טויוטה תספק ניידות מבוססת מימן במשחקים האולימפיים פריז 2024

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה מיראי
מכונית המימן של טויוטה. מיראי

 

טויוטה תספק “ניידות בת-קיימא” מבוססת מימן במשחקים האולימפיים והפראלימפיים פריז 2024

 

טויוטה, שותפת הניידות העולמית של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) והוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC), חושפת את תפיסת הניידות שלה לפריז 2024. טויוטה תספק פתרונות ניידות בת קיימא לספורטאים, עובדים, מתנדבים, כלי תקשורת וצופים תוך התמקדות בהכלה, קיימות וניידות לכולם – ערכים המשותפים לטויוטה, לוועד האולימפי ולוועדה המארגנת של המשחקים.

לפי פילוסופיית Ever Better Mobility for All של טויוטה, חופש התנועה הוא בסיסי ליצירת חברה מגוונת. טויוטה בדרכה להפוך לחברת ניידות, הפועלת לצמצום מכשולים לתנועה עבור כל אחד ואחת, ללא קשר ליכולות הפיזיות. פריז 2024 תהיה הדגמה חיה למה שניתן להשיג כאשר עובדים יחד למען חברה טובה יותר וחלון הראווה החדשני ביותר של ניידות מכלילה ובת קיימא. 

יושיהירו נקאטה, נשיא ומנכ”ל, Toyota Motor Europe (TBC) – “כשכולם חופשיים לנוע, אנחנו צעד אחד קרוב יותר לחברה מכילה ובת קיימא שטויוטה מחויבת לבנות. זו המשמעות של ‘ניידות לכולם’ עבורנו בטויוטה. אנו חולקים חזון זה עם הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי הבינלאומיים. אנחנו רוצים לתמוך בספורטאים שמקדישים את חייהם לספורט ולהסיר חסמים כדי לממש את חופש התנועה שלהם”. 

 

ניידות
פתרונות הניידות של טויוטה

 

הבטחת “ניידות לכולם”

 

במהלך המשחקים האולימפיים והפראלימפיים פריז 2024, טויוטה תספק פתרונות שיאפשרו תנועה קלה לכולם, כולל מוצרי ניידות אישיים וקבוצתיים: החברה צפויה להציג במשחקים האולימפיים כ-250 כלי רכב חשמליים אישיים – C+walkS (במצב ישיבה) ו-C+walkT (במצב עמידה). לשניהם מהירות מרבית של 6 קמ”ש והם מופעלים עם מערכות גילוי מכשולים קדמיות כדי להבטיח את בטיחות הנהגים והסובבים אותם. למשתמשים בכיסאות גלגלים, טויוטה תספק גם e-pullers למשיכת כיסאות גלגלים, חלקם יהיו זמינים ברחבי פריז ובכפר האולימפי וחלקם במהלך טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים כדי להבטיח נגישות נוחה של ספורטאים בכיסאות גלגלים. 

כדי להבטיח גישה הוגנת וקלה לפתרונות מיקרו-ניידות אישיים בכפר הפראלימפי, טויוטה תציע אותם כשירות ניידות שיתופית המופעל על ידי אפליקציית KINTO Share לנייד. כך יתאפשר מקסום של השימוש בהם על ידי הספורטאים הפראלימפיים והצוות, כמו גם סיוע לתפעול יעיל יותר.

טויוטה תפרוס כ-250 רכבי הסעות חשמלייםAccessible People Movers  (APM) המיועדים עבור “המייל האחרון”. בהתבסס על ההצלחה במשחקי טוקיו 2020, ה-APM החדש עוצב מחדש ונבנה באירופה מתוך מחשבה על רוח ההכלה. רכבים אלו נועדו לתמוך בכל המשתמשים בכיסאות גלגלים ובנוסף הם ישמשו להובלה של סחורות קטנות ברחבי העיר וכרכבי סיוע בחירום. בנוסף, טויוטה תספק גם 150 רכבים חשמליים נגישים לכיסאות גלגלים מסוג Proace TOYOTA. לאחר פריז 2024, כל כלי הרכב יישארו באזור פריז, שם הם ישמשו לצורך הספקת שירותי תחבורה אישיים מיוחדים לאנשים בכיסאות גלגלים. 

 

תחבורה אישית
שירותי תחבורה אישיים מיוחדים

 

קיימות

קיימות היא חלק מהמחויבות של טויוטה לסביבה -השגת ניטרליות פחמנית עד 2050 וברמה האירופאית עד 2040. זו הסיבה ששילוב כלי רכב חשמליים שונים נמצא בליבת הצי של טויוטה בפריז 2024. 

בסך הכל, טויוטה תספק יותר מ-2,650 רכבי נוסעים לשימוש במהלך פריז 2024, מתוכם 150 נגישים לכיסאות גלגלים. לכ-60% מהצי יהיו אפס פליטות מזהמים. במהלך המשחקים טויוטה תספק 500 רכבים מבוססי הנעת מימן כדי לאפשר תנועה המאופיינת באפס פליטת מזהמים עבור ספורטאים, מארגנים ומתנדבים כאחד. לאחר המשחקים, כל כלי הרכב יצטרפו לצי מוניות המימן הקיים בפריז, ובכך יגדילו את מספרם ל- 1,500. בנוסף, טויוטה תביא לעיר גם כ-1,000 כלי רכב היברידיים (HEV) והיברידיים נטענים (PHEV) –  כולל RAV4 (בגרסה היברידית ונטענת), כמו גם קורולה סטיישן, יאריס קרוס והיילנדר, כולם בטכנולוגיה היברידית. 

יתר על כן, את הצי הרשמי ישלימו כלי רכב נוספים המחוברים באמצעות שירות הרכב השיתופי של טויוטה KINTO במטרה להעניק למשתתפים גמישות רבה עוד יותר לנוע. בסך הכל, טויוטה שואפת להפחית את פליטת הפחמן של כלי הרכב במשחקי פריז 2024 ב-50% בהשוואה למשחקים הקודמים. כמעט 60% מכל הצי של טויוטה צפוי להיות מיוצר באירופה ובכלל זה 37% בצרפת.

בשנים האחרונות טויוטה העולמית מובילה את חזון ה- LET’S GO BEYOND שמשמעותו מחויבות ארוכת טווח למען הסביבה והחברה. כך למשל במסגרת תחרות ISRAEL EARTH PRIZE שמובילה טויוטה ישראל, החברה תעניק בסך הכל כ-5 מיליון שקלים למימון וקידום פתרונות פורצי דרך לשיפור הסביבה בישראל . 

 

מימן טויוטה

 

ניידות מימן 

טויוטה מאמינה שמימן הוא עמוד תווך מרכזי ליצירת חברה דלת פחמן ובת קיימא יותר. במהלך פריז 2024, טויוטה תציג את חזונה לבניית מערכת שלמה באמצעות הדגמת פתרונות מימן שדוחפים עוד יותר את גבולות הניידות. בנוסף ל-500 דגמי טויוטה מיראי, טויוטה ושותפיה מתכננים להציג עד 10 פתרונות שונים מבוססי מימן – עלייה משמעותית מטוקיו 2020 ומבייג’ינג 2022. החל מאוטובוסים ומשאיות ועד לסירות ומלגזות – כולם מדגימים את הפוטנציאל של חברה המונעת במימן. 

בין פתרונות המימן שיוצגו בפריז 2024 גם שני אוטובוסים עירוניים, שהוסבו במיוחד לאירוע זה. האוטובוסים תוכננו מתוך מחשבה על נגישות וחשיבות רוח צוות ויוכלו להסיע צוות שלם בכיסא גלגלים באוטובוס אחד. בצד הלוגיסטי, טויוטה תציג את היתרונות של משאיות מונעות מימן, שפותחו יחד עם שותפיה. בנוסף, מלגזות שתוכננו על ידי Toyota Material Handling, ידגימו עוד יותר כיצד פעולות לוגיסטיות יכולות לתמוך בכלכלת מימן. טכנולוגיית תאי הדלק של טויוטה תהיה נוכחת בסירות, בקרונות, בהיילקס החדש ובפתרונות אחרים שישולבו במשחקים האולימפיים והפראלימפיים. 

בניית ניידות בת-קיימא המונעת במימן דורשת מערכת אקולוגית איתנה התומכת בפתרונות עסקיים מבוססי מימן. טויוטה צופה כי באמצעות הדגמת ההיתכנות של פתרונות ניידות מימן בפריז 2024, היא תעודד פריסה רחבה יותר של תשתית מימן. השותפות של טויוטה עם המשחקים האולימפיים והפראלימפיים היא תוצאה של מחויבותה לבניית עולם טוב יותר. זו הסיבה שטויוטה שותפה של כ-240 ספורטאים מ-43 מדינות בדרכם להעפיל ולהתחרות בפריז 2024.

טוני אסטנגואה, נשיא פריז 2024 – “העבודה עם טויוטה כשותפת ניידות גלובלית של משחקי פריז 2024 מאפשרת לנו לפעול למען ניידות נגישה ומכילה יותר. וגם אחראית יותר, כאשר אנו מתמקדים ביעד שלנו להפחית את פליטת גזי החממה ב -50% עבור משחקי פריז 2024, בהשוואה למשחקים קודמים. לשם כך, הגישה החדשנית של טויוטה לטכנולוגיות חדשות היא חיונית. עם פחות משנה עד שנחווה את המשחקים של עידן חדש, העבודה שלנו עם טויוטה הופכת מוחשית יותר מיום ליום, ואנחנו מאוד שמחים על כך”. 

 

צי רכבי נוסעים: 

 

מספר רכבים סוג הנעה
500 מימן – מיראי
845 היברידי
176 היברידי נטען
1003 חשמלי
150 חשמלי נגיש לכיסא גלגלים 
2674 סך הכל

 

פתרונות ניידות כולל של ה-“מייל האחרון”

מספר
250 ARM
60 C+Walk S
190 C+Walk T
200 e-pullers לכיסא גלגלים
700 סך הכל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =