיע בלאו הכי לאותו מקום”.

יש מעל 3 מילארד איש שגרים באזורים מרוחקים בעולם ולכן היה ברור לי שזה אינו פתרון רק לישראל או למשגב וזהו סטארטאפ בינלאומי”

 

איך התגובות לסטארטאפ?

 

“מדהימות. יש לנו תוצאות מאוד מרשימות ואנחנו מקבלים המון תגובות מפרגנות מהמשתמשים שלנו ומקהילות נוספות, שמבקשות שנפתח גם אצלהם קהילה. יש לנו כרגע יותר בקשות ממה שאנחנו יכולים לנהל, אבל אנחנו תמיד מחפשים מנהלי קהילות חדשים בישראל ובאוהיו או ויסקונסין בארה”ב”.

 

ONTIME
אפליקציית ONTIME לקהילות בארה”ב

 

 

“נכון להיום התגמול במיזם הוא חברתי, האם הוא עתיד להפוך בעתיד לתגמול כספי?

 

היה לנו ברור שהמיזם שאנחנו בונים הוא מיזם בעל השפעה חיובית לאנשים, לכלכלה המקומית ולסביבה. לא רצינו לעשות מיזם שעושה העתקה למודלים קיימים של חברות שליחויות בעיר. בשביל להיות מיזם טכנולוגי בעל השפעה עולמית בחרנו להיות חברה מסחרית שמקדמת את הכלכלה המקומית באזורים אלו ועובדת עם עסקים מקומיים שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם ללקוחות חדשים באזורי כפריים.

 

איפה זה עומד עכשיו, ומה הלאה? מבחינת אפליקציה, השקעות, קבוצות וואטסאפ

 

אנחנו בשלבי בניה של הפלטפורמה, עד עכשיו השתמשנו בכלים קיימים, יש לנו קהילות בארץ ובארה”ב, ואנחנו מתרחבים באזורים אלו לקהילות נוספות.

 

 

לאתר המיזם ontime app

התקשרות במייל 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + nine =