לקסוס UX300e מתיחת פנים 2023 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס חשמלי

 

לקסוס ux300e, מכונית הפנאי החשמלית וקומפקטית, הגיעה אלי למבחן דרכים אחרי מתיחת פנים חשובה שעברה לאחרונה – שיפור וכיול מכלולים מהותיים, ויחידה חשמלית חדשה, עם סוללה בקיבולת גבוהה יותר וטווח עד 400 ק”מ בנסיעה עירונית. יצאתי לנהוג… 

 

מותג לקסוס השיק לראשונה את רכב הפנאי החשמלי לקסוס UX300e ב-2019, ואלינו הוא הגיע ב-2020. זה היה למעשה, הרכב החשמלי הראשון בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים של המותג, והרכב החשמלי הראשון של לקסוס בכלל. ה-UX300 החשמלי מבוסס על רכב הפנאי ההיברידי המוכר והוותיק, לקסוס UX, כשהאות e מסמלת את היותו חשמלי “מלא”. הדגם עבר מתיחת פנים לאחרונה, ושווק בספטמבר האחרון בישראל. בשורה התחתונה, והנה, אני כבר עושה ספויילר, כוילו ושופרו דברים מהותיים וחשובים שהופכים את רכב הפנאי החשמלי הזה למעניין ורלוונטי בשוק.

 

לקסוס UX
לקסוס UX300e מתיחת פנים

 

החלקים המהותיים ששופרו הם ההיגוי החשמלי, שיפור בספיגת מהמורות בתוך העיר, ותחושת יציבות גבוהה יותר בפניות ותמרונים בנסיעה מהירה. גם הטווח שופר, עם הטמעת סוללה בקיבולת גבוהה יותר, 72.8 קוט”ש, שהחליפה סוללת 54 קוט”ש. סוללה שיכולה לספק לכם עד 380 קילומטר של טווח חשמלי ריאלי, משולב עירוני ובינעירוני, ואף 400 קילומטרים של טווח חשמלי בנסיעה עירונית. טווח הנסיעה המוצהר, על פי WLTP, הוא עד 444 ק”מ.

כאמור, הדגם עבר מקצה שיפורים בהיגוי, ובולמי הזעזועים. גם השלדה חוזקה, ומרכז הכובד שופר, בזכות מיקום מחדש של הסוללה.

 

לקסוס UX חשמלי
תא נהג אלגנטי. לקסוס UX300e
לקסוס מולטימדיה
מערכת מולטימדיה חדשה 12.3 אינץ
לקסוס
לוח מחוונים חצי דיגיטלי

 

תא הנהג והנוסעים נשאר אלגנטי ונעים לשהייה, עם אותו עיצוב ייחודי ו”לקסוסי” מובהק. החומרים נעימים למגע, וניכר שהתא והחומרים בו איכותיים. גם המידות נותרו זהות – הלקסוס UX מתאימה לנהגים/ות יחידים ולמשפחות של 3-4 נפשות.

מרכז תא הנהג בולטת מאד כניסתה של מערכת המולטימדיה החדשה של המותג, בגודל 12.3 אינץ’, נדבך מרכזי בשפת העיצוב החדשה שנכנסה לדגמי לקסוס החדשים בשנתיים האחרונות, כמו בלקסוס NX. מערכת מולטימדיה ברכב כוללת זיהוי פקודות קוליות “Hey Lexus”, ויש לה קישוריות מלאה לטלפונים חכמים עם Apple CarPlay באופן אלחוטי, וחיבור באמצעות כבל במכשירים התומכים ב-Android Auto. לוח המחוונים ברכב חצי אנלוגי חצי דיגיטלי. יש בו לא מעט מידע ופירוט של נתונים, והתפעול שלו מהלחצנים על גבי ההגה. בחלק העליון של הקונסולה מעל לוח המחוונים, ידית תפעול של מצבי הנהיגה, אקו, נורמל וספורט. וכעת יש גם אפשרות לתפעל את הרכב מרחוק, באמצעות אפליקציית MyLexus – לפתוח ולסגור את הרכב מרחוק, ולהפעיל מיזוג או חימום לפני הכניסה לרכב.

@queenoftheroad.il חזרה לשגרה יחסית… עם לקסוס UX300e החדשה (חשמלית) אחרי מתיחת פנים חשובה שעברה. סוללה חדשה, טווח חשמלי עד 400 ק”מ, החל מ259 אלף ש”ח. מבחן דרכים מחר באתר מלכת הכביש 👋 #lexus #lexusux #lexusux300e ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

לקסוס ux יד 2
לקסוס ux

לקסוס חשמלית

 

כלי הרכב של מותג לקסוס, מאז ומתמיד מרגישים מאד נטועים באספלט. כך, גם ה-UX300e, נטועה בכביש ואצילית. אם תרצו להרגיש את ביצועי המנוע החשמלי, לחיצה קלה על הדוושה, תזכיר לכם שכוח חשמלי לא חסר (150 קילוואט, 204 כ”ס), כוח שמורגש מיד. ההאצות של ה-UX300e טובות למדי, והיא “יודעת” לפתח מהירות בזריזות ולהרגיש טוב בנסיעה עם נתון האצה רשמי מ-0 ל-100 קמ”ש של 7.5 שניות.

כמעט ולא “נגעתי” במצבי הנהיגה – מצב האקו, החסכוני, הגביל מדי את ביצועי המנוע, ולכן יצאתי ממנו. ומצב “הספורט” היה מהנה מאד, אבל לא הרגשתי שיש לי צורך בכוח ומומנט נוספים בזמן מבחן הדרכים. מצב הביניים, “נורמל” היה מצוין, ושירת גם את מטרת העל שלי, לחסוך בטווח כמה שיותר.

בנסיעה הלוך, עם הפנים דרומה נסעתי “רגיל”, בקרת אקלים מכוונת על טמפרטורה של 23-24 מעלות ועוצמה נמוכה, נהיגה סטנדרטית, במהירות בינעירונית ממוצעת ומעלה, ולא ממש נזהרתי ב”לחיצות”. בתום 135 ק”מ ירדו 200 ק”מ מהטווח. בדרך חזרה מהדרום, עם הפנים הביתה לגוש דן, נזהרתי עם המזגן – פריווליגיה של אנשים שקר להם בכלליות, באביב, בסתיו, ועם מזגן “על 26 מעלות” בקיץ. נזהרתי גם מלחיצות עמוקות על המצערת, וניסיתי להשתמש בבלימה רגנרטיבית כמה שיותר. לא אוחזרה לי אנרגיה משמעותית לסוללה, והשימוש בפדלים מאחורי ההגה לשליטה על רמת הרגנרציה, מתאים ויעיל יותר לנסיעה בעיר.

 

רכב היברידי חשמלי
לקסוס UX סקירה וחוות דעת

 

נהגתי בשלווה, בקצה התחתון של המהירות המותרת, האזנתי למוזיקה טובה, נתתי מדי פעם לרוח מבחוץ להכנס ולשיער להתבדר, והייתי בקצב אחר לגמרי. בדיוק כמו שהלב מרגיש וצריך בימים אלו. הגעתי הביתה, אחרי 135 ק”מ נסיעה, וראיתי שהטווח ירד ב-155 ק”מ, בלבד, יש לציין. בתום מבחן הדרכים נרשמה צריכת החשמל משולבת עירונית ובינעירונית של 18 קוט”ש ל-100 ק”מ, (נתון צריכה לא רע בכלל). בתוך העיר תצליחו להשיג נתון צריכה טוב יותר.

דברים נוספים שהורגשו מאד במתיחת הפנים הנוכחית, הם השיפור בבידוד הרעשים, ניכר מאד – אין כמעט רעשי רוח בדרך, ורעשים מהכביש שעוברים דרך בתי הגלגלים, נכנסים בנסיעה בינעירונית מהירה. הכיול המחודש למתלים סייע לספוג טוב יותר מהמורות בעיר וגם מחוץ לעיר. ה-UX300 החשמלית הרגישה יציבה יותר וההיגוי החשמלי השתפר מאד, (ומבחינתי, עשה את כל ההבדל בין להמליץ על הדגם או לא).

 

LEXUS UX300 INTERIOR
לקסוס UX300 תא נוסעים
פתחי אוורור
פתחי אוורור לנוסעים
מושב חשמלי
כיוון חשמלי למושבים קדמיים

 

מבחינת אחסון בתא, יש מקום ל-2 כוסות, תא מתחת למשענת היד לנהג, תא פתוח מתחת למתגי מיזוג האוויר/בקרת האקלים, ותא כפפות. ישנן 2 כניסות C-USB בתא הנהג, וכניסת USB מתחת למשענת היד לנהג.

מבחינת מערכות בטיחות, חשוב לציין לטובה את מערכת שמירת הנתיב האקטיבית, אפקטיבית ולא אגרסיבית, את התראות הבטיחות העדינות, בצליל ובתצוגה שלהן על לוח המחוונים, ואת מערכת זיהוי התמרורים, שבמבחן הזה ממש שמתי לב אליה. בנוסף לאלה, בקרת השיוט האדפטיבית ליוותה אותי רוב הנסיעה חזרה הביתה, שמרה על הרכב בנתיב, ועל זהירות גבוהה בדרך, אבל בעיקר עזרה לי לשמור על הטווח.

 

לקסוס דגמים
קרוסאובר חשמלי קומפקטי. UX300e

 

לקסוס UX הוא דגם אלגנטי מאד, וזה בא לידי ביטוי באיכות חומרים גבוהה, ריפודים נאים ונעימים, מושבים מעוצבים ונוחים עם כיוון חשמלי, מערכת שמע איכותית, של Mark Levinson עם 13 רמקולים ועוד. אני בחנתי את הרכב ברמת הכניסה, Kyushu – שכוללת גם תאורת לד מלאה, מראות מתקפלות באופן חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חישוקי 17 אינץ’, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, תא מטען חשמלי ועוד. 259,900 ₪


ברמות הגימור הגבוהות יותר:

 

Hadori – יש גם סאנרוף, שמשות כהות מאחור, חימום לגלגל ההגה, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי ועוד. 279,900 ₪

Takumi – מגיע חישוקי ’18, מנגנון פתיחת דלת תא מטען עם פונקציית hands free, תצוגה עילית ללוח המחוונים, מצלמה היקפית, פנסים עוקבי פניה ומערכת אורות גבוהים אדפטיבית. 299,900 ₪

 

טעינה:

טעינה איטית של הרכב אורכת כ-לילה (8-9 שעות), וטעינה מהירה כשלושת רבעי שעה בין 20-80 אחוז. יש ברכב שני פתחי טעינה, אחד ייעודי לטעינה איטית והשני לטעינה מהירה.

 

לקסוס UX300e החשמלי חוזר אחרי מתיחת פנים מ-259,900 שקלים

לקסוס UX300e קרוסאובר עירוני חשמלי (204 כ”ס) – מבחן דרכים

היברידי פרימיום: לקסוס UX החדש מתיחת פנים 2022-23 מ-224,900 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 4 =