סיטרואן C4 X (רכב פאסטבק) גרסת טורבו דיזל – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיטרואן C4X
סיטרואן C4 X

 

 

סיטרואן C4 X היא גרסת סדאן ל-C4 ומציעה תא מטען גדול למדי ומרווח פנימי משופר מאחור. השילוב עם מנוע דיזל יכול להיות רלוונטי לאנשים שנוהגים הרבה קילומטרים בשנה. מה דעתנו עליה? הכל במבחן שלפניכם

 

צילום: רונן טופלברג

 

סיטרואן C4 הנוכחית נחשפה לראשונה בשנת 2020. גרסת ה-X, בתצורת סדאן, הושקה בתחילת השנה בעולם והגיעה כעת לישראל. סיטרואן C4 X מוצעת בישראל עם שלוש תצורות הנעה שונות: בנזין, דיזל וחשמלי מלא, כאשר רמת הגימור זהה בשלושת הגרסאות ועונה לשם Shine. 

 

סיטרואן דיזל
סיטרואן CX4 דיזל

 

עיצוב חיצוני

 

העיצוב של הסיטרואן C4 X, משלב וחוצה למעשה מספר עולמות (ועל כן ה-X): רכב פנאי בעל צללית פאסטבק המציע תצורה מסורתית של 4 דלתות. מהפגוש הקדמי ועד הדלתות האחוריות מדובר למעשה ב-C4 סטנדרטית והשינוי מקבל ביטוי בחלק האחורי בלבד. בסיס הגלגלים זהה ל-C4 ועומד על 267 ס”מ והאורך גדל ב-24 ס”מ ל-460 ס”מ, מה שמייצר סרח עודף ביחס ל-C4 הרגילה, אותו ניתן לראות במבט מהצד. 

 

סיטרואן סמל

סיטרואן תא נהג
סיטרואן C4X תא נהג

 

אבזור פנימי

 

מושבי ה-C4 X כוללים שילוב של בד וחומר דמוי עור. הם מתגלים כרחבים ונוחים אך חסרי תמיכה צידית לטובת נהיגה דינאמית, נקודה שפחות מעניינת את הרוכשים הפוטנציאליים. הצבע השחור שולט בתא הנוסעים פרט לשני אלמנטים המדמים ידית, אחד בכל דלת. לוח המחוונים הדיגיטאלי קטן למדי, אך הוא כולל המידע שהנהג צריך. במידה זה לא מספיק, ה-C4 X מציעה הקרנת נתונים נבחרים על גבי לוחית שקופה שניצבת מול השמשה הקדמית. מסך המולטימדיה רחב, גבוה ונגיש לעין. מתחתיו פתחי מיזוג ומתחתיהם יחידת שליטה נוחה על מערכת בקרת האקלים הדו אזורית. בין המושבים משענת יד הנעה קדימה ואחורה המכסה על תא אחסון בינוני, ומול הנוסע שלצד הנהג תא כפפות, מגירה נשלפת ומתקן לקיבוע טאבלט (סיטרואן חייבים משהו מיוחד, לא?). איכות ההרכבה טובה ואיכות החומרים, פרט לדיפוני הדלתות הרכים, קשה ו”פלסטיקית”.

 

citroen C4X INTERIOR
האחות המרווחת של הסיטרואן C4. סיטרואן C4X

 

לרשות הנוסעים במושב האחורי ה-C4 X מציעה משענת גב מוטה יותר לאחור לעומת ה-C4 הרגילה, מה שמספק מרחב פנים גדול יותר. מרווח הראש והברכיים מספקים גם אנשים גבוהים. האבזור כולל: כיסים בגב המושבים, תאורה אישית לכל נוסע, שקט טעינה, פתחי מיזוג ומשענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות וגישה לתא המטען. תא המטען, גולת הכותרת של ה-C4 X מציג נפח גדול של 510 ליטר, אך אלו יאלצו להכנס דרך פתח הטענה צר יחסית משום שדלת תא המטען אינה נפתחת לתא הנוסעים. הוא כולל שתי טבעות עיגון וגלגל חלופי צר מתחת לרצפתו.  

 

citroen C4X TEST DRIVE
C4X מבחן דרכים

 

על הכביש

 

פרט למושבים, הדבר השני שמעניין בכל סיטרואן הוא נוחות הנסיעה. גם כאן סיטרואן שומרים על המוניטין ומספקים נוחות נסיעה גבוהה במיוחד ביחס לקטגוריה באמצעות מערכת מתלים פרוגרסיבית (Citroen Progressive Hydraulic Cushions). 

המנוע המותקן בגרסה הנבחנת לוגם דיזל, הוא המנוע המוכר של הקבוצה וכולל ארבעה צילינדרים בנפח כולל של 1.5 ליטר, ומספק 130 כוחות סוס (זהה לגרסת הבנזין) ב-3,750 סל”ד. המומנט המירבי עומד על 30.6 קג”מ (גבוה ב-7.2 קג”מ מגרסת הבנזין) ומופק ב-1,750 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה ויחד מאיצים את ה-C4 X מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 11.7 שניות. לא נתון מהיר במונחי 2023, אך התחושה על הכביש זריזה. כוח המנוע זמין לרגלו של הנהג, והמומנט הגבוה הבטיח שלא יורגש שום מחסור בכוח בנסיעה מנהלתית. מספיק בהחלט לתנועה עירונית ולשיוט בכביש המהיר.

לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה המשפיעים על תגבור ההגה, פעולת המצערת ופעולת תיבת ההילוכים: ספורט, רגיל ומצב חסכון. המהדרין יוכלו לשלוט על פעולת תיבת ההילוכים באמצעות משוטי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה. בכביש המפותל המתלים רכים יחסית וה-C4 מייצרת זוויות גלגול די גבוהות, אך מנגד תחושת הבטחון מאחורי ההגה נשמרת. בכביש המהיר נשמר השקט בתא הנוסעים וזאת הודות לבידוד רעשים טוב המסנן רעשי רוח, גלגלים ומנוע. בעת האצות חזקות, רעש המנוע אינו חודר באופן מוחשי לתא הנוסעים ובאופן כללי לא מורגש כי מדובר במנוע הלוגם דיזל.

צריכת הדלק במהלך המבחן נעה בין 15 ק”מ לליטר ל-20 ק”מ לליטר, כתלות בתוואי הנסיעה ואופי הנהיגה. 

 

סיטרואן למוניות
C4X טורבו דיזל

 

לסיכום

 

סיטרואן C4 X טורבו-דיזל פונה לאנשים שחשובה להם נוחות נסיעה גבוהה ואוהבים את מראה הסדאן הקלאסי. תא המטען בגרסה זו מציע נפח אחסון נדיב למדי, אם כי פתח ההטענה צר יחסית ופוגם מעט בשימושיות. מחירה של סיטרואן C4 X טורבו-דיזל עומד על 168,990 שקלים, 10,000 שקלים יותר מגרסת הבנזין.

 

נהיגה ראשונה: סיטרואן חשמלית חדשה e-C4X סקירה וחוות דעת

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + twelve =