ב.מ.וו M235i גראן קופה (מנוע 2 ליטר 309 כס) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ב.מ.וו
ב.מ.וו M235i

 

 

לפני שנתיים וחצי הגיעה לארצנו מכונית גראן קופה חמודה מסדרה 2 של BMW. קצת יורמית, קצת חלשה, אך פרקטית למשפחה, ועם הסמל הנכון מקדימה. הייתה זו ב.מ.וו 218i גראן קופה, עם קטן יחסית וחסכוני בנפח 1.5 ל’, והספק אנמי של מאה וארבעים כוחות סוס. לא הבנתי כל כך את הדגם, ולא הבנתי איך הוא תורם למשפחה האקזוטית והספורטיבית שלו. אולי בפרקטיות? יש תא מטען גדול, וכל זה… אבל פרקטיות היא לא הדבר הראשון שהיצרנית הזו שמה עליה את הדגש. שימושיות חשובה, אבל באה אחרי העיצוב, הביצועים, הטכנולוגיה, ועוד.

היום, אני יכולה קצת יותר להבין את הדגם הזה, מסדרה 2, תודות לגרסה המחוזקת שלו – ב.מ.וו M235i. מכונית הגראן קופה הזו הגיעה אלי עם מנוע בכיר יותר, מנוע 2 ליטר Turbo TwinPower, הנעה כפולה לכל הגלגלים, עם הספק של 309 כ”ס, בין 5,000-6,000 סל”ד, ומומנט של 45.8 מ-1,750 סל”ד. גם עם משקל לא מבוטל של 1,687 ק”ג, היא מאיצה מהמקום למאה קמ”ש ב-4.8 שניות, והמהירות המרבית שלה (אליה יכולנו להגיע מדי בקלות), היא 250 קמ”ש.

 

 

כל הנתונים היפים האלה, הופכים את הדגם המעט מוזר הזה לעוד מכונית טובה, עוד משפחתית ספורטיבית, לאנשים ומשפחות שרוצים קצת לצאת מהקווים, ומהשבלונות הקבועות של המשפחתיות האוטומטיות. ואפרופו אוטומטיות, תיבת ההילוכים של הגרסה הזו היא אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים.

הביצועים בגדול, הם ספורטיביים, המתלים מכוילים “על הצד הקשיח”, אבל אין כל תחושה של התרסקויות, לא בעיר, ובטח שלא בכבישים בינעירוניים, שם המכונית מגהצת את הכבישים בצורה יוצאת דופן, ומאיצה האצות ביניים מהנות ומהירות. איפה היא פחות מוצלחת? בהאצה מהמקום, יש מעין השהייה קטנה, ותיבת ההילוכים מושכים למעלה במעלה ההילוכים, והמומנט נעלם לו עם העלייה המהירה מדי בהילוכים. הפתרון המהיר הוא כמובן מעבר להעברת הילוכים ידנית, M, או שימוש בשיפטרים מאחורי ההגה, וגם, מסתבר, ישנה אפשרות ללחוץ לחיצה ארוכה על השיפטר השמאלי, וזה מאפשר סחיטה מרבית של כל הילוך, והנאה מרבית מהנהיגה.

 

LOGO BMW
לוגו BMW
M235i TEST
M235i

 

אז נוח בנסיעה, ושקט יחסית, כי את הכביש תשמעו קצת, ויש את גרגורי המנוע, שבכל שלב נעימים לאוזן, והתיבה מרגישה מצוינת במהירויות הגבוהות, והמנוע מאפשר ונותן עוד ועוד כוח והספק, עד הגבול שלי, הרגע בו אני כבר מפחדת ללחוץ עוד, והמכונית מבחינתה, אפשר להמשיך לשחק, במבחני אומץ ובחינת גבולות. ההיגוי של הב.מ.וו M235i הוא לעילה ולעילה, אני כל כך מעריכה מכוניות עם היגוי טוב, כי אין הרבה כאלה, אין. ואז כשנוהגים ברכב כזה אפשר ממש להעריך את זה.

אם בעיר, אם בסיבובים חדים, אם בתמרונים כאלה ואחרים. ההיגוי מצוין, והרכב יושב ואוחז מצוין את הכביש. אלה ביצועים של מכונית ספורטיבית.

 

M235i COUPE
לא קופה קלאסית. M235i

 

מילה על העיצוב של הרכב, יש כאלה שיאהבו, יש כאלה שפחות, הוא לא ב.מ.וו קלאסי, לא קופה ספורטיבי כמו שהייתי מעדיפה, אבל הוא מספיק נאה, וללא ספק הגרסה הספורטיבית המגרגרת שניצבת לפניי הופכת את כל החבילה הזו, יחד עם ואף על פי העיצוב של הרכב, לאטרקטיבית מספיק, בעיני.

מידות הרכב פרקטיות, ויחסית משפחתיות, עם תא מטען בנפח יפה של 430 ליטרים. עדיין מדובר בסדרה 2, לא הסדרה האולטימטיבית לפרקטיות או לצרכי משפחה. אם אתם יותר מ-4 נפשות, כמובן שכדאי להתקדם לממדים של הסדרה 3, והלאה לסדרה 5, אם יש לכם את התקציב. גרסת ההנעה הזו מייקרת משמעותית את הסדרה 2 הזו, למחוזות ה-400 אלף שקלים, (412 אלף שקלים, ליתר דיוק, ו-416,787 שקלים אחרי מע”מ ואגרת רישוי), כשהגרסה הפותחת של הדגם זולה בכמעט 200 אלף שקלים, 218i, מתחילה ב-269 אלף שקלים. הדילמה היא פרקטיות סמל וביצועים מול פרקטיות וסמל.

 

M235i INTERIOR
M235i תא נהג
ב.מ.וו M235i מחיר
עד משפחה של 4. ב.מ.וו M235i

ב.מ.וו מחיר

 

מה מבחינת אבזור?

 

מייאש אותי הסיפור הזה עם היעדר משטח טעינה לנייד בלא מעט דגמי ב.מ.וו. אין ברכב משטח טעינה כזה, כלומר יש את המשטח, את פד הטעינה עצמו, אך הטכנולוגיה אינה עובדת פה בארץ. כמה חבל. מבחינתי, זה באמת אבזור חובה ברכב – מרכב עממי, וכמובן שברכב ממותג יוקרה כמו BMW.

 

מה כן יש?

 

אבזור נוחות:

 

מבחוץ תבחינו בספויילר אחורי חמוד שמוסיף המון, שמשות אחוריות כהות, פגושים וחצאיות ספורטיביים, סאנרוף, גריל כליות מעוצב וחישוקי סגסוגת קלה ״19 (מידת צמיגים: 35R19/235), וערכת ניפוח. מבפנים, גימורים יוקרתיים, גלגל הגה Sport-M מצופה עור נאפה עם עיטורי כרום, דוושות M בגימור אלומיניום, מושבי Sport-M מתכווננים חשמלית עם זיכרונות במושב הנהג, ריפודי עור בצבע כתום ספורטיבי ומעורר מאד, פתיחה ונעילת דלתות ללא מפתח.

במרכז תא הנהג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’, ולוח מחוונים דיגיטלי צבעוני בגודל 10.25 אינץ’, שאני אישית מאד אוהבת את המראה שלו והתצוגה החדה ומודרנית שלו. יש מערכת שמע מתקדמת וטובה יותר מגרסאות הפתיחה של דגם הגראן קופה הזו, מערכת שמע HiFi הכוללת 10 רמקולים, מערכת פיקוד Touch iDrive לשליטה על מערכות הרכב, הפעלה קולית (BMW Hey) באנגלית, שאף פעם לא מצאתי צורך או עניין בה, מערכת ניווט מקורית עם תצוגת תלת ממד, חיבור לאפל CARPLAY, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשני אזורים עם פתחי אוויר מאחור, ועוד.

 

M235i BOOT
תא מטעם בנפח 430 ליטר. M235i

ב.מ.וו M

 

אבזור בטיחות:

 

חבילת בטיחות assistant Parking הכוללת:

חיישני חניה היקפיים
מצלמת נסיעה לאחור
חניה אוטומטית בלחיצת כפתור במקביל ובניצב
בלימה אוטומטית בחניה (עד 5 קמ”ש) בנסיעה לאחור
Assistant Reversing – זיכרון אוטומטי בלחיצת כפתור של תוואי מסלול הנסיעה. עד 50 מטר וסיוע בנסיעה לאחור החוזרת על אותו התוואי

 

חבילת Assistant Driving הכוללת:

התרעה בפני סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי
התרעה בפני רכב בשטח מת
התרעה בפני פגיעה בהולכי רגל / כלי רכב
סיוע בבלימה אוטומטית במהירויות עירוניות
התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לאחור
התרעה למניעת פגיעה מאחור
מערכת התראה בפני עייפות הנהג
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק, מעמידה עד 160 קמ”ש
התרעה וסיוע בבלימה אוטומטית בפני פגיעת כלי רכב במהירויות בין-עירוניות.

 

דירוג אבזור בטיחות ישראלי: 6 מתוך 8
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15

 

יפה מבפנים: ב.מ.וו M240i (מנוע 3 ל’) – סקירה וחוות דעת

ב.מ.וו M4 CSL בישראל: 2 יחידות בלבד החל מ-1,150,000 ₪

ב.מ.וו סדרה 7 בגרסת החשמלית בישראל – שיא הפאר ב-1,250,000 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight + 9 =