אודי Q8 אי טרון SUV חשמלי יוקרתי – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי אי טרון 2023
אודי Q8 אי טרון

 

זוכרים את ה-אודי אי טרון, החשמלית המפוארת, עם מצלמות הצד במקום מראות? היא קיבלה שם חדש, Q8 אי טרון, ומתיחת פנים, והגיעה אלי למבחן 

 

אודי Q8 e-tron הוא קרוסאובר יוקרתי חשמלי שמייצר קונצרן הרכב פולקסווגן מ-2019. למעשה, זוהי המכונית החשמלית הראשונה של מותג אודי, ש”ירדה” לייצור סדרתי/המוני. גרסת הספורטבק, סגנון קופה של ה-e-tron, ירדה לייצור ב-2020. 

בשנת 2022, הגדילה אודי את מערך הדגמים החשמליים שלה: ה-e-tron החשמלית הידועה עברה מתיחת פנים, ושמה שונה ל-אודי Q8 e-tron, ולצידה מושקת גרסה חשמלית ספורטיבית במיוחד, אודי SQ8, שהושקה בישראל בחודש יולי האחרון, ואנחנו מחכים לשים את ידינו עליה. 

 

אודי חשמלית
החשמלית הראשונה של אודי. אודי אי טרון
אודי רכב חשמלי
Q8 e tron

 

מי שזוכר, וזה לא היה מזמן, כשהאי-טרון הגיח לעולם, והגיע אלינו, הוא היה בגדר חוצן של ממש. SUV גדול ממדים (יחסית). באירופה הוא נחשב לקרוסאובר בגודל בינוני, יוקרתי, מקצה לקצה, ואת החיה המוזרה והגדולה הזו הזיזה יחידת הנעה חשמלית לגמרי. “פלא של ממש”. לחוצן היו גם מראות צד לא סטנדרטיות, מעין מצלמות צרות וקטנות בצדדים, עם מסכים קטנים בתוך תא הנהג, שצילמו והקרינו לנהג/ת מה בעצם קורה מצדדיו. אי-טרון היה אחד מכלי הרכב החשמליים החשובים שהגיעו לארץ, הרבה בזכות הראשוניות והייחודיות שהוא הביא איתו לארץ.

הפליאה הייתה גדולה. שמו של אודי אי-טרון נישא למרחוק, כשלא רק אנשים ממש עשירים רכשו אותו, אלא גם “מעמד הביניים” הרחב והמגוון, שהחבילה שהדגם כלל קסמה לו מאוד. מקבלים רכב מתקדם מאוד טכנולוגית, עם מסכים, מצלמות ומנועים חשמליים, עם הספק של יותר מ-400 כ”ס, והאצות חשמליות שמשגרות אותך קדימה בצורה יוצאת דופן. מקבלים קרוסאובר פרימיום ברמות הכי גבוהות, שהיו אז לשוק להציע, עם סמל אודי במרכז, ונפרדים לצמיתות מביקורים בתחנות הדלק.   

 

אי טרון החדש

 

הרכב התקבל בישראל בידיים פתוחות ובנפש חפצה, גם בזכות תמחור שאפשר לחלום עליו כיום, 392,500 ש”ח לרמת הבסיס, ו-422,400 ש”ח לרמת הגימור הבכירה, Premium. ב-2019 נמכרו 345 רכבי אודי אי-טרון, וב-2020 נמכרו 334 יחידות. מדובר ברכב יוקרה חשמלי מלא, בתקופה שבה אנשים עוד ניסו להבין מה זה רכב חשמלי, ומה זו המהפכה החשמלית שכולם מאיימים שהולכת להגיע אלינו. 

מאז לא עברו הרבה שנים, ארבע שנים בסך הכול, אבל כן זרמו הרבה מים, עכורים, מזוהמים, עם מגפת הקורונה, שמלבד העובדה ששיבשה לגלובוס כולו את החיים, היכתה מכה קשה את תחום הרכב. אודי הפסיקה את ייצור ה-e-tron בתחילת 2020 עקב בעיות בשרשרת האספקה. 

אודי Q8 אי-טרון החדש, מגיע עם יחידת ההנעה הכפולה המוכרת טרם המתיחה, בעלת שני מנועים חשמליים (אחד על כל סרן) עם הספק של עד 408 כ”ס, מומנט מרבי של 67.77 קג”מ, ותאוצה מ-0 ל-100 ב-5.6 שניות. מה שהשתנה הוא סוללות הליתיום יון המשודרגות, בקיבולת של 106 kWh, עם יכולת טעינה מהירה (DC)  עד 170 kWh. ההספק גבוה, והרכב יכול לפתח מהירות גבוהה מהר מאוד, אך בהאצה מהמקום אין את התחושה הזו שמדביקה אותך למושב. ניכר שהמשקל הלא נמוך (2.5 טון) של הדגם משפיע. אולי הגרסה הספורטיבית של הדגם, SQ8 e-tron, אמורה לספק את  התחושה הזו. 

כן, הרכב מספק חלל נוסעים שקט ונעים לשהייה, עם טיפל’ה יותר רעשי כביש ממה שהייתי מצפה, אבל בסך הכול מדובר בנסיעה נוחה מאוד, אוחזת, מהנה ושקטה, בתוך סביבת נהג אלגנטית מאוד.

 

אודי אי טרון מחיר
אודי אי טרון 2023 סקירה וחוות דעת

 

טווח חשמלי 

 

אודי e-tron התחיל ב-2019 עם טווחים של 328 ק”מ, ו-357 ק”מ בשתי גרסאותיו. כעת הוא משווק עם טווחי נסיעה גדולים – כשהטווח בנסיעה עירונית, יכול להגיע עד ל-557 ק”מ בגרסת המרכב הקלאסית של ה-Q8 אי-טרון, ועד ל-564 ק”מ בדגם ה-Sportback “ספורטבק”, זאת על-פי נתוני WLTP. בנסיעת המבחן ברכב, נסעתי לרוב בכבישים בינעירוניים, מהירים, ללא כל כוונה לחסוך בצריכת חשמל, והטווח החשמלי הריאלי היה 450 ק”מ. 

אילו הייתי רוצה להיכנס למשחקי חיסכון, חוויית הנהיגה שלי הייתה נפגמת, אבל הטווח היה נשמר מאוד. אפשר ללחוץ פחות, אפשר להיעזר במצב נהיגה חסכוני, וגם במצב רגנרציה גבוה, שמדהים איך שהוא עובד ומחזיר אנרגיה באופן שוטף בכל האטה ובלימה. 

 

אודי אי טרון מפרט
אודי אי טרון

 

אחד הדגמים החשמליים הכי חסכוניים שבחנתי בשנים האחרונות היה דגם היוקרה החשמלי של אודי, ה-Q4, הרבה בזכות מערכת הרגנרציה היעילה מאוד, שתרמה להפקת אנרגיה חזרה לסוללה, עם כל האטה. היצרן עצמו מצהיר על ממוצע של כ-30% טווח שחוזר לסוללה מעצם הנסיעה, בזכות פעולת הרגנרציה. זהו נתון מצוין, בהתחשב בזה שאי אפשר ולא כדאי להגדיל יותר את הסוללות, שגם ככה גדולות בדגם הזה, בשל תוספת משקל מיותר לרכב, שימוש במחצבים יקרים שאין בנמצא ליצירת הסוללה, ועוד.

גם ב-Q8 אי-טרון המערכת הזו עבדה יפה מאוד, בהתחשב במשקל הגבוה של הרכב, אולי בזכות השיפור באווירודינמיות של הרכב, הגדלת כונסי האוויר, והספוילרים הממוקמים לפני הגלגלים לשיפור זרימת האוויר סביבם. גם מקדם הגרר של גרסת ה-Sportback שלפניכם, ירדה מ-0.26 ל-0.24.

 

Q8 SPORTBACK
אודי Q8 אי טרון תא נהג

אודי Q8 אי טרון ספורטבק

 

תא נהג ונוסעים

תא הנהג והנוסעים נראה ומרגיש מוכר, ואני אישית אוהבת להיכנס לתא נהג שאני מכירה את מרכיביו ולא הולכת בו לאיבוד. את מסך המולטימדיה (בגודל 10″) והממשק שלו תפעלתי בקלות, כמו גם את המסך תחתיו (8.6″), המשמש לתפעול בקרת האקלים. יש שיגידו, שב-2023 תא הנהג הזה קונבנציונלי מדי. אני דווקא מברכת על כך. בעיניים של ילידת 1982 יש בדגם מספיק טכנולוגיה וקידמה, מערכות נוחות ובטיחות, והתראות שמתריעות. 

 

תא נוסעים אודי

בקרת אקלים מפוצלת
בקרת אקלים מפוצלת ופתחי אוורור מאחור

 

תא הנוסעים מרווח לכשלושה נוסעים בוגרים, וגם נעים לשהייה, הן בזכות איכות החומרים והמראה היוקרתי, והן בזכות פתחי האוורור ובקרת האקלים מאחור, שתורמים לכך. 

אורכו של ה-e-tron Sportback Q8 הוא 4.9 מ’, רוחבו  1.9 מ’, גובה 1.6 מ’, ובסיס הגלגלים באורך 2.9 מ’. 

 

אודי צריכת חשמל

כמה עולה אודי אי טרון
מסך מרכזי, עם מצלמת 360. אודי Q8 אי טרון
בקרת אקלים
מסך לתפעול בקרת האקלים

 

רשימת אבזור הנוחות בתא הנוסעים ארוכה: לוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit בגודל “12.3, כולל מערכת ניווט מקורית, מערכת שמע Audi sound system עם 10 רמקולים בהספק 180W, ממשק BT, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מראות חיצוניות מתקפלות, מתכהות ומתכווננות חשמלית עם חימום וזיכרונות (יש אפשרות לתוספת מראות צד שהן מצלמות, אך אני קצת שמחה שאין אותן ברכב המבחן), מושבים קדמיים חשמליים עם תמיכה לגב התחתון ואפשרות לחימום, זיכרונות לכיוון מושב נהג, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, ריפודי עור משולב, חבילת תאי אחסון, דיפונים בגוון אפור גרפיט, חיפוי עור פנימי Leatherette, חבילת תאורה פנימית מורחבת, ספי דלת בגימור אלומיניום, ותאורת LED Welcome Lights בעת פתיחת הדלתות.

חבילת Luxury מוסיפה על כל אלה – מערכת שמע B&O עם 16 רמקולים בטכנולוגיית D3 Sound בהספק 705W, אוורור למושבים הקדמיים, מושבי Contour קדמיים חשמליים עם תמיכה לגב התחתון וזיכרונות, ריפודי עור Valcona, ספי דלת מוארים בגימור אלומיניום וטריקה רכה, חישוקי 21”, ותאורת LED ללוגו הקדמי (אוחח, זה מחזה מהמם כשכל חזית הרכב מאירה עם פתיחת הדלתות).

מפרט הבטיחות כולל מערכות בטיחות מתקדמות, כמו: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח מת, מערכת חניה אוטומטית, מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת עזר לסיוע בכניסה לצומת ולמניעת התנגשות מאחור, מצלמות היקפיות 360, מערכת למניעת סינוור, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי ושש כריות אוויר.

מחיר: אודי Q8 e-tron Sportback 55 החל מ-619,500 ש”ח (אגרת רישוי 558 ש”ח). 

 

אודי Q8 גלריה

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − eleven =