נציגות ישראלית בוועידת האקלים של האו”ם בדובאי 2023 – ג’נסל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

GenCell EVOX
חברת ג’נסל נציגה ישראלית בוועידת האקלים בדובאי

 

נציגות ישראלית בוועידת האקלים של האו”ם בדובאי 2023: חברת ג’נסל נבחרה על ידי אמזון להציג את הפתרון הירוק שפיתחה לטעינת רכבים חשמליים ללא תלות ברשת החשמל וללא פליטת מזהמים. בוועדה משתתף רמי רשף, מנכ”ל ג’נסל

 

על רקע הדרישה ההולכת וגוברת לתחנות טעינה לרכבים חשמליים, בהזמנת אמזון, חברת ג’נסל (GenCell) מציגה בוועידת האקלים בדובאי (COP28) את הפתרון החדשני שפיתחה לטעינה ירוקה של רכבים חשמליים ללא תלות ברשת החשמל וללא פליטת מזהמים. ג’נסל, שמפתחת טכנולוגיה להפקת חשמל ממימן ללא פליטות פחמניות, מציגה בכנס מערכת היברידית ואוטונומית לתחום טעינת רכבים חשמליים. המערכת, בשם  GenCell EVOX, מסוגלת לייצר חשמל בכל מקום בו נדרשת טעינת רכבים חשמליים בהספקים גבוהים ורשת החשמל אינה מספקת או שאינה קיימת. את הפתרון תיישם ג’נסל בעמדות הטעינה שתקים בחודשים הקרובים בארה”ב.

ג’נסל נבחרה להציג בוועידת האקלים במסגרת אירוע AWS Innovation Showcase, לתחום האנרגיה הירוקה של AWS, חטיבת הענן של אמזון. התכנית מתניעה שיתופי פעולה עם חברות המפתחות  טכנולוגיות פורצות דרך בתחום האנרגיה המתחדשת, וכן מתמקדת בטיפוח חדשנות וצמיחה מהירה של טכנולוגיית אנרגיה נקייה לצורך התמודדות עם משבר האקלים העולמי.

 

מערכת ה-EVOX שפיתחה ג’נסל מהווה פתרון המבטיח זמינות אנרגיה לטעינת רכב חשמלי בהספקים גבוהים בכל שעות היממה ללא תלות בזמינות רשת חשמל ובכך מאפשר להגדיל את היכולת להטעין כמות גדולה יותר של רכבים חשמליים.

 

“אנו גאים לייצג את ישראל בוועידה כה חשובה, בייחוד בימים אלו”, אמר רמי רשף, מנכ”ל ג’נסל, “כדי לעמוד ביעדי הפחתת הפליטות שנקבעו עד 2030, טכנולוגיית  ה-™Water2Power שאנו מפתחים תהייה מסוגלת לייצר אמוניה ירוקה ממים, שמש ואוויר, תציג גישה מהפכנית לייצור וצריכת אנרגיה נקייה בכל מקום. גישה חדשה זו תיצור ‘כלכלות מעגליות’ עם אפס פליטות, המייצרות ומאחסנות אמוניה כדלק. בהמשך, ניתן יהיה להפיק מימן מהאמוניה לצורך הפקת חשמל באתר, תהליך מעגלי שאנו מכנים GreenFSG. אנו שואפים לספק פתרונות נטולי פליטות מקצה לקצה בעלויות משתלמות ולייצר חשמל בכל מקום. ג’נסל שמחה להתארח שנה נוספת בוועידת האקלים, הפעם כדי לשתף ידע וטכנולוגיות עם אמזון וקהילת האנרגיה המתחדשת שלה, לטובת עיצוב פתרונות העתיד שייאבקו במשבר האקלים”. 

 

מענה לביקוש הגובר לטעינת רכבים חשמליים

מערכת ה-EVOX שפיתחה ג’נסל מהווה פתרון המבטיח זמינות אנרגיה לטעינת רכב חשמלי בהספקים גבוהים בכל שעות היממה ללא תלות בזמינות רשת חשמל ובכך מאפשר להגדיל את היכולת להטעין כמות גדולה יותר של רכבים חשמליים. המערכת החדשה פותחה על בסיס הטכנולוגיה המוכחת של תאי הדלק מבוססי מימן של החברה, ה-™ GenCell BOX, ותוכנת ניהול אנרגיה ייעודית שפיתחה החברה.

כמו כן, במסגרת הוועידה, זכתה חברת ג’נסל לכבוד כאשר שלי זרגרי, מנהלת התקשורת של החברה, בפרס IMPACT Campaigner לשנת 2023 כהוקרה על פועלה למינוף שילוב הנהלת נשים באנרגיה וטכנולוגיות מימן כגשר לשיתוף פעולה אזורי המניע שלום, שגשוג וקיימות. הפרס הוענק ע”י עמותת Women in Renewables Alliance.

 

אודות ג’נסל 

 

חברת ג’נסל הוקמה בשנת 2011 ומציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק. מוצרי החברה מבוססים על טכנולוגיה חדשנית, ייחודית ואמינה, שפיתחה החברה. ג’נסל מספקת כיום פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, חברות חשמל ופתרונות יחודיים לטעינת מהירה של רכבים חשמליים וזאת ב-22 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל. ג’נסל מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כולל מומחי אנרגיה יוצאי תכניות חלל וצוללות. מטה החברה נמצא בישראל עם חברה בת הפועלת בארה”ב ורשת הפצה ותמיכה ברחבי העולם. החברה מנוהלת על ידי רמי רשף, שהינו יזם טכנולוגיה ותיק, ואחד ממייסדיה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − 3 =