הסיני הכי אירופאי שנחת פה: זיקר 001 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

זיקר 001 מחיר
זיקר 001

 

מותג חשמלי נוסף מצטרף אלינו, עם ייחוס “משפחתי” מעניין – היצרנית שלו היא קונצרן ג’ילי הסיני, הגדול. ומצד שני, יש את מטה העיצוב השוודי, שדואג לעיצוב הדגמים, ביניהם גם פולסטאר ולינק אנד קו. חדי העין שמו לב, כמה החזית של הזיקר מזכירה את דגם הפלאג אין לינק אנד קו 01. באיחור מה, נחת אצלנו בישראל המותג החדש – זיקר, ושני דגמים חשמליים חדשים, 001 וזיקר X.

זיקר 001 הוא דגם בעיצוב קופה מרשים מאד, רכב ארוך (5 מ’) ורחב, עם בסיס גלגלים של 3 מטרים. הגג, שהוא כולו סאנרוף פנוראמי משתפל לאחור, בצבע שחור, שתוחם את צבע המרכב הכתום בוהק ובולט. בכל זווית שמסתכלים, מתגלה חיה חשמלית מיוחדת למדי. אמרתי כתום, וגיליתי בעצם שרכב המבחן הוא ברמת הגימור הבכירה “קריפטון”, השלישית מלמעלה, מבין 3 רמות אבזור קיימות. ה-ZEEKR 001 משווק אצלנו בארבעה צבעים, והצבע הכתום המיוחד, Speed Orange, בלעדי לרמת הגימור הזו – Krypton.

 

זיקר 001 קריפטון
רמת גימור בכירה מתוך 3. זיקר 001 קריפטון

 

הרמות מתחילות בגרסה צנועה יותר, אבל לא חלשה או נחותה כלל וכלל – גרסת Long Range עם מנוע יחיד, הנעה אחורית, 272 כ”ס, וטווח מוצהר עד 620 ק”מ. גרסת ה-Performance שכבר כוללת שני מנועים, הנעה כפולה, 544 כ”ס, והאצה של 3.8 שניות, עם טווח מוצהר של עד 590 ק”מ, וה-Krypton, קריפטון, שלפניי, שכוללת אותו מפרט ביצועים כמו הפרפורמנס, אבל בה יש עוד כמה תוספות מפנקות, כמו מתלי אוויר, עיסוי במושבים, חישוקי סגסוגת בעיצוב ייחודי, מערכת שמע טובה מאד של Yamaha… ועוד.

מסך המולטימדיה הענק של ה001 הוא הלב הפועם של הרכב, במרכז תא הנהג, מסך ענק 15.4 אינץ’, של אפשרויות, ותתי הגדרות, וכיוונים, ואלף דברים, עד שהתחילו לעלות לי געגועים לפשטות של פעם, פעם של לפני שנתיים שלוש, כן? כי מה שנהיה עכשיו זה פשוט פסיכי. ב-3 ימים עם הרכב השתמשתי באולי 20 אפשרויות כיוון /הגדרה מתוך מאות אפשרויות. למה צריך יותר מזה, לא ברור. מי רוצה בכל הטכנולוגיה הזו? כנראה שדיי הרבה אנשים, שקנו את הרכב לפני שהגיע לארץ, ולפני שידעו מה המחיר שלו, שמו מקדמה, וחיכו שהאונייה תתחמק מהחות’ים, ותגיע לארץ עם הזיקר שלהם.

 

זיקר 001 קריפטון מבחן
זיקר 001 קריפטון סקירה וחוות דעת

זיקר ישראל

 

גרסת הקריפטון מהירה וחזקה בצורה יוצאת דופן, רוב הנסיעה הייתי חייבת לנסוע במצב “אקו” חסכוני, גם כדי שהטווח ירד לאט ובהיגיון, כי הרכב חזק ויכול לאכול את הסוללה מהר. וגם כי הרכב מהיר/זריז וחזק מאד, ורציתי שהתגובה של המצערת תהיה כמה שיותר עדינה/אפתית. לחצתי פעם אחת על מצב הספורט, והרגשתי שזה לא מצב נהיגה שפוי. הרכב “דוחף” קדימה כאילו הוא רדוף, וההרגשה היא כאילו החשמל עובד דרכי… זה היה יותר מדי, ומיותר, אם תשאלו אותי. אף אחד לא צריך את כל הכוח הזה, לא ביום יום, ולא בכלל. אולי לפעם ב… במסלול. אחד הדברים המרשימים, בידוד הרעשים, במהירות גבוהה, ביום עם רוח חזקה למדי. מרשים. את נוחות הנסיעה האופטימלית כאמור, השגתי במצב מתלים אמצעי – סטנדרטי, ומצב אקו.

 

רכב חשמלי חדש
אבא סיני, עיצוב שוודי. זיקר
רכב חשמלי מומלץ
מותג חדש מבית ג’ילי
זיקר רכב
טווח ריאלי משולב 500 ק”מ

 

הגענו לסוללה – הכי חשוב, ה-001 ZEEKR מגיעה עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת 100 קוט”ש, המשתייכת לדור חדש של סוללות CATL, שהיצרן מצהיר שהן עמידות לאורך זמן ארוך, ומפחיתות ממשקל הסוללה, האויב הגדול של כל רכב חשמלי (משקל). הרכב יכול להטען בטעינה מהירה DC עד 200 קילוואט, ומ-0 ל-80% ב-30 דקות. טעינה ביתית AC איטית, עד 22 קילוואט, תמשך מספר שעות. טעינה של 11 קילוואט תמשך לילה שלם. הטווח הריאלי בעיר הוא 550 ק”מ, וטווח ריאלי משולב יכול להגיע ל500 ק”מ. הרבה תלוי ברגל שלכם. בעיר הטווח כמעט ולא זז (עד 50-60 קמ”ש). ברגע שעוברים את ה-100-110 קמ”ש מחוץ לעיר, הטווח מתחיל לברוח, וכפי שאמרתי, בחרתי במצב הנהיגה “אקו” החסכוני, כדי לשמור על הטווח ועל הביצועים רגועים.

מבחינת נוחות, הרכב משנה את גובה המרכב לפי אופי התוואי, ואני מעדיפה את הרכב מעט יותר גבוה, כי כשהוא במצב הכי נמוך, נוחות הנסיעה נמוכה וקשיחה מדי. אתם יכולים לשחק עם כל אפשרויות הנוחות, מתלים אדפטיביים, ומצב נהיגה, ולהתאים לכם את השילוב באופטימלי עבורכם.

 

זיקר 001 רמות גימור
זיקר 001 קריפטון תא נהג
זיקר 001 מידות
זיקר 001 תא נוסעים
זיקר תא מטען
זיקר 001 תא מטען

 

אבזור בתא הנהג והנוסעים:

 

מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים וניתנים לכיוון חשמלי ב-12 מצבים שונים כסטנדרט, ובדגם ה-Krypton הנבחן, למושבים הקדמיים יש ארבעה מצבי עיסוי בשלוש רמות עוצמה. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל “8.8, ההגה כולל מתגי מגע נחמדים וייחודיים, יש תצוגת עילית Head-Up בגודל “14.7 המקרינה מידע חשוב על השמשה הקדמית, כולל את כיוונים/חצים של מערכת הניווט. עוזר מאד מול העיניים. במרכז תא הנהג ממוקם מסך המולטימדיה עם מסך מגע בגודל “15.4, עם קישוריות לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד ללא כבל. בדגם ה-Krypton משולב מאחור מסך מגע נוסף, בגודל “5.7. ויש גם עוזרת קולית נחמדה (Hey ZEEKR), שנעזרתי בה פעמים בודדות, להדליק את הרדיו, כשלא היה לי כוח לחפש את האפליקציה של הרדיו בין כל האפליקציות והגדרות, והיא גם יודעת לפתוח חלונות ועוד. אבזור שלראשונה לא הרגשתי בחסרונו – שיפטרים מאחורי ההגה.

 

זיקר 001 מולטימדיה
מסך 15.4 אינץ’. זיקר 001 קריפטון
זיקר מסך
מסך תפעול במושב האחורי. זיקר 001
זיקר 001 קריפטון מחיר
גימורי נחושת. זיקר 001 קריפטון

 

כן, צריך לציין שהנדסת האנוש ברכב קצת… אחרת, הווליום של הרכב נמצא בין הידיים של הנהג והנוסע, במיקום נמוך ופחות נגיש, ומשום שהמתגים על גבי ההגה פחות ברורים, לא השתמשתי בהם כמעט. אני מאמינה שמתגים בולטים, כמו כפתור הגברת השמע צריכים להיות סופר נגישים, אחרת אתם צריכים להתאים את עצמכם לרכב, ולא ההיפך.

 

מערכות בטיחות:

 

יש שתי מערכות בטיחות, זיהוי תמרורים (והתרעה על מהירות גבוהה מהתמרור), והתרעה על מצב עירנות נהג שצריכות לעבור עדכון מהאוויר בקרוב, ולכן, התבקשנו לכבות אותן מדי תחילת נסיעה, כדי שלא יציקו לנו ויתריעו סתם. אבל יש עוד הרבה מערכות בטיחות ויחד איתן עוד התראות, אחת הבולטות היא מערכת שמירת נתיב, שפועלת באופן אגרסיבי מאד, וגם מתריעה במקביל עם צלילי אזהרה. אפשר לכבות אותה, או להשאיר רק צליל התראה ללא התיקון האגרסיבי. אפשר לכבות כמעט כל מערכת בטיחות ברכב, אבל דווקא אותה, עם כל זה שהיא מציקה, היא חשובה מאד, ויכולה לתקן אתכם בשניות חשובות שאתם מוסחים.

 

זיקר דגמים
זיקר

זיקר חישוקים

 

האם לרכב הזה יש נשמה? הייתה לי שיחה עם מכר וותיק, שזרק משפט שגרם לי לחשוב על הזיקר בצורה מעמיקה יותר, ולתהות האם באמת לרכב הזה אין נשמה…? כמו של הרכבים של פעם?. אני חושבת שלהרבה דגמים חשמליים שפגשתי לאחרונה, באמת אין, בכלל. אבל דווקא לזיקר 001 יש ניצוץ קטן מזה. אם אני אנסה בכל זאת, לעשות איזשהו סדר בבלאגן הדגמים והמותגים החדשים שנחתו אצלינו בישראל, זיקר הוא אחד ממותגי הרכב החשמליים הטובים שהגיעו, והזיקר 001 וגם זיקר X הם הדבר הכי קרוב לרכב אירופאי טכנולוגי/יוקרתי, והכי רחוק מסיני שהרגשתי לאחרונה, בין עשרות מבחני דרכים למכוניות סיניות. וזו חתיכת מחמאה.

 

וולוגים וסקירות חדשות: זיקר 001 ו-X ג’יפ אוונג’ר ולקסוס LM

זיקר עם שני דגמים ראשונים בישראל: X ו-001 מ-185,000 שקלים

זיקר ישראל פותחת לקהל הרחב אתר ייעודי להזמנה מוקדמת

זיקר בישראל: לקראת השקת המותג שורת מינויים להנהלת החברה

יבואנית ג’ילי לישראל (גיאו-מוביליטי) תייבא לארץ גם את דגמי זיקר

אקספנג P7 (גרסת פרפורמנס – הנעה כפולה) סקירה וחוות דעת

 

גלריה:

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − fourteen =