הפורשה הישנה ביותר עומדת למכירה פומבית – 20 מיליון דולר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורשה טייפ 64 היחידה מסוגה ששרדה, עברה את מלחמת העולם השנייה בחתיכה אחת, שימשה כמכונית מירוצים ותעמוד למכירה פומבית במחיר 20 מיליון דולר

הפורשה הישנה ביותר עומדת למכירה פומבית – 20 מיליון דולר. טייפ 64

מדובר בפורשה טייפ 64, מכונית מירוצים מודל 1940, שיוצרה על ידי פרי פורשה, בנו של פרדיננד פורשה, מייסד פורשה, והמכונית היחידה ששרדה מדגם זה. היא מכונה כפיסה המוטורית הכי חשובה ששרדה בתחום הרכב, וקשה להתווכח עם האמירה הזו מכיוון שזו הפורשה העתיקה ביותר ששרדה עד ימינו אנו, ואפילו שרה את מלחמת העולם השנייה.

פרדיננד פורשה עיצב את הטייפ 64 במיוחד לתחרות מירוץ שתוכננה לצאת מרומא לברלין ב-1939 “מירוץ 1500 הקילומטרים”. הרכב יוצר ועוצב בהשראת החיפושית של פולקסווגן, אך הגוף מעוצב אחרת, עשוי אלומיניום, והמנוע, מנוע 4 צילנדרים, עם, תחזיקו חזק, 32 כ”ס.

המירוץ לא התקיים מעולם, הפלישה הנאצית לפולין בספטמבר 1939 טרפה את הקלפים, מי כמונו יודע… הטייפ 64 הייתה המכונית היחידה ששרדה ועברה לידיים גרמניות. פרי, הבן של פרדיננד בנה עוד 2, אך אחת עברה תאונה קשה, והשנייה לא שרדה את המלחמה השנייה.

רוב ימיה שימשה כמכונית מירוצים. פורשה טייפ 64

אחרי המלחמה הגיעה הפורשה טייפ 64 לידיו של מעצב המכוניות האיטלקי פינין פארינה באטיסטה, ששיחזר חלקים ממנה ושיקם אותה. ב-1949 זו נתקנתה על ידי נהג מירוצים אוסטרי, ואחרי מותו הרכב נמכר להיסטוריון גרמני – לחקר מורשת פורשה.

הרכב יועמד למכירה במונטרי, בסכום של לפחות 20 מיליון דולר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 3 =