יונדאי איוניק 6 חשמלית (הנעה אחורית ברמת לוקשרי) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

יונדאי איוניק 6 מבחן
יונדאי איוניק 6

 

איוניק 6, משפחתית גדולה וחשמלית מבית יונדאי, הגיעה לאחרונה לישראל. מה יש לה להציע לנו פרט לעיצוב ייחודי שמושך המון מבטים אחריו? הכל במבחן שלפניכם 

 

היונדאי החדשה מבוססת על רצפה חשמלית ייעודית והיא מהווה חלופה בתצורת סדאן לרכב הפנאי החשמלי איוניק 5. אורכה 4.86 מטרים ובסיס הגלגלים שלה 2.95 מטרים, נתון שמרמז על מרווח פנימי מרשים. איוניק 6 מוצעת בישראל במספר גרסאות הנעה: מנוע יחיד המספק 151 כ”ס המשודך לזוג הגלגלים האחוריים, מנוע יחיד המספק 228 כ”ס המשודך לזוג הגלגלים האחוריים וגרסת הקצה, שכוללת זוג מנועים חשמליים בהספק משולב של 325 כ”ס המשודכים לארבעת הגלגלים. בגרסה הראשונה מותקנת סוללת 53 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 429 ק”מ ואילו הגרסה השנייה והשלישית מקבלות את האנרגיה באמצעות סוללת 77.4 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 614 ו-583 ק”מ בהתאמה.

 

יונדאי איוניק 6 מחיר
מושכת מבטים. יונדאי איוניק 6

 

עיצוב חיצוני

 

אפשר לכתוב כנראה מבחן שלם שיתמקד רק בעיצוב החיצוני של יונדאי איוניק 6. הוא בהחלט חריג, יש שיאהבו, יש שיגידו שהוא מוגזם, אך אין מי שיישאר אדיש. אחרי העיצוב של היונדאי איוניק 5, יונדאי הפתיעו עם עוד עיצוב לא שגרתי, והעובדה היותר לא שגרתית היא שבניגוד ליצרנים אחרים שנצמדים לקו עיצוב שמקשר בין הדגמים השונים, אין הרבה קשר בין עיצוב האיוניק 5 לאיוניק 6. העיצוב הזה הוא למעשה פונקציונאלי ועיקר תפקידו הוא לספק מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.22 לטובת טווח נסיעה מקסימאלי.

בין אם זה הסמל השטוח בחזית, פתחי האוורור בפגוש הקדמי שנסגרים כשאין צורך בקירור ונפתחים בעת הצורך, הכנף הכפולה מאחור, ידיות פתיחת הדלתות שנטמעות בדלתות הרכב, תצורת הפאסטבק, החישוקים האטומים כמעט לגמריי. הכל עוצב על מנת לשפר את האווירודינאמיות כלל שניתן והתוצאה בהחלט ייחודית בנוף המוטורי.

 

יונדאי איוניק 6 מחירון
תא נהג איוניק 6

 

 

תא הנוסעים

 

הדבר הראשון שבולט לעין כשנכנסים ליונדאי איוניק 6 הוא צבעו הבהיר של תא הנוסעים, שתורם לתחושת המרווח הפנימי. הצבע הבהיר נוכח החל בריפודי העור וכלה בדיפון הדלתות. זוג המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית והם כוללים חימום ואוורור. איכות החומרים אינה מהטובות שפגשנו: הפלסטיק שאינו מכוסה בדיפון רך ובהיר, קשה, וצבעו האפרורי אינו מזמין במיוחד. הדשבורד מציג עיצוב ייחודי והוא כולל לוח מחוונים שמתחבר בהרמוניה למסך המגע. מערכת בקרת האקלים נשלטת באמצעות בקרה נפרדת שכוללת מסך מגע, מה שמצריך הורדת המבט מהכביש לצורך תפעולה.

מבט מעלה חושף מראה אלקטרו-כרומטית (מתכהה אוטומטית) וגג שמש. מתחת למשענת היד שבין זוג המושבים הקדמיים תמצאו תא אחסון שמציע שני שקעי טעינה. מבט לצדדים חושף דיפוני דלתות מינימליסטיים ללא כל כפתורים. את החלונות תוכלו לפתוח ולסגור מהקונסולה המרכזית ורק חלון הנהג נפתח ונסגר בלחיצה קצרה ועמוקה. 

 

יונדאי איוניק 6 מידות
יונדאי איוניק 6 תא נוסעים
תא מטען יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 תא מטען
איוניק 6 פרנק
תא מטען קדמי. איוניק 6

 

מאחור מרווח הברכיים מצוין. לעומתו, מרווח הראש מצומצם יחסית לאנשים גבוהים וזאת עקב הגג המשתפל מטה. רגלי הנוסע השלישי ייהנו מרצפה שטוחה שמספקת מרווח רגליים מצוין. לטובת הנוסעים מוצעים חימום במושב, שני שקעי טעינה, פתחי מיזוג, כיסים בגב המושבים, ומשענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות. לחובתו של האבזור במושב האחורי רשמנו גוף תאורה אחד ולא תאורה אישית לכל נוסע כמקובל ברמת המחיר הזו. גם כאן, כמו בסביבת הנהג, איכות החומרים אמביוולנטית: מושבי עור מחד, ופלסטיקה זולה בדיפוני הדלת מאידך. 

תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי. הוא מציג פתח הטענה רחב אם כי צר בגובהו. חבל שמבנה הפאסטבק לא הסתיים בדלת חמישית. מתחת לרצפתו תמצאו ערכת ניפוח ותאים לכבלי טעינה. נפחו: 401 ליטר. במידה וזה לא מספיק, בחזית תמצאו תא מטען נוסף המסוגל להכיל 45 ליטר נוספים.

 

IONIQ 6
יונדאי איוניק 6 הנעה אחורית

 

נוהגים

 

את האיוניק 6 בגרסת המבחן מניע מנוע חשמלי המפיק 228 כ”ס ומומנט של 35.6 קג”מ. המנוע משודך לזוג הגלגלים האחוריים. כמקובל ברכב חשמלי הכח מגיע באופן מיידי והאיוניק 6, במיוחד במצב נהיגה Sport, מספקת תאוצות טובות למדי שמתורגמות ל-7.4 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 185 קמ”ש. לאיוניק 6 משקל עצמי לא נמוך: קצת מעל 1.9 טון שמטופלים על ידי מתלים קונבנציונאליים (קרי – לא אדפטיביים), וזה מורגש. נוחות הנסיעה בעיר טובה, תורמים לכך צמיגים בחתך גבוה יחסית של 55, אך כשהקצב עולה האיוניק רוכנת, אינה מדויקת, מרגישים איך דופן הצמיג “נמרחת” על הכביש והבטחון אינו גבוה, לא רק ביחס לרכבי סדאן, אלא גם ביחס לרכבי פנאי בהם נהגנו לאחרונה.

בפניות הדוקות, כרכב הנעה אחורית, האיוניק 6 מסוגל להדק את קו הפניה תחת לחיצה הגונה על הדוושה הימנית. ביטול בקרות יאפשר להחליק על הצד אך כאן שוב המשקל העצמי ינענע את החלק האחורי בצורה שאינה מזמינה משחקים מסוג זה. מסתבר שאת הפיזיקה, שבמקרה הזה שוקלת 1.9 טון, קשה לנצח באמצעות מתלים קונבנציונאליים. בשיוט בכביש המהיר השקט נשמר בתא הנוסעים, המושבים נוחים וקל לגמוע עם האיוניק 6 מרחקים ארוכים.

כמה ארוכים? למרות טווח מוצהר (WLPT) של 618 ק”מ, הטווח הריאלי במבחן שלנו נע בין 450 ל-500 ק”מ בנסיעה משולבת, כתלות בשימוש מושכל במשוטי הבלימה הרגנרטיבית שמותקנים מאחורי ההגה. נסיעה במהירות גבוהה עם רגל כבדה על כביש שש תקצץ את הטווח בעוד כמה עשרות קילומטרים, כמקובל ברכבים חשמליים. 

 

hyundai ioniq 6
אז מה עדיף ioniq 5 או ioniq 6?
איוניק 6 סקירה חוות דעת
איוניק 6 מבחן דרכים

 

לסיכום

 

יונדאי איוניק 6 מציגה עיצוב ייחודי, אבזור עשיר וטווח נסיעה מהטוב בסגמנט. לחובתה רשמנו נוחות והנהגות כביש נמוכה מהציפיות ואיכות פלסטיקה בתא הנוסעים שאינה עולה בקנה אחד עם רכבים ברמת המחיר הזו. על מנת לרכוש את הגרסה הנבחנת, רוכשי האיוניק 6 יאלצו להפרד מ-259 אלף שקלים. האם היא תהפוך ללהיט מכירות? יכול להיות שרוב הלקוחות יעדיפו לרכוש ברמת המחיר הזו את האיוניק 5, כדי שגם הם, כמו השכנים שלהם, יוכלו “לשבת גבוה על הכביש”. 

 

טווח המחירים רחב: 214 אלף שקלים לגרסת הכניסה ו-286 אלף שקלים לגרסה הבכירה. למבחן הדרכים שלנו קיבלנו את גרסת הביניים ברמת גימור Luxury, שמחירה עומד על 259 אלף שקלים. 

 

יונדאי ioniq 6 גלריה:

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 1 =