טויוטה לנד קרוזר החדש 2024-25 פרטים נוספים ויש תאריך הגעה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה לנד קרוזר 250 החדש חוזר עם עיצוב חדש, פלטפורמת GA-F של טויוטה, עם שלדת סולם חדשה. בדור החדש יקבל מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר בפיתוח חדש עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה 8 הילוכים, היגוי חשמלי ומערכת חדשה לניתוק המוט המייצב. יגיע אלינו בחודש ספטמבר-אוקטובר השנה 

 

טויוטה חושפת את הפרטים המלאים אודות רכב השטח הפופולרי שלה, שצפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

הלנד קרוזר נולד לפני 72 שנים, והפך לאייקון שטח קשוח – רכב שמגיע לכל מקום ובעל מוניטין אמינות גבוה, ועמידות גבוהה. דגם ה- Light Duty הראשון, הידוע גם בשם “פראדו”, הצטרף להיצע הדגמים העולמי של הלנד קרוזר בשנת 1985. בפיתוח סדרת 250 התקבלה החלטה מודעת להחזיר את הלנד קרוזר למקורות, ולהתמקד בתכונות הבסיסיות שלו. זה ניכר בעיצוב המשלב את המורשת של הלנד קרוזר עם מודרניות.

נכון ליוני 2023, נמכרו מדגם זה 11.3 מיליון רכבים ביותר מ-170 מדינות ואזורים, ובישראל נמכרו עד כה קרוב לכ-30 אלף רכבי לנד קרוזר. 

הדגם של 2024 חדש לחלוטין, המבוסס על פלטפורמת GA-F ושלדת סולם חדשה, פונקציונליות גבוהה להובלת נוסעים ומטען, שדה ראייה משופר לנהג, טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות מתקדמות, מולטימדיה חדשנית, יכולות OTA (עדכון מהאוויר, ועוד.

 

לנד קרוזר
לנד קרוזר החדש 2024

 

עיצוב חדש

העיצוב החיצוני של הלנד קרוזר עם הגזרה הקלאסית, מזכירה את הקווים הכלליים של דגמי הלנד קרוזר המוקדמים עם השפעה ברורה של דגמי לנד קרוזר מסדרה 40 ו-70 – ציר אופקי חזק, מכסה מנוע ארוך, שמשה ניצבת, שלוחה קדמית קצרה וקשתות גלגלים ייחודיות בצורת טרפז. הפרופורציות נאמנות למורשת העיצובית עם תא נוסעים מרובע מאחורי הציר האנכי של הרכב כדי להעניק מרחב פנימי ונוחות כאחד. האורך הכולל של הרכב הוא 4,925 מ”מ, רוחבו 1,980 מ”מ וגובהו 2,850 מ”מ. בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ”מ. 

בתכנון העיצוב ניתנה עדיפות לשדה ראייה הטוב ביותר עבור הנהג קדימה ולצדדים שנוצר בעזרת מכסה מנוע עם צדדים מורמים, וחלק מרכזי מונמך המשפר את שדה הראייה לפנים, ומפחית שטחים מתים מול הרכב. העיצוב החיצוני כולל שורה של פרטים המחזקים את הביצועים האווירודינמיים, כמו תריס בגריל העליון שנסגר במהירויות גבוהות כדי למנוע זרימת אוויר לתוך תא המנוע. 

 

טויוטה לנד קרוזר 2024
טויוטה לנד קרוזר 2024 תא נהג

 

העיצוב הפנימי פונקציונלי שמתאים לנהיגה בשטח תוך דגש על עמידות, איכות ואמצעים להפחתת עייפות. פנים הרכב מתאפיין במראה אחיד, עם איכות חומרים טובה, תחושה ומראה המשדרים אופי חזק. האזורים הפונקציונליים שטוחים וקשים, ונקודות המגע רכות ועבות ובעלות תחושה של נפח. לוח השעונים של הנהג ומסך המולטימדיה הוצבו גבוה, ואזור הקונסולה רחב – מאפיין מוכר של הלנד קרוזר – שומר על בקרי הנהיגה קרובים בהישג יד להפעלה אינטואיטיבית. לוח המחוונים הדיגיטלי (7 או 12.3 אינץ’ בהתאם לדרגת הגימור) כולל שעונים ונתונים בגרפיקה חדה וברורה בכל תנאי התאורה. הגישה למערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מסך מגע עם רזולוציה גבוהה (9 או 12.3 אינץ’). שילוב לוח המחוונים והצג המרכזי בתוך לוח המכשירים הגדול כדי להעניק מראה זורם יותר. 

הצורה הפיזית של המתגים וכן אופן ההפעלה שלהם אוחדו למתג פשוט או בקרי לחיצה, זאת כדי שהנהג יוכל להפעילם בקלות מבלי להסיט את מבטו מההגה או לשנות תנוחה. לוח השעונים והדיפונים בחלק העליון של הדלת מתאפיינים גם הם בקווים בולטים, כדי להקל על התמצאות הרכב בתנאים מאתגרים ויוצרים סביבה פתוחה של תא הנוסעים עם שדה ראייה רחב החוצה לכל נוסעי הרכב. 

 

לנד קרוזר מחיר

 

יש ריפוד לברכיים ופאנלים מרופדים של הדלתות להגנה בתנאי שטח קשים, וחלקו העליון של פאנל הדלת מתאפיין בפרופיל שקוע כדי שהנהג יוכל להזיז את המרפק בחופשיות. עיצוב ההגה החדש משקף את הסגנון החיצוני, עם פתחי חישורים רחבים שעוזרים למנוע מהאצבעות להיפצע במקרה של תנועה חדה של ההגה. 

 

טויוטה לנד קרוזר החדש מציע גרסה של חמישה או שבעה מושבים. המושבים הקדמיים בעיצוב חדש המעניק תמיכה גבוהה בנהיגה בשטח ואלה מתכוונים חשמלית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ב-8 צורות ויש בו כרית מתרחבת (ידנית) המעניקה 50 מ”מ נוספים של תמיכה לאגן הירכיים. עיצוב המושב מונע יצירת חריץ בין כרית ההרחבה וכרית הריפוד המרכזית לתמיכה רצופה. למושבים הקדמיים החדשים משענת גב דקה יותר, שמשפרת את המרווח לרגליים ולברכיים לנוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור משולב. 

שורת המושבים השנייה מציעה סידור מושבים בחלוקה של 60:40, ובדגם של 7 מושבים השורה השלישית כוללת שני מושבים שניתן לקפל באופן ידני או חשמלי, תלוי ברמת הגימור. תקרה חדשה ופשוטה מגבירה את תחושת המרחב, עם אפשרות של חלון גג נפתח או גג פנורמי גדול שמשתרע מעל שורת המושבים השנייה 

בגרסת ה- 5 מושבים של הלנד קרוזר החדש, שטח תא המטען עם רצפה שטוחה הוא ארוך ורחב יותר מהדגם הנוכחי. בגרסת ה-7 מושבים תא המטען רחב יותר, אך האורך נותר ללא שינוי כאשר משתמשים בשורת המושבים השלישית. 

 

טויוטה לנד קרוזר החדש
יחידת הנעה חדשה. לנד קרוזר 2024

 

יחידת ההנעה

הלנד קרוזר החדש מגיע עם מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שתוכנן מחדש לתמרון משופר ואיזון בין חיסכון בדלק לביצועים. יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ”ק, כוללת ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה מרובת שסתומים, המייצרת 204 כ”ס ב-3000 סל”ד, והיא משודכת לתיבת הילוכים Direct Shift אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות שנועדה לשפר את ביצועי הנהיגה, החיסכון בדלק, ורעשי המנוע. המומנט המירבי, הוא 51 קג”מ, בין 1,600 ל-2,800 סל”ד. הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק”ג.\

 

 

נוחות וביצועים

הלנד קרוזר מתאים ליום יום, בזכות שיפור בעיר, מעבר ליתרונותיו בשטח. הבסיס לביצועים הוא פלטפורמה GA-F ושלדה חדשה. הפלטפורמה מעניקה למבנה חוזק וקשיחות משמעותית, שמושגים באמצעות שילוב של שיטות בנייה ממוקדת. נעשה שימוש ביריעת פלדה עבה וחומרים בעלי חוזק מתיחה גבוה במקומות אסטרטגיים בכל השלדה כדי להבטיח חוזק רב. קשיחות המומנט הכוללת של השלדה גדלה ב-50%, בעוד שקשיחות השלדה והמרכב יחד עלו ב-30%. הרכב מגיב ונע בדיוק כמו שהנהג מתכוון.

זהו הלנד קרוזר הראשון שמאובזר בהגה כוח חשמלי (EPS). בהשוואה למערכת הידראולית, מערכת הגה כוח חשמלי מפחיתה את כמות התנועות החדות שיכולות להתרחש בנהיגה בתנאי דרך קשים ומעניקה היגוי ישיר וחלק יותר ותמרון קל יותר בכל המהירויות. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשר גם לכלול מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב (Lane Tracing Assist) כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג Toyota Safety Sense.

המבנה הקשיח של הלנד קרוזר 250 החדש מעניק הגנה חזקה במקרה של התנגשות. בנוסף לזה, יש מערכות Toyota Teammate שעוזרות למנוע תאונות ומספקות הגנה לנוסעים ברכב במקרה של התנגשות בלתי נמנעת. 

 

טויוטה לנד קרוזר 7 מקומות
גרסאות 5 או 7 מקומות. לנד קרוזר 2024

 

חבילת הבטיחות כוללת את הדור המתקדם של Toyota Safety Sense עם חומרה משופרת שמגבירה את זיהוי סכנה לתאונות. יש הרחבה של מערכת קדם התנגשות שכוללת כעת תמיכה במניעת התנגשות בצומת; דיכוי האצה, שמגיב לשימוש פתאומי במצערת בנהיגה במהירות נמוכה; וסיוע בהיגוי בחירום. סיוע אקטיבי בפניות מעניק תמיכה נוספת במהירות נמוכה, מזהה סכנות כגון רכבים חונים והולכי רגל על הכביש ומסייע בהיגוי חלק והאטה כאשר מתקרבים לרכב לפנים או נוהגים בעקומה. תכונות חדשות נוספות כוללות מערכת עצירת נהיגה בחירום (EDSS) ומערכת אזהרת יציאה בטוחה מתריעה אם יש סכנה שהדלת תיפתח כאשר מתקרב מאחור רכב או אופנוע. ניתן לעדכן את מערכות Toyota Safety Sense בעזרת שדרוגי תוכנה דרך האוויר OTA, כך שמערכות הרכב מעודכנות תמיד, ללא צורך לקחת את הרכב למרכז שירות. 

בטויוטה לנד קרוזר החדש נעשה שימוש במערכת בלמים חדשה שנשלטת אוטומטית, בהתאם לכוונות הנהג. השליטה, הביצועים והקשיחות שופרו כדי להשיג תחושת בלימה טבעית ולינארית. מערכת לחץ לפי דרישה באמצעות יחידת בקרת יציבות רכב רב-תכליתית פועלת בנוסף למערכת לחץ קונבנציונלית ומשפרת את תחושת הבלימה. בקרת בלימה משלבת בין כוח בלימה הידראולי לבין כוח בלימה רגנרטיבית מהמנוע. 

 

לנד קרוזר החדש

 

שטח

 

הלנד קרוזר יכול להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים, תוך שמירה על נוחות הנסיעה, ננקטו אמצעים רבים כדי למנוע רעש ורטט בדרך. בעת הפיתוח צומצמו למינימום מספר הנקודות שבהן רעש יכול להיכנס לתא הנוסעים ופותח עיצוב מרכב על השלדה שמייצר פחות רעש, זאת לצד זיהוי והפחתת מקורות רעש ושיפורים רבים בתחום זה לאורך הדגם. צעדים נוספים תורמים להבטחת נסיעה נוחה, ביניהם הגברת הקשיחות בפלטפורמת GA-F. 

הלנד קרוזר החדש הוא הדגם הראשון של טויוטה שעושה שימוש במנגנון לניתוק המוט המייצבStabiliser Disconnect Mechanism (SDM) הטומן בחובו יתרון כפול – שיפור הביצועים בשטח ונסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים. 

בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select (MTS מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית כך שיענו על הדרישות של תרחישי נסיעת שטח שונים.

מוניטור תצוגה פנורמית (Panoramic View Monitor (PVM של הלנד קרוזר מעניק מבט מלא על האזור בסביבה המיידית של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח  (Multi-Terrain Monitor (MTM מראה את הנעשה מתחת לרכב כדי לעזור בתמרון מדויק בתנאי שטח מאתגרים.

פרטים מלאים אודות הגרסאות ורמות הגימור הצפויות להיות זמינות בישראל ימסרו לקראת השקת הרכב ברבעון השלישי של השנה. 

 

השקה: טויוטה לנד קרוזר 2018

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − eleven =